Probleem Pioneer 436

Gestart door stefklep, maart 16, 2006, 14:49:36

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

stefklep

#75
Er is weer nieuws, Kebe heeft gebeld en hebben weer een afspraak gemaakt om hem op te halen. Wat ik wel horden normaal gesprokken valt dit niet onder de gerantie maar omdat het panel net een week eerder was langs geweest laten ze het nu wel onder de gerantie vallen. Ik dacht gelijk bij me eigen moet niet gekker worden, maar goed dat terzijden.

Ze gaan het dus zelf oplossen benieuwd die man sprak al over een week als het makelijk er uit gaat anders toch wel 2 of 3 weken, Dat wordt dus weer op me tv kaart helaas kijken. Had liever gehad dat pioneer zelf er wat aan had gedaan, maar goed dat was niet mogelijk blijkbaar.

Zo draai er weer meer informatie is horen jullie het weer van me  :(

Snowmaster

Citaat van: stefklep op april 26, 2006, 15:05:59
Ze gaan het dus zelf oplossen benieuwd die man sprak al over een week als het makelijk er uit gaat anders toch wel 2 of 3 weken, Dat wordt dus weer op me tv kaart helaas kijken. Had liever gehad dat pioneer zelf er wat aan had gedaan, maar goed dat was niet mogelijk blijkbaar.

Als ze elke maand je plasma blijven halen voor een screenwash kun je precies 12 weken per jaar kijken. Zo blijft het wel spannend zo'n scherm  ;) ;) ;)
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

stefklep

Citaat van: snowmaster op april 26, 2006, 21:37:56
Als ze elke maand je plasma blijven halen voor een screenwash kun je precies 12 weken per jaar kijken. Zo blijft het wel spannend zo'n scherm  ;) ;) ;)

Ja klopt, maar dat ben ik echt niet van plan. Dan moeten ze voor mijn maar een andere oplossing zoeken ik ben niks voor niks heel voorzichtig geweest van het eerste begin. Maar goed ik zie het weer tegen gemoed. Ik wordt het wel een beetje moei van voor de tweede keer, ze hadden beter iets anders kunnen verzinnen, maar goed is niet anders.

new kid in town

Citaat van: stefklep op april 26, 2006, 21:47:26
Ja klopt, maar dat ben ik echt niet van plan. Dan moeten ze voor mijn maar een andere oplossing zoeken ik ben niks voor niks heel voorzichtig geweest van het eerste begin. Maar goed ik zie het weer tegen gemoed. Ik wordt het wel een beetje moei van voor de tweede keer, ze hadden beter iets anders kunnen verzinnen, maar goed is niet anders.

Stefklep,

Nog nieuwe ontwikkelingen?

gogo

Een vriend van mij heeft de 436xde bij Vincent gekocht.
De tuner is door de winkel ingesteld zoals het zou moeten, dus ik kijk het eerst 500 a 600 uur bij hem aan hoe het gaat, en beslis dan of ik de pio koop.
Ik ben benieuwd hoop dat het goed gaat.

gogo
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

Vincent

Hi

Dat zou idd goed moeten werken alleen als ie andere bronnen gebruikt dan diegene die ingesteld
zijn dan moet ie dat wel even controleren. Maar zoals ze nu ingesteld staan moet het risico op inbranden
erg verminderd zijn.

Mvg

Vincent

gogo

Citaat van: Vincent op mei  1, 2006, 11:35:33
Hi

Dat zou idd goed moeten werken alleen als ie andere bronnen gebruikt dan diegene die ingesteld
zijn dan moet ie dat wel even controleren. Maar zoals ze nu ingesteld staan moet het risico op inbranden
erg verminderd zijn.

Mvg
Vincent

Wat hij mij vertelde door de telefoon is dat het externe kanaal waar zijn sateliet op staat terug gedraaid is.
De ingang voor zijn dvd staat gewoon standaard.
Ik ga volgende week even kijken bij hem.

gr gogo
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

stefklep

Citaat van: new kid in town op april 30, 2006, 20:35:26
Stefklep,

Nog nieuwe ontwikkelingen?

Hij is vandaag weer opgehaald, Dus ben benieuwd wat ze er aan gaan doen.

grid8400

jeetje joh, wat een ellende :( nou sterkte hoor!!
Samsung LED UE55D8000 - Denon 2807 - KEF front iQ9 / center iQ6c / surround iQ1 - BD6500 - macmini PLEX

Vincent

Citaat van: gogo op mei  2, 2006, 15:12:35
Wat hij mij vertelde door de telefoon is dat het externe kanaal waar zijn sateliet op staat terug gedraaid is.
De ingang voor zijn dvd staat gewoon standaard.
Ik ga volgende week even kijken bij hem.

gr gogo

Hi

Daar moeten de instellingen in worden overgenomen. Controleer voor de zekerheid of Gamma op '1' staat
dat wil ook nog wel eens verschillen per ingang/

Mvg
Vincent

stefklep

Citaat van: grid8400 op mei  4, 2006, 18:01:53
jeetje joh, wat een ellende :( nou sterkte hoor!!

Ja dankje. Het is wat hoop dat hij snel klaar.

gogo

Citaat van: Vincent op mei  5, 2006, 01:24:49
Hi

Daar moeten de instellingen in worden overgenomen. Controleer voor de zekerheid of Gamma op '1' staat
dat wil ook nog wel eens verschillen per ingang/

Mvg
Vincent

Ga ik doen.
Hij heeft ook last van lypsync via de standaard speaker en via zijn hifi set iemand daar nog een tip voor?

gogo
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

dmeerpa

Citaat van: gogo op mei  5, 2006, 16:49:59
Ga ik doen.
Hij heeft ook last van lypsync via de standaard speaker en via zijn hifi set iemand daar nog een tip voor?

gogo

Ik heb inderdaad ook al gemerkt dat ik soms lypsync problemen heb via de standaard speaker (allez, ik heb PC speakers op de standaard audio uitgang) via de mijn hifi heb ik er geen last van.
Pioneer PDP-6080D // Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB991, X-Box series X + Kodi
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustics A25
klik hier voor mijn setup

stefklep

Er is weer nieuws.
Ze hebben vandaag gebelt en komen hem morgen weer terug brengen. Ze hebben nu het panel vervangen ofwel hij staadt nu weer op 0 brand uren, krijg er nu ook een uitleg enzo bij hoe ik hem het beste kan behandelen. Ben heel erg benieuwd hoe het morgen er allemaal uitziet.

M


Ben heel erg benieuwd, stel je hebt de plasma laten calibreren door Frank. Nu krijg je een nieuw scherm, wie
betaald dan de nieuwe calibratie?  ::)
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

gogo

Citaat van: stefklep op mei 11, 2006, 12:30:29
Er is weer nieuws.
Ze hebben vandaag gebelt en komen hem morgen weer terug brengen. Ze hebben nu het panel vervangen ofwel hij staadt nu weer op 0 brand uren, krijg er nu ook een uitleg enzo bij hoe ik hem het beste kan behandelen. Ben heel erg benieuwd hoe het morgen er allemaal uitziet.
Dus je krijgt een hele nieuwe?

Dat is nog eens een goede service, maar dat is wel bekend van pioneer daar ligt het niet aan.
Waar ik me zorgen om maak is dat er eigenlijk niks is opgelost je krijgt een nieuw panel maar je begint weer van voor af aan.
In je vorige postings kon ik lezen dat je toch wel behoorlijk voorzichtig bent geweest en toen je hem de eerste keer terug kreeg na reparatie waren de instellingen die hun in de tuner hadden gezet niet veel anders dan dat jij ze had staan.

Ben daarom ook zeer benieuwd hoe de instellingen morgen zijn als de monteur komt ik neem aan dat hij je tuner gaat instellen.
Ik zou dan wel graag willen weten of het beeld met die "zwakke" instellingen dan nog wel de moeite waard is om naar te kijken want ga er maar vanuit dat hij zo 1000 uur moet blijven staan.

Let wel op dat het een nieuw panel is en niet een gebruikte van iemand anders die ze weer opgelapt hebben na misschien wel weken intensieve behandelingen.

gr gogo

Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

meelzs

#91
Citaat van: Mayko op mei 11, 2006, 15:46:00
Ben heel erg benieuwd, stel je hebt de plasma laten calibreren door Frank. Nu krijg je een nieuw scherm, wie
betaald dan de nieuwe calibratie?  ::)


die mag je weer zelf betalen ;)
LG Oled 65C9V
Marantz SR8012
Zappiti One 4K HDR
Kef R 11, Kef R2C, Kef R5, SVS SB-2000 Pro

gogo

#92
Citaat van: meelzs op mei 11, 2006, 15:53:19
die mag je weer zelf betalen ;)

Ik geloof best dat het balen is dat je calibratie naar de maan is maar ik denk toch dat het een goede zaak is dat je een nieuw scherm krijgt en niet je eigen scherm die opgelapt is.
Ik heb toch het idee dat de ingebrande pixels een soort zwakke plek zijn geworden waardoor je weer sneller met het zelfde probleem zit.
En als het volgens pioneer pas naar 1000 uur een beetje stabiel word denk ik toch dat de meeste hun panel te snel hebben laten calibreren.
Maar ja dat is achteraf makkelijk gezegd want toen waren al deze problemen nog niet zo bekend.

gogo
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

stefklep

Citaat van: gogo op mei 11, 2006, 16:04:53
Ik geloof best dat het balen is dat je calibratie naar de maan is maar ik denk toch dat het een goede zaak is dat je een nieuw scherm krijgt en niet je eigen scherm die opgelapt is.
Ik heb toch het idee dat de ingebrande pixels een soort zwakke plek zijn geworden waardoor je weer sneller met het zelfde probleem zit.
En als het volgens pioneer pas naar 1000 uur een beetje stabiel word denk ik toch dat de meeste hun panel te snel hebben laten calibreren.
Maar ja dat is achteraf makkelijk gezegd want toen waren al deze problemen nog niet zo bekend.

gogo

Ze hebben het scherm gewoon vervangen voor een nieuwe dus alles blijft het zelfde alleen de binnekant is een nieuw scherm gezet meer niet. En volgens mijn als je tv een calibratie krijgt zit dat puur in de tunner zelf, en die heb ik gewoon nog thuis staan die hadden ze niet nodig. Ze hebben gewoon de onderdelen vervangen om het zo maar te zeggen. Ik krijg dus eigenlijk me oude scherm terug maar dan in een nieuw jasje want de rest van de elektronica was niks mee alleen dat panel/sherm. Ik ben zelf erg benieuw of dit mischien langer vol houd. Maar ben al weer blij dat ik morgen gewoon weer tv kan kijken.

Jullie horen morgen nog wel van me.

gogo

Citaat van: stefklep op mei 11, 2006, 19:55:24
Ze hebben het scherm gewoon vervangen voor een nieuwe dus alles blijft het zelfde alleen de binnekant is een nieuw scherm gezet meer niet. En volgens mijn als je tv een calibratie krijgt zit dat puur in de tunner zelf, en die heb ik gewoon nog thuis staan die hadden ze niet nodig. Ze hebben gewoon de onderdelen vervangen om het zo maar te zeggen. Ik krijg dus eigenlijk me oude scherm terug maar dan in een nieuw jasje want de rest van de elektronica was niks mee alleen dat panel/sherm. Ik ben zelf erg benieuw of dit mischien langer vol houd. Maar ben al weer blij dat ik morgen gewoon weer tv kan kijken.

Jullie horen morgen nog wel van me.

Ik denk toch dat het anders zit je tuner word afgesteld op het scherm als je dan een nieuw scherm krijgt dan moet het weer opnieuw gecalibreerd worden omdat niet 1 scherm hetzelfde is.
misschien heb ik het mis maar dit is wat ik denk gelezen te hebben in meerdere threads anders zal iemand me wel verbeteren.

Het zal mij verbazen dat ze het binnen werk hebben vernieuwd van het scherm ik denk gewoon dat je een hele nieuwe krijgt, maar misschien vergis ik me nu ook weer :)

In ieder geval hoop ik dat alles goed komt en goed blijft voor jou wat ik kan me goed voorstellen hoe je je nu voelt.

gr gogo
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

new kid in town

Citaat van: stefklep op mei 11, 2006, 19:55:24
Ze hebben het scherm gewoon vervangen voor een nieuwe dus alles blijft het zelfde alleen de binnekant is een nieuw scherm gezet meer niet. Ik krijg dus eigenlijk me oude scherm terug maar dan in een nieuw jasje want de rest van de elektronica was niks mee alleen dat panel/sherm.

Stefklep,

Dat snap ik niet helemaal ??? Wil je zeggen dat eigenlijk alleen de glasplaat is vervangen? Lijkt mij onlogisch dat dit even wordt gedaan.
Als je ziet hoe moeilijk en kostbaar het proces is om een plasma te maken.
Ik denk toch dat gogo gelijk heeft. Volgens mij moet je ook een nieuwe krijgen.
Ben benieuwd naar je bevindingen.

Gr.
New kid

meelzs

#96
Citaat van: new kid in town op mei 11, 2006, 21:35:51
Stefklep,

Dat snap ik niet helemaal ??? Wil je zeggen dat eigenlijk alleen de glasplaat is vervangen? Lijkt mij onlogisch dat dit even wordt gedaan.
Als je ziet hoe moeilijk en kostbaar het proces is om een plasma te maken.
Ik denk toch dat gogo gelijk heeft. Volgens mij moet je ook een nieuwe krijgen.
Ben benieuwd naar je bevindingen.

Gr.
New kid

volgens mij wordt er bij een reparatie van een tv of iets dergelijks ook de elektronica/ software "gereset" dus je instellingen ben je dan kwijt
LG Oled 65C9V
Marantz SR8012
Zappiti One 4K HDR
Kef R 11, Kef R2C, Kef R5, SVS SB-2000 Pro

stefklep

Citaat van: new kid in town op mei 11, 2006, 21:35:51
Stefklep,

Dat snap ik niet helemaal ??? Wil je zeggen dat eigenlijk alleen de glasplaat is vervangen? Lijkt mij onlogisch dat dit even wordt gedaan.
Als je ziet hoe moeilijk en kostbaar het proces is om een plasma te maken.
Ik denk toch dat gogo gelijk heeft. Volgens mij moet je ook een nieuwe krijgen.
Ben benieuwd naar je bevindingen.

Gr.
New kid

Nee ze hebben alleen dit vervangen. Want het scherm is precies nog het zelfde met de productcode die ik ook al had.

peter248

Citaat van: meelzs op mei 12, 2006, 11:29:11
volgens mij wordt er bij een reparatie van een tv of iets dergelijks ook de elektronica/ software "gereset" dus je instellingen ben je dan kwijt

Bij mijn Pioneer in ieder geval niet. Het aantal uren dat de tv al aan had gestaan had ik in het servicemenu opgezocht en opgeschreven net voor ze de tv ophaalden. Bij terugkomst gelijk weer in het servicemenu gekeken. En daar stond bijna hetzelfde aantal uren, alleen nu 13 meer.

Ook bij mij is overigens alleen het scherm vervangen, de behuizing eromheen niet.

Groet,
Peter

gogo

Citaat van: peter248 op mei 12, 2006, 12:20:06
Bij mijn Pioneer in ieder geval niet. Het aantal uren dat de tv al aan had gestaan had ik in het servicemenu opgezocht en opgeschreven net voor ze de tv ophaalden. Bij terugkomst gelijk weer in het servicemenu gekeken. En daar stond bijna hetzelfde aantal uren, alleen nu 13 meer.

Ook bij mij is overigens alleen het scherm vervangen, de behuizing eromheen niet.

Groet,
Peter

Dat had ik niet verwacht misschien door de vele inbrandingen zijn ze over gegaan op een goedkopere manier.

Peter hoe is het nu met jou plasma gaat alles nu goed, is het scherm nu minder gevoelig en welke instellingen zijn jou nu aangeraden?

Stefklep heb je hem al binnen?
Laat even je ervaringen weten want ik ben erg benieuwd.

gr gogo
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10