1 afstandbediening voor meerdere apparaten.

Started by huut, November 4, 2005, 09:26:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

huut

Ik heb een dvd-recorder van philips en een philips breedbeeld tv met afstandbediening RC2033.
Kan ik vanaf deze afstandbediening ook mijn dvd-recorder bedienen. Moet je dit programmeren of hoe werkt zo iets. Zie wel knopjes dvd op de afstandbediening staan maar kom er nog niet uit hoe dit werkt.

Graag reacties.

Huut

wil


Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Kale

alj je kort op de knop drukt licht hij groen op en is dus het apparaat geselecteerd met de groene tekst boven de knop ,...druk je hem lang in en hij licht rood op dan selecteer je apparaat met de rode tekst onder de knop.

dus met de 4 knoppen die bovenaan zitten kun je 8 apparaten selecteren, maar of dattie bij de dvd (3 e van links kort drukken) ook opname fuctie heeft dat betwijfel ik ,..
diegene die ik heb dateert nog van voor de dvd recorders
en ik heb geen philips dvd recorder om het mee te proberen.

huut

#3
Kale,

dit werkt helaas niet. Het groene lampje van 'dvd' licht wel op, maar er gebeurt vervolgens niks met de dvd-recorder. Ook niet als ik vervolgens op andere knopjes druk als bijvoorbeeld play, stop, spoelen e.d.
De afstandbediening werkt op dat moment niet meer op de tv. Daarvoor moet je eerst weer zorgen dat het groene lampje van 'tv' oplicht. Wat dat betreft lijkt het wel te werken, neem in ieder geval aan dat dat zo hoort. Kan het zijn dat de afstandbediening te oud is t.o.v. de dvd-recorder. Afstandbediening is zo'n 4 jaar oud. De afstandbediening van de dvd-recorder is de RC 25115 die van de tv de RC 2033. Moet je de afstandbediening de eerste keer niet op een of andere manier linken met de dvd-recorder.

Huut

tan1415

check de philips website...daar zit dan een tel voor een phhilips helplijn. Is echt goed en 4 dagen per week open topt vrij laat.

Kale

Quote from: huut on November  6, 2005, 15:29:40
Kale,

dit werkt helaas niet. Het groene lampje van 'dvd' licht wel op, maar er gebeurt vervolgens niks met de dvd-recorder. Ook niet als ik vervolgens op andere knopjes druk als bijvoorbeeld play, stop, spoelen e.d.
De afstandbediening werkt op dat moment niet meer op de tv. Daarvoor moet je eerst weer zorgen dat het groene lampje van 'tv' oplicht. Wat dat betreft lijkt het wel te werken, neem in ieder geval aan dat dat zo hoort.

Huut

dat is in ieder geval correct, zo werkt hij ik denk idd dat hij te oud is voor de dvd recorder.

frankly

Wat je ook nog zou kunnen checken is om in het DVDR menu aan te geven welke AB er gebruikt wordt,
bij diverse DVDR's kun je daar een keuze maken.
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

audiofreak1

Hij werkt alleen op dvd spelers en niet op recorders. Hiervoor kun je het beste een programeerbare AB kiezen.
Gebruik zelf een Philips SBCRU880 maar deze is niet meer leverbaar. Je kunt trouwens met je DVD recorder AB ook je TV bedienen. Er zit hiervoor een functie op.
Marantz PM15, Marantz SA15, Marantz ST15, Sony RDRHX900, Mission M53, Audioquest Diamondback & Sidewinder, Hyperwire silverline speakerkabel

Control sys.

#8
Hi,

Philips heeft een nieuwe remote controller op de markt gebracht, namelijk de RC 9800i.

Kan niet hetzelfde als de Pronto 990/00, maar heeft een database van 12000 IR codes van verschillende fabrikanten, je kan zelf de IR codes inlezen. Het heeft een vaste layout, EPG,en WiFi.

echt een top product, ik gebruik het zelf ook voor mijn apparatuur

mzzzlll Carl ;D ;D ;D