Shootout Classé, TAG McLaren & Lexicon processoren

Gestart door Incognito, januari 25, 2006, 13:36:06

Vorige topic - Volgende topic

Jukie

Citaat van: Martin_M op februari 20, 2006, 13:49:26
Eigenlijk zijn we best een stelletje 'nerds' bij elkaar.

Ik moest vreselijk lachen toen Lacas ineens zij; 'Zo, dat is ver.....'.

Hij was nl. bij de verschillend prepro's aan het vergelijken hoever het water kwam bij het leeggooien van een beker in een scene van the Fifth Element.

WAAR HEBBEN WE HET OVER ;D ;D ;D

Hehe.. die was inderdaad grappig ja, lag een flinke plas al daar in de hoek  ;D

Maar ja, we hoorden Hautussa (of hoe schrijf je dat ???) ook al over hoeren en kamelen zingen, dus wat dat betreft  :P

Incognito

Citaat van: Martin_M op februari 20, 2006, 13:49:26
Eigenlijk zijn we best een stelletje 'nerds' bij elkaar.

Ik moest vreselijk lachen toen Lucas ineens zij; 'Zo, dat is ver.....'.

Hij was nl. bij de verschillend prepro's aan het vergelijken hoever het water kwam bij het leeggooien van een beker in een scene van the Fifth Element.

WAAR HEBBEN WE HET OVER ;D ;D ;D

Dat maakt het juist zo leuk, als hifi/ ht-enthousiasten onder elkaar kan je je ei kwijt op een manier die je normaal gesproken tegen andere mensen (maw zo goed als al mijn vrienden en familie) niet kwijt kan.

Audiofiel

De hoeveelheid humor achteraf in dit topic is representatief voor de lol die wij gisteren hadden. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Incognito

Citaat van: Jukie op februari 20, 2006, 13:50:46
Ik wilde beginnen met te zeggen dat dit voor mij de 1e keer was dat ik zo'n bezoekje deed en dat ik het erg geslaagd vond. Om deze reden durf ik echter wel te stellen dat mijn luisterervaring niet op het niveau van b.v. Martin of Arjen ligt. Ik had bijvoorbeeld duidelijk langer nodig om bepaalde subtiele verschillen te onderscheiden waar die voor hun meteen duidelijk waren. Dat zal mij echter niet tegenhouden mijn mening eventjes geven  ;D:

Same here, behalve dat dit niet helemaal mijn eerste bezoekje is, maar wel mijn eerste shoot-out. Daarom echter wel heel erg leerzaam! Hoe meer van deze shoot-outs, hoe beter je verschillen zal horen, tenminste, ik merk aan mijzelf; hoe meer apparatuur ik hoor, hoe beter ik de verschillen opmerk.

Jukie

Citaat van: Incognito op februari 20, 2006, 13:58:52
Same here, behalve dat dit niet helemaal mijn eerste bezoekje is, maar wel mijn eerste shoot-out. Daarom echter wel heel erg leerzaam! Hoe meer van deze shoot-outs, hoe beter je verschillen zal horen, tenminste, ik merk aan mijzelf; hoe meer apparatuur ik hoor, hoe beter ik de verschillen opmerk.

Ik bedoelde ook shoot-out in deze. Wel meer apparatuur beluisterd, maar nooit zo rustig op mijn gemakje 6 verschillende pro's met elkaar vergeleken met verder gelijk blijfende apparatuur.

Incognito

Citaat van: Audiofiel op februari 20, 2006, 13:56:30
De hoeveelheid humor achteraf in dit topic is representatief voor de lol die wij gisteren hadden. ;D

Is dat écht alle lol die jij gisteren hebt gehad? :-\ ;) hehe, just kidding. Maar conclusie voor mij, ik ga dit zeker vaker doen. Lijkt me ook erg leuk om dit bij anderen thuis te doen.

Audiofiel

Er is geen 'statistics' voor handen, maar ik geloof dat ik inmiddels zeker in de top-10 sta van shootout of Meet & Greets. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

Citaat van: Audiofiel op februari 20, 2006, 14:07:27
Er is geen 'statistics' voor handen, maar ik geloof dat ik inmiddels zeker in de top-10 sta van shootout of Meet & Greets. ;D
Nou volgens mij ben je wel de absolute nr 1  ;D
Die Classes van jou hebben inmiddels ook menig huiskamer gezien.....
JBL PRX Power!

Audiofiel

Voor mij bestaat de hobby voor een groot deel uit Meet & Greets en shootouts waarin je je hobby kunt delen met andere hobbyisten. En ik sleep zonder veel moeite een paar apparaten mee. :D

Jukie

Citaat van: Audiofiel op februari 20, 2006, 14:32:58
Voor mij bestaat de hobby voor een groot deel uit Meet & Greets en shootouts waarin je je hobby kunt delen met andere hobbyisten. En ik sleep zonder veel moeite een paar apparaten mee. :D

Misschien moest ik je dan ook maar eens uitnodigen.

Ben wel benieuwd hoe die elektrostaten van jou bij mij thuis presteren  ;D  :P

Audiofiel

Citaat van: Jukie op februari 20, 2006, 14:35:42

Ik zou zeggen: gebruik de zoekfunctie van het forum en kijk hoe vaak ik de Acoustats heb meegenomen. Dan heb je antwoord op je vraag... :-*

Incognito

Citaat van: Jukie op februari 20, 2006, 14:35:42
Misschien moest ik je dan ook maar eens uitnodigen.

Hahahahahahahaha, en ik was al benieuw hoe Arjen ze in zijn eigen huiskamer had gekregen  ;D

Audiofiel

Citaat van: Incognito op februari 20, 2006, 14:44:44
Hahahahahahahaha, en ik was al benieuw hoe Arjen ze in zijn eigen huiskamer had gekregen  ;D

Liggend. ;D

Zonder gekheid: dynamische speakers zou ik nog wel willen meenemen, maar electrostaten niet. Ze moeten eigenlijk alleen vervoerd worden onder gunstige luchtvochtigheid en je moet ze minimaal 24 uur op spanning hebben voordat je moet gaan luisteren. Pas dan is de 5000 volt spanning op de statoren helemaal gestabiliseerd.

molle

Wat waren de slechtere eigenschappen van de Lexicon buiten stereo eigenlijk?
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

Jukie

Citaat van: Audiofiel op februari 20, 2006, 14:47:24
Liggend. ;D

Zonder gekheid: dynamische speakers zou ik nog wel willen meenemen, maar electrostaten niet. Ze moeten eigenlijk alleen vervoerd worden onder gunstige luchtvochtigheid en je moet ze minimaal 24 uur op spanning hebben voordat je moet gaan luisteren. Pas dan is de 5000 volt spanning op de statoren helemaal gestabiliseerd.

Het was ook maar een geintje hoor  ;) En ik geef je nog groot gelijk ook  :)

Bij mij zou er eerder een EV en kabel shoutout plaatsvinden denk ik  ;)

Incognito

Citaat van: Jukie op februari 20, 2006, 14:52:07
Het was ook maar een geintje hoor  ;) En ik geef je nog groot gelijk ook  :)

Bij mij zou er eerder een EV en kabel shoutout plaatsvinden denk ik  ;)

Laat maar horen, wil de Classé best eens meenemen hoor.

Audiofiel

Citaat van: molle op februari 20, 2006, 14:51:17

Slechte nieren. ::) :P

Audiofiel

Incognito

Incognito

Citaat van: molle op februari 20, 2006, 14:51:17

Even zonder dollen. Bas was minder strak dan de andere processoren, hoog was iets aangezet tov de TAG en de Aragon, maar klonk nog steeds lekker in tegenstelling tot de Arcam die soms schel kon worden. In surround vond ik m erg lekker (naast de genoemde punten), niks op aan te merken zelf eigenlijk. Het geluidsbeeld bleef erg aan de speaker plakken, in surround klonk dat gewoon erg goed, als de rest, maar in stereo was er zo goed als geen plaatsing; op die van, uhm, linker speaker en uhm, oh ja, rechter speaker na :P.

bmateijsen

Citaat van: Incognito op februari 20, 2006, 15:00:54
Even zonder dollen. Bas was minder strak dan de andere processoren, hoog was iets aangezet tov de TAG en de Aragon, maar klonk nog steeds lekker in tegenstelling tot de Arcam die soms schel kon worden. In surround vond ik m erg lekker (naast de genoemde punten), niks op aan te merken zelf eigenlijk. Het geluidsbeeld bleef erg aan de speaker plakken, in surround klonk dat gewoon erg goed, als de rest, maar in stereo was er zo goed als geen plaatsing; op die van, uhm, linker speaker en uhm, oh ja, rechter speaker na :P.

Een lexicon is ook op zijn best met bass-management..

Maar zo goed als geen plaatsing in stereo? Was de MC-1 dan wel helemaal goed??

Audiofiel

Citaat van: Incognito op februari 20, 2006, 15:00:54
In surround vond ik m erg lekker (naast de genoemde punten), niks op aan te merken zelf eigenlijk.

Met 'naast de genoemde punten' bedoel jij ook dat niervormige (achtje) toch? Dus dat hij in het midden vrij smal was?

Audiofiel

Citaat van: bmateijsen op februari 20, 2006, 15:08:05
Maar zo goed als geen plaatsing in stereo? Was de MC-1 dan wel helemaal goed??

De TAG SP en DP en de Aragon waren gewoon beter in stereo.
De plaatsing met de Lexicon was meer 'zoeken'...

Incognito

Dan even mijn mening over de verschillende processoren:
Aragon:
Voor mij echt de winnaar van de shoot-out. Ik neem hierbij ook de prijs mee natuurlijk, dat is wel geheel in lijn met de situatie waarin getest is, en ik denk eigenlijk altijd wel van belang. Zoals genoemd is deze processor iets meer forward, maar wel met veel diepte. Ik vond de klankkleur van deze processor het mooist, ondanks dat deze forward was vond ik m toch lekker easy om naar te luisteren, waarschijnlijk omdat hij, zoals Miranda dat zo mooi zei, mooi vergeefelijk is voor de tweeters.

TAG McLaren DP
2e plaats gezien de prijs. Martin vermeldde nog dat hij door het verwisselen van de stroomkabel na de Aragon een soort van hand voor de mond effect hoorde bij zijn DP. Dit had ik echter aan het begin van de dag ook al toen ik de DP na de Aragon hoorde, of dit in mindere mate is dan 's middags weet ik niet, maar ik vond de Aragon wel het meest "helder". Deze processor had wel, ik vind dat ik gerust veruit mag zeggen, de beste plaatsing. Bij een nummer van seal (dat ik nu niet meer zo leuk vind :P) was bij de TAG de xylofoon (schrijf je dat zo?) netjes een metertje breed, terwijl dit bij de Aragon toch echt een stuk breden was (deze vond ik overigens qua plaatsing de nr. 2). Verder vond ik de diepte van deze processor erg adembenemend. Echter door de klankkleur, helderheid, prijs en match van de Aragon op mijn set heb ik die uitgekozen als winnaar, maar de DP vind ik ook een geweldige processor. Zoals Martin zei, een combo van deze twee zou geweldig zijn, zoiets zal vast bestaan denk ik, maar dan zal ik eerst de jackpot moeten winnen, en helaas speel ik niet mee met een loterij :P, dus toekomstmuziek, letterlijk en figuurlijk.

TAG McLaren SP
Zelfde eigenschappen als de DP, alleen het geluidsbeeld bevond zich vooral achter de speakers waarbij de DP ook nog eens een heel stuk voor de speakers uit kwam. Voor de prijs van 1200 euro echter een heel mooi alternatief, echter, als je deze prijs meeneemt blijft de aragon nog steeds op 1, wel kan dan getwijfeld worden wat de volgorde tussen de SP en de DP zou moeten worden.

TAG McLaren 96bit
T.o.v. de SP werd er een waas over het geluidsbeeld heen getrokken wat me deed denken aan een waas die in veel meerdere mate aanwezig is op de Denon AVR3805 die ik nu nog even als VV gebruik. Als je niet anders gewend bent dan is het een goede presteerder, want diepte en geluidsbeeld waren wel goed, richting de SP, alleen voor 400 euro verschil zou de keus voor mij redelijk snel gemaakt zijn. Verder, smitsmans, dit bedacht ik me 's avonds toen ik alles nog eens over zat te denken; misschien dat je mij richting jouw processor iets minder geïnteresseerd over vond komen, echter hadden wij toen jij kwam al bijna een hele dag luisteren achter de rug, en mijn mening rondom de Aragon en de Acurus van Arjen die ik graag zou willen luisteren was al redelijk gevormd. Dat de 96bits versie waarschijnlijk geen alternatief voor mij was kon ik al min of meer bedenken. Mocht dat jou ook zo zijn overgekomen, dan sorry, ik vond het namelijk wel leuk dat je er was en ook erg leuk om te zien wat verschillen in prijs ook echt voor een verbetering opleveren.

Arcam FMJ
Deze zette de hoge tonen en lage tonen iets aan tov de rest. De match was niet goed met mijn speakers, ik heb eerder gehoord dat B&W een teruggetrokken middengebied zou hebben, dit zou de Arcam dan juist versterken, waardoor de slechte match te verantwoorden is. De hoge tonen hadden snel de neiging om schel en onplezierig te worden. Ik denk echter wel, als je hiermee een goede match maakt, je een hele mooie processor hebt, misschien een idee om eens bij jou te komen luisteren Jan? :)

De Lexicon heb ik hierboven al genoemd, dus denk dat ik zo wel compleet ben.

molle

Ik zou de Lexicon dan ook enkel en alleen voor HT gebruiken en niet voor stereo ;)
Daarmee mijn vraag hoe de Lexicon klonk.
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference