The elder scrolls oblivion

Gestart door woametalhead, januari 25, 2006, 21:08:09

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wijdeveld

Yep, speel nu als Darkelf battlemage en ben net bij de eerste oblivion gate. Om een beetje te oefenen :)
HTPC / JVC DLA HD350 projector / Primare 30.1 / Meridian 507 / Von Schweikert VR1&VRS1
"Surround? Ik heb toch maar twee oren!"

Djang

Ik speel het spel al 2 dagen heb nog geen 1 main quest gedaan.
Teveel plezier met rond rennen en dingen uit proberen  :P
receiver: denon avr-x2000 , speakers: wharfedale diamond 8 serie, plasma: LG 50pz250, kabels: qed, console: wii u,

Wijdeveld

De PC versie ziet er goed uit en loopt over het algemeen ook vlot genoeg op mijn systeem (>30 FPS binnen en 20-25 FPS buiten, speel op 1024x768 met high HDR met een Nvidea 6800 ultra en een AMD 4000+). Wel zijn er random buitenscenes waar de boel soms even bevriest (5-10 FPS), maar dat duurt nooit lang en zelfs met veel mede-/tegenstanders gaat het daarna weer naar de >20 FPS. Er zijn een paar goede performance tweakers uit, waarvan ik er twee noem:

1) "install CoolBits, then go into your display settings under Advanced. Open the nVidia settings tab, and then look for a section called "Additional Direct3D Settings". Change the "Max frames to render ahead:" value to 0 and save the settings."

2) You can make the grass scarcer by editing this line in oblivion.ini (DE .INI FILE ONDER C:\MY DOCUMENTS\MY GAMES!!!)

from:
iMinGrassSize=80

to:
iMinGrassSize=160
HTPC / JVC DLA HD350 projector / Primare 30.1 / Meridian 507 / Von Schweikert VR1&VRS1
"Surround? Ik heb toch maar twee oren!"

roteldebotel

Heb zelf de 360 versie en die ziet er heel erg goed uit. Vooral op 720p op mijn ae900 beamer. Af en toe dropt de framerate iets en in de buitensscènes kan er lichte pop up zijn (met name het gras) maar dat is echt gering. Dit is next gen zoals next gen moet zijn! Heb sinds Oblivion geen ander spel meer aangeraakt, het slokt me helemaal op. Eigenlijk heb ik nog nooit zo'n overtuigende spelwereld mogen aanschouwen. Shenmue op steroïden en dan met een flinke dosis LOTR er bij.

Wél ben ik 3(!) keer over nieuw begonnen omdat ik mijn karakter wat herzien heb (keuzes, keuzes...)maar nu ben ik er dan uit (wood elf, warrior class) en heb nu zo'n 8 uur er op zitten sinds de laatste herstart. Ben met name aan het knokken in de Arena en centjes aan het verdienen, want ik wil een katana! Af en toe om extra te leveluppen ga ik naar de oblivion gate.

woametalhead

Het spel maakt echt alle verwachtingen waar !

Ik heb inmiddels de Dark Brotherhood quests uit gespeeld
Met de main quest ben ik nog helemaal niet ver,Ga eerst de guild quests bijlangs.
mijn character is nu op level 4.

joddi

Het doet mij beetje denken aan Fable klopt dit??

P.s 4000 post in het sonsoles gedeelte   ;D

Wijdeveld

Een klein beetje maar, Fable was fun, lekker hakken, snel casten, waanzinnige outfits en natuurlijk veel romances ;). Maar Morrowind had altijd veel meer het gevoel in een echte wereld te zijn. Veel groter en duidelijk meer opties dan de toch wat lineaire Fable wereld. Ook nu in Oblivion is er veel meer mogelijk dan in Fable.
HTPC / JVC DLA HD350 projector / Primare 30.1 / Meridian 507 / Von Schweikert VR1&VRS1
"Surround? Ik heb toch maar twee oren!"

NeonKnight

Citaat van: roteldebotel op april  5, 2006, 10:49:18
Dit draadje is verdacht stil geworden... Zijn we allemaal te druk met Oblivion? Kan me voorstellen, want het spel is
VET!!!

Precies!!!!

Mijn vriendin en ik zijn behoorlijk verslaafd ondertussen.  :D
Een van de weinige spellen die we samen spelen, op wat extreem lineaire adventures na zoals still life etc.

Ziet er prachtig uit, speelt geweldig en blijft leuk om te ontdekken.  8)
Helaas kan ik het niet spelen op 720p (trekt mijn beestje niet), maar ook op lagere resolutie (wel met 4x AA) ziet het er prima uit.

We zijn lekker bezig met onze level 19 dark elf.
Meridian 565 z3 | Classé CAV-75 | Eichmann six interlinks | Monitor audio in-wall en in-ceiling speakers