Panasonic DVD-RA71

Gestart door Theo, september 9, 2002, 23:21:57

Vorige topic - Volgende topic

Theo

Heeft er iemand ervaring met de Panasonic DVD-RA71 DVD-Audio Speler. Hij wordt momenteel in Duitsland aangeboden voor € 349,00 terwijl de adviesprijs in Nederland € 949,00 bedraagt. Dat komt waarschijnlijk omdat de opvolger de DVD-RA82 ook al op de markt is, alleen is de adviesprijs hiervan een stuk lager en het apparaat is aan alle kanten kleiner en lichter, worden hier soms onderdelen voor gebruikt van mindere kwaliteit. Hetzelfde geldt voor de Toshiba SD-510 en zijn opvolger de SD-520, ook hiervan is de adviesprijs een stuk lager en het apparaat een stuk kleiner en lichter.

De specificaties van de Panasonic DVD-RA82 en de Toshiba SD-520 zijn nagenoeg gelijk alleen heeft de Toshiba een 14bit/54Mhz Video DAC en de Panasonic een 10bit/54Mhz Video DAC.

Als er een keuze zou moeten worden gemaakt tussen de volgende vier modellen welke zouden jullie dan kiezen. (En dat i.c.m. een Toshiba RPTV)
1. Panasonic DVD-RA71
2. Panasonic DVD-RA82
3. Toshiba SD-510
4. Toshiba SD-520

J.A.F._Doorhof

Ik draai al tijden met een Denon 1600, in principe is die gebaseerd op de Panasonic modellen.

Op zich een prachtig apparaat, maar hij heeft wel wat tweaks nodig zoals coax output en andere power aansluiting, maar dan heb je ook wel een zeer goede speler.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

rkoelewijn

Panasonic heeft een nieuwe DVD speler op de markt gebracht, de panasonic RA-82. Dit is een DVD-AUDIO/VIDEO speler, met mp3 en cd/rw ondersteuning. Daarnaast ondersteund de speler ook dvd-ram.
Ik heb hem in duitsland gekocht voor EUR 275.-
Als je de video specs bekijkt zijn deze beter als de Denon 1600 (zeer goede mpeg decoder). De Denon is waarschijnlijker wel audiofieler en zit mechanisch beter in elkaar.
Ik gebruik de speler alleen als DVD video speler. Ik heb er inmiddels een SDI uitgang op gemaakt en zal alleen de coax spdif uitgang gebruiken om op mijn geluidinstallatie aan te sluiten.
Voor mij de ideale DVD transport (voor het geld dan, want mechanisch is het niet veel, de speler maakt wel weinig mechanisch geluid, minder als mijn huidige panasonic rv-40)

ps. ik beschik nog niet over een SDI ingang op mijn PC, maar wil wel de SDI uitgang testen, iemand die mij kan helpen ?

J.A.F._Doorhof

Hi,

En welkom op ons forum, val jij met je neus in de boter  ;D.

We zijn net klaar met de beta tests van de Immersive Holo3DGraph kaart, de beste SDI kaart met Faroudja deïnterlacer voor de PC van dit moment.

Als je dus wilt kom maar een keer kijken, en wedden dat je ook SDI wilt  ;D.

Welke MPEG decoder gebruikt de nieuwe RP-82 ?
Volgens mijn info dezelfde als de Denon 1600, alleen de videoencoder zou anders kunnen zijn.

MvrGr.
Frank
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

rkoelewijn

Hallo Frank,

De RP-82 heeft de MN677531KA processing unit (dezelfde als de RP-82 en PR-91) en de ADV7190KST video encoder.
Ik heb met interesse de holo3dgraph kaart gevolgd op het avsforum, maar ik wacht wel op fli2300 produkten (faroudja deinterlacer inkl. scaler). Maar ondertussen ben ik bezig om een sdi -> bt656 converter te maken die ik vervolgens op een dscaler compatible tv-card ga aansluiten, een sdi-silk compatible kaart dus. Je kan de converter ook gebruiken om bijv. een scaler te voorzien van een SDI ingang. Ik heb nog het probleem om aan een national ic te komen, ik vindt het een beetje te veel om er 70 te bestellen :)

Ik heb nog een foto bijgevoegd van de processing print van de RA-82

[attachment deleted by admin]

J.A.F._Doorhof

Op dit moment is zover ik weet de 2200 de beste keuze voor wat willen doen.
de 7190 zou inderdaad makkelijk te modden zijn voor SDI, intressant.
Het voordeel van de Denon 1600 en de Advance van die speler (weet even het type niet uit mijn hoofd (schaamrood)) is dat de Chroma bug bijna volledig afwezig is (volgens sommige helemaal afwezig), in ieder geval is met de SDI en H3D kaart er geen chroma bug meer te herkennen.

Ik zou toch een keer komen kijken trouwens, als je het beeld van de H3D in het echt gezien hebt dan denk je er mischien HEEL anders over.
Ik was ZEER sceptisch maar ga er nu toch echt volledig voor.

MvrGr.
Frank
Custom installer

rkoelewijn

yep, zeer gemakkelijk te modden, nu nog testen of mijn theorie ook in de werkelijkheid werkt :)
Kan ik hiervoor langs komen, gelijk kijken naar de holo3dgraph natuurlijk

[attachment deleted by admin]

J.A.F._Doorhof

Ziet er netjes uit, ik zou alleen niet de power van het MPEG board afhalen maar van de voedings print zelf of extern.
Met de PSM-1 hebben we ook veel getest met interne voedingen maar OF het geluid ging achteruit OF het beeld OF de speler deedt niets meer.

Je kunt me gewoon mailen voor een afspraak op [email protected].

MvrGr.
Frank
Custom installer

rkoelewijn

Ik gebruik een 5v versie van de clc021, waarbij de chip max. 60mA trekt. Alleen de videoencoder gebruikt de 5v op het mpeg board. Ik heb nog niet gemeten, maar ik geloof niet dat 60mA impact zal hebben op de energie huishouding van het mpeg board. Wel iets om eens te meten :)