Digitale opties uit?

Started by arjan, November 13, 2002, 21:15:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

arjan

Ik heb nu al een aantal keer gelezen dat je alle digitale opties en dergelijke (Digitale "verbeteringen") uit moet zetten voor verbetering van het beeld, nu heeft de Pixel plus die ik wil juist digitale opties om het beeld te verbeteren? hoe zit dat nu?

En hoe kan iemand mij vetellen hoe het kan dat met de Phillips Pixel plus technologie (dubbele aantal pixels en meer beeldlijnen) het TV beeld (DVD kan ik wel verzinnen) scherper word, het komt toch gewoon nog steeds op LAGE kwaliteit binnen.

Arjan

arjan

Oh en ik vegeet nog, Wat kost het om naar Almere te komen of komt er binnenkort een tour deze kant uit? een TV van 80 Kg in mijn achterbak ljkt mij geen goed plan :-\

J.A.F._Doorhof

Hi,

Almere kan ALTIJD in een tour meegenomen worden omdat dit bijna altijd op de weg van of naar ligt.

De digitale opties uitschakelen zijn van toepassing voor ruisonderdrukkers, dynamisch kleur of contrast of whatever (alles wat dynamisch is mag uit) en SVM als je die optie hebt, ook dingen als sharpness mogen uit.

Garbage in = Garbage out is een bekende kreet maar met goede technieken, bv de pixelplus van Philips kun je er toch wat aan verbeteren, net als met grote projectiesystemen kun je door een slimme manier van bewerken een slecht beeld iets beter maken (soms slechter) en een goed beeld veel beter.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

arjan

DNR (Dynamische ruis onderdrukking) lijkt mij juist nuttig? vooral bij TV beeld, waarom zou je dit uit willen zetten?
En wat is SVM (scan-velocity modulation)? zegt mij niets. ??? ??? ???

Tadream

Ik heb van de week nog eens naar DNR op mijn TV (JVC) gekeken
en als ik hem uitzet dan is het TV signaal (de zenders) toch wel wat
ruiziger dan als ik hem aanzet. Vind het aan prettiger om naar te kijken.
Heb het eigenlijk nog nooit geprobeerd met een DVD (shoot me :-)),
maar kan me voorstellen dat je daar geen DNR nodig hebt.
Maar om nou elke keer die optie aan en uit te zetten?

Marcel
Denon AVC-A10SE; Denon DVD 1600; Denon TU1500RD; Fronts: Energy E:XL28P Rears; Energy E:XL25 Center; Energy E:XLC V.d. Hul Clearwater 5.1 analog interlink; PS3 - PS4; Zotac ZBox AD02 HTPC / Openelec; Panasonic TX-65ST60; Philips Fidelio X1 Headphones
Foobar > Modi2Uber > Asgard2 > HE-400

Robert

#5
Tadream,

Ik heb mijn Sony DVP-NS905V dvd speler via RGB aangesloten op de scart 1 aansluiting van mijn Sony KV-28FX65 en de tv zet bij een RGB signaal van de dvd speler de DNR (Digital Noise Reduction) optie uit (grijs gekleurd, dus je kunt hem niet meer AAN of UIT zetten).

Bij een gewoon signaal van de kabel kan ik wel gewoon AAN of UIT kiezen en eerlijk gezegd ik heb hem op UIT staat omdat het verschil mij niet groot genoeg is (ik zie het verschil wel, maar kjk toch liever met DNR op UIT).


MvrGr.
Robert

Henk

Waar het hier om gaat is dat de verschillende settings uit de digitale trukendoos niet per definitie allemaal tot een beter beeld leiden. Je moet gewoon 'durven' om sommige dingen eens uit te zetten en daarbij op te letten of je verschillen ziet.

En 'helaas' de optimale instellingen kunnen voor DVD's anders zijn als voor TV uitzendingen.

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview