Draco's Scandyna-/-Arcam - "HT" (-foto's volgen zsm, zoektocht nieuwe kabels)

Gestart door Dracoplasm, oktober 28, 2005, 11:12:22

Vorige topic - Volgende topic

Dracoplasm

Citaat van: Sk op september 18, 2006, 19:23:20
Hoor ik je nou Audioquest Copperhead zeggen?  ;D In ieder geval gefeliciteerd is een erg leuke speler.

Nope, hoor je mij niet zeggen. Zit nu wel een aardige kabel tussen, eerst maar eens zien hoe het nu klinkt. Dan maar eens op kabel jacht.
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

Sk

Citaat van: Dracoplasm op september 18, 2006, 19:30:00
Nope, hoor je mij niet zeggen. Zit nu wel een aardige kabel tussen, eerst maar eens zien hoe het nu klinkt. Dan maar eens op kabel jacht.

Audioquest en Xindak doen het zeer goed met Marantz in iedergeval  :)
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

HTR

gefeli met je nieuwe spul! hoe komt t dat je nooit meer op msn reageert?

Dracoplasm

Citaat van: hometheatrerulezz op september 18, 2006, 19:36:26
gefeli met je nieuwe spul! hoe komt t dat je nooit meer op msn reageert?

Ben er heel vaak niet, ik heb een leuke huisgenoot die mijn pc aanzet om wat te printen en vergeet dan voor het gemak msn uit te zetten  ::)
Zie het vaak heel laat.

En bedankt. Als de cd speler er is moet je maar eens langskomen. Ook wat op het stereo gebeuren richten  ;D
Heb zowiezo elke woensdag vrij, en vrijdagmiddag. Zaterdag en zondag blijven mijn brakheidsdagen...
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

Dracoplasm

Zo, na 7 uur reizen met het treintje eindelijk weer thuis met de cdspeler.
Ben er dol gelukkig mee, het geluid is zo verschrikkelijk veel beter dan mijn vorige philips.
Hoorde ik bij de Cambridge Audio Azur gene verschil, of amper.
Nu bij aansluiten zo'n fantastische dynamiek, zo veel beter.

Ben heel blij. Post misschien straks en anders morgen wat foto's!

Flickr photostream

Dracoplasm

Hoopje.

Achterkant, net uit de doos... Of dr op  ;D

Kleine 'totaal' shot.

Flickr photostream

HooKiPa

Zo zo, leuke upgrade weer! :)
Ik zit er ook aan te denken om een losse cd-speler te kopen.. Alleen ben er nog niet over uit, daar ik vrij weinig cds luister.. En voor kastvulling is het me net iets te duur :)
Marantz SR7400,
Marantz DV4500,
B&W 201i (front),
Mission M3C1 (center), JBL XL1000 (rear), Mordaunt Short Premier 309W (sub), Philips 24PW6301, Furutech, Lapp, VdH, DIY UPT speakercable.

Dracoplasm

Citaat van: HooKiPa op september 19, 2006, 20:59:24
Zo zo, leuke upgrade weer! :)
Ik zit er ook aan te denken om een losse cd-speler te kopen.. Alleen ben er nog niet over uit, daar ik vrij weinig cds luister.. En voor kastvulling is het me net iets te duur :)

Tja dan is het misschien zo'n goede investering.
Ik luister ook erg veel muziek via de pc. Maar luister ook vrij veel cd's.
Ik ben van mening dat een losse cdspeler zowiezo veel lekkerder luisterd dan een dvd speler (is iedereen het wel met mij eens denk ik), althans in een redelijke prijsklasse. Mijn oude Philips speelde ook erg aardig. Als je daar intresse in hebt pm je me maar, mag voor weinig weg.

Flickr photostream

Dracoplasm

Heb gisteravond ook eindelijk eens een aantal blokjes gezaagd en geschuurd waardoor mijn dvd speler zo'n 4 cm hoger staat waardoor de receiver beter zijn warmte kwijt kan. En geloof het of niet, het geluid van de dvd speler is iets verbeterd (iets strakker lijkt het...).

Flickr photostream

mikeske

Past mooi samen met je dvd speler, wel jammer dat je reciever niet in het zwart is.
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Dracoplasm

Citaat van: mikeske op september 21, 2006, 19:17:41
Past mooi samen met je dvd speler, wel jammer dat je reciever niet in het zwart is.

Och vind ik wel wat hebben, mooi contrast tussen versterking en bronnen  ;D
Ben echt verliefd op de Champagne kleur. Maar vind dat zwart er prima bij staan  8)

Flickr photostream

mikeske

Citaat van: Dracoplasm op september 21, 2006, 19:36:03
Och vind ik wel wat hebben, mooi contrast tussen versterking en bronnen  ;D
Ben echt verliefd op de Champagne kleur. Maar vind dat zwart er prima bij staan  8)

Het is inderdaad ook wel mooi zo  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Dracoplasm

Citaat van: mikeske op september 21, 2006, 19:38:58
Het is inderdaad ook wel mooi zo  ;)

Ja, je moet er van houden natuurlijk. Ik vind het eerder een probleem dat mijn tv een zilveren omlijsting heeft.
Had dat liever in het zwart gezien haha.

Flickr photostream

Dracoplasm

Ik zou toch ook wel een upgrade willen in de huidige VLS kabel. Iets wat perfect in het setjes past, iemand suggestie's? Niet te gek duur (2dehands geen probleem) en nuttig bij alle vormen van muziek; moderne jazz, Ray Charles, Johny Cash tot Prodigy en Korn.

Flickr photostream

hr15

Helaas geen tips voor je maar hopelijk komt er nog iemand met wat tips hiervoor. Ik ben sinds vandaag ook de gelukkige bezitter van een Klipsch setje :)

Vind je HT verder wel gaaf, bevalt die MS sub een beetje? Ik heb nl nog geen sub, momenteel ook geen geld er meer voor maar kijken kan nooit kwaad natuurlijk.

Dracoplasm

Citaat van: hr15 op september 29, 2006, 19:02:20
Helaas geen tips voor je maar hopelijk komt er nog iemand met wat tips hiervoor. Ik ben sinds vandaag ook de gelukkige bezitter van een Klipsch setje :)

Vind je HT verder wel gaaf, bevalt die MS sub een beetje? Ik heb nl nog geen sub, momenteel ook geen geld er meer voor maar kijken kan nooit kwaad natuurlijk.

Ja bevalt mij prima, ik dacht altijd de sub niet te missen. Ik wil ook nog eens graag een Klipsch sub, dus wanneer ik daar tegen aan loop voor een leuk bedrag wordt dat weer een upgrade  ;D

Flickr photostream

Dracoplasm

Citaat van: Dracoplasm op september 29, 2006, 12:20:34
Ik zou toch ook wel een upgrade willen in de huidige VLS kabel. Iets wat perfect in het setjes past, iemand suggestie's? Niet te gek duur (2dehands geen probleem) en nuttig bij alle vormen van muziek; moderne jazz, Ray Charles, Johny Cash tot Prodigy en Korn.
Niemand een leuk/voordelig idee, zodat mijn kippenvel bij sommige cd's - nummers weer wat heftiger wordt?

Flickr photostream

R

Hoofd leeg, rust om je heen, nergens aan denken en helemaal opgaan in de muziek ;)

Citaat van: Dracoplasm op oktober 10, 2006, 23:15:46
Niemand een leuk/voordelig idee, zodat mijn kippenvel bij sommige cd's - nummers weer wat heftiger wordt?

Dracoplasm

Citaat van: Ruben op oktober 10, 2006, 23:19:30
Hoofd leeg, rust om je heen, nergens aan denken en helemaal opgaan in de muziek ;)

Oh dat zeker, je wil niet weten hoezeer ik tegenwoordig weer van een cdtje geniet, net uit bed, lekker bakkie koffie en mijn krantje. Echt. Er zijn weinig momenten op de dag waar ik (normaal gesproken) meer van geniet  ;D
Vandaar dat ik het weer iets beter wil, en het idee om het surround gebeuren vaarwel te zeggen wordt ook steeds duidelijker. Mooie Marantz PM-? versterker erbij. Maar goed, nu eerst een kabeltje  ;)

Flickr photostream

R

Zo te lezen gaat het de goede kant al op ;) Dat kan zeker wat toevoegen ;D

Citaat van: Dracoplasm op oktober 10, 2006, 23:32:29
Oh dat zeker, je wil niet weten hoezeer ik tegenwoordig weer van een cdtje geniet, net uit bed, lekker bakkie koffie en mijn krantje. Echt. Er zijn weinig momenten op de dag waar ik (normaal gesproken) meer van geniet  ;D
Vandaar dat ik het weer iets beter wil, en het idee om het surround gebeuren vaarwel te zeggen wordt ook steeds duidelijker. Mooie Marantz PM-? versterker erbij. Maar goed, nu eerst een kabeltje  ;)

Dracoplasm

Citaat van: Ruben op oktober 10, 2006, 23:34:04
Zo te lezen gaat het de goede kant al op ;) Dat kan zeker wat toevoegen ;D

Naja, mijn grootste probleem is dat ik mijn 2 monitor luidsprekers niet wil vervangen, en als ik begin te upgraden komen die ook wel aan de beurt. Bij de aanschaf heb ik ze toen de tijd 1 op 1 laten spelen tegen mijn B&W 602 S3, en deze wonnen zonder problemen... Maargoed, hoe dan ook, eerst een ander kabeltje, is iets minder ingrijpend en kan mij misschien ook wel bekoren.  ;D

Flickr photostream

Dracoplasm

Oke, ik heb vandaag een luisterdagje gehad, meerde luidsprekers gehoord, maar ik ging voor de Monitor Audio Gold 10.
Ik heb de luidsprekers gehoord op een Marantz PM7001 KI met een SA7001 KI, iets wat me erg tegen viel, dus heb het gehouden bij de Marantz PM15s1 en de bijpassende cdspeler.

Het lijkt me duidelijk dat ik dus over wil op stereo. En het liefst, met een Marantz PM17mk2 (KI) versterker.

Ik begon te luisteren en het viel me op dat de Gold monitoren me niet konden boeien, wat dof en saai, ik heb ze jaren geleden ook gehoord op een NAD silverline versterker en kan me herrinneren dat ik dat een geweldige sound vond.
Toen ik de vloerstaanders met 2 woofers had gehoord van de gold serie werd ik niet bepaald gelukkig.

Toen ben ik wat rond gaan schakelen, ook met de ander monitor audio luidsprekers. Ik kwam toen uit op een paar monitor audio luidsprekers waarvan ik dacht (hoe ik erbij kom weet ik niet) dat het de nieuwe gold serie was  :-\ .
Wat bleek, het was de silverline, dat hoorde ik pas nadat ik klaar met de sessie was. Ik vond ze in ieder geval geweldig klinken, de kleine RS1 vond ik al erg goed en zou misschien wel leuk zijn met een extra subwoofer.
Maar ik was vooral overdonderd door de RS8, wat een mooie luidspreker is dat zeg! Prachtig laag, waarin ook netjes de verschillen te horen waren, een prachtig hoog.
Maar op dat moment dacht ik de gold te horen en had ik verwacht die niet te kunnen betalen. Maar nu blijkt dat dat wel kan ga ik er serieus over nadenken.
Mijn grootste probleem is vooral of de RS8 niet te groot is voor mijn situatie... Een kamer van +/- 5 x 4. Ze komen aan een muur van 5 meter.
Zouden deze bakbeesten een overkill zijn en kan ik beter kiezen voor een RS1 met een leuke sub (vooral voor extra film belevenis)?
Ik zou de RS6 ook nog kunnen beluisteren natuurlijk, dat is misschien wel een mooie middenweg.

Ik ga misschien morgen nog wat andere merken beluisteren, en moet zowiezo nog 1 op 1 luisteren tegen mijn huidige Klipsch die toch ook wel erg mooi blijven klinken. Ik moet zowiezo nog een goede interlink tussen mijn cdspeler en versterker, die kan evt. ook eerst. Duis mochten daar ideeen voor zijn hoor ik het graag. Kabel max. 60 euro 2de hands.

Flickr photostream

HTR

bij mij op de kamer passen ze ook, en klinken goed!
enne wat betreft speakers vind ik de gs 6 weer wel mooi klinken, als ze niet in de luisterruimte staan! maar gewoon in de shop ( je was toch bij hificorner?)
daar staat overiges de 17mk2 ki voor 1400 en de geowne niet ki voor 850 euro, misschien een optie, met inruil zeker te doen...

Dracoplasm

Citaat van: hometheatrerulezz op november  3, 2006, 22:00:32
bij mij op de kamer passen ze ook, en klinken goed!
enne wat betreft speakers vind ik de gs 6 weer wel mooi klinken, als ze niet in de luisterruimte staan! maar gewoon in de shop ( je was toch bij hificorner?)
daar staat overiges de 17mk2 ki voor 1400 en de geowne niet ki voor 850 euro, misschien een optie, met inruil zeker te doen...

Haha de niet KI ondertussen € 750. Die KI wordt me te duur, maar welke heb jij nou, de RS8 of de RS6? Maar ik moet zeggen dat het verschil tussen gold en silver echt enorm was, viel me echt tegen. Ook de B&W 601 s3 er tussen door gehoord, kan me echt niet voorstellen die ook ooit gehad te hebben zeg  :-X vind dat echt niks meer...

Flickr photostream

HTR

ik heb de silver 8 dat zie je ook wel op men fotos, 1 tweeter, 1 middentoon en 2 woofers per speaker