Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Gestart door Peerless Monster, april 8, 2006, 12:34:24

Vorige topic - Volgende topic

genesis

Beetje geschoven in mijn set, zodat ik een goede Belden power Supply kabel beschikbaar kreeg voor mijn PS Audio P1000, heb daar, geheel tegen de regels in::),  behalve mijn bronnen (loopwerk / Genesis lens / DA convertor / VV), ook mijn 4 eindtrappen op aangesloten.

Met alleen de bronnen word 50 a 53 watt verbruikt, met mijn 4 eindtrappen erbij stijgt dat tot 447 - 556 Watt. Dan te bedenken dat ik deze try-out ook op mijn vorige Powerplant de P300 heb toegepast, dan snap ik eigenlijk niet dat die stroom is blijven leveren aangezien het een 300 Watt regenerator is, waarvan als advies als richtlijn word gegeven om niet meer als 2/3 van het max te leveren vermogen als continue te gebruiken!  :blink:

Maar goed, het grappige in deze situatie is nu wel dat ik de schoonheid, rust, de doortekening en de 3 -D toename heb zoals bekend en gewenst, maar ook dat de eindtrappen, zoals ik het nu beleef na een uurtje spelen dynamisch genoeg zijn, dus niet klinisch zoals ik in eerdere situaties gewend ben.

Denk dat het surplus aan vermogen dat deze P1000 kan leveren, hierin het gemak blijft geven voor de eindtrappen, grappig. O0

Genesis
Carpe Diem

LeonArdusS

Citaat van: genesis op december 14, 2012, 23:30:57
Beetje geschoven in mijn set, zodat ik een goede Belden power Supply kabel beschikbaar kreeg voor mijn PS Audio P1000, heb daar, geheel tegen de regels in::),  behalve mijn bronnen (loopwerk / Genesis lens / DA convertor / VV), ook mijn 4 eindtrappen op aangesloten.

Met alleen de bronnen word 50 a 53 watt verbruikt, met mijn 4 eindtrappen erbij stijgt dat tot 447 - 556 Watt. Dan te bedenken dat ik deze try-out ook op mijn vorige Powerplant de P300 heb toegepast, dan snap ik eigenlijk niet dat die stroom is blijven leveren aangezien het een 300 Watt regenerator is, waarvan als advies als richtlijn word gegeven om niet meer als 2/3 van het max te leveren vermogen als continue te gebruiken!  :blink:

Maar goed, het grappige in deze situatie is nu wel dat ik de schoonheid, rust, de doortekening en de 3 -D toename heb zoals bekend en gewenst, maar ook dat de eindtrappen, zoals ik het nu beleef na een uurtje spelen dynamisch genoeg zijn, dus niet klinisch zoals ik in eerdere situaties gewend ben.

Denk dat het surplus aan vermogen dat deze P1000 kan leveren, hierin het gemak blijft geven voor de eindtrappen, grappig. O0

Genesis

Heftig apparaat  :headbanging: dikke investering voor een beetje prik :)
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

genesis

Dat 'beetje prik' is errug belangrijk! ;)  Ik wil in ieder geval nooit meer zonder, net zoals mijn Genesis Digital lens, mijn Marantz MA-24 Klasse A (Ai) monoblokken, mijn Marantz CD-12 KI-AI, de Audion Intro V.V. en ook mijn Mirage M5-si Ai speakers, uhh eigenlijk mijn gehele set met tweaks w.o. Harmonix & Shun Mook en nog meer......... O0

Hier luisterd weer een gelukkig mens! :) 8)

Genesis
Carpe Diem

Dirk

zonet bericht gekregen dat deze onderweg is

nu maar hopen dat ik er tijdens de feestdagen al wat mee aan de slag kan
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

LeonArdusS

Citaat van: genesis op december 15, 2012, 00:02:59
Dat 'beetje prik' is errug belangrijk! ;)  Ik wil in ieder geval nooit meer zonder, net zoals mijn Genesis Digital lens, mijn Marantz MA-24 Klasse A (Ai) monoblokken, mijn Marantz CD-12 KI-AI, de Audion Intro V.V. en ook mijn Mirage M5-si Ai speakers, uhh eigenlijk mijn gehele set met tweaks w.o. Harmonix & Shun Mook en nog meer......... O0

Hier luisterd weer een gelukkig mens! :) 8)

Genesis

Waanzinnig mooi ding volgens mij, boven mijn 💰
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Bas Akkerman

Citaat van: Dynky op december 15, 2012, 09:56:20

En dan écht goed in kunnen stellen. Zou mooi zijn!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

Citaat van: Bas Akkerman op december 15, 2012, 13:09:16
En dan écht goed in kunnen stellen. Zou mooi zijn!
yep, maar dat zal wel ff wat oefening vergen  ;D (wordt ook wel tijd nu, draai nl. al meerdere dagen zonder sub om de nieuwe amp eerlijk te kunnen beoordelen)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

KILLorBE

Citaat van: genesis op december 14, 2012, 23:30:57
dan snap ik eigenlijk niet dat die stroom is blijven leveren aangezien het een 300 Watt regenerator is, waarvan als advies als richtlijn word gegeven om niet meer als 2/3 van het max te leveren vermogen als continue te gebruiken!  :blink:
Ik denk dat 2/3 als advies word gegeven omdat het apparaat dan niet op zijn tenen hoeft te lopen, het maximale uit een apparaat halen is nooit goed en komt de levensduur niet ten goede.
Hoogstwaarschijnlijk ligt het max. hoger dan de opgegeven 300W, maar zal het apparaat minder goed zijn werk kunnen doen als je in de buurt van, of over, het echte max. komt/gaat.

Hoe dan ook, mooie aanwinst!

Citaat van: Dynky op december 15, 2012, 09:56:20

Schat kom je eten?
Stil nou! Ik ben aan het meten ;D

Mijn aanwinsten:

Een Shure SFG-2 en een paar waterpasjes, hopelijk ontvang ik dit jaar nog een digitaal weegschaaltje met calibratie gewichtje zodat ik wat meer zekerheid heb wat afwijking betreft (Pakketje is onderweg).

PS: Let niet op het element (Zooo fout) en het feit dat de mat er nog op ligt, dit was alleen voor de foto.

EDIT: Heb ook nog wat hardware gekocht voor een schap waar m'n draaitafel op komt te staan.
B&W - Phonar - Infinity - Denon - Oppo - Panasonic - Pioneer - Technics - Thorens
Sony - MS - Aiwa - Matchline - Monitor PC (Inakustik) - VLS - McFarlow - Linn - Spectral

I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not - Kurt Cobain

advr

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

KILLorBE

Citaat van: advr op december 16, 2012, 14:30:41
Goed bezig!! :popcorn: :music:
Aangezien ik 3 draaitafels heb, waarvan er 2 sowieso aan een nieuw element toe zijn, leek het me een goed plan om het afstellen zelf eens te doen/leren.

Citaat van: chansig op december 16, 2012, 15:01:50
Die shure is al precies....

Gr Hans
Daar twijfel ik ook niet echt aan, maar ik heb de laatste paar weken veel gelezen waaronder ook een paar berichten van mensen die zeiden dat hun Shure enkele tienden afwijking had (Bij TNT-Audio was de afwijking slechts 0,05gr.).
Zelf denk ik dat het aan de gebruiker ligt (Mat en plaat eronder bv), zover ik weet zijn ze gekalibreerd en hebben een afwijking van max. 0,1gr., en als ik naar de gevoeligheid en de constructie kijk dan lijkt het me sterk dat ie enkele tienden af kan wijken.
Maar ik las ook dat een digitaal weegschaaltje veel makkelijker werkt (Heb ik ondertussen zelf al ondervonden, pfff wat is die Shure gevoelig), in een van de berichten werd een CanRong genoemd en er werd naar DX verwezen.
De CanRong kost ~8x zoveel als die van DX, dus heb ik ook de Shure gekocht omdat ik het digitale weegschaaltje minder vertrouw.
B&W - Phonar - Infinity - Denon - Oppo - Panasonic - Pioneer - Technics - Thorens
Sony - MS - Aiwa - Matchline - Monitor PC (Inakustik) - VLS - McFarlow - Linn - Spectral

I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not - Kurt Cobain

ronalddebeer

mijn laatste aanwinst: marantz AV8001. ONTZETTEND BLIJ MEE!
Pioneer SC-LX86-K - Pioneer BDP-LX55 - Pioneer S-EX 7.1 surround opstelling

advr

Citaat van: ronalddebeer op december 19, 2012, 18:55:45
mijn laatste aanwinst: marantz AV8001. ONTZETTEND BLIJ MEE!

kan me wel wel voorstellen dat je blij bent!
veel plezier er mee. :music:
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

gerzom

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.

Peerless Monster

Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

gerzom

Citaat van: Peerless Monster op december 20, 2012, 14:15:14
En? Hoe klinkt het? Ben benieuwd!

Geen idee, ik ga zo naar huis (ben nog op kantoor) en de boel maar eens aansluiten, ik hou jullie op de hoogte  :bigsmile:
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.

bezoeker

Ipod Touch met dockingstation. Ideaal (dankzij de wifi) voor de luisterpalen en eindeloze radiozenders!

robbie73

Ach iets om te proberen en moet zeggen gaat lekker  O0

Peerless Monster

Citaat van: robbie73 op december 21, 2012, 11:54:45

Standje bitperfect is wel erg mooi!!
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Zaagstra

Nanotec Strada No.79 Special en SR luidsprekerkabel (zie SixMoons http://www.6moons.com/audioreviews/nanotec6/1.html). Niet te krijgen via de Europese distributeurs (hele eentje nam de moeite te antwoorden) dus ze kwamen direct uit Japan. Zéér de moeite waard!

Walter Zed
Mark & Daniel Sapphire LS, 2x Winsome Labs Mouse,Oppo BDP-105EU, Epson EH-TW7200, Nanotec #207 RCA i/c en Golden Strada #79 Special+SR l/s kabel, Elinex EL1000GW powerconditioner, ASI resonators/phase inverter, Akiko Audio Tuning Sticks, DSPeaker AntiMode 2.0

Exxar

Een uurtje geleden geleverd en zopas Hi-level aangesloten en nu wat aan 't inspelen: BK XLS200

Past mooi bij de RX8

W.Otter

alsof het er voor elkaar gemaakt is ;)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Exxar

Ongeveer  ;)
Beiden "light oak" fineer. Op de foto ziet de sub er iets donkerder uit, maar da's vooral omdat er daglicht op de RX8 valt, en op de sub niet.

Former member 78

Citaat van: robbie73 op december 21, 2012, 11:54:45

Leuk dat je nog bezig bent!
Dacht dat je helemaal gestopt was  :nervous:

advr

Voor onderweg en op vakantie een Bose Soundlink II.
ik moet toegeven dat uit zo'n klein ding een heerlijk geluid komt. 8)

Valt goed mee te leven. Ook goede kwaliteit!