Het Riesj theatertje:: Sonus Faber - Pioneer - SVS :: update april 2020

Started by riesjdabietsj, January 7, 2006, 02:28:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

DeeCruise

Nog eventjes...Moet zeggen dat we wel goed bezig zijn met zijn 2en. Upgrades blijven komen. poor neighbours  ;D

Ben wel benieuwd hoe het gaat klinken met de nieuwe center...denk dat daar bij jou de grootste verbetering ligt. Ik bedoel de rears maakt ook wel verschil, maar denk dat de center meer waarde hebben qua toevoeging aan het totaalplaatje....
*Sony DVP NS900v*Sony Str-Da50ES*Sony Cdp-Ce235*Sony Mds-je530*Sony Slv-SE700 *Fronts: Mission 774*Rears: Mission M73*Center: Mission 701*Sub: Tannoy ts8*Grundig xentia 32*Audison sl212 kabel afgewerkt met goldplated banaanstekkers*

Planning: *Mission M3C2

riesjdabietsj

1 Day to go!

;D

Morgen in de namiddag worden de rears geleverd. Heb een tijdje proef gedraait met de Mirage als center, en dit klonk redelijk goed, een stuk helderder (minder dof) dan de cc6S1.

Foto's volgen morgen uiteraard  :D en wat de center betreft: deze moet door een verhuizing heel even wachten!

Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

Sjors

Nog feli met je SVS !  8)

Wat ik mij aleen afvraag, blijft dit alles er zo netjes op staan als je je sub "subtiel" laat spelen ?



Groet, Sjors

riesjdabietsj

Quote from: Sjors on June 21, 2006, 12:01:53
Nog feli met je SVS !  8)

Wat ik mij aleen afvraag, blijft dit alles er zo netjes op staan als je je sub "subtiel" laat spelen ?



Groet, Sjors


Thnx! Hij bevalt me meer dan goed!

Enne..... Nee  ;D Maar dat stond leuker voor de foto... Overigens nog geen foto's van de rears gemaakt, sterker nog, ze zijn alweer terug in de doos (verhuizen!) en geloof me, er is NIETS maar dan ook NIETS vervelenders als speakers terug in dozen doen  :(
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

Edtbonep

Panasonic TH42PV60, Sony STR-DA2400ES, Sony DVP-NS930 QS, Sony RDR-HX725S, Sony CDP-XB920 QS, Sony MDS-JE530, Philips DCC 730, Thorens TD-280 MKII, Pied Piper, Mordaunt Short 902.

riesjdabietsj

Quote from: Edtbonep on June 22, 2006, 16:39:34
Teveel herrie gemaakt dat je nu moet verhuizen??? :o


Hahahaha, het herrie gehalte valt wel mee  ;D ::)  O0

Maar nee, reden van verhuizne is een eigen appartement en een betere locatie voor o.a studie en werkdoeleinden...
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

riesjdabietsj

ZO, de verhuizing zit er op, vrijwel alles is gebeurt (op nog wat kleine dingen na) en t werd eens tijd de boel te installeren.
Meteen viel me op wat een ruimte met geluid kan doen. Geen tot amper bassen aanwezig en het zaakje klonk niet strak en ruimtelijk. Na wat geschoven te hebben met het meubilair, en de sub in een "hoekje" gezet te hebben klonk het al een stuk voller.

Er moeten nog wat spullen opgehangen worden; er komt terzijnertijd nog een mooi tapijt (ligt nu alleen nog laminaat) en de lamellen moeten nog teruggehangen worden..

Al met al ben ik supertevreden met de nieuwe locatie, de woonkamer is eigenlijk ook ingericht als HT-kamer :D

Internet is aangevraagd, foto's zullen waarschijnlijk begin volgende week verschijnen...

Iemand nog wat tips om het hoog te breken en t laag wat meer te optimaliseren?
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

DeeCruise

Quote from: riesjdabietsj on July  4, 2006, 19:22:15
ZO, de verhuizing zit er op, vrijwel alles is gebeurt (op nog wat kleine dingen na) en t werd eens tijd de boel te installeren.
Meteen viel me op wat een ruimte met geluid kan doen. Geen tot amper bassen aanwezig en het zaakje klonk niet strak en ruimtelijk. Na wat geschoven te hebben met het meubilair, en de sub in een "hoekje" gezet te hebben klonk het al een stuk voller.

Er moeten nog wat spullen opgehangen worden; er komt terzijnertijd nog een mooi tapijt (ligt nu alleen nog laminaat) en de lamellen moeten nog teruggehangen worden..

Al met al ben ik supertevreden met de nieuwe locatie, de woonkamer is eigenlijk ook ingericht als HT-kamer :D

Internet is aangevraagd, foto's zullen waarschijnlijk begin volgende week verschijnen...

Iemand nog wat tips om het hoog te breken en t laag wat meer te optimaliseren?

Ben eens benieuwd  ;)

Heb je nu alles in de living geplaatst? In principe logisch, gaat thuis ook gebeuren zodra t dressoir binnen is, maar ik denk dat ik de oude amp in de slaapkamer gebruik. Mis je geen sound in je bedroom?
*Sony DVP NS900v*Sony Str-Da50ES*Sony Cdp-Ce235*Sony Mds-je530*Sony Slv-SE700 *Fronts: Mission 774*Rears: Mission M73*Center: Mission 701*Sub: Tannoy ts8*Grundig xentia 32*Audison sl212 kabel afgewerkt met goldplated banaanstekkers*

Planning: *Mission M3C2

Rob Eric Blank


riesjdabietsj

Quote from: DeeCruise on July  7, 2006, 04:48:26
Ben eens benieuwd  ;)

Heb je nu alles in de living geplaatst? In principe logisch, gaat thuis ook gebeuren zodra t dressoir binnen is, maar ik denk dat ik de oude amp in de slaapkamer gebruik. Mis je geen sound in je bedroom?

Hoi jong!

Alles is inderdaad in de woonkamer gezet, vond ik zelf een stuk praktischer...  Ik zou inderdaad als ik jou was ook alles verplaatsen naar de woonkamer, dan komt alles wat beter tot z'n recht.. Hoop alleen dat de Tannoy niets tekort komt, omdat de ruimte toch 2 a 2,5 keer zo groot wordt.... Ik schrok er in het begin een beetje van; ojeej, weg lage tonen, maar 't is een hoop schuif werk, ook kwa meubilair, om alles te laten klinken hoe je het zelf wilt.. Kom anders maar eens langs, dan weet je meteen hoe alles geplaatst is...

Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

riesjdabietsj

Quote from: Rob Eric Blank on July  7, 2006, 09:45:06
Heeft je sub nu ook iets meer adem ruimte?

Ja, de sub staat nu niet "echt" in een hoek, de woonkamer is namelijk niet vierkant of rechthoekig...
(zie simpele mspaint-tekening)

De v-tjes geven de plaatsen aan waar de bas goed diep doorloopt, terwijl de kruisjes de plaatsen aanduiden waar niet of amper bas weergeefbaar is... Moet er wel bij zeggen dat het nog vrij kalig is (niets aan de muren, laminaat zonder iets van vloerbedekking etc.)

Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

Rob Eric Blank

Dus je heb geen absorptie van Bas.
Je zou juist denken dat er op die andere plekken TEVEEL bas is en je sub iets omhoog geschoefd moet worden. Het zal nog wel veel schuiven worden!

riesjdabietsj

#87
Quote from: Rob Eric Blank on July  7, 2006, 14:56:39
Dus je heb geen absorptie van Bas.
Je zou juist denken dat er op die andere plekken TEVEEL bas is en je sub iets omhoog geschoefd moet worden. Het zal nog wel veel schuiven worden!

Ja, schuiven dat ben ik eigenlijk al 3 dagen aan het doen :D

Wat bedoel je precies met het feit dat er op die andere plekken teveel bas is en de sub opgrschroeft moet worden?

Tot nu toe ervaar ik dat de plaats waar de sub nu staat voor mij het beste is... gainstand van de sub staat nu iets over de helft, en +2 op de marantz... Nu merk ik pas hoe moeilijk het is een sub een goede plaats te geven en af te stellen, maar het is leuk :D
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

DeeCruise

Quote from: riesjdabietsj on July  7, 2006, 13:53:58
Hoi jong!

Alles is inderdaad in de woonkamer gezet, vond ik zelf een stuk praktischer...  Ik zou inderdaad als ik jou was ook alles verplaatsen naar de woonkamer, dan komt alles wat beter tot z'n recht.. Hoop alleen dat de Tannoy niets tekort komt, omdat de ruimte toch 2 a 2,5 keer zo groot wordt.... Ik schrok er in het begin een beetje van; ojeej, weg lage tonen, maar 't is een hoop schuif werk, ook kwa meubilair, om alles te laten klinken hoe je het zelf wilt.. Kom anders maar eens langs, dan weet je meteen hoe alles geplaatst is...



Jeh, is goeie jong, alleen krijg je weer het standaard probleem: wanneer? Ik kan dinsdag nog, en woensdag na 17:00, de rest is weer te krap allemaal. Laat me even wat weten als je wil, spreken we ff wat af...
Greetz

-x-

Dee
*Sony DVP NS900v*Sony Str-Da50ES*Sony Cdp-Ce235*Sony Mds-je530*Sony Slv-SE700 *Fronts: Mission 774*Rears: Mission M73*Center: Mission 701*Sub: Tannoy ts8*Grundig xentia 32*Audison sl212 kabel afgewerkt met goldplated banaanstekkers*

Planning: *Mission M3C2

riesjdabietsj

Sub maar eens verplaatst naar de achterste hoek van de kamer, nu klinkt hij zoals hij MOET klinken!  O0

Alleen is de sub nog localiseerbaard, kwestie van fatsoenlijk afstellen met dB-meter.

Zelfs wireless-internet is werkens, nu nog wachten op de stekkerdoos om foto's te kunnen uploaden

;D
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

riesjdabietsj

Zooo, zoals beloofd de nieuwe foto's... appartementje is nog volop in ontwikkeling:

Vooraanzicht:



De hoek rechts wordt nog opgesierd met een mooie grote kamerplant, om o/a modem en stopcontacten weg te werken. Kabels worden ook netjes weggewerkt achter die "hoek". Centerspeaker wordt nog vervangen door een monitor audio center, op de planning staat ook een zelfde rear-center. Lamellen worden nog gewassen dus die zijn nog niet opgehangen!  ;D

Achteraanzicht:



De sub staat niet meer op die plek, hij is verplaats naar de hoek helemaal linksachterin (als je op de sweetspot zit (op deze foto dus rechtsachterin) , daar klonk hij het beste!
Het is nog even passen en schuiven met de ächterkamer". Heel mss komt er nog een smal dressoir.

Nu nog een kwestie van de boel warm aankleden, t geheel klinkt nog niet helemaal zoals ik het zou willen...
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

Hoeksel

Dat is in redelijk korte tijd een erg mooie set geworden, zeg! Het past ook allemaal erg mooi in je nieuwe appartement. Veel plezier ermee, maar dat zal wel lukken.......I've been there   ::)

Rob Eric Blank

Een erg gave set in een mooie woonkamer. Het ziet er erg strak uit. Zo'n tafel die jij heb die heb ik ook gehad, alleen na een feestje (toen er iemand op viel) is deze wegens ernstige schade uit huis verdwenen.
Veel speel en luisterplezier, maar ik ga ervan uit dat dat wel helemaal goed zal komen.

riesjdabietsj

thnx thnx thnx  :)

Met de tjid wordt het allemaal wat gezelliger aangekleed... zo krijgen de balken bioven de ruiten (waar de lamellen achter zitten) samen met een brede balk waar spotjes in verwerkt zijn een mooie donkerrode (bordeauxrode) kleur. DVD kast (die nog niet op de foto staat) krijgt diezelfde kleur... kleedt iets warmer aan...
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

Eriks

net ook op got zezien  ;D  mooie set man, en een SVS  die zou ik ook zo graag een willen, geen geld helaas :(

Maar het valt me op dat alles ook lekker ruim staat, heeeeel mooi

Gr
Erik

riesjdabietsj

Quote from: Eriks on July 17, 2006, 12:10:32
net ook op got zezien  ;D  mooie set man, en een SVS  die zou ik ook zo graag een willen, geen geld helaas :(

Maar het valt me op dat alles ook lekker ruim staat, heeeeel mooi

Gr
Erik

Jah, dat was ook een eis... ik heb alles al een jaar op 9 m2 gehad, en dat ben je op een gegeven moment helemaal zat.... dus dan moest! alles geintegreerd worden in de woonkamer.. Klein nadeel is dat ik geen eettafel meer heb (geen plaats voor) (eten we toch allemaal lekker op de bank  ;D)

Een SVS raad ik je aan, dat is m'n beste aankoop geweest, dat ding gaat diehiep! en snoeihard!

8)

Sparen ervoor!!!  ;D
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

BitchCrew

ziet er echt wel goed uit vindik.

maar over die studenten en arm zijn.

Echte studenten zijn arm, want die zuipe alles op. ( zoals men broer )
andere studenten kopen met dat geld een hele ht :p

riesjdabietsj

Kwestie van prioriteiten stellen... Zuipen heb je op een gegeven moment ook genoeg van....

Nu mag ik ook aan o.a aan het witgoed... en geloof me, geld uitgeven aan wasmachine's, magnetrons, pannen en ketels... that hurts!
Maar het is nodig  :)
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

B.J.

Quote from: riesjdabietsj on July 17, 2006, 13:24:01
Kwestie van prioriteiten stellen... Zuipen heb je op een gegeven moment ook genoeg van....
..............


Huh? Burppppppp  ;D

Seth__Gekko

Quote from: riesjdabietsj on July 17, 2006, 13:24:01
Kwestie van prioriteiten stellen... Zuipen heb je op een gegeven moment ook genoeg van....

Nu mag ik ook aan o.a aan het witgoed... en geloof me, geld uitgeven aan wasmachine's, magnetrons, pannen en ketels... that hurts!
Maar het is nodig  :)

Zonde hè...ik zou het ook liever aan een 50"plasma uitgeven, maarja.... ;)

Ziet er gelikt uit man zo, je kan altijd nog een barkruk aan je SVS plaatsen, en viola, de eettafel is een feit O0