VOX 200 KE maar dan cremona-achtig verkocht!!!

Gestart door franks, februari 23, 2006, 23:02:06

Vorige topic - Volgende topic

franks

De tweede kast is nu ook in elkaar gelijmd en kan morgen uit de spanbanden gehaald worden, mijn tempo gaat nu wel drastisch naar beneden want ik moet:  7 meter houten schutting vervangen-14 m3 zwarte grond uitgraven en in kruiwagen naar een container kruien-10m3 wit zand net andersom weer terug-dan nog 35 m2 straatwerk maken.
Dus de moraal van het verhaal is dat mijn luidsprekers even op het tweede plan komen :(.

Vanavond ook nog even bekeken hoe ik de zijkanten van de kasten op maat kan zagen zodat ze ook nog haaks worden tov de voorkant, misschien kom ik hier morgenavond aan toe, fotos volgen dan snel.

Ben reeds ook op zoek naar de interne bekabeling, ik heb laatst voor mijn huidige vox-en vd hul cs-122 kabels gekocht en dit was echt een hele vooruitgang vooral in het laag (sub gebruik ik nu niet meer bij stereo).
Misschien  is deze kabel ook wel geschikt om te gebruiken in mijn nieuwe kasten, of is er een beter alternatief (de prijs/kwaliteit verhouding moet wel goed zijn , dus niet te duur ;D), tips zijn altijd welkom.

Meer tips zijn ook welkom mbt mijn filter, ik heb nu het originele visaton vox 200 filter, wat ik zelf heb aangepast volgens het schema op site van visaton omdat ik andere tweeters heb geplaatst.
Ik denk dat dit filter nog wel wat te verbeteren valt maar op dat gebied ben ik helaas een leek >:( maar ik denk dat hier voldoende kennis aanwezig is .

frank

franks

vanavond de kasten aan de zijkant op maat gezaagd, dwz de zijwanden steken nu 13 mm voorbij de voorzijde van de bracings.
In de voorzijde van de zijwanden ga ik sponningen zagen zo dat en ongeveer 15 mm van de totale wanddikte van 24 mm overblijft.
Hierin komt dan de baffle teliggen die 12 +30= 42 mm dik wordt.

frank

BernHardN

dat gaat goed, het eind komt steets dichterbij

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

advr

echt zeeeeeeeeeeeeeeeeeeer gaaf, dat gaat mooi worden ;D ;D

prachtig vakmanschap ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

fgroen

Applaus...

Gewoon doorgaan hoef je bij jou niet te zeggen. Wat een werk!  :o
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

Erik van Voorst (in memoriam)

Worden mooie "behandelde" kamers voor de units..... 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

franks

Vanavond een steun gemaakt voor die loodzware dingen, hier kan ik ze nu inleggen en het geheel voelt zeer solide aan.
Ik kan er nu op mijn gemak aan werken.

Ben reeds ook op zoek naar de interne bekabeling, ik heb laatst voor mijn huidige vox-en vd hul cs-122 kabels gekocht en dit was echt een hele vooruitgang vooral in het laag (sub gebruik ik nu niet meer bij stereo).
Misschien  is deze kabel ook wel geschikt om te gebruiken in mijn nieuwe kasten, of is er een beter alternatief (de prijs/kwaliteit verhouding moet wel goed zijn , dus niet te duur ), tips zijn altijd welkom.

Meer tips zijn ook welkom mbt mijn filter, ik heb nu het originele visaton vox 200 filter, wat ik zelf heb aangepast volgens het schema op site van visaton omdat ik andere tweeters heb geplaatst.
Ik denk dat dit filter nog wel wat te verbeteren valt maar op dat gebied ben ik helaas een leek  maar ik denk dat hier voldoende kennis aanwezig is .

Nog suggesties ?

frank

Frank

Rob_Dingen

Hoi

Plaats hier het filter eens.
En ik zeg het nog maar eens zorg ervoor dat je de gaten van de tussen schotten om en om dicht maakt zodat je van onder niet meer naar boven kunt kijken voor staande golven tegen te gaan.

Rob

Movievault

Ik denk dat Rob zijn raad zeker toegepast moet worden voor een goed resultaat.
Kwa volume gaat dit niet veel uitmaken/
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

franks

zou het slim zijn om de bracings om en om dicht te maken met stukken loodbitumen ?

Plaatje van het filter zal ik vanavond posten.

frank

Movievault

IK zou het dichtmaken met een MDF plaatje .
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

fgroen

Ik zou die bracings gewoon open houden, hoe makkelijker lucht door die kast kan bewegen, hoe beter.

Bart_M

Het effect van een staande golf in de kast lijkt me groter dan het gedeeltelijk dichtmaken van de bracing...

Movievault

Ik denk dat persoonlijk ook.
De gaten zijn groot genoeg om snel het volume lucht door te laten

franks

lost het vullen van de kasten met dempingsmateriaal (wol) het probleem ook niet gedeeltelijk op?

frank

fgroen

Citaat van: franks op april 12, 2006, 15:32:18
lost het vullen van de kasten met dempingsmateriaal (wol) het probleem ook niet gedeeltelijk op?

Dat zou ik doen..  8)

franks

bijgaand het schema van het filter dat ik nu in mijn vox 200ke heb zitten, volgens mij is het zeker voor verbetering vatbaar, schiet er maar op, alle gefundeerde tips zijn welkom want nogmaals, ik ben op dit gebied een leek >:(

frank

Rob_Dingen

Hoi

Het filter ziet er op zich niet onaardig uit alleen het laag kantelpunt zou misschien wat lager kunnen.
Maar als je dat wilt moet je opnieuw beginnen met het filter.

Rob

fgroen

Om te beginnen alle elco's en ferrietkern spoelen uit je mid-sectie rotten en vervangen door behoorlijke componenten. (MKP's en luchtspoelen)

mluyben

Citaat van: fgroen op april 13, 2006, 09:38:27
Om te beginnen alle elco's en ferrietkern spoelen uit je mid-sectie rotten en vervangen door behoorlijke componenten. (MKP's en luchtspoelen)
Nou volgens mij is de ferrietkern spoel die in het correctie netwerk zit geen probleem, deze wordt anders belachelijk groot. dit geld misschien ook voor de parallel tak met de 3,3mH
Ik heb de Condensator in dat netwerk wel vervangen voor een MKP, maar weet niet zeker of dat echt veel effect heeft, deze is wel heeel groot [in maat en waarde]
het moet uiteindelijk nog wel in de kast passen. [Dit ging bij mij nog maar net]

Ik heb zelf de andere in serie staande ferrietkern spoelen in het mid en hoog vervangen voor Tritec, ik kan helaas het verschil niet aangeven omdat ik ze niet eerst in Ferrietkern had uitgevoerd...ik wou het deze keer in 1 keer goed doen...
En als je nog geld over hebt evt nog MKP+ voor het hoog.

franks

kunnen jullie mij het verschil uitleggen tussen al deze verschillende soorten spoelen, wat ze specifiek doen en welke beter of slechter zijn.
Waarom moet voor het laag een ander soort spoel gebruikt worden als voor het middengebied?

groet frank

Smitsmans

Zeer, zeer fraai, Frank. O0

Mooi vakmanschap!

franks

CiteerBen reeds ook op zoek naar de interne bekabeling, ik heb laatst voor mijn huidige vox-en vd hul cs-122 kabels gekocht en dit was echt een hele vooruitgang vooral in het laag (sub gebruik ik nu niet meer bij stereo).
Misschien  is deze kabel ook wel geschikt om te gebruiken in mijn nieuwe kasten, of is er een beter alternatief (de prijs/kwaliteit verhouding moet wel goed zijn , dus niet te duur ), tips zijn altijd welkom.

Ik denk dat dit filter nog wel wat te verbeteren valt maar op dat gebied ben ik helaas een leek  maar ik denk dat hier voldoende kennis aanwezig is .

Nog suggesties ?

frank

Movievault

Je zou zilver kunnen proberen voor  bv 4 aders van 0,8 samenvlechten.

franks

Na een week veel in de tuin te hebben gewerkt heb ik toch weer een aantal dingen aan mijn luidsprekers kunnen doen.
Wat me heel erg is meegevallen is de sterkte van de gebogen wanden, ik heb een paar stukken van ongeveer 5 cm liggen, die ik er vanaf gezaagd heb, als ik daar met mijn 92 kg op ga staan dan veert het een beetje op en neer maar het blijft zijn vorm houden.
Volgens mij zijn de grote wanden dan ook supersterk.

Ik heb een mal gemaakt om de bodem en de deksel te maken  met de kopieerflens , het bovendeksel wordt 22 mm en de bodem wordt 30 mm MDF, beide bovendeksels heb ik al klaar en nu moet ik een bodemplaat gaan ontwerpen, dwz, ik wil aan de zijkanten van de bodemplaat een paar ronde uitstulpingen maken waarin de spikes komen te zitten a la, de nieuwe luidsprekers van pioneer (die met de holle baffle), alleen de achterste twee uitstulpingen wil ik niet zover uit laten steken.

Citeerkunnen jullie mij het verschil uitleggen tussen al deze verschillende soorten spoelen, wat ze specifiek doen en welke beter of slechter zijn.
Waarom moet voor het laag een ander soort spoel gebruikt worden als voor het middengebied?

kan iemand hier nog een antwoord op geven?

groet Frank