Shootout Classé, TAG McLaren & Lexicon processoren

Gestart door Incognito, januari 25, 2006, 13:36:06

Vorige topic - Volgende topic

Incognito

Citaat van: Audiofiel op februari 20, 2006, 15:12:26
Met 'naast de genoemde punten' bedoel jij ook dat niervormige (achtje) toch? Dus dat hij in het midden vrij smal was?
Ja, vond het een beetje zandloperachtig, maar ik ga er vanuit dat zoals Mike zei, dit te maken heeft met de instelling doordat hij zelf thuis zijspeakers gebruikt, misschien kan Bjorn/ Garmt nog iets op deze instellingsmogelijkheid toevoegen?

Incognito

Citaat van: molle op februari 20, 2006, 15:26:35
Ik zou de Lexicon dan ook enkel en alleen voor HT gebruiken en niet voor stereo ;)
Daarmee mijn vraag hoe de Lexicon klonk.

Voor HT denk ik dat je er een prachtprocessor aan hebt, was het niet de Lexicon waarbij ik van het glas water in die ene scene van the fifth element zei van; zo, dat is ver...., misschien dat Martin of een van de anderen dat nog weet?

Audiofiel

Citaat van: Incognito op februari 20, 2006, 15:27:02
Ja, vond het een beetje zandloperachtig, maar ik ga er vanuit dat zoals Mike zei, dit te maken heeft met de instelling doordat hij zelf thuis zijspeakers gebruikt, misschien kan Bjorn/ Garmt nog iets op deze instellingsmogelijkheid toevoegen?

Ik ga daar dus niet van uit. Hij had de Lexicon duidelijk ingesteld als 5.0, en daarmee mag nooit een anders dan cirkel/ovaalvormige soundstage worden neergezet. Niervorming vind ik funest in surround. :-\
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: Incognito op februari 20, 2006, 15:28:33
Voor HT denk ik dat je er een prachtprocessor aan hebt, was het niet de Lexicon waarbij ik van het glas water in die ene scene van the fifth element zei van; zo, dat is ver...., misschien dat Martin of een van de anderen dat nog weet?

Klopt. Bij de Lexicon vond je het -volgens mij- lekker ver. Maar dat was linksvoor. Het middengebied (de cirkel vlak om de luisteraar heen) was op dat moment een beetje weg.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

molle

Voor mij zal het dan ook gaan om een 5.1 instelling. Geen 7.1.
Zal toch eens iemand moeten zoeken die een shootout wil doen met zen MC-1 hier bij mij ;D
Zal toch wel een drastische overgang moeten bieden tgo mijn huidige Denon die ik gebruik als processor. Kan toch niet anders.
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

Incognito

Citaat van: molle op februari 20, 2006, 15:39:52
Voor mij zal het dan ook gaan om een 5.1 instelling. Geen 7.1.
Zal toch eens iemand moeten zoeken die een shootout wil doen met zen MC-1 hier bij mij ;D
Zal toch wel een drastische overgang moeten bieden tgo mijn huidige Denon die ik gebruik als processor. Kan toch niet anders.

Precies, kan niet anders! Ik had zelfs een verschil verwacht en mijn Denon eigenlijk al afgeschreven, maar dat verschil was nog veel groter dan ik verwacht had eigenlijk...

Maar waarom persé een Lexicon? Ik zou toch eens aan Bjorn of Garmt vragen of een dergelijke stand bestaat, zo niet, dan ligt het toch echt aan de Lexicon, de andere processoren hadden er immers geen last van... Als het niet bestaat of niet de oorzaak kan zijn, dan ben ik het helemaal met Arjen eens, het is zeker funest voor het surroundbeeld en daarom zou het dan voor mij ook een afrader zijn... Anderzijds, even logisch nadenken, het zandlopervormig zijn van het surroundbeeld ligt wel in lijn met het aan de speaker plakken van het stereobeeld....  ???

GerritZ

Citaat van: Incognito op februari 20, 2006, 15:28:33

Welke scene is dit precies ?

Incognito

De Azziz, LIGHT!-scene, dit is waar de professor net het vijfde element heeft ontdekt, zegt "I'm going to be famous!", maar vind dat ze niet kunnen toasten met water --> Billy, get the grappa!, scene 3 ongeveer denk ik.

Audiofiel

Citaat van: GerritZ op februari 20, 2006, 15:46:46
Welke scene is dit precies ?

Superbit Scène 2, in de pyramide ("Aziz, LIGHT!").

molle

Citaat van: Incognito op februari 20, 2006, 15:48:11
De Azziz, LIGHT!-scene, dit is waar de professor net het vijfde element heeft ontdekt, zegt "I'm going to be famous!", maar vind dat ze niet kunnen toasten met water --> Billy, get the grappa!, scene 3 ongeveer denk ik.

En wat was er dan zoal mis die moment met de Lex?
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

molle

Citaat van: Audiofiel op februari 20, 2006, 15:48:55
Superbit Scène 2, in de pyramide ("Aziz, LIGHT!").

Gaat het over het moment dat de lichten aanspringen van het schip en een extreem laag word geproduceerd?

Incognito

Citaat van: molle op februari 20, 2006, 15:49:24

Niet speciaal in dat moment, wat met de andere processoren opviel was dat het geluid je echt omarmde, bij de Lex was het zo dat het geluid je echt van voren en van achter "pakte" en dus niet op de zijkanten, maar nogmaals, dat was algemeen kenmerkend voor de ervaringen met de Lex. Het stukje in de scene die wij bedoelen heeft te maken met het water dat hij weggooit omdat hij met Grappa wil toasten.

Martin_M

Citaat van: molle op februari 20, 2006, 15:49:24

Dit ging juist wel goed. Met die scene ging het erom hoe goed je het water kon volgen. Vanuit de centerspeakers wordt de beker leeggegoten richting linkerspeaker. Bij de ene prepro was dit iets verder dan de ander.
Ik kan me voorstellen dat bij andere opstellingen de plas ook wat meer of minder de kamer in kan komen.

Het ging bij de Lex wat anders bij de bel van ambient geluid. De galm van de ruimte e.d. Bij de TAG's en Aragon klonk alles mooi even ver weg om je heen (er vanuitgaande dat dit ook de bedoeling was). Bij de Lexicon was voor en achter wel mooi ver weg, maar naast je iets dichterbij. Dat geeft een wat raar effect. Niet alsof je in een ronde of vierkante kamer stond maar in een langwerpige.
Ik kan niet zeggen dat er een gat ontstond aan de zijkanten maar de afstand was anders.

[edit] Incognito was me net voor.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Incognito

Citaat van: Martin_M op februari 20, 2006, 15:55:52
[edit] Incognito was me net voor.

Maar die van jou was wel uitvoeriger, geen wonder dat je er langer over deed, netjes hoor ;)

Edit: En wat zijn we allemaal lekker enthousiast he? :) Je kan serieus merken dat we lol hebben gehad gisteren  ;D ;D ;D

beunky

Iets anders, hoe beviel het Requiem van Verdi? Welk stukje hebben jullie geluisterd? :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Martin_M

Citaat van: Incognito op februari 20, 2006, 15:57:45
Edit: En wat zijn we allemaal lekker enthousiast he? :) Je kan serieus merken dat we lol hebben gehad gisteren  ;D ;D ;D

Ik zal het verhaal van Mike dan ook nog even doen.
Hij zou dus later met zijn Lexicon langs komen. Wij waren dus allemaal al druk in de weer met luisteren (standje 90 db en hoger) en hoorden Mike dus niet aan de deurbel hengelen.

Hij vertelde dat hij nog wel rustige momenten afwachtte (hij kon het buiten dus duidelijk horen) maar het mocht niet baten. Helaas had hij het mobiele nummer van Lucas niet (had hij niet ge-copy-paste op zijn print). Maar na een inspectie van alle geparkeerde auto's zag hij op de stoel van Marcel een routebeschrijving open liggen. Gelukkig kon hij vanaf buiten het mobiele nummer wat daarop vermeld stond lezen en liet zo de telefoon van Lucas trillen waarop hij de deur open kon doen.

Ja, lol hebben we wel gehad. Trouwens ook wel serieuze momenten als het moest ;).

Martin_M

Citaat van: beunky op februari 20, 2006, 16:07:21
Iets anders, hoe beviel het Requiem van Verdi? Welk stukje hebben jullie geluisterd? :)

Niet naar de bekende weg vragen Beunk >:D

Het stuk bleef een stuk beter overeind dan het gitaargeweld van Opeth. Die laatste werd vaak een rommeltje.
Verdi hebben we iig met de TAG DP geluisterd en volgens mij op nog een prepro. Ik weet helaas niet meer welke.

Audiofiel

Citaat van: Martin_M op februari 20, 2006, 15:55:52
Het ging bij de Lex wat anders bij de bel van ambient geluid. De galm van de ruimte e.d. Bij de TAG's en Aragon klonk alles mooi even ver weg om je heen (er vanuitgaande dat dit ook de bedoeling was). Bij de Lexicon was voor en achter wel mooi ver weg, maar naast je iets dichterbij.

Dat is precies zoals ik het ook ervaarde. :D

CiteerIk kan niet zeggen dat er een gat ontstond aan de zijkanten maar de afstand was anders.
Het cursieve gedeelte hierboven ervaar ik dus als een gat. ;)

Audiofiel

Citaat van: Martin_M op februari 20, 2006, 16:08:01
Ja, lol hebben we wel gehad. Trouwens ook wel serieuze momenten als het moest ;).

Toen zat ik op de WC... :P

Incognito

Citaat van: Martin_M op februari 20, 2006, 16:08:01

Zoals toen jij even netjes moest poseren voor de foto omdat de eerste niet lukte en toen we moesten beslissen wat we gingen halen bij de chinees ;) haha :D

beunky

Citaat van: Martin_M op februari 20, 2006, 16:09:32
Niet naar de bekende weg vragen Beunk >:D

Het stuk bleef een stuk beter overeind dan het gitaargeweld van Opeth. Die laatste werd vaak een rommeltje.
Verdi hebben we iig met de TAG DP geluisterd en volgens mij op nog een prepro. Ik weet helaas niet meer welke.

Ah nou dan was het hoe verrassend ;D het Dies Irae... ;D
Overigens zou je ook eens het Tuba Mirum moeten proberen... daarmee geef je je set ook flink op de donder, niet met laag maar op het gebied van dynamiek en coherentie (door de loopjes die er zeg maar in zitten) :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Jukie

Citaat van: beunky op februari 20, 2006, 16:17:18
Ah nou dan was het hoe verrassend ;D het Dies Irae... ;D

Voor zover ik van Audiofiel begreep was in dit stuk het geluid volledig ondergeschikt aan het beeld van de Gothic-mevrouw  ;D

DA BoSS

Interessant leesvoer hoor, heren+dame.... 8)

Zegt deze uitkomst nog iets over de match met de gebruikte Classé ev of hebben jullie ook nog op een andere ev getest ???
In ieder geval een verassende 'verliezer' (MC-1). Ik had eigenlijk verwacht dat ie juist met muziek zou uitblinken... ::)

En nog een klein vraagje aan Audiofiel:
Kan jij inschatten hoe een Classé SSP-25/30 was geeindigd in dit gezelschap/set-up ???
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Audiofiel

Citaat van: DA BoSS op februari 20, 2006, 16:24:37
En nog een klein vraagje aan Audiofiel:
Kan jij inschatten hoe een Classé SSP-25/30 was geeindigd in dit gezelschap/set-up ???

Ik denk dat die qua karakter in de buurt van de Arcam had gezeten, maar dan zonder een schel hoog. Maar wel (SSP-25) met een iets te rustig/kleine staging, dus realtief weinig diepte / surroundbeleving. Ik vond de Aragon t.o.v. de SSP-25 (die ik ook heb gehad) namelijk niet alleen meer upfront, maar ook VEEL dieper en ook breder. En vooral sneller. De Classé is wat traag, voornamelijk in surround... ;)

garmtz

Raar effect met de MC-1. Jammer dat ik er niet bij was, had het euvel denk ik vrij simpel kunnen vinden...  :'(  Een Lexicon heeft veel functies en als je deze niet door en door kent, kun je wel eens iets verkeerd instellen/calibreren. Geef me anders even screen shots van de instellingen van de MC-1 tijdens de shoot-out (alleen speaker setup). Ik weet dat de Lexicons juist extreem holografisch zijn, reden dat ik ze zo mooi vindt zo ongeveer... Hebben jullie ook op polariteit gelet van alle processoren?