Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Gestart door Peerless Monster, april 8, 2006, 12:34:24

« vorige - volgende »

sultankat

Infinity IRS Sigma speakers. Nu nog die 88 kg naar boven zien te krijgen.......

Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Infinity IRS Sigma speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Spijkie

Citaat van: sultankat op december 22, 2024, 12:55:19Infinity IRS Sigma speakers. Nu nog die 88 kg naar boven zien te krijgen.......

Ze zouden bij Huizen ook verplicht een luister kelder moeten maken, ga je in ieder geval nog naar beneden  :colgate:
Lumin,T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Audes

DofN

Citaat van: sultankat op december 22, 2024, 12:55:19Infinity IRS Sigma speakers. Nu nog die 88 kg naar boven zien te krijgen.......

Gaaf hoor, vintage denk ik, en oorspronkelijk knetterduur?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112, Bacch binaural software (bass absorbers en akoestiek)

Peerless Monster

Leuk. Maar door de ruis van de Servo's vond ik het persoonlijk niet een succes in mijn huis. Destijds nog met Rob Dingen beluisterd op mijn SP-10. Prachtige muzikale speakers. Dat zeker!IMG_4724.jpeg
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | PS Audio Perfectwave Transport | HifiRose RS130 | Acoustat model one + one and two + two | Michell of Dual CS510

vergeerr72

Citaat van: Peerless Monster op december 22, 2024, 14:22:04Leuk. Maar door de ruis van de Servo's vond ik het persoonlijk niet een succes in mijn huis. Destijds nog met Rob Dingen beluisterd op mijn SP-10. Prachtige muzikale speakers. Dat zeker!IMG_4724.jpeg
Ruis of zat ik er steeds doorheen te praten?🤔
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2/ Rhea, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

michel69

Aangezien één van mijn GamuT monoblocks wederom kuren heeft en ik er niet aan moet denken om deze donkere maand zonder muziek te moeten doorbrengen een andere eindtrap gezocht.

Was altijd al benieuwd hoe eindversterking van Audio Research het zou doen in mijn set en na even zoeken uitgekomen op Audio Research VS110 met 8x Kt88 tubes!

Dit klinkt in mijn set en kamer magisch 🎵🎵🎵

De GamuT gaan in het nieuwe jaar gerepareerd worden en mogen dan naar een nieuwe liefhebber.
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 -Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-- Audioquest pearl 4x

Peerless Monster

Citaat van: vergeerr72 op december 22, 2024, 18:23:00Ruis of zat ik er steeds doorheen te praten?🤔

Oh jij hebt ze ook nog gehoord! Wat vond jij er van. Weet je dat nog?
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | PS Audio Perfectwave Transport | HifiRose RS130 | Acoustat model one + one and two + two | Michell of Dual CS510

remco320

Toen mijn Sennheiser oordopjes stuk gingen, CX Plus True Wireless even gezocht en voor een mooi bedrag nieuwe Momentum 4 True Wireless kunnen bemachtigen. Wat een verschil in ANC. geluid is echt weer prima Sennheiser geluid. Ik gebruik hun producten al jaren en ben er altijd erg blij mee, maar zeker in combinatie met die noise canceling is dit echt wel een grote stap vooruit.

sultankat

Citaat van: DofN op december 22, 2024, 13:32:24Gaaf hoor, vintage denk ik, en oorspronkelijk knetterduur?

Ja knetterduur: 10.000 us dollar de twee
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Infinity IRS Sigma speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Kwabbernoot

DofN

Ik denk euro. In guldens waren ze duur.
NAD M33, Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112, Bacch binaural software (bass absorbers en akoestiek)

sultankat

Richi

Twee Monsoon netsnoeren voor de Classé set die ik morgen bij een forumlid ga ophalen. :pompom:
Woonkamer Naim Atom HE • Elac ARB-51 • Focal Elegia & Elear • Philips 55PUS8909
Classé attic (in voorbereiding) Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Parasound D/AC-2000 ultra • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Dynaudio Confidence C2 II • Elac Debut 6.2 • Philips 55POS9002 • Audioquest Niagara 1200

Xander32

Hier de set ook van nieuwe netsnoeren voorzien; Gigawatt PowerSync Ultra en LS-1 Evo+

Citaat van: Richi op januari 10, 2025, 14:20:07Twee Monsoon netsnoeren voor de Classé set die ik morgen bij een forumlid ga ophalen. :pompom:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Peerless Monster

Binnenkort mijn eerste buizen dac.
Ik weet nog niet of het vervanger gaat zijn van mijn zwaar gemodificeerde DSD PS Audio DAC. Ik heb hem al mooi kunnen vergelijken en het is lastig kiezen. Maar kiezen hoeft natuurlijk niet. Gewoon 2 DACs tot mijn beschikking 🥰

Foto is van dezelfde DAC hier op bezoek, maar dan andere machine...
De mijne ziet er net wat anders uit qua houttekening. Verder compleet hetzelfde.

DofN

Citaat van: Peerless Monster op januari 10, 2025, 16:05:59Binnenkort mijn eerste buizen dac.
Ik weet nog niet of het vervanger gaat zijn van mijn zwaar gemodificeerde DSD PS Audio DAC. Ik heb hem al mooi kunnen vergelijken en het is lastig kiezen. Maar kiezen hoeft natuurlijk niet. Gewoon 2 DACs tot mijn beschikking 🥰

De mijne ziet er net wat anders uit qua houttekening. Verder compleet hetzelfde.

Alhoewel ik lees dat buizen VV bepalender zijn dan buizen EV, zou ik toch denken dat het weinig zin heeft om vóór de EV buizen te gebruiken, als de EV alles weer door transistors blaast en eventuele effecten van bronnen teniet doet. Daarom heb ik laatst, met dank aan mmuetst, in mijn eigen set geluisterd naar buizen EV's. Of dat het verschil maakte. Als je voor buizen kiest, zou dat consequent moeten zijn in de hele keten.

Ben toch benieuwd naar je ervaringen.

Rowdy

Mijn ervaring is dat een buizen voorversterker (zelfbouw) in combinatie met een transistor eindversterker (Naim) het mooiste klinkt.
Heb toen ook beluisterd een buizen voor- en eindversterker (zelfbouw) combinatie en transistor voor- en eindversterker (Naim) combinatie.
'Het oor heeft het laatste woord in alles wat met muziek te maken heeft'.
Harry Olson (1901 - 1982)

Pjotr27

Citaat van: Peerless Monster op januari 10, 2025, 16:05:59Binnenkort mijn eerste buizen dac.

Mooi, bekende dac voor mij.. je gaat er veel plezier aan beleven Rens!
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Henkjan_O

Citaat van: DofN op januari 10, 2025, 16:35:54vóór de EV buizen te gebruiken, als de EV alles weer door transistors blaast en eventuele effecten van bronnen teniet doet
die 2e orde vervorming komt er wel doorheen hoor  :D
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

brt

PS Audio Stellar Power Plant P3

Een stroomregenerator die ik 4 jaar geleden al eens thuis heb gehad maar uiteidelijk niet genoeg vermogen had om mijn buizenbak aan te kunnen, maar nu ik met een klasse D ev speel dit wel kan. Hij was me al die tijd bijgebleven vanwege wat het deed met de sound, dus nu toegeslagen om hem aan de tand te voelen met de andere nieuwe spulletjes (hij knalt er in elk geval niet meer uit  :D )

Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

blue-eyes

Simpel dan toch, er staat nog een P10 te koop, heb je ook direct een scherm erbij :D :P
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Arcam PA240, Arcam PA720; Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Stgroom: Audiquest, Belden; TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: Audioquest, Belden, Furutech, Supra; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: Finite Pagode Signature (TE KOOP!!) en DHZ;

brt

Citaat van: blue-eyes op januari 11, 2025, 09:15:02Simpel dan toch, er staat nog een P10 te koop, heb je ook direct een scherm erbij :D :P

Haha, heb ruim voldoende vermogen met de P3, dus geen P10 nodig. Hoe mooi die ook is 😀

Maar die P10 was volgens mij ook uit de verkoop gehaald dacht ik!
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

August

Citaat van: August op december 16, 2024, 16:49:28Eindelijk de dCS Vivaldi upsampler voor een goede prijs kunnen vinden. Of dit nu helemaal het juiste moment is weet ik niet, maar soms moet je ook sprongen in het diepe maken (en hopen dat je vrouw niet ontploft).

Dit is helaas niet doorgegaan - lang verhaal. Zou door een klant ingeruild worden en er bleek iets mis mee, dus de dealer heeft het teruggedraaid.

Puur omdat ik het een prachtig mooi apparaat vind om te zien heb ik nu net een Thrax Ares MKI gekocht. Deze heeft ook nog eens geweldige reviews. Leuk om te proberen.

Leeuwarden

Een opamp voor in mijn voorversterker.

IMG_0461.jpeg

fietser

Citaat van: August op januari 12, 2025, 13:02:15Dit is helaas niet doorgegaan - lang verhaal. Zou door een klant ingeruild worden en er bleek iets mis mee, dus de dealer heeft het teruggedraaid.

Puur omdat ik het een prachtig mooi apparaat vind om te zien heb ik nu net een Thrax Ares MKI gekocht. Deze heeft ook nog eens geweldige reviews. Leuk om te proberen.

Die Thrax heeft bij mij ook eens op de shortlist gestaan. Veel plezier ermee.