Het grote Lyngdorf topic

Gestart door garmtz, februari 18, 2006, 09:51:38

Vorige topic - Volgende topic

blue-eyes

Komen niet vaak langs, maar er is er weer een: MP60

Linkje MP
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

fredenivanca

Er staat weer een nieuwe update klaar

Qobuz Connect: Hiermee kun je muziek van Qobuz rechtstreeks via de Qobuz-app naar je processor streamen.Pure Audio Streaming: Ondersteuning voor verliesvrije (lossless) en ongecomprimeerde high-res immersieve audio via AC Connect.Streaming-updates: Verbeteringen en optimalisaties voor Roon en TIDAL (inclusief Tidal Connect met Dolby Atmos Music).Trigger-functie: Algemene updates en bugfixes voor de automatische aansturing (triggers) van eindversterkers en randapparatuur.Eerdere HDMI- en EDID-verbeteringen: Gestroomlijnde EDID-afhandeling en betere HDCP-beveiliging voor schermen en projectoren (geïntroduceerd in eerdere versies zoals v5.1.0).
LG Oled 65g69~~Lyngdorf MP 60 2.1~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround)~~Lumin U2 mini Sbooste~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~2x monitor audio anthra W10~~Atmos soundimpress 4 ch  4 x monitor audio apex a 10~~SF on wall~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~VU solo 4K~~audioquest/Kimber 8TC WBT~~stroom AQ nrg Y~~

gerard123

Ik liep vorige week bij HifiKlubben binnen hier in Almere om even naar de Lyngdorf 2210 te kijken. Qua geluid zal ik er weinig mee opschieten t.o.v. mijn 2170 maar de betere bediening, ingebouwde streamer en compacte formaat maken hem wel aantrekkelijk voor mij.

Er stond er eentje aangesloten in de demoruimte. Toen ik hem aanzette kwam er een laagfrequente 'plop' uit de aangesloten luidsprekers. Bij het uitzetten idem. Dat ben ik wel gewend van jaren 70 versterkers zonder speakerrelais maar voor zo'n nieuw ding is dat toch heel eigenaardig? Mijn 2170 is muisstil bij aan/uitzetten of schakelen tussen bronnen. Verder lees ik nogal wat over software problemen met de ingebouwde streamer.
Iemand hier ervaring met de 2210? Na deze ervaring branden die vier ruggen niet meer zo heftig in mijn portemonnee.
Ik heb al heel vaak naar de Toccata en Fuga in d-moll geluisterd, maar sinds de laatste software update van mijn streamer hoor ik pas dat er een kerkorgel meespeelt.

CinéHome

Lijkt mij dat ze er dan een 'mute' schakeling hebben vantussen gehaald.

Ik leef heel graag met een 'plopje' als dat wil zeggen dat ik een directere lijn heb naar het pure signaal.

Ik kan me natuurlijk ook vergissen.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

Spijkie

Citaat van: gerard123 op september 12, 2026, 13:24:13Ik liep vorige week bij HifiKlubben binnen hier in Almere om even naar de Lyngdorf 2210 te kijken. Qua geluid zal ik er weinig mee opschieten t.o.v. mijn 2170 maar de betere bediening, ingebouwde streamer en compacte formaat maken hem wel aantrekkelijk voor mij.

Er stond er eentje aangesloten in de demoruimte. Toen ik hem aanzette kwam er een laagfrequente 'plop' uit de aangesloten luidsprekers. Bij het uitzetten idem. Dat ben ik wel gewend van jaren 70 versterkers zonder speakerrelais maar voor zo'n nieuw ding is dat toch heel eigenaardig? Mijn 2170 is muisstil bij aan/uitzetten of schakelen tussen bronnen. Verder lees ik nogal wat over software problemen met de ingebouwde streamer.
Iemand hier ervaring met de 2210? Na deze ervaring branden die vier ruggen niet meer zo heftig in mijn portemonnee.

Ik heb heel lang met een 2170 gespeeld naar alle tevredenheid maar nooit een plop gehoord. Stream je nu ook audio via de usb ingang van de 2170 ? Die is echt erg goed!
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

DofN

Ik ook met een 2170. Nooit plopjes. Ik heb hem weggedaan vanwege de stomme gedachte dat mijn Euphonia's en Epicon's een betere EV verdienden. Onzin natuurlijk. Zulke LS functioneren 100% met zulke versterkers.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

gerard123

Nee het is een 'kale' 2170. De streamer en cdspeler zitten via coax aangesloten.
Ik heb al heel vaak naar de Toccata en Fuga in d-moll geluisterd, maar sinds de laatste software update van mijn streamer hoor ik pas dat er een kerkorgel meespeelt.

gerard123

Citaat van: CinéHome op september 12, 2026, 14:01:24Lijkt mij dat ze er dan een 'mute' schakeling hebben vantussen gehaald.

Ik leef heel graag met een 'plopje' als dat wil zeggen dat ik een directere lijn heb naar het pure signaal.

Ik kan me natuurlijk ook vergissen.

In moderne versterkers (eigenlijk al decennia lang) zitten relais die opengeschakeld worden als het zaakje na inschakelen gestabiliseerd is. En ook als eerste de speakers afschakelen als de versterker wordt uitgezet. Dat sloop je er niet zomaar uit lijkt mij, zeker niet bij een massabedrijf als Hifiklubben.
Misschien gewoon een defect exemplaar. Onhandig om die in een demoruimte te zetten.

fredenivanca

stond toevallig geen muziek aan van kabouter plop? dan zou het natuurlijk vanzelfsprekend zijn ;D
plopperdeplopplop :angel:
LG Oled 65g69~~Lyngdorf MP 60 2.1~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround)~~Lumin U2 mini Sbooste~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~2x monitor audio anthra W10~~Atmos soundimpress 4 ch  4 x monitor audio apex a 10~~SF on wall~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~VU solo 4K~~audioquest/Kimber 8TC WBT~~stroom AQ nrg Y~~

Spijkie

Citaat van: gerard123 op september 12, 2026, 17:35:03Nee het is een 'kale' 2170. De streamer en cdspeler zitten via coax aangesloten.

Ik denk niet dat je de usb module meer kunt krijgen maar wellicht een andere 2170 met usb module als je een stapje wil maken?
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

gerard123

Citaat van: Spijkie op september 12, 2026, 21:04:22Ik denk niet dat je de usb module meer kunt krijgen maar wellicht een andere 2170 met usb module als je een stapje wil maken?
Ik denk dat ik dat verschil niet ga horen, afgaande op eerdere ervaringen in het digitale domein.

Barry32

All-in-one zoals een 2210 is mooi maar mijn vraag is of ze snelheid waarmee streaming diensten wijzigen kunnen bijhouden in de software updates.

Ik heb daarom gekozen voor een streaming oplossing die regelmatig updates heeft (Wiim ongeveer 1 per maand) en niet te duur is. Als die over enkele jaren niet meer up-to-date is/blijft stappen we weer over op het dan hippe platform/merk.
Innuos Zen MKII - Wiim Ultra - Lyngdorf TDAI 2170 - Piega Ace 50

gerard123

Citaat van: Barry32 op september 14, 2026, 12:44:34All-in-one zoals een 2210 is mooi maar mijn vraag is of ze snelheid waarmee streaming diensten wijzigen kunnen bijhouden in de software updates.

Ik heb daarom gekozen voor een streaming oplossing die regelmatig updates heeft (Wiim ongeveer 1 per maand) en niet te duur is. Als die over enkele jaren niet meer up-to-date is/blijft stappen we weer over op het dan hippe platform/merk.

Ik gebruik nu ook een WiiM die aan de 2170 vastzit, en wat jij zegt spreekt mij ook wel aan. De 2170 is DAC-voorversterker-dsp-eindversterker, allemaal dingen waar softwarematig weinig tot niets aan te upgreden valt. En de meeste problemen die ik over de 2210 lees gaan over het streaming gedeelte. Misschien kinderziektes, maar toch.

Wellicht is een upgrade naar een 3400 een betere keus.

Spijkie

Als je echt van de roomcorrectie gebruik maakt zou ik eerder de 3400 overwegen , zonder RP is er nog meer keuze  :colgate:

gerard123

Citaat van: Spijkie op september 14, 2026, 16:52:31Als je echt van de roomcorrectie gebruik maakt zou ik eerder de 3400 overwegen , zonder RP is er nog meer keuze  :colgate:
Ik werd na een leven van te grote speakers in te kleine kamers aangenaam verrast door Roomperfect. Ik wilde een full range geluid, als 14 jarige luisterde ik altijd naar de IMF's van mijn zwager en dat geluid zocht ik. Maar eigenlijk altijd was ergens een nare bijwerking van die grote luidsprekers te horen dus ik heb altijd maar aangemodderd in een wirwar van compromissen, overdreven gesteld. Ik heb in tegenstelling tot anderen geen enkele last van dsp-allergie, de wijze waarop ik met de Lyngdorf mijn sub kan integreren vind ik echt fantastisch en werkt heel goed bij meerdere sets die ik inmiddels op zolder heb gehad. Mijn huidige Klipsch Heresy klinken lekker levendig en dynamisch maar ze gaan niet heel laag om het zachtjes te zeggen. Door de Lyngdorf klinkt het in mijn oren nu precies zoals ik het wil hebben. Ik ben opgegroeid met jaren 70 en 80 albums op lp die ik door en door ken. Ik heb altijd een goede analoge set gehad dus ik weet waar ik behoefte aan heb en waar een set aan moet voldoen om mij optimaal van die muziek te laten genieten. En vreemd genoeg vinkt deze digitale wonderdoos alle vakjes af.

Impact5_Original.jpeg

1985, mijn eerste eigen flatje in Oud-West.

Barry32

Heel herkenbaar. De luisterruimte is bij ons tevens de woonkamer en de speakerkeuze doen we dus niet alleen met de oren maar ook met de ogen. Dat levert allerlei compromissen op.

Jarenlang met Linn streamers gespeeld waar je in space optimization ook wat kunt spelen met ruimte correctie, bass shelf e.d. Na vele updates van de Linn software kwam nu toch het bericht dat Spotify Connect lossless niet zou worden ondersteund (op de inmiddels 15 jaar oude streamer). Nu een klein jaar de Lyngdorf in combinatie met de Wiim en supertevreden hoe de Lyngdorf de room modes aanpakt en ook nog wat extra boost lijkt te geven hier en daar.

De versterker/dac en room correction lijken mij ook niet snel aan veroudering onderhevig. Dit in tegenstelling tot ontwikkelingen in streaming land, bluetooth, wifi etc.

Innuos Zen MKII - Wiim Ultra - Lyngdorf TDAI 2170 - Piega Ace 50