Het Riesj theatertje:: Sonus Faber - Pioneer - SVS :: update april 2020

Started by riesjdabietsj, January 7, 2006, 02:28:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

riesjdabietsj

Quote from: S. Versteeg on July 20, 2006, 01:03:13
De stereo set up staat er al. Maar het is allemaal nog heel rommelig, geen verhaal erbij enz. Komt nog wel.

Thnx!

groetjes,

Sjoerd

gevonden  ;D ;D
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

Seth__Gekko

Quote from: riesjdabietsj on July 19, 2006, 23:24:55
:-[ Dat analoge kabeltje van de elektro doe het zelf zaakje hier in de buurt?  8)
De iPod zou je eigenlijk via de dock moeten aansluiten, niet via die mini-jack. :)

riesjdabietsj

Quote from: Seth__Gekko on July 20, 2006, 16:20:00
De iPod zou je eigenlijk via de dock moeten aansluiten, niet via die mini-jack. :)

De ipod wel, maar daar heb ik een Monster cable voor.... Maar mn draagbare Harddisk kan ik helaas niet anders aansluiten :(

Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

riesjdabietsj

Nieuwe upgrade is inmiddels bekend......

Aangezien komende maand mijn gsm abonnement afloopt kan ik het cadeau wat ik erbij krijg netjes verkopen, en 2 centers aanschaffen uit de MA bronze serie en is de 6.1 opstelling compleet.
Kan de speakers dan beter plaatsen (lees: volgens de plaatsingsregels (de 2 rears links en rechts van de sweetspot) en de surround center 2 meter achter de sweetspot.

- Identieke speakers
- nagenoeg dezelfde afstanden
- geplaatst onder goede hoeken

:)
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

S. Versteeg

Ben benieuwd!

Draai zelf nu 4 B's, met als center en surround back 2 Marantz G'4 speakers. Niet zo'n mooi open geluid als mn B4's maar ik laat ze toch meedraaien vanwege het betere geluidsbeeld.
Audio:  Receiver: Denon 1705 Dvd-player: Denon 1400 Fronts:Monitor Audio Bronze B4 Rears:Monitor Audio Bronze B4 Center:Monitor Audio Bronze Center
Video: Projector: Hitachi PJ-TX100 HD-Ready Screen: Beamax High Contrast 72 " Cables and Interlinks by: Oehlbach, Monster, Microsoft and Profigold

riesjdabietsj

Ik ken het, je zult  :o zijn als je het verschil hoort wanneer je ook de center en de rears van dezelfde reeks hebt....

Vraag me alleen af wanneer je de speakers zodanig (6.1) plaatst zoals hier beneden weergegeven:



Dienen de surrounds dan ook daadwerkelijk ingedraait te zijn richting luisterpositie?
Een andere vraag die dan in me opkomt; Is het altijd mogelijk de DVD's die 5.1 opgenomen zijn 6.1 te draaien?
Anders kom je weer in de problemen met deze luidsprekeropstelling (de rears die op een slechte positie staan)..... ???



Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

S. Versteeg

Lijkt mij van wel dat ze ook ingedraaid "moeten" staan. Ik heb ze alle 4 op de luisterpositie gericht. Maar pin me er niet op vast.

En je receiver tovert vanuit een 5.1 kanaal er nog een surround back kanaal bij, dat kan dus gewoon.
Audio:  Receiver: Denon 1705 Dvd-player: Denon 1400 Fronts:Monitor Audio Bronze B4 Rears:Monitor Audio Bronze B4 Center:Monitor Audio Bronze Center
Video: Projector: Hitachi PJ-TX100 HD-Ready Screen: Beamax High Contrast 72 " Cables and Interlinks by: Oehlbach, Monster, Microsoft and Profigold

riesjdabietsj

Bon, dat is goed nieuws, realiseer nu eigenlijk pas hoeveel "plaatsing" en "akoustiek" van invloed is op het geluid...
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

riesjdabietsj

Kleine update, het XBOX schild is binnen :D






Gaan we xboxen: turn the light into green
Gaan we film kijken: Lights off
Gaan we relaxen: turn the light into blue

Ofzoiets haha  :P
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

Eriks

vrouwelijke inslag die lampjes op je speakers?

bij mij never nooit stuff op mn speakers

meelzs

LG Oled 65C9V
Marantz SR8012
Zappiti One 4K HDR
Kef R 11, Kef R2C, Kef R5, SVS SB-2000 Pro

Rielplayer

Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

riesjdabietsj

Quote from: Eriks on September 16, 2006, 21:41:23
vrouwelijke inslag die lampjes op je speakers?

bij mij never nooit stuff op mn speakers


De vrouwelijke bemoeienis heb ik sinds 4 weken niet meer :( ;) Mijn eigen keuze dus geweest die lampen daar te plaatsen...  :-[


Ik hield ook altijd vast aan dat principe, maar soms kan het niet anders :P
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

riesjdabietsj

Quote from: Rielplayer on September 16, 2006, 22:34:51
Ziet er steeds beter uit 8)

Nog geen tijd voor een PJ :D

Tijd wel, geld niet...  >:(



*kijkt naar ruimte boven de tv en realiseert zich dat daar een ideale mogelijkheid bestaat een scherm te monteren*
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

riesjdabietsj

Kleine sfeerimpressie omdat de upgrades nog wel even op zich laten wachten  ;D



En achterdoor t nieuwe plekje van de svs...

Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

S. Versteeg

Audio:  Receiver: Denon 1705 Dvd-player: Denon 1400 Fronts:Monitor Audio Bronze B4 Rears:Monitor Audio Bronze B4 Center:Monitor Audio Bronze Center
Video: Projector: Hitachi PJ-TX100 HD-Ready Screen: Beamax High Contrast 72 " Cables and Interlinks by: Oehlbach, Monster, Microsoft and Profigold

riesjdabietsj

Quote from: S. Versteeg on October 15, 2006, 09:16:13
Wat staat je rear left vreemd Rietsj?


Ik zie alleen een rear right  ;D

(welke echt perfect staat naar mijn mening en het figuurtje een aantal posts hierboven  ;))
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

S. Versteeg

Ach dom van mij, had niet goed gekeken. Dat is idd je rear right.
Nog blij met je B's? Ik wel igg!

Mvg,

sjoerd
Audio:  Receiver: Denon 1705 Dvd-player: Denon 1400 Fronts:Monitor Audio Bronze B4 Rears:Monitor Audio Bronze B4 Center:Monitor Audio Bronze Center
Video: Projector: Hitachi PJ-TX100 HD-Ready Screen: Beamax High Contrast 72 " Cables and Interlinks by: Oehlbach, Monster, Microsoft and Profigold

riesjdabietsj

 ;D

Absoluut, zeer te spreken over deze speakers. Kamp wel met wat akoustische problemen, eens afwachten wat lamellen/gordijnen met deze problemen gaan doen (exact de helft van de woonkamer bestaat uit ruit :))

En dan langzaamaan eens kijken voor een versterkerupgrade...
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

Sjors


riesjdabietsj

Quote from: Sjors on October 17, 2006, 10:59:44

Aii.. uit elkaar ?  :-\




Groet, Sjors

Hi Sjors,

Helaas wel.... but life goes on... de tijd zal het leren :)
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

S. Versteeg

Net met genoegen nog eens dit topic doorgelezen. Komen de center nog binnen of wacht je daar mee?

Mvg,

Sjoerd
Audio:  Receiver: Denon 1705 Dvd-player: Denon 1400 Fronts:Monitor Audio Bronze B4 Rears:Monitor Audio Bronze B4 Center:Monitor Audio Bronze Center
Video: Projector: Hitachi PJ-TX100 HD-Ready Screen: Beamax High Contrast 72 " Cables and Interlinks by: Oehlbach, Monster, Microsoft and Profigold

DeeCruise

Eyyyyy lamtuut! Net eens ff je topicje gecheckt, ziet er weer nice uit! Ben eens benieuwd als je je centers binnen hebt, heb je eindelijk je monogaam geluid waar je al zo lang mee bezig bent. Relaxed man. Heb zelf helaas het geld niet voor dergelijke kwaliteitsspeakers maar ik heb zelf niet te klagen vind ik. Anyway, heb jij misschien binnenkort tijd en zin om eens te komen kijken/luisteren (lees: bier drinken  O0) naar de plaatsing van de rears? Ik wil ze toch wat verder naar achteren kwijt omdat ze naar mijn gevoel nu echt TE dicht bij de bank staan. Ook gebruikte rob ze laatst als bierstandaard en dat wil ik niet nog eens meemaken.....

Let me know stiff!

ps. As zaterdag ook in de stad toevallig?

Kusje  ;)
*Sony DVP NS900v*Sony Str-Da50ES*Sony Cdp-Ce235*Sony Mds-je530*Sony Slv-SE700 *Fronts: Mission 774*Rears: Mission M73*Center: Mission 701*Sub: Tannoy ts8*Grundig xentia 32*Audison sl212 kabel afgewerkt met goldplated banaanstekkers*

Planning: *Mission M3C2

riesjdabietsj

Quote from: S. Versteeg on October 23, 2006, 11:01:15
Net met genoegen nog eens dit topic doorgelezen. Komen de center nog binnen of wacht je daar mee?

Mvg,

Sjoerd

Hoi Sjoerd,

de center moet nog even op zich laten wachten, heb even andere prioriteiten helaas :(
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

riesjdabietsj

Hoe moeilijk de plaatsing van een sub wel niet kan zijn heb ik de afgelopen maanden ondervonden.
Ondanks dat er nog niets aan de woonkamer gedaan is qua "warmte" (gordijnen, vloerkleed etc)ben ik niet tevreden over het laag dat de SVS weergeeft. Op sommige plekken TE overheersend, en op de sweetspot amper voelbaar/merkbaar... Dus de sub maar eens onder de arm genomen en geplaatst op de plek die gereserveerd was voor een mooie grote kamperplant... Hij staat op een verhoging en nu is hij weer letterlijk "voelbaar"!!



Daarnaast nog een kleine upgrade, de grundig prul-"dvd-speler" is vervangen door een XBOX360, waar een nieuwe 250gig HD op aangesloten is....



Volgende plan: Kamer afmaken en meteen de kabels goed wegwerken :)
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3