Het Riesj theatertje:: Sonus Faber - Pioneer - SVS :: update april 2020

Gestart door riesjdabietsj, januari 7, 2006, 02:28:36

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

riesjdabietsj

Citaat van: JeKa op oktober 29, 2008, 16:52:06
Wow, dat ziet er goed uit! Er is een hoop verandert sinds je dit topic hebt geopend!

thnx! Ja, ik ben nogal iemand die "abrupt" zaken wil omgooien ;)
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

riesjdabietsj

Citaat van: Rob Eric Blank op oktober 29, 2008, 17:38:05
Mooi upgrade, ik bedoel van Maastricht naar Utrecht ;)

Je hebt de Arcam verkocht, hoe vind je de Marantz SR7002? Is deze beter dan een SR14 (metname op stereo gebied)?

Utrecht bevalt prima hoor, en de sr7002 ook ;)

Kan niet echt zeggen of hij beter is dan de SR14, hij doet er iig niet voor onder en heeft meer aansluit- en instelmogelijkheden aan boord.... Vond de SR14 mooier om te zien (dat is ook belangrijk) ;)
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

riesjdabietsj

Van een appartement naar een bovenwoning in Utrecht heeft ook zijn nadelen: de speakers zijn de deur uit. De vier "grote"  zuilen namen toch teveel plek in beslag, en ben dus overgestapt naar een andere speaker die:

- Niet in de weg staan
- mooi zijn
- redelijk goed klinken
- betaalbaar zijn


De fronts:

De rears:

De center:

Fronts komen op OF op statieven of worden gemonteerd middels een omnimount ophangsysteem, rears komen te hangen aan de muur.

Eigen foto's volgen uiteraard asap!
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

diceman

Zo, dat ziet er "geinig" ;)uit die pods, mooie vormgeving 8).
Ben zeer benieuwd hoe je ze vind klinken.
Plaatje één de fronts is dat ook een sub die erbij staat?

riesjdabietsj

 O0 Je vind ze mooi, of afschuwelijk  ;D!

Zijn vandaag binnengekomen, dus vanavond eens "snel" aansluiten en beluisteren!

Volgens mij is plaatje 1 de actieve versie, dus het zal geen sub zijn. De SVS blijft gewoon staan om het laag te doen :)
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

Sol

Wow, wat een vershil!! :o
Ben benieuwd naar bevindingen.
Zou deze stap zelf nooit durven nemen, bang dat ik enorm veel spijt van zal gaan krijgen.
Hoop dat je dat niet zult gaan krijgen.

Veel plezier ervan, ziet er funky uit!
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

G7B

Citaat van: riesjdabietsj op december  4, 2008, 13:56:42
Van een appartement naar een bovenwoning in Utrecht heeft ook zijn nadelen: de speakers zijn de deur uit. De vier "grote"  zuilen namen toch teveel plek in beslag, en ben dus overgestapt naar een andere speaker die:

- Niet in de weg staan
- mooi zijn
- redelijk goed klinken
- betaalbaar zijn


De fronts:

De rears:

De center:

Fronts komen op OF op statieven of worden gemonteerd middels een omnimount ophangsysteem, rears komen te hangen aan de muur.

Eigen foto's volgen uiteraard asap!

qua looks zijn ze in ieder geval supergaaf!!

Ben heel nieuwsgierig naar de foto's

riesjdabietsj

Zoals beloofd de foto's!

Speakerloos:



De nieuwe fronts, de minipods:



Een van de rears, de micropod:



Fronts en rears komen nog op een andere plek (worden bevestigd aan de muur), dit was even een "noodoplossing". Center moet nog worden geleverd.
Wat het eerste opviel toen ik de doos openmaakte was het gewicht van de speakers. De micropods zijn erg klein tov de minipods, maar hebben behoorlijk wat gewicht! Daardoor voelen de minipods nogal licht aan, en dat geeft een beetje een goedkoop gevoel.

Het geluid dat ze produceren is meer dan prima, komt -op de laagweergave na- enorm dicht in de buurt van de MA bronze serie. Ietwat schel hoog en een prima mid. Geluid komt goed los van de speakers en de micropodjes klinken in de surroundopstelling gewoon heel erg goed!

Tot nu toe dus helemaal tevreden :D!
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

Sol

Citaat van: riesjdabietsj op december  8, 2008, 10:51:40
Zoals beloofd de foto's!

Speakerloos:



De nieuwe fronts, de minipods:



Een van de rears, de micropod:



Fronts en rears komen nog op een andere plek (worden bevestigd aan de muur), dit was even een "noodoplossing". Center moet nog worden geleverd.
Wat het eerste opviel toen ik de doos openmaakte was het gewicht van de speakers. De micropods zijn erg klein tov de minipods, maar hebben behoorlijk wat gewicht! Daardoor voelen de minipods nogal licht aan, en dat geeft een beetje een goedkoop gevoel.

Het geluid dat ze produceren is meer dan prima, komt -op de laagweergave na- enorm dicht in de buurt van de MA bronze serie. Ietwat schel hoog en een prima mid. Geluid komt goed los van de speakers en de micropodjes klinken in de surroundopstelling gewoon heel erg goed!

Tot nu toe dus helemaal tevreden :D!


Gefeliciteerd met de pods en veel plezier ervan!
Ik vind ze in ieder geval zeker niet misstaan in je interieur. ;)
Nou is het nog enkel wachten op de center...
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

B.J.

Hey,

ik heb ook nog 5 van die minipodjes (zwarte) op zolder staan! Ik vond ze ook altijd hartstikke prima klinken  O0

Feli

riesjdabietsj

thnx :D staan ze dan niets te doen op zolder? Harstikke zonde toch ;)

Inmiddels is de centerspeaker ook binnen:



Eens kijken hoe ik deze, samen met de kerstkado's, van maastricht (waar mijn vriendin woont) naar utrecht krijg!  O0

Ow, en voor ik het vergeet:

Voor iedereen die dit leest: alvas 'nne gooie roetsj en alle biste weense in 2009!!!!
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

Sol

Citaat van: riesjdabietsj op december 29, 2008, 16:03:51
thnx :D staan ze dan niets te doen op zolder? Harstikke zonde toch ;)

Inmiddels is de centerspeaker ook binnen:



Eens kijken hoe ik deze, samen met de kerstkado's, van maastricht (waar mijn vriendin woont) naar utrecht krijg!  O0

Ow, en voor ik het vergeet:

Voor iedereen die dit leest: alvas 'nne gooie roetsj en alle biste weense in 2009!!!!

Ziet er ook strak uit, die center.
Ben benieuwd wat je straks vind als de set tezamen is.
Jij natuurlijk ook de beste wensen voor 2009!
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

riesjdabietsj

Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

Atmoz


Ziet er goed uit!!
Echt strak O0 O0
Gezellige ruimte ook.!

Voor mij is het nieuwe jaar trouwens ook (héél erg) goed begonnen!!
Dus daarvan straks foto's in m'n eigen topic ;D
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

riesjdabietsj

Citaat van: atmoz op januari  3, 2009, 16:37:58
Ziet er goed uit!!
Echt strak O0 O0
Gezellige ruimte ook.!

Voor mij is het nieuwe jaar trouwens ook (héél erg) goed begonnen!!
Dus daarvan straks foto's in m'n eigen topic ;D

Thnx! Ga ik uiteraard even bekijken!
Voor mij is het nog altijd wachten op het moment dat jij je eigen bedrijfje gaat beginnen... dan ben ik je eerste klant (H) :D
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

Sol

Citaat van: atmoz op januari  3, 2009, 16:37:58
Ziet er goed uit!!
Echt strak O0 O0
Gezellige ruimte ook.!

Voor mij is het nieuwe jaar trouwens ook (héél erg) goed begonnen!!
Dus daarvan straks foto's in m'n eigen topic ;D

Don't leave us waiting... ;D

@riesj: Ziet er gelikt uit, kerel! ;) Wordt weer genieten in 2009 voor jou. :D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

riesjdabietsj

Kleine update:

Een marantz cd-7300 overgekocht van Jeka. Mooie speler, klinkt ook prima, maakt geen bijgeluidjes! Helemaal tevreden dus.

Binnenkort maar weer eens een foto'tje plaatsen ;)
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

-madison-

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

JeKa

Citaat van: riesjdabietsj op maart  6, 2009, 00:07:50
Kleine update:

Een marantz cd-7300 overgekocht van Jeka. Mooie speler, klinkt ook prima, maakt geen bijgeluidjes! Helemaal tevreden dus.

Binnenkort maar weer eens een foto'tje plaatsen ;)

Goed om te horen!  :thumbs-up:

riesjdabietsj

Kleine update, welliswaar geen HT toevoegingen, maarrrr... eindelijk verduisterende rolgordijnen, wat gezellige kussens voor op de bank  :coffee: en een nieuwe vloerlamp!



Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

garmtz


riesjdabietsj

Dankjewel..  :) Ben er ook wel blij mee  :D

Het was alleen een redelijke klus om dat ding thuis te krijgen. Geen auto, dus te voet de lamp op gaan halen... Wist alleen niet dat er een marmeren voet van -weet ik hoeveel- kilo bij zat. Nu pap-armen dus!  :headbanging:
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

JeKa

Citaat van: riesjdabietsj op augustus 22, 2009, 16:15:20
Kleine update, welliswaar geen HT toevoegingen, maarrrr... eindelijk verduisterende rolgordijnen, wat gezellige kussens voor op de bank  :coffee: en een nieuwe vloerlamp!





Vet, ik overweeg ook om er 1 in mijn nieuwe appartement te zetten.

riesjdabietsj

Het virus slaat weer toe....  :D

Waar mijn vroegere Monitor Audio's mij altijd muzikaal lieten ontspannen in de late avonduurtjes, laten de Scandyna's het afweten.
Voor film meer dan prima.... maar muzikaal zijn ze te onvolwassen, zelfs met ondersteuning van de SVS.

Dan kun je zeggen: Dat had je kunnen weten.....  :withstupid:

Maar.... ik wist het, maar nu de donkere avonden er weer aankomen, ik weer heerlijk wil relaxen op de bank, wat centjes opzij kan zetten door promotie  O0 wil ik toch weer een stap hoger gaan en de Micropods vervangen door de Sonus Faber Toy serie.

Waarom Sonus Faber Toy? De andere modellen zijn voor mij nog onbetaalbaar ;) De afwerking is subliem en de recenties zijn prima!
Uiteraard gaan we binnenkort weer op luistertour, BBEG maar eens langzaamaan mailen voor een luisterafspraak :)

Iemand een idee hoe deze serie (om te beginnen de Toy Towers) zich laten spreken op een surroundreceiver (Marantz sr7200?)

Nu slapen!  :inlove:
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

sandervg

Ik heb de Toys gehoord op een Arcam receiver (ik denk de AVR350, maar ben niet helemaal zeker) bij een forum-genoot. Dit alles was afgesteld door BB&G. Toys zijn in mijn optiek zeker mooie speakers, maar waren uiteindelijk niet helemaal mijn cup of tea. Ik vond de AVI Neutron 5 beter klinken voor een stuk minder geld. Ik vond in deze laatste speaker wat meer levendigheid en ik vond de klankbalans wat prettiger en natuurlijker. Ik ga de AVI's nog een keer opnieuw beluisteren (had al een afspraak, maar m'n auto begaf het  >:( ) om te kijken of ik dan weer tot dezelfde conclusie kom. Ik vond de Toys soms een wat helder/scherp randje hebben. Als de Marantz minder warm klinkt dan de Arcam zou dat wat ongelukkig kunnen uitpakken. Ik zou zeker je eigen receiver meernemen naar BB&G als je ze gaat luisteren.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian