Siltech kabels nieuwe SATT "upgrade"

Gestart door ajbeefde, maart 11, 2006, 18:59:54

Vorige topic - Volgende topic

FrankB

Citaat van: beunky op maart 15, 2006, 08:35:11
Je veranderd de eigenschappen van de kabel gewoon, heel simpel. Dus ja, het zal anders klinken. Want de kabel meet ook anders.

Het nadeel is dat je niet meer terug kunt :D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

ajbeefde

Citaat van: beunky op maart 15, 2006, 08:35:11
Je veranderd de eigenschappen van de kabel gewoon, heel simpel. Dus ja, het zal anders klinken. Want de kabel meet ook anders.

Ja dat begreep ik al... :)

Siltech "spreekt" wel van een verbetering, maar ja dat kan persoonlijk weer anders uitpakken.
Zal eens kijken of ik een exemplaar te pakken kan krijgen voor vergelijk.
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Staaled

Ik wil gezien het voorafgaande even een tegengeluid laten horen.
Op het forum bespeur ik een vrij sterke bias richting Nordost.
Geen punt ,prima.
Om echter een fabrikant als Siltech dan onmiddelijk van "voodoo" en ,dit zijn mijn woorden maar ze geven de toon m.i. wel accuraat weer, "marketing" te betichten vind ik vooringenomen.
Gaarne wat serieuzer.

saludos,Hipster.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

ajbeefde

Citaat van: Hipster op maart 15, 2006, 09:59:26
Geen punt ,prima.
Om echter een fabrikant als Siltech dan onmiddelijk van "voodoo" en ,dit zijn mijn woorden maar ze geven de toon m.i. wel accuraat weer, "marketing" te betichten vind ik vooringenomen.
Gaarne wat serieuzer.

saludos,Hipster.

Dat Nordost een vrij sterke voorkeur heeft op dit forum is wel duidelijk, en het waarom is voor de goede lezers onder ons ook wel duidelijk.

Ach je moet het zo zien, morgen is het weer een ander merk kabel wat weer de hemel ingeprezen wordt, en dan volgt "de kudde" weer de "herders"... :)

Is op zich wel vermakelijk om te lezen.
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

patrick_vdb

Hi Hipster,

Aangezien ik de eerste was die het woord "voodoo" in deze topic in de mond nam, wil ik even benadrukken dat ik hiermee niet Siltech, met betrekking tot deze behandeling, hiervan beticht. Sterker nog, ik gaf juist aan dat dit geen "voodoo" is zoals het vaak in de mond wordt genomen voor wat betreft technologieen die kabelfabrikanten toepassen om een optimalisatie van hun kabels te berwerkstelligen en de toon van mijn eerdere bericht was dan ook juist een uitspraak van verbazing dat men een wezenlijk aspect nu direct tot "marketing" veroordeelde terwijl "voodoo" haast algemeen geaccepteerd wordt.

mvrg

Patrick

FrankB

Geen punt ,prima.
Gaarne wat serieuzer.

Siltech zal, zoals ik ook aangaf, de beste intenties hebben. Alleen is het absoluut niet mijn smaak. Ik heb uitgebreid de classic serie van Siltech beluisterd maar kon er absoluut niet blij van worden. Maar nogmaals, slechts mijn mening. Het zegt niets over de kwaliteiten van Siltech in het algemeen.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

garmtz

Cryogene behandeling is zeker iets dat een duidelijk positief effect kan hebben! Even om mijzelf te herhalen:

CiteerEn daarna klinkt het nog steeds als een Siltech... En dat is dus niets voor mij...

Geen waardeoordeel van mij dus over Siltech, wel een persoonlijke mening.

Draiz

En voor een tiende van de prijs doe ik het voor jullie. Eerst vries ik ze een weekje in en dan gaan ze op gruwelijke wijze de wok in, eventueel icm met een behandeling door mijn gasbrander. En het mooiste is, ook ik GARANDEER dat het anders klinkt  ;D ;D ;D
Sonus Faber                                           Nord Ost                               Lexicon           Chord           Tag Mclaren       Velodyne   
Cremona Auditors + Center       Red Dawn + Super Flatlines  + Tyr            MC12          SPM 1900           CDT20R             DD12

jan-rotterdam

CiteerJan, bedankt voor je reactie.  Al die mooie kabels en geen luidsprekers?   

Wat vind jij van deze Satt update? Is het "voodoo" of zou het een werkelijk verschil ten gehore kunnen brengen op b.v. een Golden Ridge G5 kabel (tussen de DVD en de AV Versterker)?

Inderdaad, momenteel geen luidsprekers. Nog zoekende maar al een aantal mooie kandidaten gevonden.

SATT upgrade: geen idee of het anders klinkt, wat ik van de mensen van Kharma heb begrepen is dat zij het al jaren toepassen zij het voor een select gezelschap want die kabels zijn ook zeer prijzig, wat dat betreft wel interessant (als het werkt) van Siltech om het SATT upgrade beschikbaar te stellen voor gebruikers van meerdere serie's i.p.v. alleen het top segment.

Ik wil het zeker uit proberen, ik zit echter ook met de gedachte dat je niet meer terug kan als het eenmaal uitgevoerd is. Zal wel een keer wat lenen worden om te verglijken of het werkelijk werkt

Groeten Jan

tiptop

Ik ben wel erg benieuwd naar de bevindingen van anderen (Siltech-gebruikers) die de stap hebben genomen, wat hun ervaringen zijn.

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

ajbeefde

Citaat van: tiptop op maart 15, 2006, 20:41:15
Ik ben wel erg benieuwd naar de bevindingen van anderen (Siltech-gebruikers) die de stap hebben genomen, wat hun ervaringen zijn.

Ik dus ook, daarom had ik de topic ook geopend.... maar tot op heden nog niemand die daar antwoord op kan geven.

ik ga net als Jan maar even proberen een kabel te lenen die het procede al heeft gehad, zal wel moeilijk worden maar zal vd week More Music eens bellen.

tiptop

Citaat van: ajbalmere op maart 15, 2006, 20:46:40
Ik dus ook, daarom had ik de topic ook geopend.... maar tot op heden nog niemand die daar antwoord op kan geven.

ik ga net als Jan maar even proberen een kabel te lenen die het procede al heeft gehad, zal wel moeilijk worden maar zal vd week More Music eens bellen.

Ga je die dan rechtstreeks vergelijken met een onbehandelde (uiteraard zelfde model) ???
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

ajbeefde

Citaat van: tiptop op maart 15, 2006, 20:48:26
Ga je die dan rechtstreeks vergelijken met een onbehandelde (uiteraard zelfde model) ???

Als dat kan wil ik dat wel proberen ja.... rechtstreeks zal wat moeilijk worden, zal wel de kabels moeten wisselen en een stuk muziek of film gebruiken wat me heel bekend is.

tiptop

Citaat van: ajbalmere op maart 15, 2006, 20:56:10
Als dat kan wil ik dat wel proberen ja.... rechtstreeks zal wat moeilijk worden, zal wel de kabels moeten wisselen en een stuk muziek of film gebruiken wat me heel bekend is.

Lijkt me leuk om je bevindingen te lezen hier :)

Ik hoop dat het gaat lukken voor je. ;)

ajbeefde

Citaat van: tiptop op maart 15, 2006, 20:58:04
Lijkt me leuk om je bevindingen te lezen hier :)

Ik hoop dat het gaat lukken voor je. ;)

Als het lukt zal ik dat zeker doen, wil het proberen met een Golden Ridge G5.

Alvast bedankt... :)

gitaarwerk2

Deze techniek word al enkele jaren gebruik voor netwerk kabels.

Cisco CCNA deel 1 :))

Siltech loopt achter de feiten aan  O0

Raphie

Al die variabelen voor 1 product: Wel ingespeeld, niet ingespeeld / wel behandeld, niet behandeld.
Wordt nog moeilijk vergelijken zo..... ::) ::)
JBL PRX Power!

tiptop

Citaat van: Raphie op maart 16, 2006, 15:00:53
Al die variabelen voor 1 product: Wel ingespeeld, niet ingespeeld / wel behandeld, niet behandeld.
Wordt nog moeilijk vergelijken zo..... ::) ::)

Als de theorie klopt hebben die behandelde weinig inspeeltijd nodig.Die atomen/moleculen zijn dan al optimaal neergezet voor stroomdoorlating.

Marcel_T.

Ehm, krijg je die kabel toevallig op 1 april weer terug?

8) ??? ;D
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

tiptop

Citaat van: Marcel_T. op maart 16, 2006, 15:50:01
Ehm, krijg je die kabel toevallig op 1 april weer terug?

8) ??? ;D
Tegen wie heb je het nou ???

Marcel_T.

In z'n algemeen. Je moet die kabels toch opsturen?

Maar als je de opm. niet snapt, lees dan;  "IS DIT EEN 1 APRIL GRAP????"
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

tiptop

Citaat van: Marcel_T. op maart 16, 2006, 16:59:42
In z'n algemeen. Je moet die kabels toch opsturen?

Maar als je de opm. niet snapt, lees dan;  "IS DIT EEN 1 APRIL GRAP????"
OH, sorry hoor. Was niet kwaad bedoelt. ::)

Nee geen 1 aprilgrap. Lees maar een boek over scheikunde en metallurgie. Dit is doodnormaal wat ik meldde. Wanneer er stroom door metaal (meestal metaal) wordt gestuurd gaan de moleculen zich dusdanig zetten dat de stroom na een bepaalde tijd iets makkelijker er doorheen stroomt. De electronen ondervinden minder weerstand net als het uitslijten van dalen door water, waardoor je mooie rondingen krijgt waar het water steeds makkelijker door heen kan stromen. Alleen wat sneller.
Een zogenaamde cablecooker werkt ook op dit principe. ;)

Don_Paul

Heb je daar misschien ook een referentie van (en dan niet van een fabrikant die hier aparaten voor levert svp, maar van een wetenschappelijk boek oid)?

Het veranderen van metaaleigenschappen door verhitten/koelen is idd bekend. Wel meen ik mij te herinneren dat sommige wijzigingen door buigen van het metaal weer ongedaan worden gemaakt.

Probleem is hier natuurlijk:
- dat de eigenschappen van het metaal door dit procede veranderen is geloofwaardig
- dat het geluid hierdoor veranderd moet nog maar aangetoond worden (dus goed idee om dat eens te testen)
- en dat het geluid 'beter' wordt is natuurlijk al helemaal subjectief...
Prj: Sanyo Z2 / Amp: Marantz SR9300 / Dvd: Pioneer 868/ LD: Pioneer DVL 919 / Spk: Totem Dreamcatcher / Sub: SVS PB-Ultra / Sat: Dreambox /
Con: Xbox/Xbox360

tiptop

Citaat van: Don_Paul op maart 16, 2006, 18:05:40
Heb je daar misschien ook een referentie van (en dan niet van een fabrikant die hier aparaten voor levert svp, maar van een wetenschappelijk boek oid)?

Het veranderen van metaaleigenschappen door verhitten/koelen is idd bekend. Wel meen ik mij te herinneren dat sommige wijzigingen door buigen van het metaal weer ongedaan worden gemaakt.

Probleem is hier natuurlijk:
- dat de eigenschappen van het metaal door dit procede veranderen is geloofwaardig
- dat het geluid hierdoor veranderd moet nog maar aangetoond worden (dus goed idee om dat eens te testen)
- en dat het geluid 'beter' wordt is natuurlijk al helemaal subjectief...

Over hoe die behandelde kabels zouden klinken weetik niks natuurlijk.Dat heb ik een aantal posts terug ook al aangegeven. Ik geef alleen aan dat de behandeling heel makkelijk kan doen wat ze beweren. Of dat echt zo is is altijd afwachten.
Ik heb even mijn kasten doorgestruind en kon alleen nog een boek vinden van mijn 1e klas MTS.
Technologie voor de werktuigbouwkunde, Materialen 3. (GLJ van Vliet en W.Both.)

Hier in staat al in het kort verschillende behandelwijze genoemd voor metalen en niet-metalen, hun eigenschappen en een aantal verschillen die optreden in hetzelfde materiaal bij verschillende behandelingen oa bij meer of minder verhitten en afkoelen over bepaalde tijdslijnen.

Waarschijnlijk zal je in de bibliotheek of bij enigzins speuren op het internet nog veel meer informatie aantreffen.
Kijk onder Metallurgie, materialen, werktuigbouwkunde etc.... ;)

Audiofiel

Maar als de bewerking al een effect op het metaal heeft (positief of negatief moet nog blijken), dan kun je zeker verwachten dat de isolatie van de kabel ook op zijn donder krijgt. Ik begrijp toch goed dat ze een kant-en-klare kabel afkoelen en verhitten? Lijkt me erg slecht voor het diëlectricum.  :-\

Maar het is wel goed voor de marketing. Iedere exotisch bewerking die je met je kabel doet en ieder spaarzaam materiaal wat je gebruikt, rechtvaardigt weer meer die hoge prijzen... ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.