aanschaf cd-speler tot 1000,-

Started by huut, January 26, 2006, 11:07:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

huut

Ben inmiddels ook zo ver dat ik mijn eigen hifi set ga samenstellen.
Heb al heel veel gelezen en gehoord, maar ben toch over een aantal zaken nog niet zeker.

En de belangrijkste is de cd-speler.

Steeds meer lees ik dat de kwaliteit van de huidige cd-spelers nog met sprongen vooruit gaat.
Er wordt (nog steeds) meer uit het zilvere schijfje gehaald.

Hier zijn inmiddels al heel veel mensen die ervaring hebben met tweedehands en gemodificeerde cd-spelers en vraag me af wat is eenverstandige koop.

Ik twijfel namelijk over het volgende.


Ik heb een budget van rond 1000,- voor een cd-speler.
Voorkeur gaat denk ik uit naar een dedicated speler en geen losse dac en loopwerk.
Dit puur gezien het niet toereikende budget.

Nou kan ik 3 dingen doen:
1) koop een 2ehands speler van bv. 500,- en laten modificeren voor 500,-(verhouding kan natuurlijk ook anders).
2) koop een nieuwe cd-speler van 1000,- bv. rega apollo.
3) koop een 2ehands cd-speler van 1000,- bv. teac vrds 25x.

Als ik de recensies lees over bv de rega apollo dan wordt daar beweerd dat dit tot voor kort niet mogelijk en denkbaar was voor dit budget en dat hij het in de prijsklasse tot 2000,- iedereen moeilijk maakt.

Hoe staan jullie hier tegenover.

Huut


DA BoSS

Waar bestaat de rest van je set uit?

Wat mij betreft krijg je trouwens op de tweedehands markt echt meer waar voor je geld.
De kwaliteit van nieuwe cd-spelers is wel met sprongen vooruit gegaan, maar niet dusdanig dat het je meer waarde oplevert dan tweedehands kopen..... :P
:D
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

THX-UltraII

is er tweedehands ook voor zo n € 300 een leuke speler te vinden met goeie DAC's die matched op mijn Denon A1-SR?

Peerless Monster

Quote from: THX-ultraII on January 26, 2006, 11:24:46
is er tweedehands ook voor zo n € 300 een leuke speler te vinden met goeie DAC's die matched op mijn Denon A1-SR?

Lijkt me makkelijker om een loopwerk voor dat geld te kiezen en de DAC's te gebruiken van de SR (en die zijn toch wel vergelijkbaar met CD spelers die het dubbele kosten van dat bedrag...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

mutiara

Quote from: huut on January 26, 2006, 11:07:34
Ben inmiddels ook zo ver dat ik mijn eigen hifi set ga samenstellen.
Heb al heel veel gelezen en gehoord, maar ben toch over een aantal zaken nog niet zeker.

En de belangrijkste is de cd-speler.

Steeds meer lees ik dat de kwaliteit van de huidige cd-spelers nog met sprongen vooruit gaat.
Er wordt (nog steeds) meer uit het zilvere schijfje gehaald.

Hier zijn inmiddels al heel veel mensen die ervaring hebben met tweedehands en gemodificeerde cd-spelers en vraag me af wat is eenverstandige koop.

Ik twijfel namelijk over het volgende.


Ik heb een budget van rond 1000,- voor een cd-speler.
Voorkeur gaat denk ik uit naar een dedicated speler en geen losse dac en loopwerk.
Dit puur gezien het niet toereikende budget.

Nou kan ik 3 dingen doen:
1) koop een 2ehands speler van bv. 500,- en laten modificeren voor 500,-(verhouding kan natuurlijk ook anders).
2) koop een nieuwe cd-speler van 1000,- bv. rega apollo.
3) koop een 2ehands cd-speler van 1000,- bv. teac vrds 25x.

Als ik de recensies lees over bv de rega apollo dan wordt daar beweerd dat dit tot voor kort niet mogelijk en denkbaar was voor dit budget en dat hij het in de prijsklasse tot 2000,- iedereen moeilijk maakt.

Hoe staan jullie hier tegenover.

Huut



hoi huut,

je geeft aan dat ivm budget dat je geen los loopwerk en dac wilt; er is een los loopwerk en dac ( met buizen ) van advance acoustic te koop voor onder de 1000 euro; ik weet echter niet hoe de prestaties zijn en of het al leverbaar is.

groet.

ron.
TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060

THX-UltraII

dus je
Quote from: Peerless Monster on January 26, 2006, 12:00:12
Lijkt me makkelijker om een loopwerk voor dat geld te kiezen en de DAC's te gebruiken van de SR (en die zijn toch wel vergelijkbaar met CD spelers die het dubbele kosten van dat bedrag...

dus je bedoelt gewoon een goedkope speler via de digitale uitgang en dan naar mijn versterker?

Peerless Monster

Quotedus je bedoelt gewoon een goedkope speler via de digitale uitgang en dan naar mijn versterker?

Een goed loopwerk van 300 euro. Geen complete CD-speler... (zou overigens kunnen, maar dan met een goed loopwerk). Speelt heel wat spelers weg...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

THX-UltraII

wat bedoel je met enkel een goed loopwerk  :-[ :-[

B.J.

Quote from: THX-ultraII on January 26, 2006, 13:33:10
wat bedoel je met enkel een goed loopwerk  :-[ :-[

Wat hij daarboven zegt. Alleen het loopwerk, geen complete speler. Welk gedeelte snap je niet?

THX-UltraII

ja maar, ik heb in een winkel nog nooit een 'loopwerk' te koop zien staan  :-[
(waarschijnlijk sla ik nu even helemaal naast de plank dus help me out)

bmateijsen

Quote from: THX-ultraII on January 26, 2006, 13:48:11
ja maar, ik heb in een winkel nog nooit een 'loopwerk' te koop zien staan  :-[
(waarschijnlijk sla ik nu even helemaal naast de plank dus help me out)

Een cd-speler met alleen digitaal uit, die dus geen DAC's intern heeft.

DA BoSS

#11
Nog iets duidelijker

cd-speler= loopwerk en dac ineeen.
hig-end= die twee uit elkaar trekken om de performance te vergroten.

een stabiel loopwerk zorgt(heel kort door de bocht) voor een betere overdracht van de informatie, de DAC zorgen voor de Digital to Analogue Conversion.....
;D
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

THX-UltraII

maar wel € 600  :-\. Is zoiets niet mogelijk voor rond de € 300?

huut

THX ultraII zou je misschien even een eigen topic aan kunnen maken.
Ik vind dit erg verwarrend werken, twee topics door elkaar heen.
Kan jouw informatie misschien ook even overgezet worden naar jouw topic.

Alvast bedankt,

huut

THX-UltraII

je hebt gelijk. Ik hou m n mond al  ;D

huut

#16
THX UltraII, je moet het niet verkeerd opvatten hoor ik bedoel het niet onaardig, maar ik denk dat het voor ons allebei beter/duidelijker is.

Hier nog even wat extra info over mijn situatie.

Ik begin net dus moet alles nog aanschaffen. Ben van plan om speakers zelf te bouwen.
Denk bv aan de scanspeak reference plus. Heb hem nog nooit gehoord, maar moet nog gaan luisteren bij speaker en co of speakerland.
Kan wel iets heel anders uit komen.

Mijn totale budget ligt tussen de 4000 en 6000,-. Daar moet dus iets leuks voor te kopen zijn.

Speakers zelf maken zou ik puur uit hobby doen. Ben handig genoeg daarvoor denk ik.
Heb ook al pracht fabriekspeakers gehoord. Onder andere van xanadu en amphion.
Maar de uitdaging lijkt me groter bij zelfbouw en je bent wat vrijer in kleur e.d.

Tuner hoeft niks bijzonders te zijn, dus dat komt wel goed. Tik wel iets op de kop voor 100,- ofzo.

Versterker en cd-speler zijn dus de andere 2 aankopen. Waarbij ik het gevoel heb dat de cd-speler meer verbeterd is de laatste jaren dan de versterkers. Ook heb ik het idee dat een cd-speler wat linker is om tweedehands te kopen dan een versterker.
Een versterker doet het of niet (misschien een beetje simpel gezegd, maar daar komt het denk ik op neer).

Huut

DA BoSS

#17
Ehhh, maar wat zoek je nu precies in je geluidsweergave?
Zijn er merken waar je goede ervaringen mee hebt, of setjes van kennisen die je aanspreken?
En wat voor luisterruimte heb je?
???
Ik denk zowieso dat je voor 1000 euro iets heel leuks kan kopen, maar het venijn zit hem vaak in de match met de rest....
ik denk zelf dat je moet beginnen met je speakers, daar vervolgens versterking bij zoeken, en dan bij die versterker je bron (cd-speler) uitzoeken....

Nouja, meningen te over...  :P
;D
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

impulz2002

Hallo,

Ik wil mijn eigen apparatuur niet aansmeren puur omdat ik deze te koop heb staan maar wel om te zeggen dan dit een erg mooie speler is. En volgens mij kunnen vele forumleden dit beamen.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=39649.0

Ik vind dit misschien wel de mooiste geintegreerde speler die ik ooit heb gehoord. Een zeer mooie analoge sound. Ik doe deze echter weg omdat ik voor een veel duurdere loopwerk/dac combo ga.

Ik kan je in ieder geval zeggen dat hij de Rega naar mijn mening finaal weg speelt. Over de TEAC kan ik niet oordelen want die heb ik nog niet vergeleken.

Duck Twacy

#19
Cambridge Azur is ontworpen door een aantal topontwerpers op digitaal gebied.
http://www.cambridgeaudio.com/summary.php?PID=99&Title=Azur+640C+%28Version+2%29

Beste cd speler onder 1000 euro hands down imo.

Stop wat je overhoudt in je versterker of speakers.

fireman

Wat dacht je van een mooie NAIM CD5i. Nieuw € 1300,- tweedehands daar kunnen we over praten  ::)



NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

THX-UltraII


fireman

Quote from: THX-ultraII on February  1, 2006, 11:45:02
praat maar met me erover  :)


Ook op zoek ??  maar voor € 300,- kunnen wij niet praten ;)
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

THX-UltraII


Joep

#24
Quote from: impulz2002 on January 29, 2006, 11:48:52
Hallo,

Ik wil mijn eigen apparatuur niet aansmeren puur omdat ik deze te koop heb staan maar wel om te zeggen dan dit een erg mooie speler is. En volgens mij kunnen vele forumleden dit beamen.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=39649.0

Ik vind dit misschien wel de mooiste geintegreerde speler die ik ooit heb gehoord. Een zeer mooie analoge sound. Ik doe deze echter weg omdat ik voor een veel duurdere loopwerk/dac combo ga.

Ik kan je in ieder geval zeggen dat hij de Rega naar mijn mening finaal weg speelt. Over de TEAC kan ik niet oordelen want die heb ik nog niet vergeleken.

Hoi Huut,

De cd-speler die Impulz aangeeft is ook voor mij de mooiste speler onder de 1000 euro (momenteel). Hij is zo natuurlijk en muzikaal, heel mooi.

Ik heb zelf een nieuwe losse dac van 1300 euro met een Arcam Delta 70.2 cd-speler als loopwerk (2ehands, 75 euro). Gaat perfect samen, mooie combinatie. Hiervoor had ik een Pioneer DVD-speler (gemod.) die de Pride in direct vergelijk op mijn set, wegspeelt.