nut HDTV op een "gewone" breedbeeld (CRT)

Gestart door hifimonster, oktober 13, 2005, 18:49:19

Vorige topic - Volgende topic

donaldk

Wel verdomde jammer dat het een ronde buis is en een invarshadowmask heeft, waarom niet een platte of zelfs een thin crt:'(. Waarom moet er zo'n verschrikkelijk lelijke zilveren front omheen. Ja, Sony maakt geen nieuwe crt's meer voor Europa :'( :'(, daarom is het een Philips >:D.

JCL

Dat is ook alles wat er mis mee is idd! Hij is niet plat, het verkeerde merk staat erop en wat deze wereld nog het meest van allemaal mist zijn Sony CRT's voor de mens die nog geen LCD kan betalen >:D

donaldk

Citaat van: astrobart op maart 20, 2006, 03:49:57
een hd buis voor 6 a 700 euro ;D

crt  :-\ for ever

Nou ik betwijfel ten zeerste dat het invarmask echt een hd resolutie heeft.

Het lijkt een ouder soort buis met een ouder soort beeldbewerking (geen natural motion). Voor een echte HD monitor betaal je echt veel en veel meer.

donaldk

@JCL, hey, het is een Philips  >:D >:D.

"Hoewel... Zulke kleuren"

Of bedoelde je dat gore frosted silver :P.

JCL

Nee, ik bedoelde dat ik de kleurstelling van Phillips niet mooi vind (het karakter van de buis dus). Hoe het eruit ziet vind ik niet heel erg belangrijk. Met "Hoewel... zulke kleuren" bedoelde ik dat de kleuren van CRT nog altijd onbetwist het mooiste zijn (hoewel een Sony LCD met HD bron erop toch wel rete strak is, voor dat geld had ik geen CRT meer gekocht).

astrobart

ik ga deze buis binnenkort eens even zelf bekijken.
De plasma's hebben lage reso en zijn duur.
LCD is gewoon contrastloze bagger. (ziet er echt niet uit)
Ik hoop dat deze buis voor deze prijs is wat ik er van hoop dat het is.

8)

JCL

Dan heb je gewoon nog nooit een goede LCD gezien met HD erop. Zo vreselijk slecht is LCD nou ook weer niet en die zijn tenminste echt HD.

beunky

Citaat van: JCL op maart 20, 2006, 16:14:53
Dan heb je gewoon nog nooit een goede LCD gezien met HD erop. Zo vreselijk slecht is LCD nou ook weer niet en die zijn tenminste echt HD.

Blacklevel is gewoon but... kun je lang of kort over lullen maar zwart is grijs...
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

astrobart

zo is dat!!!!!! LANG LEVE DE CRT hahaha :P
Ach alles heeft zijn voor en nadeel zullen we maar zeggen :D no offence ;D

JCL

Daar heb je wel gelijk in, er loopt een soort kruis over het beeld (iig bij mijn computer LCD, hoe dit bij TV's heb ik dit nooit zo gezien maar die spelen nooit in het donker). Maar om daarom te zeggen dat ze contrastloos zijn... tja, het ligt heel erg aan het type en wat je er instopt komt er veel critischer uit dan bij een CRT, het let allemaal wat precieser.

beunky

Citaat van: astrobart op maart 20, 2006, 16:19:17
zo is dat!!!!!! LANG LEVE DE CRT hahaha :P
Ach alles heeft zijn voor en nadeel zullen we maar zeggen :D no offence ;D

Pcies :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

astrobart

feit blijft: lcd is ietsjes compacter 8)
maar crt fans houden niet van compact.

bijgaand mijn schermafmeting (op de voorgrond staat een  staande Lamp

maar goed heeft iemand de philips al in het echt zien werken.

donaldk

Citaat van: JCL op maart 20, 2006, 16:03:49
Nee, ik bedoelde dat ik de kleurstelling van Phillips niet mooi vind (het karakter van de buis dus). Hoe het eruit ziet vind ik niet heel erg belangrijk. Met "Hoewel... zulke kleuren" bedoelde ik dat de kleuren van CRT nog altijd onbetwist het mooiste zijn (hoewel een Sony LCD met HD bron erop toch wel rete strak is, voor dat geld had ik geen CRT meer gekocht).

Maar de Philips kleuren zijn minder mooi dan de Sony's, dat bedoelde ik. Al zullen sommige ISF inspired mensen er misschien anders over denken, maar heb een voorkeur voor de traditioneel diepere (verzadigdere) kleuren van Sony Trinitron. Dus hoewel het een crt is, het blijft een Philips;-).

@Astrobart Tuurlijk houden wij wel van compact. Maar ja ik heb geen 6K euro plus btw liggen voor een goede 42" lcd, de 47" 1080P modellen zijn nog weer een stukje duurder.

JCL

Het beeld van een Phillips is voor mij altijd kill en afstandelijk, het is een glazen bol waar je naar kijkt (ookal is hij plat voor de wijsneuzen onder ons :P ). Bij een Sony zit je er echt in,maarja het blijft persoonlijke voorkeur he ;)

De Phillips 1080 LCD kost geen 6 maar 4K, dat is al een heel wat beter beeld, je bent 4.5K verder voordat je een fatsoenlijke plasma hebt (met natief 720) en 10K voor een 1080P Pioneer 1080P scherm.

Iemand op dvd.nl heeft dat phillips model en is er erg tevreden over.

chocovla

Citaat van: JCL op maart 21, 2006, 08:32:21
Het beeld van een Phillips is voor mij altijd kill en afstandelijk, het is een glazen bol waar je naar kijkt (ookal is hij plat voor de wijsneuzen onder ons :P ). Bij een Sony zit je er echt in,maarja het blijft persoonlijke voorkeur he ;)

De Phillips 1080 LCD kost geen 6 maar 4K, dat is al een heel wat beter beeld, je bent 4.5K verder voordat je een fatsoenlijke plasma hebt (met natief 720) en 10K voor een 1080P Pioneer 1080P scherm.

Iemand op dvd.nl heeft dat phillips model en is er erg tevreden over.

Hmm zo krijg ik nou altijd jeuk van die verzadigde beelden van Sony tv's. Heb bijna 3 jaar een Sony tv gehad maar werd zo stapelgek van dat scherm dat die weer vrolijk de deur uit is gegaan.
Woonkamer: Lyngdorf TDAI-3400 Luidsprekers: Harbeth Monitor 30.1 Lyngdorf BW-2 subwoofer Platenspeler: Thorens TD166 MK2
CD speler: Denon DCD-900NE

Thuiswerkplek:  Marantz NR1501 Luidsprekers: Tannoy Mercury MX2, streamer Raspberry Pi 3 met Allo Boss DAc

donaldk

De Philips voor 4K inclusief BTW is slechts 37", de 42" is al duurder, maar als je goed las had ik het over een 1080P en niet een 1080i model. Dan kom je voor 42" op 6K (list) exclusief BTW voor het na de zomer geintroduceerde nieuwe model, van het favoriete weergevermerk van velen op dit forum. De Vlamingen hebben ook nog een 47" scherm.

De Amoi is bijvoorbeeld 1700-2000 euro retail. Maar we hebben het over goede en degelijke lcd's;-).

Allure

Tja dat met die kleuren... ik vind juist de Sony-kleuren weer minder fraai dan die van PSV, hoewel ik weer wel een groot van van Sony ben waar het hun audio-apparatuur betreft. Ieder zijn smaak zal ik maar zeggen.

Ik moet zeggen dat ik die Philips CRT-HDTV zéér interessant vind. Ik kan er maar 2 minpuntjes aan ontdekken: slechts één HDMI-ingang (zouden er minstens 2 moeten zijn) en een diepte van ruim 50cm. Niet dat het nou per sé zo dun als een plasma moet zijn, maar dit vind ik toch wel vrij fors. Desondanks, als mijn huidige 4:3 bak (een PSV-scherm) vandaag de geest zou geven, zou ik dit scherm zéér serieus overwegen en dan te zijner tijd de 50" Panasonic plasma er gewoon bijkopen... :-)
The Sun Is The Same In A Relative Way, But You're Older

JCL

Citaat van: donaldk op maart 21, 2006, 15:34:31
De Philips voor 4K inclusief BTW is slechts 37", de 42" is al duurder, maar als je goed las had ik het over een 1080P en niet een 1080i model. Dan kom je voor 42" op 6K (list) exclusief BTW voor het na de zomer geintroduceerde nieuwe model, van het favoriete weergevermerk van velen op dit forum. De Vlamingen hebben ook nog een 47" scherm.

De Amoi is bijvoorbeeld 1700-2000 euro retail. Maar we hebben het over goede en degelijke lcd's;-).

http://www.kieskeurig.nl/product/3CBD58E40C5842E4C125707A0030D38A.htm

Dan zit ik op een 42" model, maar dat is, zoals je al aangaf wel een 1080i model en geen P.

P.S. 37" model is 3K

donaldk

Voor 3K had ik de 37PF9830 nog niet gezien, vorige week zag ik voor het eerst een advertentie (correct) waar hij duidelijk onder gangbare prijs van 3999,- was, maar ja hoor dan moest je een goeie tv van vorig jaar inleveren.

Voor de 42" zie ik op jouw link:
41 winkelprijzen van € 4290 tot € 6264

Bijvoorbeeld:
http://www.barco.com/corporate/en/pressreleases/show.asp?index=1612
http://www.barco.com/corporate/en/products/product.asp?element=2825
http://www.barco.com/corporate/en/products/product.asp?element=2827

JCL

is niet precies 3K is iets meer. Wat is je punt met de Barco linkjes t.o.v. de door mij geposte prijzen voor de Phillips? Dit verschilt nogal van de eerder genoemde 6.000 euro wat waarschijnlijk de adviesprijs is.

donaldk

Een degelijke HD LCD, 42". Listprijs is inderdaad 6K exclusief btw, volgens de vertegenwoordiger van Barco destijds weinig tot geen ruimte in de marge, omdat het een nieuw model betrof verwachte hij dat je ze niet onder de listprijs kon kopen (okay als je ze direct koopt 'in volume', dan krijg je vast een dealerprijs;-)). Anyway laat je er nu een aantal honderd euro af krijgen, dan blijft het nog een smak geld;-).

Even recapituleren:
LCD compact, crt liefhebbers houden niet van compact.
Nou dat is het punt niet, maar een goede HD lcd (6K euro exclusief btw) daar heb ik het budget niet voor.
Prijsindicatie wordt bestreden.
Geef voorbeeld van goede HD LCD, met bijbehorende prijs.

JCL

Voor welke TV staat die 6K nou precies? De Phillips kost €4200 voor het 42" model en +/- €3300 voor het 37" model en die is 1080i, 1080P schermen bestaan niet, alleen eentje van Pioneer en die kost 10K. Al deze prijzen zijn inclusief BTW.

donaldk

Zoals eerder gezegd, de 42" HD (1080P) LCD, de LC-42 dus.
http://www.barco.com/corporate/en/pressreleases/show.asp?index=1612
http://www.barco.com/corporate/en/products/product.asp?element=2825

De 47" is duurder, maar daarvan heb ik de prijs niet gevraagd.

Zoek even de threads op dit forum op over de 37" 1080P input LCD van Amoi. En ook Sony heeft inmiddels gewone consumentenschermen met 1080P inputs aangekondigd (de 1080P SXRD RPTV's hebben die al), dus 1080P schermen bestaan wel degelijk en niet alleen die Pioneer.

aglasrdh

Weer even terug naar het onderwerp, CRT en HD weergave. De nieuwe Samsung heeft inderdaad het HD ready logo (volgens het persbericht van Samsung) waar Philips op zijn site slechts spreekt van "HD prepared" bij de nieuwe CRT's met HDMI aanluiting. Bij vele van de LCD en plasma modellen van Philips wordt HD ready wel duidelijk vermeld op de site. De vraag is wat  het verschil is tussen "HD ready" en  "HD prepared"?

donaldk

De Philips is duidelijk model gericht op de onderkant van de markt. Dat lees je af aan de gebruikte 'real flat' = ronde beeldbuis. Het is er dan ook nog eentje met een invarschadowmask, iets wat de duurdere Philipstoestellen ook niet meer gebruikten. Het ontbreken van de nieuwere beeldbewerkingvarianten van Philips. HD Prepared kan er alleen maar op duiden dat men de verticale resultie van 720P niet haalt.

Helaas, het was mooi nieuws dat Philips met nieuwe hd crt's komt, maar uit alles blijkt dat het door Philips wordt gezien als een poor man's hd.