Collectorz.com: voor luie mensen die toch een dvd dbase willen

Started by relax, October 21, 2005, 09:54:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

relax

Het is een erg handig en compleet programma voor mensen die met minimale invoergegevens toch een volledige database willen bijhouden (acteurs, genre, surround formaten, beeldformaten, samenvatting, covers etc).

Op http://www.collectorz.com kun je een trial downloaden (de geoefende zoeker vind het trouwens op veel meer plaatsen). De beperkingen na de periode weet ik eigenlijk niet echt.

Ik moet eerlijk zeggen dat het bij mij een week goed is gegaan (300 titels ingevoerd), en vervolgens ben ik er toch maar mee gestopt: ik wil genieten van films en niet van mijn database.

Voor mensen die meer in het ruilcircuit zitten is het toch erg handig. De database is namelijk met een druk op de knop om te zetten naar een website zodat iedereen kan zien wat je voor dvd's hebt. Natuurlijk kan ook worden bijgehouden waar alle dvd's blijven.

Mocht iemand meer willen weten over dit stukje software, dan wil ik graag proberen om een soort review achtig iets te schrijven met ondersteunende plaatjes.
HOME THEATHER: Denon 3806  |  Monitor Audio 4xRS8 & 1xRS-LCR  |   Velodyne DD15  |  Wanted: CD speler / DVD speler / meer vrije tijd...
LARGE SCALE ACTIVE THEATER: 4 x Tecnare V15PC | 4 x Logic System ND218 (ahh, mag ie nog even hard?)...

beunky

Je kunt daar toch ook heel simpel DVD-profiler voor gebruiken? Dat is bovendien gratis...
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

relax

Kan natuurlijk altijd :), tis ook maar een alternatief voor mensen die de voorkeur geven aan dit systeem.

Mijn ervaring is dat bepaalde mensen wel met het ene pakket en niet met het andere pakket kunnen werken, terwijl de database hetzelfde is (het ziet er NET weer wat anders uit of de logica achter het pakket is NET weer wat anders).

Ik gebruik overigens geen van beiden meer, maar ik vind het altijd goed als mensen kunnen kiezen tussen programma's. Mensen die echt serieus gebruik maken van een dergelijk systeem hebben vast wel 40 euro over voor een stukje software. In de hele lijn zijn bijvoorbeeld ook muziek-, boeken-, comics-, games-, mp3- en fotocollector te vinden.

Voor de duidelijkheid was het mij te doen om bekendheid te geven aan het programma wat ik ooit heb bekeken en waar ik onder de indruk was van de database.

Zelf ben ik ook zo, maar ik vind het wel schitterend om te zien dat mensen voor een geluidskabel 100-en euro's over hebben (wat gewoon met een machine wordt gemaakt, afgezien van R&D) en dat een stuk software waar programmeurs maanden op hebben zitten zwoegen alleen goed zou zijn als het gratis is :) :) - let wel: ook ik geef aan dit soort zaken geen geld uit wanneer die niet ten goede komen aan verbetering van AV.

Schijnbaar plaats ik mezelf in de schaal: mensen die te lui zijn om programma's te gebruiken die speciaal voor luie mensen zijn geschreven ;).

Groeten, Fabian
HOME THEATHER: Denon 3806  |  Monitor Audio 4xRS8 & 1xRS-LCR  |   Velodyne DD15  |  Wanted: CD speler / DVD speler / meer vrije tijd...
LARGE SCALE ACTIVE THEATER: 4 x Tecnare V15PC | 4 x Logic System ND218 (ahh, mag ie nog even hard?)...

beunky

Voor muziek gebruik ik MusicLabel 2005, die bevalt me erg goed :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"