Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Gestart door Peerless Monster, april 8, 2006, 12:34:24

Vorige topic - Volgende topic

-madison-

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

robbiedobbie

is idd een oude diamantslijperij.

voor de geinteresseerden:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=35019.25 (onderaan staan de foto's)

weer on topic?
HT: Panasonic 65VT30, Panasonic Bluray, Arcam AVR600, Thiel powerpoint surround

Stereo: Lyngdorf TADI2200, Sonos ZP-90, Lyngdorf SDAI2175, Concaves Mk1, Simple audio player

VIP

Een setje Kimber 8-TC gekocht zojuist  :)
STEREO:B&W 803D, Rotel RMB-1095, kimber monocle xl, Kimber KS1030-102AG, KS1011-102CU
Rotel RSP-1098, MJ acoustics ref 1 mkII
VISION:Pioneer PDP 507XD, Rotel RDV-1092, PS3

genesis

Citaat van: robbiedobbie op juli  7, 2008, 19:31:37
is inderdaad wel vol te houden...

;D ;D ;D ;D

haha natuurlijk een showroom van een modelwoning van een tonnetje of 7! ;D

Genesis ;)
Carpe Diem

solitaire

vanmiddag van de postbode gekregen

te leen tot 1e week augustus:

een Yaqin 'Tube Buffer' output buffer, met op advies een JAN Sylvania 6922 NOS buis (deze wel zelf betaald, dus die houdt ik begin augustus over ;))

komt in een tijdelijke PC set: Foobar > soundcard > verloopkabeltje > Yaqin TB > vandenHul 'the First' > Onix OA21S versterker (nu nog in maintenance check) > Lavardin CHR-170 spreaker-cable > Mission 73 akoestisch/mechanisch gemod door mijzelf

beetje een rommeltje-set, maar 't is ook maar voor tijdelijk  ;D

... lekker rondpluggen met apparatuur en accessoires ... connect & listen ...  8)

Wolf

plaatje klikbaar naar webinfo Yaqin @ Pacific Valve
Hinterm Horizont geht's weiter.

VIP

Citaat van: VIP op juli  7, 2008, 23:23:33
Een setje Kimber 8-TC gekocht zojuist  :)
Vandaag aangesloten, en WOW... wat een verschil tegenover de Z1's van monster!

Veel en veel gecontroleerde bas overgave is mijn eerste indruk.
En verder is het gewoon dat je weer naar muziek luistert.
Mooie Midden toon mooie High.

Echt mooie scheiding van geluiden!

Zeer tevreden!

Heb me subwoofer uitstaan.
En de verschillende optie's op de Marantz ook....
Puur..\

ben al 6+ uur achterelkaar aan het luisteren..
STEREO:B&W 803D, Rotel RMB-1095, kimber monocle xl, Kimber KS1030-102AG, KS1011-102CU
Rotel RSP-1098, MJ acoustics ref 1 mkII
VISION:Pioneer PDP 507XD, Rotel RDV-1092, PS3

sultankat

Citaat van: VIP op juli 12, 2008, 18:57:41
Vandaag aangesloten, en WOW... wat een verschil tegenover de Z1's van monster!

Veel en veel gecontroleerde bas overgave is mijn eerste indruk.
En verder is het gewoon dat je weer naar muziek luistert.
Mooie Midden toon mooie High.

Echt mooie scheiding van geluiden!

Zeer tevreden!

Heb me subwoofer uitstaan.
En de verschillende optie's op de Marantz ook....
Puur..\

ben al 6+ uur achterelkaar aan het luisteren..

Nooit een subwoofer gehad, maar voor de rest had ik bij de overgang naar deze Kimber dezelfde ervaring als jij  ;D
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Infinity IRS Sigma speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Wijx wondere wereld

is ook precies de beschrijving waardoor ik toen de 8tc weer weg heb gedaan  ;D
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Interficior

Misfocuste foto van mijn interne bekabeling naar de tweeter toe.

Eindelijk een beetje nette bekabeling. Intern voor de woofer komt hetzelfde spul.

Nu is het wachten op mijn tweeters. 8)
Take it or lease it

Uitje

Nieuwe luidspreker kabel: Cardas Crosslink

En een setje Rothwell In-Line Attenuators voor tussen m'n squeezebox en de versterker.

Alco

CiteerEn een setje Rothwell In-Line Attenuators voor tussen m'n squeezebox en de versterker.

Tussen de Squeezebox en versterker ?

(ik gebruik gewoon de digitaal regelbare uitgang van de SB, als ik 'm heb aangesloten op een versterker zonder AB)   
Heb wel gehoord van iemand dat de SB het beste presteerd wanneer het volume op maximaal staat,
maar kan niet echt zeggen dat ik daar veel van merk. Ik ben blij dat die variabele uitgang er op zit.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Uitje

Citaat van: Alco op juli 14, 2008, 17:29:51
Tussen de Squeezebox en versterker ?

(ik gebruik gewoon de digitaal regelbare uitgang van de SB, als ik 'm heb aangesloten op een versterker zonder AB)   
Heb wel gehoord van iemand dat de SB het beste presteerd wanneer het volume op maximaal staat,
maar kan niet echt zeggen dat ik daar veel van merk. Ik ben blij dat die variabele uitgang er op zit.

Dat kan ook maar het schijnt toch het beste te zijn wanneer het volume van de squeezebox gewoon op 100% staat.
Verder is het gewoon een probleem met mijn versterker omdat de stappen waarin ik het volume kan regelen te groot zijn.
Probeer hier toch wat aan te kunnen doen op deze manier.

ShellBeach

Ondertussen het zesde paar JvG kabeltjes ...

S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

JeKa

Remus

Nordost Wyrewizard Magus powercord.

2e hands gekocht uit nieuwsgierigheid. Vanmiddag even testen aan m'n cd speler, versterker en playstation 3 :)

robbie73

een be 718 op de snappers en donderdag komt de voorversterker shrimp

ivo1986

Een Dion T92 voorversterker ter vervanging van mijn Graaf WFB One.

Wat een verschil! :o Ik dacht dat ik met de Graaf een goede vv had maar nu meer emotie definitie detail.

Het is de bovenste de onderste is de SD60 klasse D eind (ga ik na mijn vakantie kopen).

De voorversterker is heel opgesteld (ook geen phono) maar wel met goede componenten.
"Bij het samenstellen van de componenten, stellen wij geen compromis. Zo passen wij de beste componenten toe zoals, Alan Bradley weerstanden, MKP condensatoren, ALPS potentiometer, zilverdraad met teflon mantel enz.''

Asphyxion

DVDmartinDVD

Morgen de Marantz CD SA15S1 ophalen.
De Denon 3930 is met CD ook goed maar denk dat de Marantz een heel stuk beter zal zijn.

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Staaled

Citaat van: Hipster op april 11, 2008, 10:08:12
Bij mij zit het al een maand of 2 en heb daar niets van gemerkt. ???

Probeer trouwens maar eens de binnenkant van je IEC netstekkers schoon te krijgen.
Dat wordt dompelen! ;D

Ben nu een maand of 6 ver met Silclear en heb het van de als eerste gecoate contacten ter controle verwijderd.
Een heel gedoe met slechts 1 bruikbare hand. :P
Echter,tijd heb ik op het moment zat.  ::)

Even geluisterd,
met als conclusie dat ik het weer aan ga brengen.Klinkt beter !  8)

Er onstaat wel een laagje oxide (zwart),maar alleen op plekken blootgesteld aan lucht.
De contactpunten waren netjes.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

JeKa

Marantz cd7300

genesis

Citaat van: DVDmartinDVD op juli 17, 2008, 17:31:15
Morgen de Marantz CD SA15S1 ophalen.
De Denon 3930 is met CD ook goed maar denk dat de Marantz een heel stuk beter zal zijn.

Denkt, huh ??? heb je de Marantz dan blind gekocht zonder eerst thuis te beluisteren dan?! :-X

Genesis
Carpe Diem

DVDmartinDVD

Citaat van: genesis op juli 19, 2008, 09:18:07
Denkt, huh ??? heb je de Marantz dan blind gekocht zonder eerst thuis te beluisteren dan?! :-X

Genesis

Ja, eigenlijk wel, maar heb wel veel info van het web gehaald en heb mij wel laten informeren in de winkel. Het is niet altijd mogelijk om een dergelijk apparaat mee naar huis te nemen om te gaan luisteren.
Het is een pracht apparaat met dito pracht geluid, ik ben er blij mee.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /

JeKa

Citaat van: DVDmartinDVD op juli 19, 2008, 11:10:13
Ja, eigenlijk wel, maar heb wel veel info van het web gehaald en heb mij wel laten informeren in de winkel. Het is niet altijd mogelijk om een dergelijk apparaat mee naar huis te nemen om te gaan luisteren.
Het is een pracht apparaat met dito pracht geluid, ik ben er blij mee.

Een beetje goede zaak laat je thuis luisteren........

DVDmartinDVD

Citaat van: JeKa op juli 19, 2008, 11:33:57
Een beetje goede zaak laat je thuis luisteren........

Had ik kunnen doen, bij de ene luisteren en dan bij de andere kopen omdat hij daar €500,- goedkoper is. Beetje lullig voor de zaak die wel die mogelijkheid biedt.