Pioneer DV-656A-K....is het wat???

Gestart door AleSyS, november 1, 2002, 00:06:45

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AleSyS

Ik zag op de Pioneer site dat de DV-656A-K op de markt is.

Key features DV-656A-K
MP3 Playback
 
CD-R / RW Playback
 
DVD-R / RW Playback
 
192 kHz / 24-bit D / A Convertor
 
SACD / SACD Multi-channel Playback
 
Built-in Dolby Digital / DTS decoder
 
5.1-channel DVD-Audio output

Zou deze speler een goede vernieuwing zijn tov Harman Kardon DV25 DVD-speler?

J.A.F._Doorhof

Ik neem aan dat het de kleine broer van de 747 is, en op zich was dat een leuke speler, en als je van het Pioneer geluid houdt zelfs een hele goede.

Ik heb hem nog niet gehoord, maar het is wel een heel dun kastje, en meestal met dunne kastjes .........

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FrankL

Ik was van plan deze te kopen. Krijgt erg goede reviews, gezien de prijs. Het is nl. een combi-speler.
Ik heb hem nog niet gekocht omdat ie in Nederland erg duur is tov Duitsland, vooral als je hem regiovrij en macrovisie-vrij wilt hebben.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

AleSyS

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november  1, 2002, 08:29:52

Ik heb hem nog niet gehoord, maar het is wel een heel dun kastje, en meestal met dunne kastjes .........

MvrGr.
Frank

Hoe bedoel met "en meestal met dunne kastjes ........."

Welke zou je dan aanraden???

J.A.F._Doorhof

Was meer als grap bedoelt.

De hele dune spelers en ik dat bijt elkaar gewoon een beetje  ;D, mijn persoonlijke advies voor een combi speler ?
de 757 of als je het budget hebt de Marantz DV8300.

De 656 zal zeker een goede speler zijn voor het geld, ik vraag me alleen altijd af of je de winst van DVD-A en SACD wel KAN halen uit een wat goedkopere speler.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

anton

Frank, op de VAD beurs in Veldhoven draaide Philips een demo met haar nieuwe SACD speler (de 963 ?).
Deze speler zou volgens de spreker rond de 600 euro gaan kosten. Ik weet wel dat er een enorme kwaliteit aan eindversterkers en boxen op aangesloten was maar wil je met je opmerking over goedkopere spelers nou zeggen dat als er een Marantz 8300 op aangesloten was het nog beter zou klinken? Ik vond dit nl. al klasse.

J.A.F._Doorhof

Ach,
Als een speler van € 600,00 hetzelfde zou doen als een speler van € 2499,00 waarom dan een duurdere speler uitbrengen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

AleSyS

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november  1, 2002, 13:35:02
Was meer als grap bedoelt.

De hele dune spelers en ik dat bijt elkaar gewoon een beetje  ;D, mijn persoonlijke advies voor een combi speler ?
de 757 of als je het budget hebt de Marantz DV8300.

De 656 zal zeker een goede speler zijn voor het geld, ik vraag me alleen altijd af of je de winst van DVD-A en SACD wel KAN halen uit een wat goedkopere speler.

MvrGr.
Frank

Ik de richtprijs van de Pioneer 656 is rond de 500 euro....wat zal die 757 wel niet kosten.
En de speler moet natuurlijk wel regio vrij zijn  8)

J.A.F._Doorhof

Voor Pioneers is dat goedkoop, vanaf € 45,00 voor een goede kit.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

AleSyS

Maar is er zoveel kwalitatief verschil tussen de 757 en 656 dan ???

Het kan natuurlijk altijd duurder en beter  :-\

J.A.F._Doorhof

Nee hoor, ze zijn helemaal gelijk ???

Ik heb ze niet beide gehoord, maar denk nu logisch na, er zit een prijsverschil in van ongeveer € 500,00
waarvan een gedeelte is voor de digitale link voor DVD-A.
De 757 gebruikt Burr Browns DACS, wat de 656 gebruikt kan ik zo gauw niet vinden, maar dat zouden bv goedkopere kunnen zijn, dat komt de analoge kwaliteit ZEER ten goede.

Daarnaast is de 757 ook progressive scan.

En toch ben ik ervan overtuigd dat ook op digitaal de 757 beter zal klinken dan de 656, analoog weet ik het zelfs voor 99,9% zeker.
Maar de vraag is wat voor budget heb je ervoor over.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

AleSyS

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november  2, 2002, 00:23:08
Nee hoor, ze zijn helemaal gelijk ???

Ik heb ze niet beide gehoord, maar denk nu logisch na, er zit een prijsverschil in van ongeveer € 500,00
waarvan een gedeelte is voor de digitale link voor DVD-A.
De 757 gebruikt Burr Browns DACS, wat de 656 gebruikt kan ik zo gauw niet vinden, maar dat zouden bv goedkopere kunnen zijn, dat komt de analoge kwaliteit ZEER ten goede.

Daarnaast is de 757 ook progressive scan.

En toch ben ik ervan overtuigd dat ook op digitaal de 757 beter zal klinken dan de 656, analoog weet ik het zelfs voor 99,9% zeker.
Maar de vraag is wat voor budget heb je ervoor over.

MvrGr.
Frank

Hmmmm....500 euro prijsverschil. Dat wist ik dus niet :-[

Ik heb dus momenteel een Harman Kardon DV25 speler in mijn bezit. Ga ik er met die Pioneer 656 er op vooruit. Kan namelijk die HK voor leuke prijs aan iemand verkopen,

J.A.F._Doorhof

Dat weet ik zelf niet, ik heb beide spelers nog niet gehoord, maar je kan wel DVD-A en SACD afspeler 8).

Mischien iemand anders met de juiste informatie ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

anton

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november  1, 2002, 22:58:04
Ach,
Als een speler van € 600,00 hetzelfde zou doen als een speler van € 2499,00 waarom dan een duurdere speler uitbrengen.

MvrGr.
Frank
Ik begrijp je punt wel hoor Frank maar er blijven natuurlijk ook mensen die zeggen : hoe duurder hoe beter.
Je hebt zelf een Denon 1600 gemod (budget class) en volgens je eigen zeggen speelde hij na de mods tegen de duuurdere types op.
Blijft mijn vraag of de gemiddelde luisteraar op de Vad beurs het verschil met de 8300 duidelijk zou kunnen horen?
quote]

J.A.F._Doorhof

#14
Klopt, en door dat heb ik dus voor mezelf bewezen dat een duurdere speler inderdaad beter kan klinken.
Wat ik namelijk gedaan heb is wat er standaard in de duurdere spelers als gebeurt. nl:

1. Coax out, scheelt enorm
2. Speler verzwaren en dempen + Chasis verstijfen, scheel ook enorm
3. IEC stroom aansluiting, icing on the cake.

Of ze op de VAD show het verschil hadden gehoord ?
Tja,
Op een onbekend systeem is het altijd moeilijk om iets te horen, maar in een A/B zou het toch echt wel duidelijk moeten zijn. Op mijn eigen set zou ik het ZEKER horen.
Blijft natuurlijk persoonlijke smaak ook HEEL erg belangrijk, veel spelers hebben een "eigen" geluid, dit staat je aan of niet. Ik kan bv niet gecharmeerd zijn van de meeste Pioneers en Sony's, terwijl bv Toshiba een klank heeft die me wel ligt.
Je eigen oren blijven het belangrijkste meet instrument, en natuurlijk de rest van je setup.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

AleSyS

Jaja....ik heb eindelijk de Pioneer DV-656A-K aangeschaft. Helaas is deze alleen niet regio vrij. Is het mogelijk om deze speler op een simpele manier regio vrij te maken?

J.A.F._Doorhof

Jawel,
Kosten € 69,00 EX.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

AleSyS

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november  4, 2002, 10:48:33
Jawel,
Kosten € 69,00 EX.

MvrGr.
Frank

Ik begrijp hieruit dat het dus hardware matig gebeurt ???

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Mr. Blonde

#19
Bij deze toko in de USA kunnen ze 'm wel heel goedkoop aanbieden!!
http://www.etronics.com/product.asp?stk_code=piodv656a&AID=2681114&PID=954440

Het wordt alleen wel een stukkie duurder als je 'm hier naartoe wilt halen! Waarom bieden ze 'm hier nu niet zo goedkoop aan..!! Het kan, dat bewijst deze site maar weer!!

TV: Panasonic TX-P50G20 | DVD: Philips DVD963SA | NMT: TViX HD M-6500 | Receiver: Marantz SR4200 | Fronts: Mission M32i's | Rears: Mission M70's | Center: Mission M7C2 | Subwoofer: MJ Acoustics Pro 50

Steven Ice

1) Dat regio-vrij via jou Frank gebeurd hardware matig. Wat is het verschil tussen dat hardware matig van jou en van een ander die het via de software update doet? Want ik kan het via een winkel hier om de hoek doen, zij zeggen dat ze het via een afstandsbediening upgraden naar regio vrij, afstandsbediening is van Pioneer zelf.

2) De 656 is hier in Nederland zonder Prograsive Scan en als ik de advertenties lees bijv. USA zijn ze inclisief Prograsive Scan. Hoe kan dit?
Is er zoveel verbetering in het beeld?

3) Wat zijn de kosten totaal, ongeveer gemiddeld, van een 656 incl. regio vrij?

4) Ik heb ergens anders in een forum gelezen dat je rekening moet houden met het regiovrij maken van je speler:
a) dat macrovision uitgeschakeld dient te worden ivm aansluiting op een projector.
b) dat regiovrij het liefst manual moet zijn ipv alleen automatisch ivm RCE2.
Klopt dit?

J.A.F._Doorhof

Het voordeel van onze regiokits is dat ze RCE proof zijn voor alle regio's.

In Amerika is progressive scan al veel meer ingeburgert, sommige modellen hebben inderdaad andere specs als in Nederland. Als je een projector hebt of een TV die progressive ondersteund scheelt het behoorlijk veel, op een gewone TV heb je er niets aan.

Voor het regiovrijmaken met onze kits hoef je je in principe geen zorgen over RCE te maken.
Macro visie verschilt per speler, de 656 heeft volgens mij "nog" geen MV free.

MvrGr.
Frank

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Henk

Bij Pioneer zijn de Amerikaanse versies van de apparatuur niet per definitie hetzelfde als die in Europa! De 656A is daar een duidelijk voorbeeld van: de USA versie heeft Progressive Scan (wat de Europese niet heeft), maar beschikt niet over een SACD afspeelmogelijkheid (wat het Europese broertje wel kan)....

Andere zaken waar je op moet letten bij het kopen van apparatuur in de VS:
- De voedingsspanning: de USA versies kunnen soms alleen maar 110Volt aan. Het feit dat de Europese versies 100-240V aankunnen is geen enkele garantie dat de USA versies dat ook kunnen! (ik heb dat zelf aan de lijve ervaren met de voeding van een Palm).
- Garantie kan moeilijk liggen.
- Amerikaanse DVD-spelers beschikken niet altijd over de mogelijkheid om PAL-discs te spelen.
- Een Amerikaanse DVD-speler zal nooit een Euro-SCART met RGB aansluiting hebben.

Je kunt de speler iets goedkoper in Duitsland en Engeland kopen, alhoewel de prijsverschillen niet zo schokkend zijn als bij de voorganger de DVD-646A (die heb ik zelf voor ca €500 uit Duitsland laten komen, terwijl de marktprijs in Nederland rond de €800 was...).

contactmaker

Ik verwacht deze week mijn 656je uit Duitsland binnen te krijgen. All-in heeft het mij dan 525 € gekost. Dat is incl. verzenden, bankkosten en regio/macrovision vrij, zij zeggen zelf dat dit softwarematig gebeurd dus gewoon volledige Europeese garantie. Dat terwijl hij hier in de winkel voor 650 € wordt aangeboden en dan is ie nog niet eens regiovrij.

Henk

Ik hoop dat ik je plezier niet teveel bederf als ik je vertel dat deze speler in Nederland ook rond de 500 Euro te koop is (zie www.kieskeurig.nl ).

Bij de meeste moderne Pioneer DVD-spelers is een normale regiovrij modificatie geheel softwarematig te doen (m.b.v. een speciaal kabeltje en een PC-programma). Voor MacroVision-vrij is meer nodig, maar dat is meestal te doen via een klein insteekkaartje wat van buitenaf in het apparaat geschoven kan worden (zonder dat de kap open moet).