Ruben's meubel, tijd voor een update!

Gestart door R, oktober 9, 2005, 20:23:06

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AndreF

Hoi,

Dit meubel vraagt om een systeem om de klep met je AB te openen en te sluiten.
Lijkt me een gaaf gezicht in zwart piano lak met een automatisch systeem voor het openen en sluiten (geluidloos).

Succes met je meubel

Andre
SAMSUNG LE40M86BDMARANTZ SR 5002 /
KEF Q7 / KEF Q10C / KEF Q-Compact / KODI OPENELEC  / Harmony One+

R

Haha, leuk idee. misschien iets voor over een tijdje. Leuk voor op je pronto, niet dat ik die heb..

sauron

Citaat van: Ruben op januari 30, 2006, 22:34:28
euh uit het hoofd, 1070 x ±450 x ± 350

Bedankt vast. Is het moeilijk om te doen? Dat zou wel extreem bij mijn speakers passen in de pianolak.

Ik verwacht dat het een vorm van fineren is. IK heb het dit keer  niet zelf gedaan maar een kennis/meubelmaker
is hier meester in  :). Ik zal hem morgen vragen wat het zou kosten om jouw meubel hiermee te bekleden en zal je dit met een PM berichten zal gelijk ook vragen of je het eventueel zelf kan doen en waar dan eventueel die formicaplaten te koop zijn...
De kubus die ik heb is echt naadloos (alleen de onderzijde is niet beplakt) en ik dacht eerst ook dat ie gespoten was..niet dus
Ik denk voor hoogglans zwart dat dit een betere optie is dan zelf spuiten... Ik denk dat je het met spuiten niet zo egaal zal krijgen. (wel heb je dan de voldoening van het eigen werk 8)  ;D)
you never know how strong you are, until being strong is your only choice

R

Gaaf, ik ben benieuwd. Zelf maken is natuurlijk veel leuker. Ik wacht wel even af.

sauron

Citaat van: Ruben op januari 30, 2006, 22:46:14
Gaaf, ik ben benieuwd. Zelf maken is natuurlijk veel leuker. Ik wacht wel even af.

Okee je hoort het morgen van me  :)

Groeten Sauron
you never know how strong you are, until being strong is your only choice

GTDesign

Ik heb nog wel een stuk zwart hoogglans HPL (formica) liggen.  ;)

R

#106
Ik heb geen ervaring met hpl. Is dat een soort trespa materiaal(qua hardheid) en heb je er misschien een foto van? Wil je er uberhaupt van af en wat zou het moeten kosten( per pm natuurlijk). vast bedankt.

MrG

Poelytouren is ook een optie.

Je zet hem eerst in de zwarte hoogglans, daarna schuren. Dan de eerste blanke laklaag en schuren. dan de tweede blanke en derde blanke laklaag er over. Na de derde laklaag licht opschuren om alle eventuele stofjes uit de lak te krijgen. Daarna de toplaag polijsten. Hierdoor krijg je een kras en stootvaste laag met een hele diepe glans. Wel wat werk maar een bijzonder mooi resultaat. Daar kan geen fineer of pianolak tegen op.

Succes
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

sphere

Hoe krijg je de zwarte laag stofvrij dan? Lijkt me dat dat ook belangrijk is  :-\
"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."

MrG

Natuurlijk proberen een "stofvrije" ruimte te creeren. Indien mogelijk verticaal spuiten. Let daarbij wel op "lopers". Eventuele stofneerslag schuur je er daarna gewoon af.
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

myself

hoe ziet het eindresultaat eruit Ruben?
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

FrankB

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

R


FrankB

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Movievault

Niet laten opjagen Ruben  ;D

Rustig afwerken, cruciaal moment nu  ;D
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

myself

Citaat van: Ruben op februari 15, 2006, 09:49:20
neu  :-\
jammer, maar gezien je laatste post had ik verwacht dat je al klaar zou zijn  ;)
aan de andere kant, als hij klaar was geweest hadden we hier natuurlijk allang foto's gezien  ;D

straks, als hij er staat, klinkt het zoveel beter dat je zegt dat je dit veel eerder had moeten doen  ;)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

R

tja, ben er nog niet aan toegekomen. Weet nog niet wanneer ik verder ga. Houd jullie op de hoogte.

myself

Citaat van: Ruben op november 10, 2005, 22:50:12
Bouwen doe ik op de zaak. Ik ga voor 2 tot 3 weken, maar misschien wel sneller. Daar heb ik machines tot mijn beschikking. Het enige dat ontbreekt is een vandiktebank en de cnc, maar die komt misschien nog :P. Die heb ik toch niet echt nodig.

Ik zoveel mogelijk door de leverancier vast op maat zagen. Dan platen op elkaar lijmen en dan kan het bouwen reeds beginnen. Ik vermoed dat het vrij hadrd gaat.
ik had al zo'n vermoeden toen je 2 - 3 weken zei.... das wel erg ambitieus voor zo'n mooi meubel.  ;)

belangrijkste is dat hij mooi wordt en dat zit wel snor denk ik  8)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

R

Op zich kan het prima qua tijd. Alleen kreeg ik er onverwacht een hoop tussendoor.

duf

Mooi meubel hoor. Ben benieuwd naar het eindresultaat...

Ben zelf ook bezig met eigen ontwerp en aangezien dit topic toch aardig wordt bekeken vroeg ik me af of iemand weet of je met de AB door mat glas of zwart glas heen kan gaan. En zeg nu niet "Gewoon heel hard gooien natuurlijk"  ;D Bedoel de signalen naar receiver/htpc....

Vast een stomme vraag maar ik kan het zelf niet uittesten. ???
PMC Twenty 22, SVS PB-2000 Pro, Arcam FMJ AVR850, Marantz DV7001, Synology Nas, Kingpin tab240, JVC N5, Zappiti One 4K SE, Kimber speaker cables, Audioquest HDMI cables

myself

Citaat van: duf op februari 16, 2006, 08:00:51
En zeg nu niet "Gewoon heel hard gooien natuurlijk"  ;D

;D ;D ;D ROFL  ;D ;D

ligt volgens mij aan de coating. infrarood gaat ook niet door een deur heen.
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

FrankB

Citaat van: myself op februari 16, 2006, 10:48:48
ligt volgens mij aan de coating. infrarood gaat ook niet door een deur heen.

Licht gaat niet door een deur heen, dus ook infrarood niet ;). Maar inderdaad, afhankelijk van de coating en kleurdichtheid van het glas en de kracht van de zender gaat het er wel of niet doorheen.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

R

#122
Het mag vandaag echt zo zijn. Ik wilde mijn meubel gaan afwerken, maar het af te werken oppervlakte was gewoon niet 1000% strak genoeg. Dus de volgende stap maar gezet.

Een grote plaat 6 mm mdf gepakt en het hele meubel bekleed onder verstek met MDF. Nu zag ik ook echt pas hoe niet haaks het meubel is. Het zaagwerk was dus echt een klotewerkje. Heeft me echt een paar uur gekost. Nu weet ik nog niet de implicaties van het overtreken van mijn berken multiplex met mfd, maar ik kan altijd nog de poten van de A32 en CD 33 uitfrezen om zo toch direct contact te houden.

Nu deze eerste plaat erop zit, zal ik de komende dagen de andere doen en het dan toch echt maar af gaan maken. Het wordt tijd voor een nieuw meubel. Natuurlijk even een foto, voor de oplettenden, de platen zijn nog te lang, maar deze worden nog weggefreesd.

Spacebass

#123
Tjee ik ben altijd onder de indruk als mensen hun DIY ideen ook daadwerkelijk ten uitvoer kunnen brengen!
Ik heb vaak wel ideen maar niet de houtbewerkings kennis nog de middelen om die projecten uit te werken  :'(

Ziet er goed uit Ruben  8)

myself

shit man, nou duurt het nog even wat langer en je meubel wordt er ook nog eens flink zwaarder van. Maar het eindresultaat zal er wat uiterlijk en klank nog mooier op worden  8)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip