Demo van Lexicon MC-1/ Rotel RSP-1068

Gestart door molle, februari 21, 2006, 23:40:51

Vorige topic - Volgende topic

molle

Citaat van: my-key op maart  3, 2006, 19:10:44
Hé Molle
Er staat een mooie Lex MC 1 tewachten op een nieuwe eigenaar.
Ze zeggen dat de lex superieur is met surround oa door logic 7.

Dusssss... ben je (nog) geinteresseerd.

PS: Advertentie met foto's staan op marktplaats , hear.nl , hifi.nl

Groet
Mike

Weet het niet :-\
Zit momenteel met gemengde gevoelens tussen TAG en Parasound :)
Maar het zal niet voor de eerste 2a3 maanden zijn.
Heb hier nog een berg kosten in huis + nog een nieuwe lamp bijgekomen voor men projector :P
Evengoed spaar ik gewoon door want na Rock Werchter vertrek ik voor 3 weken naar Brazilie en heb ik er toch niets aan. De shop blijft open en het geld komt dan ook binnen als ik weg ben ;D
Dus kan ik eigenlijk beter doorsparen tot in Augustus ::) :P ;D En dan er lelijk tegen aan gaan ;)

Maar we zien wel wat er uit de bus valt. Blijkbaar ligt er nog een deel geld te wachten op mij van men grootmoeder die net haar huis heeft verkocht :D Dat zou pas een feest zijn 
O0
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

myself

Citaat van: molle op maart  3, 2006, 21:02:01
Evengoed spaar ik gewoon door want na Rock Werchter vertrek ik voor 3 weken naar Brazilie en heb ik er toch niets aan. De shop blijft open en het geld komt dan ook binnen als ik weg ben ;D
als je nou eens niet 5 x per jaar naar een ander werelddeel op vakantie ging, maar gewoon 4x dan zou je nu al die mooie parasound kunnen kopen  :P ;)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic DAC + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3, Audes ST-3000DC
LS. Kabel+Analoog+Stroom: Crystal Cable Ref. Diamond. Digitaal: Siltech, Chord. Stroom: ook Audes 8N
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II, Kemp powerstrip

Movievault

<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

Arno P

voor zo'n 1300 euro moet ie toch te krijgen zijn

molle

Citaat van: myself op maart  4, 2006, 02:50:05
als je nou eens niet 5 x per jaar naar een ander werelddeel op vakantie ging, maar gewoon 4x dan zou je nu al die mooie parasound kunnen kopen  :P ;)

Ik maak wel maar 1 keer per jaar een verre reis. En daarbij, ik moet dit niet betalen. Word betaald door de vrouw ;)
Wie weet maak ik een tussenstop in de States. Breng ik direct een Para mee >:D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

Movievault

<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

myself

Citaat van: molle op maart  4, 2006, 10:45:38
Wie weet maak ik een tussenstop in de States. Breng ik direct een Para mee >:D
now you talk business !!!!  8) ;D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic DAC + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3, Audes ST-3000DC
LS. Kabel+Analoog+Stroom: Crystal Cable Ref. Diamond. Digitaal: Siltech, Chord. Stroom: ook Audes 8N
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II, Kemp powerstrip

Charly

Toch mis ik nog de lexicon in dit verhaal, ben erg benieuwd hoe die het doet in vergelijking met de voorgaande processoren.
Primare I15 / Audio Physic Tempo 25 / Bluesound Node / LG55C9PLA

molle

Citaat van: Charly op maart 21, 2006, 21:29:55
Toch mis ik nog de lexicon in dit verhaal, ben erg benieuwd hoe die het doet in vergelijking met de voorgaande processoren.

Wel ik ook. Maar er heeft zich nog niemand aangeboden om een demo te kunnen geven :'(
Dus kan ik er ook niets over vertellen.

VlisChris

Kan Garmt niet eens langskomen met zijn MC12B ;D

molle

Citaat van: Christiaan Sauer op maart 22, 2006, 14:21:34
Kan Garmt niet eens langskomen met zijn MC12B ;D

Dit is spijtig genoeg way out of my league en dus ook geen vergelijk :P ;D

Charly

In de shootout van incognito komt de mc-1 er niet zo goed vanaf, daar zou je toch meer van verwachten.

molle

Citaat van: Charly op maart 23, 2006, 00:10:58
In de shootout van incognito komt de mc-1 er niet zo goed vanaf, daar zou je toch meer van verwachten.

Yep. Heb het ook gelezen. En ik verkies een 2e kans voor de Lex ;)

molle

Wel zondag is het zover.
Ik krijg hier thuis een bezoekje van de Lexicon MC-1 8)
Kan haast niet wachten :D

Gerritv_be

Citaat van: molle op maart 23, 2006, 10:37:06
Wel zondag is het zover.
Ik krijg hier thuis een bezoekje van de Lexicon MC-1 8)
Kan haast niet wachten :D

En ik zal de lex begeleiden naar misschien wel zijn toekomstige eigenaar  ;D
HT: Panasonic DP-UB424EGK | Yamaha RX-V1067 | Philips 65OLED803 | pureAV PF-40 | Dyn. Evoke 50, focus 200c, B&W N805
Music: Daphile Lenovo Netbook <-usb-> Topping D90LE <- AQ diamondback xlr -> Vincent SV234 <- Kimber 8tc -> Dyn. Evoke 50 
PC audio: ifi zen dac | DT 770 Pro

molle

Citaat van: Gerritv_be op maart 23, 2006, 21:52:23

En ik zal de lex begeleiden naar misschien wel zijn toekomstige eigenaar  ;D

Wie weet :D

molle

Vandaag heb ik dus de Lexicon MC-1 op bezoek gehad 8)
Bedankt voor de demo Gerrit ;)

Ik vond de Lex dus WEL heel goed klinken.
Compleet mijn smaak.
Het geluid was niet warm, niet scherp maar gewoon neutraal zoals het moet vind ik.
Zonder te veel poespas gewoon recht voor de raap.
Hoe hard het volume ook stond, er was totaal geen sprake van luistermoeheid. Men Klipschen hadden controle in overvloed. De SVS ook. Die klonk lekker strak.
De surround was gewoon geweldig. Laat staan Logic7 :o :o
Kraftwerk natuurlijk weer opgezet, en ja hoor hoor. Daar was die surround bel weer zoals ik ook ervaren had met de C2 en de TAG. Maar dit gebeurde met zoveel controle. Dikwijls naar achteren gekeken om te zien waar die andere 2 speakers stonden die er niet waren ;D
Men center speaker kwam er bijzonder mooi uit ook. Beter als met de TAG.
Dan even het begin van Saving Private Ryan opgezet. Kogels, bommen en geweerschoten klonken als muziek in men oren 8) Dingen gehoord die ook nog nooit gehoord had. Zoveel kleine details. Vooral even in de onderwaterscene. En in het begin met wapperen van de vlag. Heb nog nooit zo levensecht een vlag horen wapperen. Precies dat ik er buiten ergens onder stond met een windvlaagje erbij die een vlag kan laten wapperen. Zo levensecht :)

De Lex MC-1 vind ik dus een dijk van een surroundprocessor. Echt wel men ding.
Dus die staat momenteel op nr 1. Of ik hem gekocht heb? Nee, maar ga wel men Denon te koop zetten ;D En als ik er nog een goede prijs vor krijg, neem ik de Lex.

Kortom dit is topklasse surround. Vond de diepte vande TAG super maar om eerlijk te zijn kies ik voor het neutrale karakter van de Lex.

Charly

Kijk dat is dus een hele andere opvatting, ik ben blij dat hij jou zo goed bevalt. Mocht je de mc-1 overnemen wens ik je er heel veel plezier mee :)

molle

Citaat van: Charly op maart 26, 2006, 18:04:25
Kijk dat is dus een hele andere opvatting, ik ben blij dat hij jou zo goed bevalt. Mocht je de mc-1 overnemen wens ik je er heel veel plezier mee :)

Thx ;)

Ja als men Denon een nieuw baasje vind word ik het nieuwe baasje van de MC-1 ;D
Hoop het van harte. Anders weet ik ook waar ik aan toe ben ;) Gewoon verder sparen en de MC-1 kopen ;D

Arno P

molle

Audiofiel

Citaat van: molle op maart 26, 2006, 15:21:31
Ik vond de Lex dus WEL heel goed klinken.
Compleet mijn smaak.

Perfect toch? Vooral die laatste zin is belangrijk en wordt te vaak vergeten. Je moet niet de apparatuur kopen die een ander goed vind klinken, maar die JIJ goed vindt. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

molle

Citaat van: Audiofiel op maart 26, 2006, 18:26:17
Perfect toch? Vooral die laatste zin is belangrijk en wordt te vaak vergeten. Je moet niet de apparatuur kopen die een ander goed vind klinken, maar die JIJ goed vindt. ;)

Daar ben ik inmiddels helemaal achtergekomen ;)

Gerritv_be

Graag gedaan molle!!
Het is indrukwekkend die hometheater ruimte van je !!
Zo een getuned zaaltje met een groot scherm en projectortje maakt het filmgevoel volledig.

De lexicon voelde zich meteen thuis en deed wat hij hoorde te doen. ;D
De neutraliteit en strakheid is idd meteen duidelijk tov de denon.

mmM, zo'n DVDtje van kraftwerk moet ik mij ook eens aanschaffen.  :D

HT: Panasonic DP-UB424EGK | Yamaha RX-V1067 | Philips 65OLED803 | pureAV PF-40 | Dyn. Evoke 50, focus 200c, B&W N805
Music: Daphile Lenovo Netbook <-usb-> Topping D90LE <- AQ diamondback xlr -> Vincent SV234 <- Kimber 8tc -> Dyn. Evoke 50 
PC audio: ifi zen dac | DT 770 Pro

molle

Citaat van: Gerritv_be op maart 26, 2006, 18:35:24
Graag gedaan molle!!
Het is indrukwekkend die hometheater ruimte van je !!
Zo een getuned zaaltje met een groot scherm en projectortje maakt het filmgevoel volledig.

De lexicon voelde zich meteen thuis en deed wat hij hoorde te doen. ;D
De neutraliteit en strakheid is idd meteen duidelijk tov de denon.

mmM, zo'n DVDtje van kraftwerk moet ik mij ook eens aanschaffen.  :D

Thx ;)

Was me zeer aangenaam Gerrit ;)
Ben weer een hele ervaring rijker.
Je weet niet hoe moeilijk het was de Lex terug te zien vertrekken :'(
Maar ik hou de hoop erin ;)