Sk's stereo | Lavardin IT | RA Cantata | Living Voice | Velodyne DD15+ | DnM

Gestart door Sk, februari 12, 2006, 19:44:27

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cyreg

- hoe zit het dan met het bliksemafleider systeem? (eigen huis of huur?)
- heeft dat dan gefaald en moet je daar niet beginnen met 'n oplossing?  :unsure:
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

solitaire

Voor de PC en de audio die daar 'aan hangt' gebruik ik Isotek Evo3 ProTek + Isoplug Evo3, aangezien ik bijna niet bij de stekkers kan (de Isoplug zit op het stekkerblok, de ProTek naast de hoofdstekker in de WCD).

Van de audio in de woonkamer trek ik de stekkers eruit. Dit is vlgs. mij de enige manier voor inslagschade, klein of groot, gespaard te blijven. Heb vroeger ook wel eens bliksemschade aan m'n audio gehad, en dat terwijl ik dacht dat de bui echt tientallen seconden van me af was ... Op tijd de stekkers eruit dus !


soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Sk

Goedemorgen!

Dank voor de tips.. in het vervolg dus gewoon de stekkers eruit!

Gisteren was de Cantata even op bezoek maar staat er nog niet definitief. CD's speelt hij vlekkeloos af maar wilde graag UPNP getest hebben. Nadat alles aangesloten was kregen we het niet voor elkaar om hem op UPNP modus te zetten. Na wat uitzoek werk bleek er een oudere firmware versie op te staan namelijk 2.0.0. Ook in overleg met Garmt versie 2.2.2 gedownload, gebrand op CD en in de Cantata gestopt. De update verliep goed en gaf daarna ook netjes 2.2.2 aan. Nu was het wel mogelijk om hem op UPNP te zetten echter verscheen het device niet op mijn android telefoon via bubbleUPNP. Veel geprobeerd maar we kregen het niet aan de praat. Vervolgens in mijn UPC/Ziggo router gekeken en hier UPNP aangezet en router gereboot. Nog steeds werkte het niet. Het IP adres wat de Cantata had gekregen was wel te pingen maar de webinterace wat hierachter zit opende niet. Vervolgens nog eens de firmware gedraaid maar mocht niet baten. Als test heb ik op mijn windows laptop foobar gezet met de UPNP plugin. Toevallig stond mijn Openelec mediacenter aan en deze gaf hij wel netjes weer maar de Cantata niet. Garmt gaf aan dat de router van UPC nog wel eens roet in het eten gooit. Ik had toevallig nog een Cisco WRT320N liggen die we gelijk geprobeerd hebben maar ook nu werkte het niet. Als we UPNP uitzette in de router kon foobar de mediacenter niet meer vinden en als we hem weer aanzette zag foobar hij hem weer wel. Dat zou moeten betekenen dat UPNP wel degelijk iets doet. Als laatste optie heb ik de UTP kabel naar de Cantata voor een andere CAT5E kabel vervangen maar helaas.

Verkoper heeft het apparaat weer meegenomen en thuis getest. De webinterface werkte bij hem direct en ook UPNP met 192khz/24 bit deed het. Vreemd.. Dat UPNP niet werkt dat zou dan een router dingetje kunnen zijn maar dat de webinterface al niet wilde laden kan ik niet verklaren.. Ik wil graag met eigen ogen zien dat het bij hem wel werkt.. zo ja dan neem ik hem over en moet ik gaan kijken naar een oplossing.. Verkoper geeft aan dat hij hem maar verkoopt aan iemand anders.. beetje vreemd ik geloof hem op zijn woord dat het werkt maar wil het gewoon met eigen ogen zien. Ik mag kritisch zijn met de aanschaf van een toch wel kostbaar apparaat.. We gaan zien waar het schip strand ;)
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Sk

Er lijkt geen communicatie meer mogelijk te zijn met de verkoper.. en zo te zien staat hij alweer op marktplaats.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Mitch--

Citaat van: Sk op oktober  3, 2015, 11:11:11
Er lijkt geen communicatie meer mogelijk te zijn met de verkoper.. en zo te zien staat hij alweer op marktplaats.

Marktplaats vind ik inmiddels echt een ramp worden en wel gezien bovenstaande rede, geldwolven zijn de meeste verkopers, erg zonde :(
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Sk

Citaat van: Mitch-- op oktober  3, 2015, 11:13:27
Marktplaats vind ik inmiddels echt een ramp worden en wel gezien bovenstaande rede, geldwolven zijn de meeste verkopers, erg zonde :(

Juist! Reageert niet meer op mijn mails en ook de telefoon pakt hij niet meer op. Ik verwacht een volwassen manier van communiceren en we waren hier gegarandeerd uitgekomen. Het enige wat ik vroeg was dat ik met eigen ogen wilde aanschouwen dat het apparaat functioneert zoals het zou moeten functioneren. Het geeft alleen maar aan dat hij blijkbaar minder kritisch is dan ik. Gisteren vroeg hij ook al of USB voor mij geen optie was.. tsja ook al was het wel een optie ik wil gewoon dat UPNP werkt. Ik had het bij hem werkend willen zien en dan was het goed geweest dan was hij het apparaat kwijt geweest. Dat er geen garantie bij zat en geen houten kist had ik voor lief genomen.

Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Mitch--

Citaat van: Sk op oktober  3, 2015, 11:17:44
Juist! Reageert niet meer op mijn mails en ook de telefoon pakt hij niet meer op. Ik verwacht een volwassen manier van communiceren en we waren hier gegarandeerd uitgekomen. Het enige wat ik vroeg was dat ik met eigen ogen wilde aanschouwen dat het apparaat functioneert zoals het zou moeten functioneren. Het geeft alleen maar aan dat hij blijkbaar minder kritisch is dan ik. Gisteren vroeg hij ook al of USB voor mij geen optie was.. tsja ook al was het wel een optie ik wil gewoon dat UPNP werkt. Ik had het bij hem werkend willen zien en dan was het goed geweest dan was hij het apparaat kwijt geweest. Dat er geen garantie bij zat en geen houten kist had ik voor lief genomen.

Hij is in ieder geval jouw geld niet waard vind ik, zonde van de energie! En ik vind het doodnormaal dat je kritisch bent over een dergelijk bedrag en het apparaat totaal moet werken, als ie dan al aangeeft of USB misschien een optie is weet ie dat er al iets mis is met het apparaat lijkt wel.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Sk

Citaat van: Mitch-- op oktober  3, 2015, 11:20:49
Hij is in ieder geval jouw geld niet waard vind ik, zonde van de energie! En ik vind het doodnormaal dat je kritisch bent over een dergelijk bedrag en het apparaat totaal moet werken, als ie dan al aangeeft of USB misschien een optie is weet ie dat er al iets mis is met het apparaat lijkt wel.

Mee eens Mitch! Hij wilde het apparaat verkopen met het idee dat UPNP dus niet zou werken tja daar ga ik niet mee akkoord. Dat het bij hem thuis wel werkt is mooi en had ik gewoon met eigen ogen willen zien.. dan was het wat mij betreft akkoord. Wat mij betreft een ego probleempje aan zijn kant :)

Nu in gesprek met Beter Beeld en Geluid voor een Cantata demo exemplaar.. Garantie en bijbehorende houten kist dat geeft me een fijner gevoel en support vanuit hun is er in overvloed! Dan heb ik straks wellicht een set staan met componenten allen van BB&G op de sub na :)
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Mitch--

Citaat van: Sk op oktober  3, 2015, 11:36:21
Mee eens Mitch! Hij wilde het apparaat verkopen met het idee dat UPNP dus niet zou werken tja daar ga ik niet mee akkoord. Dat het bij hem thuis wel werkt is mooi en had ik gewoon met eigen ogen willen zien.. dan was het wat mij betreft akkoord. Wat mij betreft een ego probleempje aan zijn kant :)

Nu in gesprek met Beter Beeld en Geluid voor een Cantata demo exemplaar.. Garantie en bijbehorende houten kist dat geeft me een fijner gevoel en support vanuit hun is er in overvloed! Dan heb ik straks wellicht een set staan met componenten allen van BB&G op de sub na :)

dan krijg je er sowieso ook topservice bij :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Sk

Citaat van: Mitch-- op oktober  3, 2015, 11:42:41
dan krijg je er sowieso ook topservice bij :)

Juist! ook niet onbelangrijk!

De knoop met BB&G is er doorheen.. De Cantata komt mijn kant op inclusief een Vovox RCA kabel en word netjes door ze geëinstaleerd. Een extra router word meegenomen zodat we kunnen zien of het echt aan mijn 2 routers ligt.  8)
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Sk

Wat krijgen we nu dan weer.. Zet ik de NAS aan is hij niet meer te bereiken. Heeft ineens een andere naam gekregen NASAC9899 inplaats van NAS, UNC paden werken niet meer en via de browser kom ik er ook niet meer bij.. Techniek...  :-\
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Mitch--

Citaat van: Sk op oktober  3, 2015, 12:30:09
Juist! ook niet onbelangrijk!

De knoop met BB&G is er doorheen.. De Cantata komt mijn kant op inclusief een Vovox RCA kabel en word netjes door ze geëinstaleerd. Een extra router word meegenomen zodat we kunnen zien of het echt aan mijn 2 routers ligt.  8)

Sweet!  :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

bmateijsen

Citaat van: Sk op oktober  3, 2015, 12:47:00
Wat krijgen we nu dan weer.. Zet ik de NAS aan is hij niet meer te bereiken. Heeft ineens een andere naam gekregen NASAC9899 inplaats van NAS, UNC paden werken niet meer en via de browser kom ik er ook niet meer bij.. Techniek...  :-\

Klinkt als een reset... Volgens mij heb je een QNAP, check het even met finder.

Sk

Citaat van: bmateijsen op oktober  3, 2015, 12:58:06
Klinkt als een reset... Volgens mij heb je een QNAP, check het even met finder.

Via mijn laptop kan ik wel via de browser erop. Java is ineens verwijderd net zoals Minimserver en de shares.. Hoop dat de data nog wel aanwezig is.. Ik ga weer even aan de slag :)
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Etiennevh

Hi Michael,

Ik heb deze een keertje gekocht en er tussen gehangen (35 euri o.i.d.). Vooral 5 jaar lang apparaatgarantie als de bliksem er toch in slaat spreekt me wel aan :) Al weet ik niet in hoeverre Philips er aan mee zal werken mocht het zover zijn.

Vroeger trok ik ook alles er uit, tegenwoordig vind ik het wel prima zo :)



Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Sk

Citaat van: Etiennevh op oktober  3, 2015, 13:18:07
Hi Michael,

Ik heb deze een keertje gekocht en er tussen gehangen (35 euri o.i.d.). Vooral 5 jaar lang apparaatgarantie als de bliksem er toch in slaat spreekt me wel aan :) Al weet ik niet in hoeverre Philips er aan mee zal werken mocht het zover zijn.

Vroeger trok ik ook alles er uit, tegenwoordig vind ik het wel prima zo :)



Hi Etienne,

Als ze aangeven 5 jaar lang apparaat garantie te geven als de bliksem inslaat dan moeten ze die belofte ook nakomen. Je zegt iets niet voor niks. Ik ga er eens naar kijken en zal in mijn agenda zetten dat ik iedere 5 jaar een nieuw exemplaar aanschaf  :P
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Cyreg

denk niet dat dit apparaat geschikt is voor de betere/beste klank van audioapp.  :exclamation:
(of was het al als grapje bedoeld  :unsure:)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Sk

Citaat van: Cyreg op oktober  5, 2015, 14:49:07
denk niet dat dit apparaat geschikt is voor de betere/beste klank van audioapp.  :exclamation:
(of was het al als grapje bedoeld  :unsure:)

Het zou me dan ook niet gaan om de betere/beste klank maar om de beveiliging van mijn apparatuur.

Wat ik overal op internet tegen kom is dat geen enkele manier 100% garantie geeft. Oftewel gewoon de stekkers eruit bij onweer.. de kans dat het gebeurt is zeer klein maar toch.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Etiennevh

Citaat van: Cyreg op oktober  5, 2015, 14:49:07
denk niet dat dit apparaat geschikt is voor de betere/beste klank van audioapp.  :exclamation:
(of was het al als grapje bedoeld  :unsure:)
Als je ruimte niet 100% akoestisch verantwoord is hoor je dat toch niet. Tenminste, zo luister ik al lang niet meer. Sindsdien heb ik veel meer plezier in mijn hobby :)

Citaat van: Sk op oktober  5, 2015, 15:11:40
Het zou me dan ook niet gaan om de betere/beste klank maar om de beveiliging van mijn apparatuur.

Wat ik overal op internet tegen kom is dat geen enkele manier 100% garantie geeft. Oftewel gewoon de stekkers eruit bij onweer.. de kans dat het gebeurt is zeer klein maar toch.
Het gaat mij ook om de beveiliging. Omdat ik nogal vaak niet thuis ben heb ik niet altijd controle over onweer. Je zult zien dat het juist dan gebeurt en zo doende heb ik het ding er maar tussen gehangen. Maar als ik weet dat er een flinke bui aan zit te komen waar het KNMI voor waarschuwt o.i.d. haal ik ook alles er uit.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Sk

Gisteren is Bjorn van BB&G langs geweest met de mooie Cantata Music center. Het apparaat hadden we vrij snel neergezet en ik vroeg nog of de fase van belang was. Ja zei Bjorn die moet rechts zitten. Spanningszoeker erbij en de fase zat al goed aan de rechterkant. We zijn meteen met UPNP aan de slag geweest en kregen zoals verwacht de Cantata niet zichtbaar binnen BubbleUPNP op android. Bjorn had voor de zekerheid een TPlink router meegenomen en deze heeft hij aangesloten en de UPC router in bridged mode gezet. Nu was de Cantata wel zichtbaar! Mijn NAS liet zich echter nog niet zien en na wat zoeken bleek er een kabel niet goed te zitten. Snel omgeprikt en nu was de NAS ook zichtbaar. Had gistermiddag snel nog even wat high resolution bestanden op mijn NAS gezet om te testen. Mijn NAS had zich een paar dagen terug gereset waardoor ik alles kwijt was.

Vervolgens met BubbleUPNP aan de slag geweest en even later hadden we geluid. Vooral in het begin was de muziek aan het stotteren maar na even geduld liep het prima. Het viel ons op dat we vaak geen volgend nummer konden selecteren en ook de stop knop werkte niet. De Cantata moest ook een aantal keer gereset worden omdat de app de verbinding kwijt raakte. Bjorn was ondertussen op internet aan het rondkijken. De BubbleUPNP app was een gekraakte app en besloot deze eraf te halen en hem via de playstore aan te schaffen voor 3,50. De app leek het nu wat beter te doen en we konden o.a. op volgende klikken voor het volgende nummer. Bjorn is niet veel later naar huis gegaan.

Vandaag een nummer van Nils Lofgren opgezet die ik goed ken en ben analytisch gaan luisteren. Ik vond het moeilijk om een verschil te ontdekken maar heb het idee dat het allemaal net weer even iets opener/helderder klinkt. Het laag lijkt wat meer fundament te hebben. Verder nog wat andere CD's opgezet en dit klinkt toch wel erg mooi ook al waren het CD's die ik nog niet op de Opus 21 beluisterd had. Dus verder lastig om te zeggen hoe groot de verbetering is.

Net weer even bezig geweest met UPNP en mijn mond viel toch wel even open met de 192 Khz/24 bit CD's van Norah Jones. Ik ken deze CD's ook erg goed en weet hoe ze klinken. Ik hoor nu nog meer details en vooral gitaren en basgitaren klinken veel gedefineerder. Normaal volg ik altijd een bepaald instrument of melodielijn nu was het zo dat ik hele nieuwe dingen te horen kreeg waar mijn aandacht zich automatisch naar verplaatste. Dit zorgde bij mij soms voor wat desoriëntatie. Ook de stemmen hebben een veel duidelijkere plaatsing gekregen en werd mijn aandacht soms getrokken naar de 2de zangeres die veel duidelijker en makkelijker te onderscheiden was. Bij sommige piano stukjes had ik het idee dat ik naar een Q-sound effect aan het luisteren was. De Cantata weet een erg mooi geluidbeeld neer te zetten wat betreft het streamen.

Tot op heden alleen nog niet erg tevreden over UPNP en BubbleUPNP. Het ene moment kan ik wel van nummer wisselen en het andere moment niet meer. De Cantata reageert vervolgens ook niet meer op een ander input die ik selecteer en moet ik hem aan en uitzetten. BubbleUPNP werkt dan weer maar vaak voor korte duur. Ik blijf helaas een beetje in dit cirkeltje zitten. Een album selecteren en af laten spelen werkt prima maar je kunt niet al teveel doen. Ook het doorspoelen in een nummer werkt niet en slaat de app en de Cantata vast. Hier is nog wel werk aan te verrichten voordat dit optimaal werkt blijkbaar. Hoop dat dit in de toekomst opgelost word.

Nu nog wachten op de Vovox RCA kabel voor tussen de Cantata en de Lavardin en dan hoop ik de komende 10 jaar klaar te zijn :)
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Joris1971

Had je niet beter een Linn streamer kunnen nemen, dat werkt gewoon zonder problemen.

Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Joris1971

Nee bedoelde het serieus, een Linn is echt plug & play.. Ervan uitgaande dat je netwerk in orde is.

Sk

Citaat van: Joris1971 op oktober  9, 2015, 22:37:11
Had je niet beter een Linn streamer kunnen nemen, dat werkt gewoon zonder problemen.

Volgens mij kun je met een Linn streamer geen CD's afspelen. Ik wist voor een aantal jaar terug al dat de Cantata mijn opvolger zou worden. Ik ga er vanuit dat het streamen op termijn beter zal gaan verlopen. Mocht er een alternatief zijn voor BubbleUPNP met zo'n beetje dezelfde mogelijkheden hoor ik dit ook graag. Mijn voorkeur heeft op dit moment de CD en zie streamen als een leuke feature welke wellicht nog wat door ontwikkeld moet worden.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Joris1971

Citaat van: Sk op oktober  9, 2015, 22:48:02
Volgens mij kun je met een Linn streamer geen CD's afspelen. Ik wist voor een aantal jaar terug al dat de Cantata mijn opvolger zou worden. Ik ga er vanuit dat het streamen op termijn beter zal gaan verlopen. Mocht er een alternatief zijn voor BubbleUPNP met zo'n beetje dezelfde mogelijkheden hoor ik dit ook graag. Mijn voorkeur heeft op dit moment de CD en zie streamen als een leuke feature welke wellicht nog wat door ontwikkeld moet worden.

Heb je weleens een goede streamer gehoord en vergeleken met een cd speler?

Waarom cd's afspelen als je op hetzelfde niveau kunt streamen?
Tegenwoordig is streamen van zeer hoge kwaliteit miz zelfs beter dan cd.
De tijd dat streamen in de kinderschoenen stond is allang voorbij.