Hifi.nl niet objectief volgens fora.... Voelen wij ons aangesproken?

Gestart door Peerless Monster, januari 5, 2006, 14:50:39

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Peerless Monster

CitaatDit alles zonder enig waardeoordeel.

Is onmogelijk, want dan ben je wetenschappelijk bezig....
Ieder mens kent een waarde toe aan iets... altijd.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

reMC

Citaat van: Peerless Monster op januari  5, 2006, 15:26:30
Politiek gezien betekent dat het doodvonnis van hifi.nl...

Er over liegen ook wat mij betreft. Ik lees die recensies niet meer hoor. Ik zei het ook wat verkeerd: ze hoeven niet te zeggen dat ze afhankelijk zijn maar ze moeten NIET zeggen dat ze onafhankelijk zijn, want dat is liegen als je het mij vraagt.

Richi

Ik kan me toch een review van een Sony top receiver en DVD speler herinneren door Audiofiel, waar hij niet onverdeeld positief was over de apparatuur. Dat was toch ook op hifi.nl?

Voglens mij was het dit stuk http://www.hifi.nl/recensies.php?id=2155
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Peerless Monster

CitaatEr over liegen ook wat mij betreft. Ik lees die recensies niet meer hoor. Ik zei het ook wat verkeerd: ze hoeven niet te zeggen dat ze afhankelijk zijn maar ze moeten NIET zeggen dat ze onafhankelijk zijn, want dat is liegen als je het mij vraagt.

Ben ik het niet helemaal met je eens. Liegen mag idd niet en ze moeten de waarheid op hun site zetten, maar als je het op jezelf zou reflecteren: dat het de dood betekent voor jouw, dan ga je toch liegen???
Een mens probeert altijd te overleven.

Ik lees sommige recensies nog wel hoor. Vaak zitten er mooi geschreven stukken aan. Alleen hecht ik hier weinig waarde in mijn zoektocht naar mijn ideale setup...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

FrankB

Citaat van: bmateijsen op januari  5, 2006, 15:26:15
Het nadeel is dat je met eigenschappen ook altijd een waardeoordeel eraan plakt. ;) (zelfs als je in meerdere sets luistert..

Een beetje met je eens, door het benoemen van iets geef je al een stempel. Maar er is een verschil tussen zeggen dat het laag volloopt en de speaker presteert slecht in het laag.

Citaat van: reMC op januari  5, 2006, 15:26:26
Zonder enig waardeoordeel? Wat bedoel je daar mee?

Zonder goed of slecht. Slechts benoemen van wat je hoort.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Jimmy Conway

Is het persé nodig om als reviewer 100% objectief te zijn?

Neem nu de Autoweek ook niet echt een objectief blad,
toch word het door tienduizenden mensen met plezier
gelezen. Of een ander voorbeeld:TopGear.

Peerless Monster

CitaatIk kan me toch een review van een Sony top receiver en DVD speler herinneren door Audiofiel, waar hij niet onverdeeld positief was over de apparatuur. Dat was toch ook op hifi.nl?

Voglens mij was het dit stuk http://www.hifi.nl/recensies.php?id=2155

Ehm, ik denk dat Arjen nog errug mild was in zijn stuk...
Vraag Arjen maar eens naar zijn ervaringen met hifi.nl

CitaatIs het persé nodig om als reviewer 100% objectief te zijn?
Kan ook niet. subjectiviteit komt er altijd bij kijken. Je bent niet met behulp van formules gaan luisteren om het wetenschappelijk te benaderen dat iets goed of slecht klinkt. Het is juist goed om er een waarde oordeel aan te geven denk ik. Alleen het punt is hier dat die waarde oordeel gewoon altijd positief is...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

reMC

Citaat van: FrenkB op januari  5, 2006, 15:32:02
Zonder goed of slecht. Slechts benoemen van wat je hoort.

Oke..ja, dat ben ik wel redelijk met je eens dan.

Citaat van: Peerless Monster op januari  5, 2006, 15:31:56
Ben ik het niet helemaal met je eens. Liegen mag idd niet en ze moeten de waarheid op hun site zetten, maar als je het op jezelf zou reflecteren: dat het de dood betekent voor jouw, dan ga je toch liegen???
Een mens probeert altijd te overleven.

Klopt ook wel, daarom zei ik ook dat ik het wat ongelukkig had verwoord, eerder. Zwijgen is natuurlijk iets heel anders dan liegen. Zeg wanneer mogelijk gewoon niets over de kwestie, maar niet dat je objectief bent.

garmtz

Er wordt hier de nadruk gelegd op het feit dat hifi.nl niet objectief is IN ZIJN REVIEWS. Ik kan je nu al zeggen dat dat niet waar is! De teksten worden gewoonweg zonder aanpassing gepubliceerd. Dat het stuk van Audiofiel niet is geplaatst kan andere redenen hebben dan het feit dat het vrij negatief was (hoewel ik vermoed van niet). Echter, de stukken worden dus NIET aangepast en er wordt ook niet tegen de schrijvers gezegd dat ze positieve stukken moeten schrijven.

Je kunt dus de reviews op face value lezen en net als bij andere bladen daar je eigen conclusies uit trekken. Dat is naar mijn mening ook het idee van een review. Het is een subjectieve beoordeling.

Peerless Monster

CitaatIs het persé nodig om als reviewer 100% objectief te zijn?

Oh enne Jimmy... Jij wordt nooit auteur, want "persé" moet je schrijven als per se  ;D ;D ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

reMC

Citaat van: garmtz op januari  5, 2006, 15:37:26
Er wordt hier de nadruk gelegd op het feit dat hifi.nl niet objectief is IN ZIJN REVIEWS. Ik kan je nu al zeggen dat dat niet waar is! De teksten worden gewoonweg zonder aanpassing gepubliceerd. Dat het stuk van Audiofiel niet is geplaatst kan andere redenen hebben dan het feit dat het vrij negatief was (hoewel ik vermoed van niet). Echter, de stukken worden dus NIET aangepast en er wordt ook niet tegen de schrijvers gezegd dat ze positieve stukken moeten schrijven.

Je kunt dus de reviews op face value lezen en net als bij andere bladen daar je eigen conclusies uit trekken. Dat is naar mijn mening ook het idee van een review. Het is een subjectieve beoordeling.

Waarom gaan de reviews voor publicatie eerst naar de importeur toe? Is dat alleen een feiten-check?

bmateijsen

Citaat van: reMC op januari  5, 2006, 15:39:28
Waarom gaan de reviews voor publicatie eerst naar de importeur toe? Is dat alleen een feiten-check?

Dat gebeurt bij alle bladen zo... En ja het is inderdaad een feitencheck. (althans voor ons wel ;)). Binnenkort wordt een DD-10 recensie gepubliceerd in de Music Emotions.


Peerless Monster

Citaat van: reMC op januari  5, 2006, 15:39:28
Waarom gaan de reviews voor publicatie eerst naar de importeur toe? Is dat alleen een feiten-check?

oei. Keihard ertegenaan!!! Kijk dat zijn nog eens feiten...
Of spreek je een vermoeden uit REMC?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Jimmy Conway

Citaat van: Peerless Monster op januari  5, 2006, 15:37:31
Oh enne Jimmy... Jij wordt nooit auteur, want "persé" moet je schrijven als per se  ;D ;D ;D

Wrijf het er maar in.... ;D
Importeurs kunnen mij dan ook met alles omkopen. Plasma's, versterkers, luidsprekers,
noem maar op. ^-^

reMC

Citaat van: Peerless Monster op januari  5, 2006, 15:40:55
oei. Keihard ertegenaan!!! Kijk dat zijn nog eens feiten...
Of spreek je een vermoeden uit REMC?

Dat gebeurt inderdaad overal hoor. Maar ik ben zo benieuwd wát er dan gebeurt ;)

reMC

Citaat van: bmateijsen op januari  5, 2006, 15:40:43
Binnenkort wordt een DD-10 recensie gepubliceerd in de Music Emotions.

Leuk! Is dat een felicitatie waard? :D

Peerless Monster

Citaat van: Jimmy Conway op januari  5, 2006, 15:41:53
Wrijf het er maar in.... ;D
Importeurs kunnen mij dan ook met alles omkopen. Plasma's, versterkers, luidsprekers,
noem maar op. ^-^

whahaha, dat zal ik zeker doen Jimmy.
Omkoopbaar is iedereen... ;). Zelfs ikzelf.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

bmateijsen


garmtz

Citaat van: reMC op januari  5, 2006, 15:43:48
Dat gebeurt inderdaad overal hoor. Maar ik ben zo benieuwd wát er dan gebeurt ;)

Is al gezegd door Bjorn: feitjes en kleinigheidjes. Soms toevoeging van vergeten faciliteiten. Dat soort zaken.

Robbo

Bladen / websites draaien op advertenties, dus als een merk een groot adverteerder is, kun je onmogelijk een slechte review produceren.  Hooguit kun je het verpakken als 'zus en zo is voor verbetering vatbaar', maar dat is zelf al lastig lijkt me.

Wat mij aan hifi.nl stoort is dat de sponsoring door Siltech echt vanaf druipt.  Brrrr.

Anyway waarom zou je ook uberhaupt een slechte review schrijven. Echt slechte producten zijn zeldzaam, het is eerder een kwestie van smaak.   Toch moeilijk om dan een reviewer exact te volgen.


reMC

Tsja, eigenlijk zijn de enige echte objectieve reviews van ons hier...op fora. En zelfs dan nog hebben velen voordat we gaan recenseren al bepaalde voorkeuren.

garmtz

Citaat van: reMC op januari  5, 2006, 15:50:48
Tsja, eigenlijk zijn de enige echte objectieve reviews van ons hier...op fora. En zelfs dan nog hebben velen voordat we gaan recenseren al bepaalde voorkeuren.

Tja, die voorkeuren zijn bij jou wel duidelijk... ;D

FrankB

Citaat van: reMC op januari  5, 2006, 15:50:48
Tsja, eigenlijk zijn de enige echte objectieve reviews van ons hier...op fora. En zelfs dan nog hebben velen voordat we gaan recenseren al bepaalde voorkeuren.

Die recensies zijn alles behalve objectief. Wij doen eigenlijk totaal geen moeite om voor een product de mogelijke doelgroep in gedachten te houden. Ook zullen we niet stellen dat het product goed is voor z'n prijs, want dat zoeken we wellicht op dat moment niet.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

reMC

Citaat van: FrenkB op januari  5, 2006, 15:52:46
Die recensies zijn alles behalve objectief. Wij doen eigenlijk totaal geen moeite om voor een product de mogelijke doelgroep in gedachten te houden. Ook zullen we niet stellen dat het product goed is voor z'n prijs, want dat zoeken we wellicht op dat moment niet.

Is dat niet juist goed? Dat we ongeacht de prijs en mogelijke aankopers een oordeel vellen over het apparaat? Ik vind dat soort recensies juist interessant, die zijn vaak het meest echt.

reMC

Citaat van: garmtz op januari  5, 2006, 15:51:44
Tja, die voorkeuren zijn bij jou wel duidelijk... ;D

Wilco? Wie is dat?

Of zei je dat niet?      ;D