nut HDTV op een "gewone" breedbeeld (CRT)

Gestart door hifimonster, oktober 13, 2005, 18:49:19

Vorige topic - Volgende topic

Desmoerick

:-\ Helaas heb jullie gelijk, een duitser van het duitse hifi forum, waar ook druk gediscussieerd wordt over deze tv, heeft inmiddels antwoord gekregen van de Philips klanten service. Zie citaat:

"PHILIPS

Sehr geehrte Kundin, sehr geehrter Kunde,

vielen Dank für Ihre Anfrage.

Wir teilen Ihnen mit, dass dieser Fernseher 625 Linien besitzt, davon 576 für Bild und 1024 Pixel pro Linie.
Die Pixel an einem Röhrenfernseher werden runterskaliert. In diesem Fall wird 1280*720p entsprechend runterskaliert.
Wenn Sie Pixel Plus aktivieren, hat das Bild 2048 Pixel und 833 (intepolierte) Linien.

Wir hoffen Ihnen weitergeholfen zu haben.

Wenn Sie noch weitere Fragen zu diesem Thema haben,
geben Sie bitte folgende Referenznummer an <50-74271423>.

Mit freundlichen Grüßen,

Philips Kundenservice Center"

Dus helaas helaas een "poor man's"TV

philflow

Citaat van: donaldk op maart 23, 2006, 21:54:48
HD Prepared kan er alleen maar op duiden dat men de verticale resultie van 720P niet haalt.

inderdaad. geen 720 verticaal, wel HDMI = HD prepared.

Rguich

Citaat van: desmoerick op maart 24, 2006, 12:47:10
:-\ Helaas heb jullie gelijk, een duitser van het duitse hifi forum, waar ook druk gediscussieerd wordt over deze tv, heeft inmiddels antwoord gekregen van de Philips klanten service. Zie citaat:

"PHILIPS

Sehr geehrte Kundin, sehr geehrter Kunde,

vielen Dank für Ihre Anfrage.

Wir teilen Ihnen mit, dass dieser Fernseher 625 Linien besitzt, davon 576 für Bild und 1024 Pixel pro Linie.
Die Pixel an einem Röhrenfernseher werden runterskaliert. In diesem Fall wird 1280*720p entsprechend runterskaliert.
Wenn Sie Pixel Plus aktivieren, hat das Bild 2048 Pixel und 833 (intepolierte) Linien.

Wir hoffen Ihnen weitergeholfen zu haben.

Wenn Sie noch weitere Fragen zu diesem Thema haben,
geben Sie bitte folgende Referenznummer an <50-74271423>.

Mit freundlichen Grüßen,

Philips Kundenservice Center"

Dus helaas helaas een "poor man's"TV

Dus hij werkt eigenlijk een beetje hetzelfde als de Panasonic TX-32PX30, die ook HD signalen slikt via de component ingang en Acuity technologie, maar maximaal 833 beeldlijnen kan weergeven...?

hully

Voor mij is de vraag hoe het totale plaatje eruit zal zien: mooi of niet mooi. Ik heb nu een pixelplus 82inch 480i. Hoe gaan mijn xbox360 games eruit zien op dit nieuwe geval in 720p?

donaldk

In 720P vast heel goed, probleem is het ding doet geen 720P :'(.

hully

Citaat van: donaldk op april  1, 2006, 15:15:28
In 720P vast heel goed, probleem is het ding doet geen 720P :'(.

In zoverre begreep ik dat ook wel; maar wat bakt ie er dan van? Zoals ik zei, speel ik mijn xbox360 games op 32inch pixel plus 480i pal 60hz. Wat maakt dit nieuwe geval ervan? 576p of 625p of 833p of whatever? Of rekent ie 720p om naar 576p en ziet het er dan al dan niet veel mooier uit dan mijn huidige 480i; dat is zo'n beetje mijn vraag.

donaldk

Op basis van de 'numbers' moet progressive er mooier uit zien.

hully

Citaat van: donaldk op april  3, 2006, 00:45:13
Op basis van de 'numbers' moet progressive er mooier uit zien.

dus zelfde tv alleen dan met P progressive scan?

donaldk

Citaat van: hullybul op april  3, 2006, 19:54:13
dus zelfde tv alleen dan met P progressive scan?

Weet ik niet, er zit wel een minder mooie beeldbuis in.

hully

Citaat van: donaldk op april  3, 2006, 20:36:09
Weet ik niet, er zit wel een minder mooie beeldbuis in.

minder mooie beeldbuis in die 32PW9551 dan in mijn 'oude' 32pw9617 ?

donaldk

Waarschijnlijk wel, niet geheel vlak en een invar shadowmask.

egyptenaar

ok thx, maar wat is jullie mening: kopen of niet kopen die tv?

JCL

geen natief HD is voor mij geen koop. Scaling e.d. moet dan van een dusdanig niveau zijn dat je niet vaak aantreft bij dergelijke toestellen (prijzen). Als het wel natief 720 is (wat de Philips dus niet is, zoals boven uitgelegd) dan zou het voor mij geen optie zijn.

donaldk

Wat moet die 29" 1.33:1 eigenlijk kosten als dat niet al te veel is, lijkt mij dat wel een leuk ding voor bepaalde toepassingen.

Gorefest

Nou ik heb hem even in de winkel getest op een PAL signaal en op een HD signaal. (de 32pw9551)
Het HD signaal zag er heel mooi uit, super scherp beeld op 1080i en 720p en ook heel veel detail. Hij mag dan wel niet echt HD ready zijn het beeld ziet er in elk geval wel zo uit. Als ik hem vergelijk met een HDready LCD scherm denk ik dat hij zelfs beter beeld geeft!

Op gewoon PAL signaal van een digitale satelliet ontvanger weet ik het nog zo niet. De geometrie zat wel goed, week slechts heel iets af naar de zijkanten maar ik had het idee dat het beeld zich op sommige momenten schokkend bewoog. Ook met alle digitale opties uit geschakeld bleef dit fenomeen zich voordoen.
Met de leuke pixelplus demo kon je goed zien wat het verschil tussen met en zonder is, met pixelplus aan is het beeld veel scherper, net of over de kant waar geen pixelplus is een folie over het scherm zit.
Wat ik nog niet goed heb kunnen testen is of de tv goed reageerd op het breedbeeld signaal, dus dat hij goed overschakeld van 4:3 naar breedbeeld indien de uitzending breedbeeld is. Ik weet dat sommige philips tv's dit niet (meer) ondersteunen, vind dit belachelijk voor woorden want ik wil niet de hele tijd op een knopje te hoeven drukken om het beeldformaat aan te passen.

Al met al denk ik dat je met deze TV zeker geen verkeerde koop zult doen (zeker voor deze prijs) en je weet zeker dat je op de toekomst voorbereid bent.

Hier nog wat links naar leuke plaatjes.
http://img143.imageshack.us/img143/3012/p40100103yu.jpg
http://img132.imageshack.us/img132/8655/p40200075ah.jpg
http://img159.imageshack.us/img159/772/p40100092iy.jpg

donaldk

Rond loopt de voorplaat van de beeldbuis eigenlijk? Over de horizontale as lijkt hij vlak te lopen, maar in verticale richting lijkt hij rond te lopen. Of komt dat door de lens afwijking op je camera, of door een geometriefout die rechts een beetje ')' loopt.

Gorefest

Citaat van: donaldk op april 20, 2006, 15:53:37
Rond loopt de voorplaat van de beeldbuis eigenlijk? Over de horizontale as lijkt hij vlak te lopen, maar in verticale richting lijkt hij rond te lopen. Of komt dat door de lens afwijking op je camera, of door een geometriefout die rechts een beetje ')' loopt.
Die ronding die je ziet zit gewoon in het menu van de xbox 360. Deze foto's zijn niet door mij gemaakt maar komen van een spaans xbox forum, daar zijn ze helemaal gek van deze tv.