Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Gestart door Peerless Monster, april 8, 2006, 12:34:24

Vorige topic - Volgende topic

DofN

Citaat van: scoc op augustus 24, 2023, 21:25:59Deze gaat het ook niet worden. De dac is eigenlijk een DOA. Links output kanaal is defect en geeft geen output (zelfs bij kabelwissels blijft het probleem). Dus deze moet retour en heb firma laten weten dat ik geen omwisseling wil maar refund. Maw, geen verdere test van een Okto. Test in mineur.

Je zoekt het wel in het wat duurdere segment, scoc. € 1500 euro voor een DAC. Is dit niet het segment met een hoop gebeunhaas? Een goede DAC hoeft niet zoveel te kosten, lijkt me. Wat is DOA?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112, Bacch Audiophile + ORC binaural software (bass absorbers en akoestiek)

Henkjan_O

toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

DofN

NAD M33, Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112, Bacch Audiophile + ORC binaural software (bass absorbers en akoestiek)

vergeerr72

Citaat van: Xander32 op augustus 24, 2023, 21:42:47Wat doet de Heavens Gate Silver Signature anders/ beter dan de overigen dat die mag blijven?

Allereerst de reden om naar een nieuwe interlink te kijken. De Audiomat is verkocht en de Plinius Tiki heeft een vaste plaats verworven in de set. Zoals je zelf ervaren hebt was de Audiomat meesterlijk in het creëren van zeer breed ruimtelijk geluidsbeeld, de Tiki doet dat in een mindere mate. Start zoektocht. 2. Daarnaast wilde ik de kijken of ik de Seec interlinks vervangen door kabels die geen stroom nodig hebben. 3. Alles bij Plinius kan via XLR.

Begin situatie: Seec Asc-1 tussen dac en voorversterker en voor- en eindversterker. Furutech Evolution 2 tussen phono en voorversterker.

De Chriscables. Eerst twee braided ones en een indigo Y gekregen. De Braided heeft in mijn set helemaal geen hoog. Plinius kan heel donker klinken bij een mismatch. Recent een PS Audio dac gehad, heel bedompt. Dat deed de Braided one ook. Exit Braided One. Bij een vriend blijkt deze kabel wel goed te werken maar zijn set had veel hoog.

De Indigo leek helderder. Ik had er maar een en die zat tussen de dac en voorversterker. Een Seec tussen de voor-en eindversterker. Tweede indigo y ter beschikking gekregen. Dit klonk ook weer bedompt/donker. De beste combinatie was de Seec op de voorversterker (veel meer detaillering/ruimte) en de Indigo Y op de eindversterker. Bij het bekende Chris Jones nummer waren de krekels op vakantie. Exit Indigo Y. Toch fijn dat Chris deze mogelijkheid biedt,

Hierna verder gegaan met seecs op beide bronnen,goede match en de furutech tussen voor en eindversterker. Redelijke combi de furutech is was grover dan de seec wat meer puch/druk geeft maar minder gedetailleerd.

Ondertussen was er een NBS Monitor 3 XLR van oud forumgenoot Fugazi onderweg. Deze tussen de voor-en eindversterker. Wauw wat een beest, wat een energie, veel body en toch details. Hoog spat er uit soms een scherp randje heel veel laag maar wel controle. Gave ervaring maar iets too much. Wel benieuwd naar de bovenliggende series.

Heavens Gate schijnt in de hoek van NBS te zitten, daarop deze aangeschaft. Ik herken dat helemaal niet, moest ook echt terugschakelen van de NBS. De Heavens Gate lijkt meer op de Seec detailrijk iets minder ingetogener en nog betere plaatsing en een breder geluidsbeeld. Beste match tot nu toe. Minder breed dan de audiomat maar wel dieper en extreem gefocussed. En de Seec op phono is ook beter dan de Furutech.

Alles is nog steeds Rca. XLR geeft een 3db verhoging die de volumecontrole lastiger maakt en den verhoogde ruisvloer geeft. Beetje onverwacht in een gehele pliniusset.

Voorlopig mooie combinatie zo. Met nadruk op voorlopig.

Vandaag wel een nieuwe andere audioaankoop gedaan maar daarover later meer.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2/ Rhea, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

scoc

Citaat van: DofN op augustus 25, 2023, 18:02:35Je zoekt het wel in het wat duurdere segment, scoc. € 1500 euro voor een DAC. Is dit niet het segment met een hoop gebeunhaas? Een goede DAC hoeft niet zoveel te kosten, lijkt me. Wat is DOA?

Dit behoort toch eerder tot de dac budget klasse. Het kan natuurlijk goedkoper en zo heb ik tijdelijk een Topping dac'je. Volgens bepaalde sites meet het ding erg goed ... kan wel zo zijn maar het ding klinkt erg vlak en stemmen klinken heel dunnetjes. Het voorbije jaar reeds verschillende dac's getest en er zit best veel verschil in aanpak en type van sound. Heeft vaak met voorkeuren en smaak te maken en niet zozeer ivm beter of slechter. De meeste wagens brengen je wel van punt A naar B maar bij sommige heb je aanzienlijk meer comfort en/of fun tijdens het rijden. Het is maar waar je voorkeur ligt.
Woonkamer (stereo): Innuos Statement | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Sony XR-55A95L
Office: KEF LSX II LT
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 | Marantz MM8077 CineMike + MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Rob_Dingen

Citaat van: scoc op augustus 25, 2023, 19:40:43Dit behoort toch eerder tot de dac budget klasse. Het kan natuurlijk goedkoper en zo heb ik tijdelijk een Topping dac'je. Volgens bepaalde sites meet het ding erg goed ... kan wel zo zijn maar het ding klinkt erg vlak en stemmen klinken heel dunnetjes. Het voorbije jaar reeds verschillende dac's getest en er zit best veel verschil in aanpak en type van sound. Heeft vaak met voorkeuren en smaak te maken en niet zozeer ivm beter of slechter. De meeste wagens brengen je wel van punt A naar B maar bij sommige heb je aanzienlijk meer comfort en/of fun tijdens het rijden. Het is maar waar je voorkeur ligt.
De Okto DAC klinkt ongeveer hetzelfde als de Topping D90 misschien zelfs wat minder wat niet veel zal schelen met jou Topping.
Uitgebreid beluisterd en mijn kennis heeft hem terug gestuurd.

Rob

brt

Citaat van: Rob_Dingen op augustus 26, 2023, 19:30:23De Okto DAC klinkt ongeveer hetzelfde als de Topping D90 misschien zelfs wat minder wat niet veel zal schelen met jou Topping.
Uitgebreid beluisterd en mijn kennis heeft hem terug gestuurd.

Rob

De Okto dac was door zijn specs en metingen bij ASR wel een tijd een hypeje. Toen was ie lastig verkrijgbaar waardoor ik weer afgehaakt ben. Geinig om te lezen dat ie vergelijkbaar is met een Topping. Ik heb de D70 toen in huis gehad en vond die inwisselbaar met de RME Adi-2 dac. Daarna overgestapt op de Musician Pegasus, en daarna de Sonnet Morpheus, welke ik beide zo veel beter, muzikaler vond. Dat zijn dus Non Oversampling R2R dacs. Ik vond de Pegasus (toen 1100,-) de RME echt eenvoudig wegspelen
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

scoc

Citaat van: brt op augustus 26, 2023, 23:51:18De Okto dac was door zijn specs en metingen bij ASR wel een tijd een hypeje. Toen was ie lastig verkrijgbaar waardoor ik weer afgehaakt ben. Geinig om te lezen dat ie vergelijkbaar is met een Topping. Ik heb de D70 toen in huis gehad en vond die inwisselbaar met de RME Adi-2 dac. Daarna overgestapt op de Musician Pegasus, en daarna de Sonnet Morpheus, welke ik beide zo veel beter, muzikaler vond. Dat zijn dus Non Oversampling R2R dacs. Ik vond de Pegasus (toen 1100,-) de RME echt eenvoudig wegspelen

Ik kende het merk Musician nog niet tot bovenstaande. Er zijn immers zoveel merken dac(s) dat je door de bomen het bos niet meer ziet.

Dus om het af te leren heb ik de Musician Aquarius besteld gisteren en reeds ontvangen (want in stock). En dan nu inspelen ...

http://www.musician-audio.com/en/col.jsp?id=134
Woonkamer (stereo): Innuos Statement | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 | Marantz MM8077 CineMike + MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Pjotr27

Citaat van: scoc op augustus 30, 2023, 10:49:53Ik kende het merk Musician nog niet tot bovenstaande. Er zijn immers zoveel merken dac(s) dat je door de bomen het bos niet meer ziet.

Dus om het af te leren heb ik de Musician Aquarius besteld gisteren en reeds ontvangen (want in stock). En dan nu inspelen ...

http://www.musician-audio.com/en/col.jsp?id=134

Wel even een heel ander budget? Ik zou dat niet zomaar durven om zoveel geld uit te geven aan een relatief onbekend merk.. Ga er van genieten, minimaal 300 uur inspelen lees ik..
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-300 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

brt

Je hebt inderdaad niet de instapper genomen zeg! Ik vond de Pegasus toen al heel erg goed, ben uiteindelijk wel voor de Sonnet Morpheus gegaan. Die zou je ook nog kunnen overwegen als de Aquarius niet bevalt, al kan ik me bijna niet voorstellen dat die tegen gaat vallen. De Sonnet is even duur...
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

Maximus_Aurelius

Voor onder mijn YG Carmel luidsprekers Townshend Seismic Isolation Podium. :headbanging:
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Maximus_Aurelius

Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

dre73

Uitvoerig getest mag ik toch aannemen?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Maximus_Aurelius

Citaat van: dre73 op augustus 31, 2023, 16:42:02Uitvoerig getest mag ik toch aannemen?

Uiteraard wat ik altijd doe. Ik ga zorgvuldig te werk.

dre73

brt

Citaat van: brt op augustus 30, 2023, 14:13:19Je hebt inderdaad niet de instapper genomen zeg! Ik vond de Pegasus toen al heel erg goed, ben uiteindelijk wel voor de Sonnet Morpheus gegaan. Die zou je ook nog kunnen overwegen als de Aquarius niet bevalt, al kan ik me bijna niet voorstellen dat die tegen gaat vallen. De Sonnet is even duur...

Nog ff op lopen zoeken, maar als deze je bevalt hoef je denk ik niet nog de Sonnet Morpheus te proberen. Dit las ik in een review:

If forced to choose a popular DAC for reference, I'd say the Aquarius reminds me of the Sonnet Morpheus. Both are very snappy, fast paced but full-bodied, and give a vast holographic feel to the music.

De Pegasus was meer een warm klinkende dac.
Hoe bevalt de Aquarius tot nu toe?

scoc

Citaat van: brt op augustus 31, 2023, 21:45:56Nog ff op lopen zoeken, maar als deze je bevalt hoef je denk ik niet nog de Sonnet Morpheus te proberen. Dit las ik in een review:

If forced to choose a popular DAC for reference, I'd say the Aquarius reminds me of the Sonnet Morpheus. Both are very snappy, fast paced but full-bodied, and give a vast holographic feel to the music.

De Pegasus was meer een warm klinkende dac.
Hoe bevalt de Aquarius tot nu toe?

Ik weet dat ik eigenlijk nog niet aandachtig zou mogen luisteren naar de Musician Aquarius dac terwijl deze nog inspeelt. Maar uiteindelijk gebeurd dat toch wanneer deze in de woonkamer staat. Men zegt dat je deze dac best een week 24/7 laat draaien of als het kan zo'n 300u. Momenteel zit ik iets boven de 100u en over de voorbije dagen is de dac al door een paar up(jes) en down(tjes) geweest als het ware.

Tot dusver in de positieve kolom: aangename relaxte sound waar alles redelijk goed op zijn plaats valt, voldoende details, mooi middengebied (bvv stemmen), laag is zeker OK (maar licht aangedikt).

Wat de minpunten betreft op dit moment: het geluid mag wat afgelijnder (soms gevoel dat het wat in elkaar loopt (licht)), het laag moet wel nog strakker en sneller en de stemmen klinken ietsje te droog naar mijn mening.

Moest ik nu beslissen dan zou deze retour gaan. Maar ik geef het toch eerst 4-5 dagen meer inspeeltijd.

Ik heb de indruk dat mijn set met de Aurender en ATC's precies de voorkeur heeft voor een iets meer neutrale (directere) sound. Dat brengt dat weer andere mogelijke nadelen waarbij dat soms iets te aggresief kan klinken (zoals de dCS Bartok).

Nooit gedacht dat dac's zo de sound mee kan bepalen in je set.

brt

Zou em zeker nog verder laten inspelen. Er wordt ook geadviseerd r2r dacs altijd aan te laten staan. Ik vermoed dat ie nog wel meer tot leven komt. De stroomkabel die je erop aansluit kan ook nog invloed hebben. Ik heb een AQ Tornado op de Sonnet en dat was een fijne verbetering.

Het is ook zeker mijn ervaring dat een dac best wat invloed heeft op je geluid. Mij bevalt het geluid van een nos r2r dac enorm.

Succes met inspelen nog!

scoc

Citaat van: brt op september  3, 2023, 22:19:16Zou em zeker nog verder laten inspelen. Er wordt ook geadviseerd r2r dacs altijd aan te laten staan. Ik vermoed dat ie nog wel meer tot leven komt. De stroomkabel die je erop aansluit kan ook nog invloed hebben. Ik heb een AQ Tornado op de Sonnet en dat was een fijne verbetering.

Het is ook zeker mijn ervaring dat een dac best wat invloed heeft op je geluid. Mij bevalt het geluid van een nos r2r dac enorm.

Succes met inspelen nog!

De Musician Aquarius dac is retour gestuurd. Gisteren (na 130u inspelen) eens aandachtig geluisterd maar het is echt mijn sound niet. Het klinkt niet direct en afgelijnd genoeg. Het is te "braafjes" zeg maar en het laag is er wel maar is aangedikt en niet strak en snel genoeg. Stemmen klinken best OK maar iets te droog.

Ik zag niet in hoe dit kon evolueren in een sound die me zou gaan bevallen. Dus voor mij geen ladder dac's meer (eerder ook de Rocka Wavelight getest vorig jaar en gelijkaardige ervaring).

Kan me voorstellen in een set waar het hoog wat aangezet (of agressief is) dat je dit hiermee wat kan milderen.

mijkie

Morgen komt mijn nieuwe dac/pre binnen, mijn eerste topping

De D70 pro octo, eens kijken en vooral luisteren wat hij doet/kan
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair G1 * Auralic Altair G1.1 * ik moet nog een keuze maken *

kappa9

Nieuwe luidsprekers.

Analysis audio epsilons!

Eindelijk voor mij de mooiste luidsprekers gevonden na vele soorten en merken geprobeerd te hebben.

Nu gaat de reis verder met het zoeken naar mooie componenten en optimalisatie middels akoestiek.

Mano streamer | metrum Octave | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

Contour

Prachtig, goed opgesteld ook, lekker ver naar voren.

AudioEnZo

Citaat van: kappa9 op september 10, 2023, 09:21:11Nieuwe luidsprekers.

Analysis audio epsilons!

Eindelijk voor mij de mooiste luidsprekers gevonden na vele soorten en merken geprobeerd te hebben.

Nu gaat de reis verder met het zoeken naar mooie componenten en optimalisatie middels akoestiek.
Prachtige luidsprekers Joost, geniet ervan!

DofN

Citaat van: kappa9 op september 10, 2023, 09:21:11Nieuwe luidsprekers.

Analysis audio epsilons!

Hele gave luidsprekers en vooral door die lange ribbon. Veel plezier ermee.