Wadia nieuws

Gestart door eric_audio, december 27, 2005, 13:58:43

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

garmtz

#100
Citaat van: I_Guardian_I op december 10, 2013, 21:14:10
Thanks voor je antwoord, hiernaar was ik zeker benieuwd. Denk dat velen, net als ik, je hiervoor dankbaar zullen zijn ook vanwege je altijd eerlijke antwoord. Toch hebben ze het goed voor elkaar daar in Parijs, Well done Devialet! Elke keer krijg ik weer een grijns op mijn gezicht als ik mijn set hoor spelen! Hoop dat de wadia ook voor dit fenomeen zorgt, een beetje concurrentie is niet verkeerd..


Ik denk dat je ook zeker bij Devialet moet blijven als je dat mooi vindt! Lonkt een upgrade naar een 240 niet heel erg? :)

EDIT: Sorry, off-topic...

vik

#101
Rommelig? Daar heb ik niks van mee gekregen.

Ik vond de Premier ( andere types Devialet niet gehoord )  net zo open en gedetailleerd als de Wadia. De Devialet vond ik te steriel klinken met minder emotie. De 170 ken ik niet.

De ruimte en speakers spelen natuurlijk ook een rol. Ik vind de Wadia erg goed matchen met Wilson Audio.

En natuurlijk het beste advies zoals altijd : zelf luisteren en beoordelen.





Citaat van: garmtz op december 10, 2013, 20:49:28
De Intuition 01 heeft rijkere klankkleuren, meer 'groove' en drive en betere timing. Stemmen komen menselijker over dan met de Devialet 170. De Devialet 170 daarentegen is gedetailleerder, opener, minder rommelig. Voorkeur voor de een of de ander zal uiteindelijk erg persoonlijk zijn.

Wat ik wel moet zeggen, is dat je met de 170 een perfecte bron intern hebt (Devialet Air). Bij de Wadia moet je daar zelf nog voor zorgen. Ook kun je met de 170 in de toekomst nog DSP/roomeq verwachten en heb je nu al de extra ingangsmogelijkheden voor een draaitafel, flexibele toonregeling, crossovers etc.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

garmtz


Citaat van: vik op december 10, 2013, 23:43:41
Rommelig? Daar heb ik niks van mee gekregen.

Rommelig is misschien teveel gezegd, maar minder schoon dan de Devialet.

CitaatIk vond de Premier ( andere types Devialet niet gehoord )  net zo open en gedetailleerd als de Wadia. De Devialet vond ik te steriel klinken met minder emotie. De 170 ken ik niet.

De ruimte en speakers spelen natuurlijk ook een rol. Ik vind de Wadia erg goed matchen met Wilson Audio.

En natuurlijk het beste advies zoals altijd : zelf luisteren en beoordelen.

Zo is het...

eric_audio

Op de CES heeft Wadia een nieuwe DAC gepresenteerd:

http://www.ultrahighendreview.com/wadia-321-decoding-computer/

Dus zo langzamerhand beginnen de nieuwe producten die onder de vlag van Fine Sounds ontwikkeld worden, op de markt te komen.

Een van de gevolgen van het feit dat verschillende merken nu eigendom zijn van Fine Sounds, is dat die merken ook hier in Nederland meer bij 1 importeur geconcentreerd worden. Dat had ik al een tijdje verwacht, maar nu gaat het dan ook echt gebeuren. De Fine Sounds merken gaan in Nederland naar Audiac (die dus al Wadia had).
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

eric_audio

Op CEDIA 2014 heeft Wadia een aantal nieuwe producten gepresenteerd. Nog niets over te vinden op hun website (maar die loopt altijd ver achter). De informatie hieronder gestolen van een ander forum...

First, there is an all new 1 series, which is slightly wider than the 3 series with similar cosmetics and chassis material; the chassis is made of cast aluminum with smoked glass top.
The di122 DAC has 4 S/PDIF inputs capable of 24/192 resolution. The USB input supports 24/384 and will decode DSD2.8 and 5.6. Balanced and RCA outputs with volume control. A high powered headphone output is also included. Price will be $1,500 USD


The matching a102 power amplifier is rated at 50 watts/ch into 8 or 4 ohms





NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

eric_audio

Following the stunning 321 Digital convertor, Wadia showed the m330 Media Server, a315 stereo amplifier and a340 monoblock amps

The m330 Media Server streams music servers like Pandora, Spotify and Rhapsody, decodes up to 24/192 and controllable from an Apple IOS or Android app. This device is a collaborative effort with Autonomics, with Wadia licensing the streaming technology and adding the company's own DAC technology; a significant improvement over the Autonomics server is a separate 30GB Solid State hard drive that houses the operating system, unlike the Autonomics. The server includes Cloud Access for file backup and synchronization with multiple systems. There is an internal 1TB hard drive to store content, as well as the ability to add external drives. Price is $6,000 USD





The a315 stereo amp and a340 monoblocks feature Wadia's proprietary class D technology. The a315 stereo amp is rated at 150 watts/ch into 8 ohms and 300 watts/ch into 4 ohms. The a340 monoblocks are rated at 400 watts into 8 ohms and 800 watts into 4 ohms. Both balanced and rca inputs are available, while the monoblocks will also have XLR and RCA outputs for easy connections in bi-amp configurations.
The a315 is $3,500 and the a340 is $8,000/pr

a315 stereo amp:





a340 monoblocks:



NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini