@Midcalls Infinity Paradise

Started by Spacebass, October 2, 2005, 15:14:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

tiptop

Hij heeft toch een mooie Eximus staan? Een heel goede speler hoor. :) (Tevens een DAC)

(zie plaatje)

Ik zou wel eens langs willen komen, Arjen. heb alleen komende maand weinig tijd. Wanneer het februari wordt is het mischien wel wat. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Audiofiel

Quote from: Midcall on December 12, 2007, 14:03:10
... maar een of andere idioot heeft besloten dat het komend jaar tijd is geworden om te gaan trouwen, dus dat zal nog wel even in de ijskast moeten denk ik, of mijn meisje moet het leuk vinden dat ik in mijn onderbroek ga trouwen en dat we de ringen voor de afwisseling maar eens overslaan.

Ik krijg medelijden met je meisje... :-\ Als je haar zo omschrijft, vraag ik me af of het wel verstandig is om te gaan trouwen... ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

SpeedyAndré

Misschien was het wel zelfspot, Arjen kennende ....  >:D

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Midcall

Quote from: ChrisV on December 12, 2007, 14:38:49
Wat heb je nu eigenlijk staan als cd-speler? Ben benieuwd of je zoektocht naar een nieuwe speler inmiddels voltooid is.
Ik wou er uiteindelijk nog even niet zoveel geld aan uitgeven, dus ben uiteindelijk voor een Eximus cd-speler gegaan en bevalt me meer dan verwacht en kon een erg gunstige deal maken. De DAC klinkt erg goed, en met zo'n Philips CD-2 Pro loopwerk drin kan al moeilijk verkeerd klinken. Wellicht op zijn tijd nog eens een upgrade naar een AMR speler, maar eerst kan nog wel een paar jaartjes genieten van dit ding. Ook erg goed klinkend met een voor de fun aangeschafte Squeezebox, nee, ben dr echt erg happy mee.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Midcall

Quote from: SpeedyAndré on December 12, 2007, 22:13:09
Misschien was het wel zelfspot, Arjen kennende ....  >:D

André  8)

Sommige mensen kennen me té goed *grmbl*  ;D
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Audiofiel

Quote from: SpeedyAndré on December 12, 2007, 22:13:09
Misschien was het wel zelfspot, Arjen kennende ....  >:D

Ik vermoed ook dat Midcall zichzelf bedoelt met die 'idioot'... :P
Maar zoals het er staat zou men wel eens aan zijn meisje of aan Midcall's verstandelijke vermogens kunnen twijfelen. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Midcall

Quote from: Audiofiel on December 12, 2007, 22:17:58
Ik vermoed ook dat Midcall zichzelf bedoelt met die 'idioot'... :P
Maar zoals het er staat zou men wel eens aan zijn meisje of aan Midcall's verstandelijke vermogens kunnen twijfelen. ;D

Voilà! Eeeeh.... nee, soms is het beter om me van commentaar te onhouden  ;)
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Paulie

Quote from: Audiofiel on December 12, 2007, 22:17:58
Ik vermoed ook dat Midcall zichzelf bedoelt met die 'idioot'... :P
Maar zoals het er staat zou men wel eens aan zijn meisje of aan Midcall's verstandelijke vermogens kunnen twijfelen. ;D

Kijk eindelijk mensen die constateren wat ik al jaren weet  :):):):)

Groet

Paul
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

scrutinizer

#308
Quote from: Midcall on April 17, 2007, 00:19:30
Toch maar weer eens wat fotootjes, moet toch wat doen om mijn topic weer wat hits te doen krijgen :-)

Tja, die 16hz moet toch ergens geproduceerd worden nietwaar:
\
Dat is de minimaal subsonic instelling (16hz>32hz) dus ga uit van 19 a 20 hertz redelijk op druk....en dat indien je ruimte dat toelaat ;)

Groet,
Anton
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Midcall

Weer even wat updates van wat er zoal is bijgekomen, afgegaan.

De Pathos Inpower monoblokken hebben plaatsgemaakt voor deze jongens: Meixing Ming Da 300845AB's.

http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Midcall

http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Paulie

Tja erg mooie blokken om te zien en ook klankmatig.

Vooral de snelheid en dynamiek van de set spreken me erg aan als ik hier luister.

De kracht van het laag is fenomenaal zodra ik dan thuis luister dan denk ik mmm ik mis een hele octaaf in het laag.

Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

Midcall

#312
En voor de spielerij een Audio Research VT200 MkII, maar wat serieuzer is, een Audio Research Reference 3 voorversterker. Maar daar moet ik nog even een weekje of 2 op wachten voor ik de deal aangaande de verkoop van mijn Audio Research Reference 2 mkII rond heb.



Daarnaast ben ik gisteravond eens in de weer geweest met de vervanging van twee gamma-achtige wandcontactdozen door Furutech varianten, in het bijzonder die op mijn beiden groepen die ik voor de eindversterkers had aangelegd. Ik heb me helemaal suf gevloekt, de aansluiting van de aarde was een enorm gekloot, maar het resultaat verraste me in aangename zin. Geen overtreffende trap geneuzel over enorme verbeteringen, maar wel een wat scherpere aftekening binnen de soundstage, toch meer dan ik had verwacht. Nu moet ik nog voor de andere audiogroepen in de weer, maar dat zijn meervoudige wandcontactdozen, die heeft Furutech niet, dus moet daar nog een goed alternatief voor vinden.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

ivo1986

Ik zie dit topic nu voor het eerst en helemaal doorgelezen.
Leuk topic en leuke upgrades iedere keer.
En nu weer de AR ref 3  :D. Ben jaloers.

En 1600 watt voor de Genesis  :o :o

Richi

Bijzonder fraaie set hoor. 8) Mooie sfeerfoto's ook.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

ivo1986

En wat moet je een lieve vrouw hebben dat ze dit allemaal toelaat  :).

Midcall

Quote from: ivo1986 on December  5, 2008, 16:51:38
En wat moet je een lieve vrouw hebben dat ze dit allemaal toelaat  :).
Wat een geluk heeft ze dat ze een vent heeft gevonden waarbij ze dit er allemaal bij krijgt :-)
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

DJ-Foxx

Quote from: Midcall on December  5, 2008, 17:06:23
Wat een geluk heeft ze dat ze een vent heeft gevonden waarbij ze dit er allemaal bij krijgt :-)

LOL ;D ;D ze kan er niet omheen heh ;)

ivo1986

Quote from: Midcall on December  5, 2008, 17:06:23
Wat een geluk heeft ze dat ze een vent heeft gevonden waarbij ze dit er allemaal bij krijgt :-)

Je zorgt ook gewoon te goed voor je vrouw (en ook een beetje voor jezelf)  :D ;D.

GPO

Het ziet er echt gruwelijk goed uit. Ik ben ook eigenlijk wel heel nieuwschierig geworden naar de klank van deze setup. Ben zelf sinds de zomer-vakantie ook surrounded by Infinity classics, en ik ben helemaal weg van de klank van deze speakers. Maar zo'n setup met van die Genesis speakers zoals Midcall heeft is toch wel zo'n beetje het walhalla....

Midcall, hoever staan de speakers nou eigenlijk de kamer in? Het ziet ernaar uit dat je een hele flexibele vrouw hebt, want je bent toch echt een heel groot gedeelte van je huiskamer 'kwijt' aan ruimte voor je audio spulletjes....

Maar echt heel mooi.....  8) 8)
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Midcall

Quote from: GPO on December 13, 2008, 22:11:51
Het ziet er echt gruwelijk goed uit. Ik ben ook eigenlijk wel heel nieuwschierig geworden naar de klank van deze setup. Ben zelf sinds de zomer-vakantie ook surrounded by Infinity classics, en ik ben helemaal weg van de klank van deze speakers. Maar zo'n setup met van die Genesis speakers zoals Midcall heeft is toch wel zo'n beetje het walhalla....

Midcall, hoever staan de speakers nou eigenlijk de kamer in? Het ziet ernaar uit dat je een hele flexibele vrouw hebt, want je bent toch echt een heel groot gedeelte van je huiskamer 'kwijt' aan ruimte voor je audio spulletjes....

Maar echt heel mooi.....  8) 8)
Je mag altijd een keer langshobbelen als je zin hebt, woon in de omgeving Amsterdam.

Tja, het zijn volledige dipool speakers, dus een metertje of twee tot drie de woonkamer in zit je al snel op. Het zijn speakers die te goed zijn zodat je ondanks een wijfelend begin toch de rest van je inrichting ondergeschikt maakt aan de speakers. Eerste half jaar probeer je het nog enigszins te integreren in het interieur (ik heb niet echt een hele grote woonkamer, iets groter dan gemiddeld, maar niet veel groter), maarja, toch wil je meer op een gegeven moment en dan komt de boel toch wat verder naar voren. Nu heb ik veel grote speakers in huis gehad, waarbij ik hardkloppingen kreeg nadat ik op de bank ging zitten nadat ik ze in mijn woonkamer had gezet, zo asociaal groot vond ik het iedere keer, maar na 4 dagen was je er wel aan gewend, eigenlijk netzoals een plasma-scherm in no time gewend is geworden. Ze werden per keer een flink stuk groter -> JBL TLX10, naar Infinity Kappa 90 was een grote shock. Toen kocht ik Renaissance 90 en leerde in diezelfde week mijn vrouw kennen. Ik had die Kappa's nog niet verkocht en die stonden ook in de woonkamer van mijn appartementje toen nog, 4 bij 5 meter ofzo.... tja, en dat met een supergave Denon POA-3000RG, een ultieme mannenbak en wat andere grote apparaten was de toon wel gezet.

Ze werkt in de zorg met veel late diensten en dan was het iedere keer wel even bibberen om te zien hoe ze zou reageren als ze thuis kwam en ik nog napuffend op de bank zat van het sjouwwerk van een volgend gedrocht, maar daar ik het iedere keer eigenlijk steeds te groot vond (IRS Sigma, IRS Epsilon waarbij je ook nog extra een grote eindversterker erbij moest zetten, naar uiteindelijk deze 350'ers) reageerde zij iedere keer van wow, die vind ik er mooi uitzien. Niet dat ik een woord geloofde wat ze zei, maar ik bleek me hierin toch echt te vergissen. Ze is makkelijker in deze dingen dan ikzelf geloof ik, alleen was ze niet helemaal enthousiast over de Audio Research VT200mkII, die vondt ze toch wel erg groot. Ik zat laatst nog wat foto's van wat spullen te bekijken die ik vroeger had, een Krell KSA-250 kan er twee keer in ongeveer. De buizen monoblokken, die overigens ook redelijk supersized zijn is ze helemaal weg van, je kan 's avonds het licht uitdoen, versterkers aan en het is ultiem romantisch geworden :wub: . Ze stoft zelf (met grote zorg) de boel af, ik mag het niet eens.... dus ja, misschien heb ik het inderdaad wel erg getroffen.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

THX-UltraII

OMG! Die blokken! KWIJL! wat zien die er supermooi uit man

dazzdax

Yo, gelukkig nieuwjaar allen! Arjen, welke speaker vind je beter: de Infinity Kappa 90 of the IRS Kappa? Zelf heb ik de indruk dat de Kappa 90 iets coherenter is qua klank, vind je het ook? De IRS heeft een beetje "hollywood-achtige" sound: groot, breed, maar mist iets aan coherentie en verfijning. Heb je de Meixing amplifiers nog? Ik dacht dat je ondertussen ARC Ref 210's had?

MVG,
Chris Hie

Midcall

De Kappa 90 is in heel weinig nog een Infinity speaker, waarbij goede modellen toch wel de verfijning hadden, maar zeker niet allemaal. De oude Kappa is in alles beter dan een Kappa 90 wat een van de eerste Harman Kardon produkten was en waarin ze in hoog tempo alle beschikbare voorraden EMIT tweeters er doorheen hebben gejaagd zonder dat ze de mogelijkheden hadden om deze nog te produceren (HK heeft de ontwerpen van de EMIT en EMIM drivers letterlijk gewoon weggegooit zonder dat ze op dat moment wisten wat ze weggooiden, spare parts zijn daarom nu op). De rest van de Kappa 90 is ronduit matig vind ik, enkel geschikt voor HT omdat er wel aardig laag uit komt. Wat een verfijndere speaker is tov beide Kappa's is naar mijn mening een Renaissance 90 en is al jaren mijn gouden tip voor iemand die op de 2e hands markt onder de € 1.000,- aan een set speakers wil spenderen.

Ik heb de monoblokken nog ja, ik heb besloten eerst een Reference 3 te kopen, de voorversterker vind ik altijd nog een stuk belangrijker dan eindversterking. De Ref 3 is geweldig en blijkt van een veel grotere invloed dan een set Ref 210's . Heb wel een ARC VT200 MKII erbij gekocht voor de fun, ook erg fraai moet ik zeggen, maargoed, zojuist een nieuw setje buizen besteld voor dat ding (16x Svetlana 6550C buizen) maar daar wordt je weer een stuk minder vrolijk van. Maar klinkt wel erg goed verder en omdat het een stereobak is waren mijn NBS Monitor kabels te kort, nu een set CRL Gold eraan hangen, mooie kabels. Met al die aankopen zullen de Ref 210's nog wel een jaartje ofzo moeten wachten, al denk ik eerder aan de vervanging van mijn cd-speler dan aan vervanging van mijn versterkers.

Hoe staan bij jou de zaken ervoor? Wanneer spreken we wat af dat we bij jou wat cd's gaan draaien, altijd gezellig!
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

dazzdax

Hoi Arjen, leuk je weer eens te horen. Mijn set is min of meer hetzelfde gebleven. Ik heb nu de Accustic Arts Tube Reference DAC, maar binnenkort ga ik luisteren naar de JMF Audio DXC2.2 DAC uit Frankrijk. Die moet zelfs nog beter zijn (muzikaler) dan de Accustic Arts. Accustic Arts DAC zelf is zeker niet slecht, hoor! Waarom neem je btw niet als D/A converter de oude Wadia 9? Die heeft o.a. een geweldige bas. Voor basweergave overigens bestaat er niets mooiers dan de Genesis. Mijn Soundlabs hebben voor elektrostaten een redelijke bas, maar die hebben natuurlijk niet zo'n formidabele "slam" als de Genesis. Ben je al ooit bij Erik van Voorst geweest? Die man is echt een soort wizard. Wat ie doet met DIY audio grenst bijna aan het ongelofelijke. Heb je het verslag van zijn super transport al gezien? We zullen zeker afspreken om weer eens bij elkaar te komen luisteren. Een flatgenoot van mij is toevallig ook audiofiel. Hij heeft een compleet Jadis systeem met Sonus Faber Amati luidsprekers. Misschien ook interessant om eens bij hem te luisteren.

Groeten,
Chris