Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Gestart door Peerless Monster, april 8, 2006, 12:34:24

Vorige topic - Volgende topic

scoc

Tijdens een demo van de ATC SCM50 PSL speakers was ik niet enkel onder de indruk van de speakers maar zeker ook van de daar gebruikte dac. Een DCS Vivaldi Apex ... Echt indrukwekkend.

Sowieso is zo'n DCS Vivaldi te hoog gegrepen voor mijn budget  ;) Maar ik heb wel hun DCS Bartok 2.0 (ex-demo) unit gekocht incl. 2 jaar garantie. Zelfs dan nog een erg pijnlijke investering maar staat nu wel thuis te spelen sinds een paar uurtjes.

En ook de ATC SCM50 PSL's zijn besteld ... ik ga terug aan de ATC's na mijn detour naar de TAD ME1's die ik nog steeds zeer goed vind maar ik miste toch wat laag. Maar wou niet terug beginnen met subwoofers in te regelen etc.

Woonkamer (stereo): Innuos Statement | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Sony XR-55A95L
Office: KEF LSX II LT
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 | Marantz MM8077 CineMike + MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Audio addict

Pas geleden heb ik de Bowers & Wilkins PI7 S2 gekocht

Super tevreden mee. Voor true wireless in ears klinken ze behoorlijk goed. Hiervoor heb ik de Bang & Olufsen E8 true wireless in ears gehad maar die vielen zwaar tegen.

De PI7 S2 klinken goed. De anti noise canceling hierop werkt ook vrij goed. Maar omdat ik met luide machines werk kwam ik op het idee om ze onder 3M Peltor gehoorkappen te dragen. 

Na wat speurwerk deze 3M Peltor X5A kappen gevonden. Dit zijn de best isolerende kappen en ze zijn van binnen ruim diep genoeg om de iem's in te dragen.

Met deze gehoorbescherming die 37db dempt en de oordopjes in met anti noise canceling aan hoor je echt niks anders dan je eigen muziek , ook wanneer deze zacht staan.

Ik doe het gras maaien op voetbalvelden dus kwa veiligheid zit het wel goed , kan niks misgaan :)

Hoef me ook nooit zorgen te maken als het flink regent dat de PI7's nat worden als ik ze hieronder draag.

Heb ook een tijdje de Beoplay Portal hoofdtelefoon gebruikt tijdens werk maar die zijn niet waterdicht en dat is best vervelend.
Marantz PM7005 - Marantz CD6006 - KEF R3 - REL S510 - DALI M601 Stands - AC Infinity Aircom T8 - Audioquest - Addictive Sound Acoustic Panels.

August

Citaat van: scoc op mei 27, 2023, 19:19:33Tijdens een demo van de ATC SCM50 PSL speakers was ik niet enkel onder de indruk van de speakers maar zeker ook van de daar gebruikte dac. Een DCS Vivaldi Apex ... Echt indrukwekkend.

Sowieso is zo'n DCS Vivaldi te hoog gegrepen voor mijn budget  ;) Maar ik heb wel hun DCS Bartok 2.0 (ex-demo) unit gekocht incl. 2 jaar garantie. Zelfs dan nog een erg pijnlijke investering maar staat nu wel thuis te spelen sinds een paar uurtjes.

Gaaf, met koptelefoonversterker zie ik. Ik zit ook wel eens naar een Bartok te kijken, heb nu een Paganini. Ik kan je wel vertellen dat een clock ook nog weer een grote upgrade is.

scoc

Citaat van: scoc op mei 13, 2023, 21:09:49De importeur heeft mij hun demo Aurender N20 geleend en daar speel ik nu mee. Dit zonder hen dat te vragen dus op zich best OK. En dan gaan ze mijn N20 bekijken.

Heeft even geduurd (wegens importeur & High-End Munchen) maar net bericht gekregen dat ook de importeur geen leven krijgt in mijn eerdere Aurender N20. Ik krijg dus een nieuwe (die op voorraad is). Dit was ook mijn voorkeur omdat het anders mogelijk in het hoofd blijft spelen.
Woonkamer (stereo): Innuos Statement | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 | Marantz MM8077 CineMike + MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

August

Je kunt nu toch gewoon de Bartok gebruiken om direct mee te streamen? Spaart je de Aurender uit. Voor het geld kun je een mooie dCS clock kopen 😉

scoc

Citaat van: August op juni  5, 2023, 16:09:11Je kunt nu toch gewoon de Bartok gebruiken om direct mee te streamen? Spaart je de Aurender uit. Voor het geld kun je een mooie dCS clock kopen 😉

Had ik de DCS Bartok gehoord voor ik mijn Aurender N20 aankocht had ik dat inderdaad mogelijks gedaan. Maar de Aurender N20 is gloednieuw en een dedicated streamer. Waarbij een streamer in een DAC vaak een add-on is omdat het kan ... waarom anders nog al die andere DAC inputs  ;)

August

Ik ben alvast erg benieuwd naar je ervaringen. Mocht ik een goede prijs voor mijn Paganini kunnen krijgen, dan maak ik misschien de overstap nu ook wel.

Sopper

Nieuwe stands voor m'n Harbeths SHL5+ 40th Anniversary
(Indien interesse; vakmanschap van een doe-het-zelver, PM voor contact)

# Volumio Rivo+ # PCM63P dac # FM266MKII replica VV # Dartzeel NHB108 replica EV # Graham LS8/1F
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Samro

Citaat van: Sopper op juni  7, 2023, 19:06:20Nieuwe stands voor m'n Harbeths SHL5+ 40th Anniversary
(Indien interesse; vakmanschap van een doe-het-zelver, PM voor contact)

Die standaards zien er erg fraai uit! :wub:  De originelen van Harbeth zijn erg prijzig. Komt het geluid ook beter tot zijn recht!

minplus

If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

jahtari

Zijn mooi gemaakt, maar ik vind dit toch mooier onder een harbeth:

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Sopper

Citaat van: jahtari op juni  7, 2023, 21:36:10Zijn mooi gemaakt, maar ik vind dit toch mooier onder een harbeth:

Ok
# Volumio Rivo+ # PCM63P dac # FM266MKII replica VV # Dartzeel NHB108 replica EV # Graham LS8/1F
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Marco66

Een mooie Lyngdorf TDAI-2170

Woonkamer: Devialet Phantom 2
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

DofN

Gefeliciteerd, mooie versterker met een prachtige sound.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112, Bacch Audiophile + ORC binaural software (bass absorbers en akoestiek)

Roeru117

Na behoorlijk wat jaren Dynaudio (en een paar maanden wachten) een paar Monitor Audio Platinum 100 3G. Nu alleen nog even wachten op de bijpassende stands...
NAD M66 - NAD M23 - Dynaudio Confidence 20 - Lyngdorf BW-2 (2x) - ROON - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - Powergrip YG-3 - Audioquest - Tellurium Q

Richi

Citaat van: Roeru117 op juni 19, 2023, 12:22:59Na behoorlijk wat jaren Dynaudio (en een paar maanden wachten) een paar Monitor Audio Platinum 100 3G. Nu alleen nog even wachten op de bijpassende stands...
Oh, dat is nogal een verandering! Of toch niet?
WoonkamerApple TV 4K • Philips 55PUS8909 • Sonos Arc Ultra Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear Classé attic - in voorbereiding Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Mac Mini M2 Roon • Marantz SA-11S2 • Parasound D/AC-2000 Ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • Philips 55POS9002 • Audioquest • Grimm • Philips Pronto

Roeru117

Citaat van: Richi op juni 19, 2023, 15:33:14Oh, dat is nogal een verandering! Of toch niet?

Zeker anders, maar positief. De Monitor Audio klinkt een stuk ruimtelijker en levendiger dan de Dynaudio en dat is precies waar ik naar op zoek was. Ik heb ook de ELAC Concentro S503 beluisterd, maar vind de MA toch mooier en sinds zaterdag staan ze hier. Het zijn ook prachtige luidsprekers om te zien.
NAD M66 - NAD M23 - Dynaudio Confidence 20 - Lyngdorf BW-2 (2x) - ROON - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - Powergrip YG-3 - Audioquest - Tellurium Q

mijkie

ik heb het vorige model gehad en ook de 50, klonken geweldig op Nuprime

erg mooie set !
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair G1 * Auralic Altair G1.1 * ik moet nog een keuze maken *

August

Een dCS Network Bridge, nog wel even wachten tot hij hier is.

Peerless Monster

Citaat van: August op juni 21, 2023, 21:07:11Een dCS Network Bridge, nog wel even wachten tot hij hier is.

Heb ik ook gehad. Mooi ding.
Heb je hem nieuw gekocht? Mag ik vragen wat je er voor betaald hebt? Je ziet zo veel verschillende prijzen?
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

August

Het wachten valt mee, morgen is hij al hier met TNT Express. Gebruikt gekocht. De prijzen hangen al een hele tijd vrij stabiel net onder de 3k.
Eens uitproberen met mijn Paganini en vergelijken met de Daphile miniPC die ik nu heb. Er hangt nog een andere grotere upgrade in de lucht.

DofN

Waar heb je zo'n bridge voor nodig? Ik heb nog nooit gedacht dat ik er één nodig had, en ik heb niet het idee dat ik iets mis?

NAD M33, Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112, Bacch Audiophile + ORC binaural software (bass absorbers en akoestiek)

August

Het is de verbinding tussen digitale muziek op streamingdiensten (via ethernet), op schijf of stick (usb) of server (ethernet) aan de ene kant en een hoop digitale uitgangen aan de andere kant richting een DAC. Niet alleen AES en SPDIF, maar ook dual AES en tot 24/384 en DSD/128. Tevens ook wordclock ingangen en configureerbaar voor ook oudere (dCS) DACs om te optimaliseren/downsamplen waar nodig zodat ook bv. een Delius, Elgar, Purcell, Paganini of Scarlatti maar ook een Vivaldi kunnen profiteren van streaming op alle mogelijke manieren incl. MQA en ook indien gewenst Roon.

Henkjan_O

Citaat van: August op juni 22, 2023, 22:33:45Het is de verbinding tussen digitale muziek op streamingdiensten (via ethernet), op schijf of stick (usb) of server (ethernet) aan de ene kant en een hoop digitale uitgangen aan de andere kant richting een DAC.
dat doet een streamer toch ook?
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

DofN

Ja dat dacht ik dus ook. Wat krijg je meer met een bridge?