Het Riesj theatertje:: Sonus Faber - Pioneer - SVS :: update april 2020

Started by riesjdabietsj, January 7, 2006, 02:28:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rob Eric Blank

Quote from: riesjdabietsj on July 17, 2006, 13:24:01
Kwestie van prioriteiten stellen... Zuipen heb je op een gegeven moment ook genoeg van....
Euhhh nee hoor. Maarja daarom heb ik een budget set!

riesjdabietsj

Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

riesjdabietsj

Quote from: Seth__Gekko on July 17, 2006, 13:52:01
Zonde hè...ik zou het ook liever aan een 50"plasma uitgeven, maarja.... ;)

Ziet er gelikt uit man zo, je kan altijd nog een barkruk aan je SVS plaatsen, en viola, de eettafel is een feit O0

Behoorlijk zonde ;)

Dankjewel! Het is alleen zo lastig eten als het beestje aan t spelen is he ;)

En over je plasma, ik zag vanochtend dat de plek waar de tv nu staat, zich uitstekend leent om een mooi elektrisch scherm weg te werken..  en achter de zitplek, een perfecte ruimte is om een beamer op te hangen potverdikkeme >:(  ::)
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

Rob Eric Blank

Quote from: riesjdabietsj on July 17, 2006, 15:28:45
::) Vind je?  :D


Toch wel een redelijk beperkt budget als ik dat vergelijk met al het moois wat hier voorbij komt. CRT projectoren, plasma's, SF's, Arcam, Tag etc, etc. etc......

riesjdabietsj

Quote from: Rob Eric Blank on July 17, 2006, 15:52:06
Toch wel een redelijk beperkt budget als ik dat vergelijk met al het moois wat hier voorbij komt. CRT projectoren, plasma's, SF's, Arcam, Tag etc, etc. etc......
Owja, absoluut... Komt echt wel goed spul voorbij, voor mij onbetaalbaar, maar echt prachtig  ;D
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

BitchCrew

om dan nog van de plaatsten waarin dien boel staat te zwijge.

:-)

Bionica

Pioneer VSX-514 ../DV-668AV ../speakers ../Subwoofer SW-110 Oehlbach Coax interlink ..IXOS Component XHV-804  ../Sony KLV-S32A10E ../Gemkow Professional Powercord + Bals Shuko ../Logitech Harmony One../DIY MDF Speakerzuilen

riesjdabietsj

Quote from: Bionica on July 17, 2006, 18:05:42
Dat heb je goed voor mekaar!!!!

Dankjewel  ;D

Nu de vrouw nodig om het "kille" wat weg te werken met wat kleuren en planten enzo  O0
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

Seth__Gekko

Quote from: riesjdabietsjEn over je plasma, ik zag vanochtend dat de plek waar de tv nu staat, zich uitstekend leent om een mooi elektrisch scherm weg te werken..  en achter de zitplek, een perfecte ruimte is om een beamer op te hangen potverdikkeme >:(  ::)
Sja achteraf,.....plasma al aangeschaft dan jij?

Eriks

Quote from: riesjdabietsj on July 17, 2006, 23:40:44
Dankjewel  ;D

Nu de vrouw nodig om het "kille" wat weg te werken met wat kleuren en planten enzo  O0

Je kan het ook zelf, maar die vrouwen hebben daar meestal een touch voor he  ;)

riesjdabietsj

Quote from: Seth__Gekko on July 18, 2006, 08:00:56
Sja achteraf,.....plasma al aangeschaft dan jij?

Nee, was het maar zo  :P
Doelde meer op het feit dat ik er net zit, en nu alweer upgrademogelijkheden zie....  O0
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

Rob Eric Blank

Quote from: riesjdabietsj on July 17, 2006, 16:14:31
Owja, absoluut... Komt echt wel goed spul voorbij, voor mij onbetaalbaar, maar echt prachtig  ;D
Zekers, maar ik ben wel erg blij met mijn uit tweedehands spullen opgetrokken setje. Voor deze prijs zou ik anders eerder in de catagorie satteliet systeem en receiver komen en een slechtere sub. Nu staat er een flinke sub met dito speakers, ok niet de geneugten van een nieuwe aanschaf.....die neem ik dan ook op de koop toe. Het blijft een compromis...tussen kwaliteit/prijs....

riesjdabietsj

Quote from: Rob Eric Blank on July 18, 2006, 10:34:49
Zekers, maar ik ben wel erg blij met mijn uit tweedehands spullen opgetrokken setje. Voor deze prijs zou ik anders eerder in de catagorie satteliet systeem en receiver komen en een slechtere sub. Nu staat er een flinke sub met dito speakers, ok niet de geneugten van een nieuwe aanschaf.....die neem ik dan ook op de koop toe. Het blijft een compromis...tussen kwaliteit/prijs....

Owjah, je hebt een hele mooie set hoor, daar mag je idd trots op zijn! En als een product in perfecte staat is, of zeer goede staat, wat is dan de reden om het niet 2e hands aan te schaffen.. Ik heb op de speakers na ook alles 2e hands aangeschaft, en het speelt als een tiet :D
De SVS en de vincents zelfs via dit forum, en ook voor een hele schappelijke prijs naar mijn mening.

Via dit forum vertrouw ik dit meer als bv. Speurders of Marktplaats....
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

Rob Eric Blank

Quote from: riesjdabietsj on July 18, 2006, 10:40:22
Owjah, je hebt een hele mooie set hoor, daar mag je idd trots op zijn! En als een product in perfecte staat is, of zeer goede staat, wat is dan de reden om het niet 2e hands aan te schaffen.. Ik heb op de speakers na ook alles 2e hands aangeschaft, en het speelt als een tiet :D
De SVS en de vincents zelfs via dit forum, en ook voor een hele schappelijke prijs naar mijn mening.

Via dit forum vertrouw ik dit meer als bv. Speurders of Marktplaats....

Zekers...
Ik heb wel mijn receiver via Marktplaats. Daar ben ik wel langs geweest om te kopen en degene waar ik kocht had een nog mooiere Marantz set staan met heerlijke B&W speakers. Hij had alles nog, doos bon etc. en verzorgde zijn set goed, is iets waar je ook opaf moet gaan. Laatst mijn digitale spiegelreflex ook via marktplaats gekocht, maar ga dan eerst ALTIJD langs. Zien wat voor mensen het zijn, hoe ze met hun spullen omgaan en de rede van verkoop.
Nu misschien een SR-7400 kopen ;-) als die in mn meubel te proppen is.

riesjdabietsj

Quote from: Rob Eric Blank on July 18, 2006, 11:04:32
Zekers...
Ik heb wel mijn receiver via Marktplaats. Daar ben ik wel langs geweest om te kopen en degene waar ik kocht had een nog mooiere Marantz set staan met heerlijke B&W speakers. Hij had alles nog, doos bon etc. en verzorgde zijn set goed, is iets waar je ook opaf moet gaan. Laatst mijn digitale spiegelreflex ook via marktplaats gekocht, maar ga dan eerst ALTIJD langs. Zien wat voor mensen het zijn, hoe ze met hun spullen omgaan en de rede van verkoop.
Nu misschien een SR-7400 kopen ;-) als die in mn meubel te proppen is.

Met een hamer past alles.....

Idem, altijd even checken waarmee je te maken hebt, op het forum kun je dat al meestal snel opmaken uit de postgschiedenis, maar altijd safe spelen....
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

riesjdabietsj

Gisteren een heeeeeeeeeeele belangrijke mini-upgrade gedaan... de beruchte 3,5mm jack -> 2 x cinch... Muziek op de Lacie al heel lang niet meer kunnen luisteren  O0

Om de kabel een beetje fatsoenlijk te leggen moest ik ook nog 1 5mtr hebben  >:(

Ondertussen nog wat nieuwe foto's geschoten:



Het ikea meubeltje met de marantz versterker, de denon cd speler (die, wanneer ik een fatsoenlijke langere kabel heb terug het tv-meubel ingaat om de marantz wat af te koelen), de DVD-speler (die dringend aan vervanging toe is) en de 2 vincent monoblokken.
Let niet op de kabelzooi; dit is de beruchte hoek van de kamer waar alle kabels netjes in weggewerkt gaan worden samen met de stekkerdozen..



Nog een overzichtsfoto, nog steeds dat schildje nergens fatsoenlijk kunnen plaatsen, dus hij staat nog op de grond :D



De sweetspot met de 2 rears en op de achtergrond de SVS pci 20-39. Het fouilar (hoe je het ook mag schrijven :D) vind ik persoonlijk foeilelijk, en komt een nieuwe voor... De achterkamer lijkt een beetje leegjes, en dat is deze ook... Samen met de dame eens kijken wat we met die leegte gaan doen: of het bankstel wat naar voren en een smal dressoir plaatsen, of alles laten staan en een mooie lijst ophangen. Heb ongelooflijk veel moeten schuiven met de rears, maar nu klinken ze ook perfect! :D



Macro van de tweeter van de MA6



En nog een snelle foto van de MA6  :)

Nu verder met lamellen wassen  :-\ Iemand niets te doen met dit weer?
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

Seth__Gekko


S. Versteeg

Erg mooie ruimte Rietsj.

Ik zie dat jij de B6's hebt, ik draai nu nog op 2 B4's (volgende week 2 erbij als rears) en geniet er nog elke dag van. Zit je nu nog steeds in Maastricht?

Mvg,

Sjoerd
Audio:  Receiver: Denon 1705 Dvd-player: Denon 1400 Fronts:Monitor Audio Bronze B4 Rears:Monitor Audio Bronze B4 Center:Monitor Audio Bronze Center
Video: Projector: Hitachi PJ-TX100 HD-Ready Screen: Beamax High Contrast 72 " Cables and Interlinks by: Oehlbach, Monster, Microsoft and Profigold

riesjdabietsj

Quote from: Seth__Gekko on July 19, 2006, 19:25:31
Waar is de foto van de upgrade gebleven? ;)

:-[ Dat analoge kabeltje van de elektro doe het zelf zaakje hier in de buurt?  8)
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

riesjdabietsj

Quote from: S. Versteeg on July 19, 2006, 22:11:56
Erg mooie ruimte Rietsj.

Ik zie dat jij de B6's hebt, ik draai nu nog op 2 B4's (volgende week 2 erbij als rears) en geniet er nog elke dag van. Zit je nu nog steeds in Maastricht?

Mvg,

Sjoerd

thnx!

De B4 heb ik gehoord bij de audiozaak, hebben ze die als rears gebruikt, doen niet onder voor de B6... het is dat ik wat extra budget had en 4 x B6 ziet er toch mooier uit als 2 x B6 en 2 x b4.

Zit inderdaad weer in Maastricht, jij?
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

HTR

idd ook moooie speakers! staan hier nu bij de lokale hifi shop ook tekoop.. koopje! ez staan dr nogsteeds als ex showroom modellen... juweeltjes! als je intresee hebt pm me maar zal ik prijs vragen en verder info geven;)
ik dacht eerst (bij je vorige kamer) dat je maar 2 keer de 6 had maar je hebt dr 4! wat een luxe  ;D
ga zo door! enne sparen voor een beamer of plasma heh ;D

riesjdabietsj

Quote from: hometheatrerulezz on July 19, 2006, 23:41:28
idd ook moooie speakers! staan hier nu bij de lokale hifi shop ook tekoop.. koopje! ez staan dr nogsteeds als ex showroom modellen... juweeltjes! als je intresee hebt pm me maar zal ik prijs vragen en verder info geven;)
ik dacht eerst (bij je vorige kamer) dat je maar 2 keer de 6 had maar je hebt dr 4! wat een luxe  ;D
ga zo door! enne sparen voor een beamer of plasma heh ;D

thnx!

Ik heb alleen de center nog nodig haha, en daar heb ik op dit moment geen spaarcentjes voor :D
Vind trouwens de voet van de silver en gold zuilen een stuk strakker dan de simpele uitvoering van de Bronze.
En het zijn er idd 4  ;D
Nu gaan de centjes opzij voor een mooi scherm (al dan niet elektrisch), en een beamertje... Geen Barco oid, dat houdt mn gipsen plafond niet, en de bank kan niet financieren  ;D
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

S. Versteeg

Quote from: riesjdabietsj on July 19, 2006, 23:26:53
thnx!

De B4 heb ik gehoord bij de audiozaak, hebben ze die als rears gebruikt, doen niet onder voor de B6... het is dat ik wat extra budget had en 4 x B6 ziet er toch mooier uit als 2 x B6 en 2 x b4.

Zit inderdaad weer in Maastricht, jij?

Ik woon nog thuis in Spaubeek, louter interessevraagje. De voet van de Silver serie is inderdaad erg mooi, maar ben ook erg tevreden met het minimalistische van de Bronze serie hoor ;D

Ik ga volgende week dinsdag een rondje nederland maken waarbij ik 2 B4's, een Denon 1400 (dvd speler) en een Bronze Centre ophaal. Deze laatste is een demo model in de kleur Maple bij Hobo Arnhem. Ik hoor het wel als je er ook een wil. Ze vragen er 125 euro voor, daarmee zit je 100 euro onder de normale winkelprijs.

Mvg,

Sjoerd Versteeg
Audio:  Receiver: Denon 1705 Dvd-player: Denon 1400 Fronts:Monitor Audio Bronze B4 Rears:Monitor Audio Bronze B4 Center:Monitor Audio Bronze Center
Video: Projector: Hitachi PJ-TX100 HD-Ready Screen: Beamax High Contrast 72 " Cables and Interlinks by: Oehlbach, Monster, Microsoft and Profigold

riesjdabietsj

Quote from: S. Versteeg on July 20, 2006, 00:45:15
Ik woon nog thuis in Spaubeek, louter interessevraagje. De voet van de Silver serie is inderdaad erg mooi, maar ben ook erg tevreden met het minimalistische van de Bronze serie hoor ;D

Ik ga volgende week dinsdag een rondje nederland maken waarbij ik 2 B4's, een Denon 1400 (dvd speler) en een Bronze Centre ophaal. Deze laatste is een demo model in de kleur Maple bij Hobo Arnhem. Ik hoor het wel als je er ook een wil. Ze vragen er 125 euro voor, daarmee zit je 100 euro onder de normale winkelprijs.

Mvg,

Sjoerd Versteeg

Nice, goed bezig met de inkopen ;)

Laatst met mn ex huisgenoot naar leeuwarden geweest voor een Sony ES, en de marantz heb k gehaald in Rotterdam, dus altijd lekker reizen, leuk dagje van maken.
Bedankt voor je aanbod van de center, maar heb sws een zwarte uitvoering nodig, en door een verhuizing daar het budget helaas niet voor, dus even wachten nog :D

iig veel reisplezier, en ik zie de foto's wel op het HT forum, toch?
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

S. Versteeg

De stereo set up staat er al. Maar het is allemaal nog heel rommelig, geen verhaal erbij enz. Komt nog wel.

Thnx!

groetjes,

Sjoerd
Audio:  Receiver: Denon 1705 Dvd-player: Denon 1400 Fronts:Monitor Audio Bronze B4 Rears:Monitor Audio Bronze B4 Center:Monitor Audio Bronze Center
Video: Projector: Hitachi PJ-TX100 HD-Ready Screen: Beamax High Contrast 72 " Cables and Interlinks by: Oehlbach, Monster, Microsoft and Profigold