Muziek (cd) shootout bij Audioloog

Gestart door hifiman, april 4, 2006, 11:55:47

Vorige topic - Volgende topic

beunky

"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Peerless Monster

Citaat van: Rinzwind op april  7, 2006, 10:25:41
Tracy Bonhamm, Sass Jordan

Bonham is met 1 M toch?
Tenminste op mijn CD's wel...
Ik heb ze ooit live gezien. Heerlijk gewoon...
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Arno P

Rickie Lee Jones' eerste CD voor kwalitatief goede opnamen (en mooie muziek)...wordt vaak als referentie/test opname gebruikt voor luidsprekerbeoordeling

Of haar CD poppop voor muzikaal mooie inhoud en kwa opname goede kwaliteit (Maar de stem heeft een tikje te weinig hoog in de opname gekregen)

Rinzwind

Citaat van: Peerless Monster op april  7, 2006, 10:29:59
Bonham is met 1 M toch?
Tenminste op mijn CD's wel...
Ik heb ze ooit live gezien. Heerlijk gewoon...
Ja, met 1 M.

Wij hadden ooit in de familie een CD zaak en nieuwe cd met rock+vrouw = Rinzwind bellen :D

hifiman

Leuk al die aanraders! Ik ga er eens een paar beluisteren dit weekend denk ik  :D

garmtz

Citaat van: Audioloog op april  7, 2006, 10:05:08
Tom Waits heb ik 1 cd van, zou best eens wat meer willen horen van hem inderdaad.

Ik heb er een stuk of 10 (misschien wel meer). Ik vind Alice 'o.k.', maar niet 'great'.

ChrisV

Citaat van: Audioloog op april  7, 2006, 10:06:33
Hebben er nog mensen aanraders voor me in het genre "vrouwelijk vocaal ala katie melua, celine dion, etc" of "a la dire stratis, roger waters"   
???

Vrouwelijk vocaal: Lizz Wright (deze week nog in Paradiso en Lantaren Venster geweest), Cassandra Wilson en vergeet alsjeblieft Ella Fitzgerald niet, hier zijn prachtige opnames van  :D

)p(

Citaat van: garmtz op april  7, 2006, 10:59:00
Ik heb er een stuk of 10 (misschien wel meer). Ik vind Alice 'o.k.', maar niet 'great'.

Welke vind jij de beste? Ik ga voor Bone Machine op korte voet gevolgd door Swordfishtrombones.

peter

ChrisV

Citaat van: Rinzwind op april  7, 2006, 09:19:38
Als jij komt dan kun je 3 of meer vocals meenemen  >:D

Volgens mij kan ik wel meedoen, zover woon ik niet van Audiofiel af. Zal ik in dat geval wat vrouwelijk vocaal en de borrelnoten meenemen?

Arno P

Citaat van: garmtz op april  7, 2006, 10:59:00

;D....Alice is een voorstel voor normale mensen...

Voor die-hards zou ik voor Black Rider kiezen  ;)

garmtz

Citaat van: )p( op april  7, 2006, 11:02:37
Welke vind jij de beste? Ik ga voor Bone Machine op korte voet gevolgd door Swordfishtrombones.

Ook Bone Machine en Swordfishtrombones...  ::)  Zijn ook wel echt de klassiekers. Welke ik ook ERG fijn vindt, maar vooral om de sfeer, is 'Nighthawk at the diner'. Zit zoveel humor in...  :D The Black Rider heb ik ook zeer goede herinneringen aan.

Arno P

Citaat van: Arno P op april  7, 2006, 11:05:42

En dan specifiek voor het nummerke "Oily Night"... >:D

garmtz

Hahaha! O.k. dan!  O0

)p(

Heb je de voorstelling zelf ook live gezien? Die was echt geniaal!  Smullen :-*

peter

garmtz

Citaat van: )p( op april  7, 2006, 11:07:56
Heb je de voorstelling zelf ook live gezien? Die was echt geniaal!  Smullen :-*

Nee, nooit, helaas...  :-\  Gelukkig Tom Waits wel 1x live gezien (in Den Haag, congresgebouw). Was zo heilig dat concert, dat ik niet nog een keer ben gegaan daarna (kan alleen maar tegenvallen... ;)).

hifiman

Citaat van: ChrisV op april  7, 2006, 11:05:01
Volgens mij kan ik wel meedoen, zover woon ik niet van Audiofiel af. Zal ik in dat geval wat vrouwelijk vocaal en de borrelnoten meenemen?
Hoi ChrisV,

Leuk dat je ook komt!  :D
Ik zet je erbij in de openingspost. Enne borrelnoten mee nemen hoeft niet persee (ik zorg wel voor genoeg snacks) maar mag wel natuurlijk  ;D

Enne inderdaad vrouwelijk vocaal meenemen  :D

Er kan nog  1 persoon bij dan zitten we aardig "vol" denk ik.
Zowiezo zullen we ervoor moeten waken dat we niet te lang naar 1 cd luisteren want we hebben maar een uurtje of 4-5 op zo'n avond  :P

Arno P

Citaat van: garmtz op april  7, 2006, 11:10:11
Nee, nooit, helaas...  :-\  Gelukkig Tom Waits wel 1x live gezien (in Den Haag, congresgebouw). Was zo heilig dat concert, dat ik niet nog een keer ben gegaan daarna (kan alleen maar tegenvallen... ;)).

Welke dag ben jij geweest?

(Om een gigantische topic vervuiling te voorkomen: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=43059.0 )  ;)

)p(

Citaat van: garmtz op april  7, 2006, 11:10:11

Och alles heeft zijn ups en downs...als je nooit meer gaat zal je nooit meer een up ervaren! Ik herinner mij dat je het laatste Nick Cave concert waar je narr toe was geweest net als mij vond tegenvallen...maar op Lowlands maakte hij het al weer volledig goed...gewoon volhouden :)

peter

garmtz

Citaat van: Audioloog op april  7, 2006, 10:06:33
Hebben er nog mensen aanraders voor me in het genre "vrouwelijk vocaal ala katie melua, celine dion,

Vrouwelijke zangers in het wat rustigere genre:

- Natalie Merchant / 10,000 Maniacs
- Al genoemde Suzanne Vega
- Mazzy Star / Hope Sandoval
- Cowbuy Junkies
- Tori Amos (of course)
- Lhasa

Kom even niet op andere... Moet even dan door mijn collectie spitten... :)

Rody

garmtz

Citaat van: )p( op april  7, 2006, 11:16:53
Och alles heeft zijn ups en downs...als je nooit meer gaat zal je nooit meer een up ervaren! Ik herinner mij dat je het laatste Nick Cave concert waar je narr toe was geweest net als mij vond tegenvallen...maar op Lowlands maakte hij het al weer volledig goed...gewoon volhouden :)

Ik zal het onthouden. Probleem is dat ik het laatste werk van Cave niet zo best vond (Lyre of Orpheus etc.). Laatste CD van Cave is wel weer gaaf (sound track).

Nu stoppen we met het off-topic, o.k.? :)

ChrisV

Prima, ik eet die borrelnoten wel zelf op  >:D

Dan neem ik mee:

en een cd van Ella Fitzgerald die ik zo gauw niet op het web terugvindt

Misschien nog wat instrumentaal gitaarwerk  :D?

)p(

Citaat van: garmtz op april  7, 2006, 11:21:55
Ik zal het onthouden. Probleem is dat ik het laatste werk van Cave niet zo best vond (Lyre of Orpheus etc.). Laatste CD van Cave is wel weer gaaf (sound track).

Nu stoppen we met het off-topic, o.k.? :)

Je kan Cave voorstellen...je ultieme test voor een set was toch Red Right Hand ;)

ok :)

garmtz

Citaat van: )p( op april  7, 2006, 11:23:47
Je kan Cave voorstellen...je ultieme test voor een set was toch Red Right Hand ;)

Klopt!  O0  Gaaf nummer ook... (nu hou ik op ;D)

hifiman

Citaat van: ChrisV op april  7, 2006, 11:22:46
Misschien nog wat instrumentaal gitaarwerk  :D?

Ja doen! Vind ik ook mooi  :D