Buttkickers...

Started by SiR-ROUND, May 5, 2002, 00:17:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SiR-ROUND

Frank,

Ik weet niet of ik commercieel mag plaatsen hier maar ik las vandaag door het nieuwe Conrad krantje en ik zag dat ze tegenwoordig ook Buttkickers verkopen...

referentienr. 376287-53

Nu ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar de meningen van gebruikers...

Zover ik weet is Jaco 1 van die mensen, maar zijn er nog meer?

Wat zijn de ervaringen?

J.A.F._Doorhof

#1
Leuk als het de echte buttkickers zijn.

Vergeet niet dat je een paar extra dingen nodig hebt om het ECHT goed te laten werken.

1.
Behoorlijk versterker, 1000W is niet te weinig.
2.
Noise Gate, anders is het wel heel erg moeilijk in te stellen.
3.
Eventueel een EQ, ten eerste voor het omzetten van een line signaal naar een wat beefier signaal en ten tweede voor eventuele hinderlijke frequenties eruit te filteren.

Als je gewoon wilt schudden dan heb je 2/3 waarschijnlijk niet nodig, als je het echt wil ervaren zoals het hoort dan wel.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SiR-ROUND

#2
Tja wat is echt...

Het is Conrad en wordt geadverteerd voor in de auto...

Ze zijn 50 W dacht ik, of dat goed gaat met een 1kW aansturing?

 ;D

J.A.F._Doorhof

#3
Dan zijn het niet de ECHTE Buttkickers. Die hebben niet genoeg aan 50W. Dan zijn het waarschijnlijk gewone tacticals of bass-shackers.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SiR-ROUND

#4
Ja...

Ze adverteren met Bass-shakers inderdaad...

Maareh 1 kW op je kontje, das bijna een vat buskruit?

jaco

#5
Nee hoor. Zit bij mij vast aan een plaat hout waarop 2 stoelen staan. Die plaat ligt op rubber blokjes, en toch zijn de fibraties duidelijk voelbaar.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

SiR-ROUND

#6
Wat nee hoor...

 ???

jaco

#7
Geen vat buskruit.
als je er op staat (ding los op de vloer, en dan op de montage pootjes staan) dan kom ik met 85 kg los van de vloer.

De plaat (200x140 cm) met stoelen erop beweegt redelijk als je er niet op zit.

Ik zal komende donderdag Cinepaulis en Cinebarkoos het eens laten testen. Die zijn wel redelijk objectief volgens mij. En arme koos moet ook naar gescaled beeld kijken, dus een demo opkikker (buttkicker) kan hij wel gebruiken  ;D

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

SiR-ROUND

#8
Hehehehe...

Ik ben heel benieuwd Jaco...