opname/kopieermogelijkheden bij een HD-recorder?

Gestart door filipdg, januari 26, 2006, 17:22:08

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

filipdg

vooraleer tot aankoop over te gaan nog even enkele toelichtingen gevraagd.

dat je gewone tv-uitzendingen op je hard disk kan opnemen is duidelijk, maar kunnen ook de programma's die via digitale televisie worden uitgezonden en de je (pas) na enkele dagen (terug) kijkt, nog steeds worden opgenomen op dat uitgestelde moment?

kan je de op hard disk opgenomen programma's ook steeds kopieren naar een dvd'tje?

kan je alle dvd'tjes (gekocht, gehuurd of zelfopgenomen) steeds op je hard disk kopieren en kan je deze dan nadien weer op een dvd'tje schrijven?

kan je al deze zaken dan ook met cd'tjes doen op je HD-recorder?

een hele boterham, ik weet het, kwestie van zeker niets te vergeten
;)

DA BoSS

misschien handig om even te vermelden over welke modellen je nu praat ???
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

filipdg

ik praat over alle modellen in het algemeen.

alvorens ik eentje ga aanschaffen zou ik ook graag weten wat de mogelijkheden effectief zijn.

momenteel dacht ik bijvoorbeeld aan een pioneer dvr-530, sony RDR-HX710 of panasonic DMR-EH60.

DA BoSS

Citaat van: filipdg op januari 27, 2006, 08:46:49
ik praat over alle modellen in het algemeen.

alvorens ik eentje ga aanschaffen zou ik ook graag weten wat de mogelijkheden effectief zijn.

momenteel dacht ik bijvoorbeeld aan een pioneer dvr-530, sony RDR-HX710 of panasonic DMR-EH60.
Oke, duidelijk.
ik heb toch even gezocht naar die pioneer dvr-530:
(zie hier..)

-DVD maken van opgenomen programma's geen probleem
-DVD kopieren naar hdd en weer branden geen probleem (tenzij kopieerbeveiliging op dvd dit verhindert)
-CD kopieren naar hdd en weer branden geen probleem (tenzij kopieerbeveiliging op cd dit verhindert)
-Digitale televisie: volgens mij kan ie elk binnekomend signaal opnemen. dus als je digitale-tv reciever op je hd-recorder kan aansluiten geen probleem

Nouja, ik laat me graag verbeteren, mocht ik het mis hebben... ;D
succes
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

DA BoSS

#4
ps:  misschien ons member Vincent even een PM sturen.
Hij verkoopt nml. ook HD-recorders, en kan je ongetwijfeld verder helpen in je keuze & je voorzien van degelijke voorlichting.... 8)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

sandervg

Citaat van: DA BoSS op januari 27, 2006, 09:34:49
Oke, duidelijk.
ik heb toch even gezocht naar die pioneer dvr-530:
-CD kopieren naar hdd en weer branden geen probleem (tenzij kopieerbeveiliging op cd dit verhindert)

???  Je kunt met een DVD/HD recorder toch geen CD's branden??
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

DA BoSS

Citaat van: sandervg op januari 27, 2006, 11:45:00
???  Je kunt met een DVD/HD recorder toch geen CD's branden??
oops, met die Pioneer idd niet :-X
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

sandervg

Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Marc R

Hier wat antwoorden op je vragen met betrekking tot de Sony RDR-HX710 waarmee ik zelf al enige tijd goede ervaringen heb :) :

kan je de op hard disk opgenomen programma's ook steeds kopieren naar een dvd'tje?
Ja dit kan. Wanneer je opgenomen bestand echter groter is dan de capaciteit van een dvd zal je hem echter wel in stukken moeten knippen. Opnames die gemaakt zijn met de hoogst mogelijke opname kwaliteit konden dacht ik niet op een dvd gebrand worden, omdat de bitrate daarvan te hoog is. Deze kan oplopen tot 15 mbit/s en dat kunnen de meeste dvd-spelers niet aan.

kan je alle dvd'tjes (gekocht, gehuurd of zelfopgenomen) steeds op je hard disk kopieren en kan je deze dan nadien weer op een dvd'tje schrijven?
Dit kan, mits ze niet beveiligd zijn. En houdt er rekening mee dat vrijwel alle koop en huur dvd's een beveiliging hebben.

kan je al deze zaken dan ook met cd'tjes doen op je HD-recorder?
Heb ik nog nooit geprobeerd, dus hier kan ik niets over zeggen.

joske

Ik heb zelf de pioneer 530, ik heb al diverse keren geprobeert om een dvd naar de harddisk te kopieeren, dit is me echter nog niet gelukt, zelfs een gekopieerde dvd lukt niet, blijkbaar wordt de beveiliging gewoon meegekopieerd.
Ik heb zelf hier de volgende oplossing op gevonden:
Ik sluit mijn laptop met een s-video kabel aan op de voorzijde van de recorder, en ik laat de dvd afspelen in de laptop, vervolgens laat je de recorder op de juiste ingang opnemen.
Nadeel hiervan is dat je realtime moet kopieeren.
De 530 heeft wel een jukebox functie dit houd in dat je 20 GB aan CD`s op de harddisk kunt zetten.
Voor de rest ben ik zeer te spreken over deze recorder.
Pioneer 4280XA, Oppo bdp-83, Samsung DCB-H380, Pioneer dvr-530Hs, Pioneer vsx-1015, Pioneer S-v70IV speakers, Xbox360, Kabels QED, Monster, Viablue, Vd Hul, Audioquest