Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Gestart door Peerless Monster, april 8, 2006, 12:34:24

Vorige topic - Volgende topic

August

Citaat van: Peerless Monster op juli  3, 2024, 12:40:41Bij Olivier gekocht?
Mijn Indra is ook vorige week gekocht, maar de beste man vond de Kondo beter die hij had. De Kondo was meer open. Maar goed dan praat je over een prijsverschil van nog meer belachelijke duizenden euro's.

Mooi dat de Ypsilon weg is. Had hem graag gehoord, want het is een machtig ding om te zien.

Ja, van Olivier inderdaad :) Goedkoper vanwege single-ended maar helaas speelt mijn Vivaldi wel nog iets mooier over gebalanceerd uit.
Is de koper niet tevreden gezien vergelijk met de Kondo?

De Ypsilon is naar een koper in Nederland gegaan. Was heel bijzonder mooi en muzikaal, ook fenomenale bouwkwaliteit, maar ik miste toch net wat attack en scherpte op drums.

Peerless Monster

Citaat van: August op juli  3, 2024, 15:19:43Ja, van Olivier inderdaad :) Goedkoper vanwege single-ended maar helaas speelt mijn Vivaldi wel nog iets mooier over gebalanceerd uit.
Is de koper niet tevreden gezien vergelijk met de Kondo?

Nee die was niet tevreden. Maar dat wordt via marktplaats in 1 zin gezegd, dus ik weet er verder ook geen details vanaf.
Hij vond ieder geval zijn Kondo mooier. Wat ik me ook kan voorstellen, maar goed hij gaf ook niet van te voren aan dat de Indra het moest opnemen tegen een exhorbitantere kabel dan de Indra.

Ik vond het een prachtige kabel, maar ik kan er nu van op vakantie  ;D
(anders waren we ook gegaan hoor ;)). Bizarre kabels blijven het.

Hoe vond je het bij Olivier klinken? Ik ken zijn set nog met de Avalonspeakers en die heeft hij nu aan de kant geschoven voor een paar Kroma's...

Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

August

Citaat van: Peerless Monster op juli  3, 2024, 15:47:46Ik vond het een prachtige kabel, maar ik kan er nu van op vakantie  ;D
(anders waren we ook gegaan hoor ;)). Bizarre kabels blijven het.

Hoe vond je het bij Olivier klinken? Ik ken zijn set nog met de Avalonspeakers en die heeft hij nu aan de kant geschoven voor een paar Kroma's...

Nou, wie weet komt hij weer terug op marktplaats.
Vakantie of een kabel... :laugh: ja je hebt een punt.

Hij is hem komen brengen dus helaas niet bij hem geweest. Ben wel benieuwd naar zijn set, misschien later nog eens afspreken.

Peerless Monster

Citaat van: August op juli  3, 2024, 18:50:54Nou, wie weet komt hij weer terug op marktplaats.
Vakantie of een kabel... :laugh: ja je hebt een punt.

Hij is hem komen brengen dus helaas niet bij hem geweest. Ben wel benieuwd naar zijn set, misschien later nog eens afspreken.

Zeker doen! Ik heb hem nog niet gehoord, maar als het beter klinkt dat zijn laatste set. Jawdrapping.
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

August

Ehm een Stealth Sakra xlr ic  :angel:

Peerless Monster

Struis

Mijn laatste aanwinst is een apparaat wat hopelijk de aanslag van de 250+ volt op mijn audio apparatuur op lost... Een PS Audio Power Plant Premiere...

ppp.jpg
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue (nu met Woodsong lager), dCS Delius DAC met Verona klok, dCS Media Bridge streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Rel Strata 5 subwoofer.

jahtari

Citaat van: Struis op juli  6, 2024, 23:18:38Mijn laatste aanwinst is een apparaat wat hopelijk de aanslag van de 250+ volt op mijn audio apparatuur op lost... Een PS Audio Power Plant Premiere...

ppp.jpg
Tot welk voltage doet deze het? 253-254-255-?

En kun je dan instellen welk voltage hij als output levert?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Spijkie

Citaat van: Struis op juli  6, 2024, 23:18:38Mijn laatste aanwinst is een apparaat wat hopelijk de aanslag van de 250+ volt op mijn audio apparatuur op lost... Een PS Audio Power Plant Premiere...

ppp.jpg

Ben benieuwd hoe deze gaat bevallen
Lumin,T+A 1100e, Audiosolutions,Audes,plixir,cardas

Struis

Nou, vandaag de eerste test gedaan. Volle zon, dus veel brom van de zonne energie. Nou, knap, de Power Plant maakte NOG meer herrie, en de klok nu ook. DAT is niet de bedoeling! Dus nu mijn DC filter van Hanze Hifi er voor gezet. Kijken of dat nog wat scheelt. Anders een wat ambitieuzere van iFi er voor zetten.. Wel opvallend, de brom is puur apparatuur. Er komt niks door in de speakers. Dus als je het volume hoger zet.. Maar het is dus nu 40 dB puur aan brom van het apparaat (of apparaten). Wow.

Maar.. Buiten natuurlijk de standaard placebo. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat hij nu gewoon stabiel 230v zou doen, al fluctueert hij nu zo tussen 229v en 233v. Good enough dus. Dat vinden mijn cassettedeck, platenspeler en CD spelers leuk die 220v willen. Veel meer verwacht ik er niet van. Wel onhandig dat de aansluitingen achterop niet aangeven welke pin de fase heeft. Dat had ik dus verkeerd om. Dank je Ludic Kratos..

Dit was geen upgrade voor geluid. Dus een dikke brom meer, moah... Hoogstens dat overal werd beweerd dat je nu gewoon het geluid krijgt wat je normaal alleen laat op de avond en de nacht hebt. En dat bleek ook. Maar beter geluid? Wat me op viel was dat de boel leek meer drive te hebben en meer laag (fijn). misschien ook meer details. Al gooi ik dat voorlopig op de hoop 'placebo effect'.

In ieder geval gaan de apparaten niet meer stuk van hoge voltages. Dat is alweer iets gewonnen.

We testen door. Met DC blokkers. En vanavond kijken hoe het is. Nu is de brom al weg (de zonne energie is nu relatief laag).

Citaat van: Spijkie op juli  8, 2024, 15:24:43Ben benieuwd hoe deze gaat bevallen
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue (nu met Woodsong lager), dCS Delius DAC met Verona klok, dCS Media Bridge streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Rel Strata 5 subwoofer.

Kerkhoffd

Dat je zoveel bijgeluiden hebt in je set als de zonnepanelen stroom opwekken Struis. Ik weet niet goed wat daar de oorzaak van zou zijn en wat er hier anders is in de groepenkast dan bij jou. Hier is de apparatuur namelijk - ondanks zonnepanelen op het dak - volledig stil en merk ik geen enkel nadelig effect van de zonnepaneleninstallatie op het dak in de geluidskwaliteit van mijn set.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Rob_Dingen

Citaat van: Kerkhoffd op juli  8, 2024, 18:37:33Dat je zoveel bijgeluiden hebt in je set als de zonnepanelen stroom opwekken Struis. Ik weet niet goed wat daar de oorzaak van zou zijn en wat er hier anders in de groepenkast dan bij jou. Hier is de apparatuur namelijk - ondanks zonnepanelen op het dak - volledig stil en merk ik geen enkel nadelig effect van de zonnepaneleninstallatie op het dak in de geluidskwaliteit van mijn set.
Ik denk dat het komt dat jij alleen schakelende voedingen in je apparatuur hebt.
Die brommen niet alleen trafo's geven mechanische brom zeker ringkern trafo's.

Rob

fietser

Ik heb jaren zo'n PPP gehad. Weet nog dat bij veel exemplaren problemen waren met het functioneren. Er zijn legio boards (weet niet meer precies hoe en wat) onder garantie vervangen. Mijn exemplaar is naar een opkoper gestuurd. Hij wilde hem niet hebben zonder bewijs van reparatie. Ik heb er overigens jaren probleemloos mee gespeeld. Ook hier geen enkele invloed van zonnepanelen in combinatie met een 45 jaar oude meterkast in een huurwoning.

Kerkhoffd

Citaat van: Rob_Dingen op juli  8, 2024, 19:24:51Ik denk dat het komt dat jij alleen schakelende voedingen in je apparatuur hebt.

Rob

Nee, gewoon ook ringkerntrafo's in voedingen. Alleen de Devialet heeft die niet. Wel een aparte groep, en er voor gezorgd dat de zonnepanelen op een andere fase zit dan de audiogroep.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

August

Uit interesse, wat voor omvormer heb je hangen? Wellicht zit daar ook verschil in (of er zijn ook buren met van alles op die fase).

Kerkhoffd

Hier hangt een SolarEdge 4k HD omvormer, maar mogelijk is het interessanter om te weten wat Struis heeft hangen.

Faxe

Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Holo Audio Spring 3 Level 2 | Paradigm Persona 3F | REL S/510 | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus met Forester F2 voeding | Degritter

gizmo2

Citaat van: Faxe op juli  8, 2024, 20:47:55In welk opzicht verschilt zo'n PS audio power plant regenerator nou als het gaat om het constant houden van de spanning als zo'n apparaat van 45 euro?

https://www.allekabels.nl/overspanningsbeveiliging/1261/1419391/automatische-spanningsregelaar-1000-va.html?mc=nl-nl&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw-ai0BhDPARIsAB6hmP7VFdrpjEOkOxHNYoWHNPVczheKKi3JOL3cwH6SOyEyD7U4gudjMFEaAo56EALw_wcB

+/- 8% tolerance heeft dat apparaat.
Ik heb hier zelf ook een veiligheidstrafo die doet in principe hetzelfde.
Lijkt me dat die psaudio zelf opnieuw genereert.

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Struis

Helaas kan ik geen voltages instellen. Hij ging gisteren tot 246v (op zijn eigen display). Maar de thd was hoger, de zwaarder de load, des te harder zowel de power plant ging brommen als het apparaat (ook mijn eindversterker die dat normaal nooit doet en net is gereviseerd). En 's avonds was het voltage tussen 223 en 230v, maar zijn output 218-220. Dat zou altijd 230v moeten zijn. Dus er is iets mis met de power plant. Zeker als je daarna alles weer om zet naar een gewone stekkerdoos en alles weer doodstil is. Leuk laatste ding: alleen een Sonos Play Five gen 1. De Sonos klonk beter, doet maar 7-10w, en de plant was stukken stiller, maar bromde nog steeds. Nu kon hij WEL zijn thd onder de 1% krijgen en het voltage stabiel rond 230v.

Citaat van: jahtari op juli  7, 2024, 09:44:33Tot welk voltage doet deze het? 253-254-255-?

En kun je dan instellen welk voltage hij als output levert?

Struis

Dat is ook lang niet met alles, maar vintage of extra gevoelig spul wel. De Rel Strata 5 sub, 2006 dCS klok (zeer gevoelig) bv. Maar ook de Philips CD speler die op 220v hardwired staat...

Citaat van: Kerkhoffd op juli  8, 2024, 18:37:33Dat je zoveel bijgeluiden hebt in je set als de zonnepanelen stroom opwekken Struis. Ik weet niet goed wat daar de oorzaak van zou zijn en wat er hier anders is in de groepenkast dan bij jou. Hier is de apparatuur namelijk - ondanks zonnepanelen op het dak - volledig stil en merk ik geen enkel nadelig effect van de zonnepaneleninstallatie op het dak in de geluidskwaliteit van mijn set.

Struis

Da's grappig dat je het zegt. Mijn set 1 heeft helemaal geen schakelende voedingen. Alleen solide trafo's, meest ringkernen. Dus dat is het hem ook niet. overigens heeft Linn ook schakelende voedingen, maar daar merkte ik dan gek genoeg weer niks van..

Citaat van: Rob_Dingen op juli  8, 2024, 19:24:51Ik denk dat het komt dat jij alleen schakelende voedingen in je apparatuur hebt.

Rob

Struis

Ah, dat heb ik ook gedaan. Ik heb een 3 fase kabel uit mijn schuur vandaan (daar hangt de omvormer, lang verhaal), en de die op een voormalige 3 fase aansluiting gehangen (die nu gewoon 3 losse groepen zijn). En dan degene genomen die niet op het audio systeem zit.

Citaat van: Kerkhoffd op juli  8, 2024, 19:41:18Nee, gewoon ook ringkerntrafo's in voedingen. Alleen de Devialet heeft die niet. Wel een aparte groep, en er voor gezorgd dat de zonnepanelen op een andere fase zit dan de audiogroep.

Struis

Mja, ik zit op het platteland met boeren met daken van schuren vol en 3 fase aansluitingen. Dus ja, er komt zeker van hen. Maar 's avonds dan weer niet natuurlijk. Ik heb een oude Sunny Boy uit 2013 meen ik dat hij is.. (panelen waren tweedehandsjes, net als de omvormer)

Citaat van: August op juli  8, 2024, 19:44:27Uit interesse, wat voor omvormer heb je hangen? Wellicht zit daar ook verschil in (of er zijn ook buren met van alles op die fase).

Struis

Yep inderdaad, de Power Plant zet AC eerst om in DC (en pakt dan dus de DC op de lijn mee), en genereert daar weer AC van. Met een lagere THD en rond 230v. Alleen deze dus niet zo, maar dat is wat anders ;)

Struis

Dank jullie overigens voor het mee denken. het zou zonde zijn als ik iets mis wat ik zou kunnen doen!