Siltech kabels nieuwe SATT "upgrade"

Gestart door ajbeefde, maart 11, 2006, 18:59:54

Vorige topic - Volgende topic

ajbeefde

Kwam de afgelopen weken in diverse bladen en vanochtend op HIFI.NL het volgende tegen van Siltech, iemand hier op het forum die dit al heeft geprobeerd?

"Siltech kabels nog beter laten klinken? Het kan dankzij de nieuwe SATT ( Siltech Advanced Thermal Treatment) van Siltech. Door onder gecontroleerde omstandigheden uw bestaande kabels extreem te koelen en daarna extreem te verwarmen (tot wel 700 graden Celcius) krijgen de kabels o.a. een lagere inwendige weerstand en vervorming.

Siltech Advanced Thermal Treatment (SATT)

Wat is het?
De behandeling bestaat uit een drietal processen:

Zeer trage en beheerste temperatuurswisselingen, van zeer hoge tot zeer lage gecontroleerde temperaturen.
De warmte wordt ontwikkeld door het versterken van audio frequente stroom om tot een perfecte crystallisatie van de geleider te komen (we passen stroomsterktes toe tot
100 ampere(!) om temperaturen van 500-700 C° te bereiken)
Het afkoelingsproces, vindt plaats onder resonantie-vrije omstandigheden, totdat kamertemperatuur is bereikt.
Hoe lang duurt het proces?
Het gehele proces kan tot 68 uur in beslag nemen.

Op welke kabels is de techniek toe te passen?
Op Siltech kabels met G5/G6 en Kapton isolatie, feitelijk dus bijna alle Classic, Classic mkII en Signature G6 kabels.

Wat levert het op?
Een blijvende fysieke wijziging van de geleider: lagere inwendige weerstand en electrische vervorming, de mechanische sterkte verbeterd, de geleider wordt flexibeler, de Kapton isolator wordt electrisch en mechanisch sterker. Klankmatig kunnen we stellen dat soundstage, energie, plaatsing, homogeniteit – alles eigenlijk – sterk verbeteren.

Prijzen van de SATT -behandeling
Stereoset 499 euro
Mono 259 euro
Jumperset 129 euro"
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

FrankB

Citeer
Uw Siltech kabels nog beter laten klinken? Het kan dankzij de nieuwe SATT ( Siltech Advanced Thermal Treatment) van Siltech. Door onder gecontroleerde omstandigheden uw bestaande kabels extreem te koelen en daarna extreem te verwarmen (tot wel 700 graden Celcius) krijgen de kabels o.a. een lagere inwendige weerstand en vervorming.

Siltech Advanced Thermal Treatment (SATT)

Wat is het?
De behandeling bestaat uit een drietal processen:

1. Zeer trage en beheerste temperatuurswisselingen, van zeer hoge tot zeer lage gecontroleerde temperaturen.
   2. De warmte wordt ontwikkeld door het versterken van audio frequente stroom om tot een perfecte crystallisatie van de geleider te komen (we passen stroomsterktes toe tot
      100 ampere(!) om temperaturen van 500-700 C° te bereiken)
   3. Het afkoelingsproces, vindt plaats onder resonantie-vrije omstandigheden, totdat kamertemperatuur is bereikt.

Hoe lang duurt het proces?
Het gehele proces kan tot 68 uur in beslag nemen.

Op welke kabels is de techniek toe te passen?
Op Siltech kabels met G5/G6 en Kapton isolatie, feitelijk dus bijna alle Classic, Classic mkII en Signature G6 kabels.

Wat levert het op?
Een blijvende fysieke wijziging van de geleider: lagere inwendige weerstand en electrische vervorming, de mechanische sterkte verbeterd, de geleider wordt flexibeler, de Kapton isolator wordt electrisch en mechanisch sterker. Klankmatig kunnen we stellen dat soundstage, energie, plaatsing, homogeniteit – alles eigenlijk – sterk verbeteren.

Prijzen van de SATT -behandeling
Stereoset 499 euro
Mono 259 euro
Jumperset 129 euro

bron: hifi.nl

Ik heb werkelijk geen idee wat ik hiervan moet denken ...
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Arno P

laat me raden......de moleculen liggen hierna relaxed tegen elkaar???   ;D ::)

FrankB

Citaat van: Arno P op maart 14, 2006, 08:22:18
laat me raden......de moleculen liggen hierna relaxed tegen elkaar???   ;D ::)

;D

Lijkt me wel een aardige grap, je levert je kabels in, Siltech doet vervolgens niets, geeft ze terug en WAUW wat een verschil >:D

Arno P

Citaat van: FrenkB op maart 14, 2006, 08:25:25
;D

Lijkt me wel een aardige grap, je levert je kabels in, Siltech doet vervolgens niets, geeft ze terug en WAUW wat een verschil >:D

wedden dat het zo werkt?  ^-^

FrankB

Citaat van: Arno P op maart 14, 2006, 08:26:13
wedden dat het zo werkt?  ^-^

Ik gun Siltech het beste hoor. Maar ik heb helemaal niets met het geluid van Siltech. Dus tja, dan reageer je vanzelf iets lacherig op zo'n nieuwsitem.

Arno P

garmtz

En daarna klinkt het nog steeds als een Siltech... En dat is dus niets voor mij...

FrankB

Citaat van: garmtz op maart 14, 2006, 09:05:30
En daarna klinkt het nog steeds als een Siltech... En dat is dus niets voor mij...

Dat vooropgesteld ... misschien klinkt het nog wel meer als een Siltech, een verslechtering dus  :o

Shorty

Toch zijn er steeds meer mensen in audio-kringen die zweren bij Deep Cryogenic Treatment. Max Townshend, Ed Meitner.... Google maar eens en zie hoeveel bedrijfjes daar mee bezig zijn... En natuurlijk claimt ieder bedrijf weer een eigen, unieke cyclus gevonden te hebben voor het beste resultaat... Hoe lang doe je over het afkoelen, hoe lang laat je de kabel (of buis, of printplaat, enzovoorts...) koud liggen; hoe snel laat je het opwarmen en tot welke temperatuur... En herhaal je die cyclus nog eens of niet, of doe je dan een andere cyclus?
CiteerCryogenic tempering is utilized by most aerospace and large manufacturing concerns to extend the life of metal parts that are subject to abrasion and stress failure. These include NASA, Rockwell Aerospace, General Motors, and even IBM in their production tools.
Basic features and benefits:
Cryo tempering is a permanent, non-destructive, non-damaging process (not a coating) which reduces abrasive wear (edge dulling), relieves internal stress, minimizes the susceptibility to microcracking due to shock forces, lengthens part life, and increases performance. Cryo treated pieces are also less susceptible to corrosion.

Kortom, ik voorzie nog jarenlang discussies.  ;D
In ieder geval kun je het een stuk goedkoper laten doen dan Siltech, door bijvoorbeeld FrozenSolid. De kabels van bijvoorbeeld Black Rhodium worden al jarenlang met DCT behandeld.

VrGr,

Bart J.

bmateijsen

Shorty

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

ajbeefde

Sorry hoor mensen, wel een beetje vreemd te zien dat er sommige mensen die altijd denken de wijsheid in pacht te hebben met betrekking to Hi Fi en/of HT zo "onprofessioneel" reageren op een normale vraag.

Had dus van bepaalde personen wel een normaal antwoord verwacht, zeker gezien hun belangen op dit forum.

Geeft dus weer genoeg reden om aan te nemen dat je bij bepaalde mensen dus beter niet kunt shoppen.

p.s. had dit topic al op 11 maart geopend, dus misschien kan de admin z'n werk even doen.
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

tiptop

Ik luister altijd eerst voordat ik mijn mening ventileer ;)

En mijn mening is dan altijd nog mijn mening! Waarvan er vele zijn op dit forum.

Ik vind Siltech een heel goede kabelfabrikant, maar in mijn set-up prefereer ik Nordost (tot nu toe).

Ik heb ook meningen over andere kabelfabrikanten, maar wanneer die negatief zijn meld ik dat niet. Omdat er ook genoeg mensen zijn die er juist bij zweren. En waarom niet. Als je er maar gelukkig mee kan zijn.

Dat proces van die cryogene technologie vind al jaren plaats in metaal-industrie. (in ieder geval in primitieve vorm)
Wat ik al jaren geleden leerde op school wss dat mbv verhitten en afkoelen bij verschillende temperaturen en tijden, de eigenschappen van staal sterk gewijzigd konden worden. Ook de hoeveelheid vervuiling in het metaal (met andere metalen of koolstof bijv.) kan zo redelijk precies aangepast worden aan de wensen van de afnemer.

Dus theoretisch kan ik makkelijk begrijpen dat het iets voor het muzieksignaal kan doen dat er doorheen gaat.
Ik wil niet beweren dat ik het ook zal horen, maar de theorie is makkelijk verklaarbaar en te meten.

groeten,
Fabian
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

ajbeefde

Citaat van: tiptop op maart 14, 2006, 19:01:43
Ik luister altijd eerst voordat ik mijn mening ventileer ;)

En mijn mening is dan altijd nog mijn mening! Waarvan er vele zijn op dit forum.

Ik vind Siltech een heel goede kabelfabrikant, maar in mijn set-up prefereer ik Nordost (tot nu toe).

Ik heb ook meningen over andere kabelfabrikanten, maar wanneer die negatief zijn meld ik dat niet. Omdat er ook genoeg mensen zijn die er juist bij zweren. En waarom niet. Als je er maar gelukkig mee kan zijn.

Helemaal mee eens.....

DA BoSS

Citaat van: ajbalmere op maart 14, 2006, 18:48:14
Sorry hoor mensen, wel een beetje vreemd te zien dat er sommige mensen die altijd denken de wijsheid in pacht te hebben met betrekking to Hi Fi en/of HT zo "onproffesioneel" reageren op een normale vraag.

Had dus van bepaalde personen wel een normaal antwoord verwacht, zeker gezien hun belangen op dit forum.

Geeft dus weer genoeg reden om aan te nemen dat je bij bepaalde mensen dus beter niet kunt shoppen.

p.s. had dit topic al op 11 maart geopend, dus misschien kan de admin z'n werk even doen.
Je bent wel weer op oorlogspad he, ajb ???
De reacties zijn toch niet zo erg? je hoeft toch niet altijd alles even serieus te zijn?
Wass ist loss?

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

ajbeefde

Citaat van: DA BoSS op maart 14, 2006, 19:13:29
Je bent wel weer op oorlogspad he, ajb ???
De reacties zijn toch niet zo erg? je hoeft toch niet altijd alles even serieus te zijn?
Wass ist loss?

Weer op oorlogspad?  hm... ben me van geen kwaad bewust.

Je bent misschien in de war met een ander persoon... :)

DA BoSS

Edit: op eigen initiatief verwijderd, mijn mening is bekend... :D
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

patrick_vdb

Hi,

Citaat van: tiptop op maart 14, 2006, 19:01:43
Dat proces van die cryogene technologie vind al jaren plaats in metaal-industrie. (in ieder geval in primitieve vorm)
Wat ik al jaren geleden leerde op school wss dat mbv verhitten en afkoelen bij verschillende temperaturen en tijden, de eigenschappen van staal sterk gewijzigd konden worden. Ook de hoeveelheid vervuiling in het metaal (met andere metalen of koolstof bijv.) kan zo redelijk precies aangepast worden aan de wensen van de afnemer

Dit klopt als een zwerende vinger!.......Voodoo vaak hartelijk ontvangen en bewezen methodes hartelijk de grond in getrapt ::) ;D

Of het ook zo bruikbaar is voor audiotoepassingen is natuurlijk nog maar de vraag. Een degelijke cryogenische behandeling vergt nogal wat en ik weet niet of elke kabelfabrikant in staat is, of uberhaupt de wil heeft, om in dergelijke apparatuur te investeren? Maar voodoo is het in ieder geval niet.

mvrg

Patrick

ajbeefde

Citaat van: patrick_vdb op maart 14, 2006, 20:35:32
Hi,

Dit klopt als een zwerende vinger!.......Voodoo vaak hartelijk ontvangen en bewezen methodes hartelijk de grond in getrapt ::) ;D

Of het ook zo bruikbaar is voor audiotoepassingen is natuurlijk nog maar de vraag. Een degelijke cryogenische behandeling vergt nogal wat en ik weet niet of elke kabelfabrikant in staat is, of uberhaupt de wil heeft, om in dergelijke apparatuur te investeren? Maar voodoo is het in ieder geval niet.

mvrg

Patrick

Voodoo.... :)

Anyway, ik las het artikel en daar er een paar mensen Siltech bekabeling thuis hebben, b.v. Jan uit Rotterdam (hoop dat dat z'n naam is), dacht ik laat ik eens vragen of het de moeite waard is en/of zij plannen hadden om dit procede te laten toepassen op 1 van hun kabels.

Audiofiel

Citaat van: ajbalmere op maart 14, 2006, 18:48:14
Sorry hoor mensen, wel een beetje vreemd te zien dat er sommige mensen die altijd denken de wijsheid in pacht te hebben met betrekking to Hi Fi en/of HT zo "onproffesioneel" reageren op een normale vraag.

Ik ben benieuwd wat je nu precies bedoelt met je opmerking over wijsheid... ::)

Wat wil je zeggen met "onprofessioneel" en wat bedoel je met "belangen".
IK voel mij zelf in ieder geval NIETaangesproken... :D :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

jan-rotterdam

CiteerAnyway, ik las het artikel en daar er een paar mensen Siltech bekabeling thuis hebben, b.v. Jan uit Rotterdam (hoop dat dat z'n naam is), dacht ik laat ik eens vragen of het de moeite waard is en/of zij plannen hadden om dit procede te laten toepassen op 1 van hun kabels.

Zou eerst het verschil eens willen horen  ;D aangezien ik momenteel geen luidsprekers heb wordt dat lastig en zal het dus even moeten wachten

Groeten Jan

ajbeefde

Citaat van: jan-rotterdam op maart 14, 2006, 22:27:29
Zou eerst het verschil eens willen horen  ;D aangezien ik momenteel geen luidsprekers heb wordt dat lastig en zal het dus even moeten wachten

Groeten Jan

Jan, bedankt voor je reactie.  Al die mooie kabels en geen luidsprekers?   :)

Wat vind jij van deze Satt update? Is het "voodoo" of zou het een werkelijk verschil ten gehore kunnen brengen op b.v. een Golden Ridge G5 kabel (tussen de DVD en de AV Versterker)?

beunky

Citaat van: ajbalmere op maart 15, 2006, 07:42:26
Jan, bedankt voor je reactie.  Al die mooie kabels en geen luidsprekers?   :)

Wat vind jij van deze Satt update? Is het "voodoo" of zou het een werkelijk verschil ten gehore kunnen brengen op b.v. een Golden Ridge G5 kabel (tussen de DVD en de AV Versterker)?

Je veranderd de eigenschappen van de kabel gewoon, heel simpel. Dus ja, het zal anders klinken. Want de kabel meet ook anders.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"