@Midcalls Infinity Paradise

Started by Spacebass, October 2, 2005, 15:14:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Audiofiel

Quote from: garmtz on March 26, 2007, 11:59:23
Ik niet... Het matchen van 'mindere' speakers vind ik vaak een mooiere surround-ervaring geven dan het proberen te matchen van prut-surrounds aan totaal andere front-speakers. Daar kun je pas over meepraten als je setups hebt gehoord met werkelijk dezelfde speakers en versterkers.

Is ook mijn ervaring. Ik heb liever een setup met 5 speakers van een-modelletje-lager dan een evendure setup met een-modelletje-hogere frontspeakers en twee-modelletjes lagere achterspeakers. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

reza

Ik heb lang gedraaid met verschillende speakers en dat klonk gewoon goed. Nu heb ik alles precies hetzelfde en klinkt het precies hetzelfde als voorheen. Althans IK hoor geen DUIDELIJKE verschillen!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Midcall

Quote from: Audiofiel on March 26, 2007, 12:49:06
Is ook mijn ervaring. Ik heb liever een setup met 5 speakers van een-modelletje-lager dan een evendure setup met een-modelletje-hogere frontspeakers en twee-modelletjes lagere achterspeakers. ;)

In een 100% HT setup wellicht wel, althans, ik kan me voorstellen dat iemand dat prefereert (ikzelf overigens niet). Maar als je zo nu en dan ook nog wat met stereo in de weer gaat is het al helemaal een ander verhaal. Ik blijf het vreemd vinden dat mensen liever concessies doen aan hun fronts dan aan hun rears, of nog erger, een beetje aan beiden.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Midcall

Zaterdag 7 april komt Soundscapes (Toine/Thingman) langs om het volgende project een begin te laten krijgen, aanpassingen in de akoestisch omstandigheden van de huidige luisterruimte (de woonkamer). Ik ben redelijk vrij in toekomstige aanpassingen aan plafond, maar minder vrij in diffuser en basstrap materiaal, door hoop ik toch, indien nodig, zoveel mogelijk mobiele oplossingen.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

tiptop

Hoi Midcall,

Mooie luidsprekers heb je daar :-*

Gefeliciteerd. :D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

tiptop

Quote from: Paulie on March 25, 2007, 21:45:18
Pfff hou op ik zit er midden in. Morgen de keuken en de rest van de wanden laten schilderen en van de week de bamboe vloer leggen.

Vrijdag komt mijn vrouw (indonesisch) definitief naar nederland en dan maandag start verhuizen en dan die week langzaam aan intrekken.

dus nog 2 wkn en dan is het wat rustiger. Tussen door ook nog een nwe werkgever dus het is even alle zeilen bij :):):)

groet

Paul

Succes Paulie O0
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Midcall

#281
Toch maar weer eens wat fotootjes, moet toch wat doen om mijn topic weer wat hits te doen krijgen :-)

Tja, die 16hz moet toch ergens geproduceerd worden nietwaar:

http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Midcall

http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Midcall

http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Midcall

http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Midcall

#285
Ondertussen is ook Thingman/Soundscapes langs geweest voor de akoestiekmetingen. Resultaten waren nogal verrassend te noemen, maar later meer daarover.

Wel weer erg veel aan het schuiven geweest met de speakers en staan akelig ver de woonkamer in, toch zeker wel een metertje of twee. Diepte neemt erg toe (maar moet zeker nog beter) en het laag.... Yim Hok Man en Charly Antolini doen je onder de bank kruipen als je ze op 95 dB (op de luisterplek) laat knallen.
Overigens kunnen de speakers echt een enorme geluidsdruk genereren, ook op wat lagere volumes, over het gehele frequentiebereik. De boel blijft fantastisch overeind als de volumeknop meer dan een zetje krijgt. Het rendement van de Genesis speakers is wat hoger dan mijn Epsilons en dat merk je wel. Marcus Miller heb ik nog nooit zo dynamisch gehoord en betrapte me erop dat ik de M2 cd zowaar nog serieus leuk begon te vinden, ondanks mijn fusion-aversie (ik ben al in therapie).
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Jean Sibelius

Quote from: Midcall on April 17, 2007, 00:36:44
Resultaten waren nogal verrassend te noemen, maar later meer daarover.
Vertel... vertel...!  ;D
(maar je bent dus ondertussen tevreden over het resultaat of zit je voor je gevoel nog te ver van het optimum af?)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

DA BoSS

#287
erg mooie foto's!

(erg mooie set 8) )
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

tiptop

Heftige subwoofers zeg :o Of hoort dat gedeelte bij de luidsprekers? Dan natuurlijk nog steeds heftig ;)

Ik heb nu Ushers CP-6311. En ik moet zeggen dat het laag soms zelfs wat te veel is (tot 32 Hz). (Voor mijn vriendin althans ;D)
Ook zijn grotere broer geprobeerd, maar dat was veel te veel van het goede. Daarom verbaas ik me wel altijd een beetje dat een hoop leden hier (en jij nu ook ;)) daar geen last van schijnen te hebben.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Midcall

#289
Quote from: tiptop on April 17, 2007, 10:51:17
Heftige subwoofers zeg :o Of hoort dat gedeelte bij de luidsprekers? Dan natuurlijk nog steeds heftig ;)

Ik heb nu Ushers CP-6311. En ik moet zeggen dat het laag soms zelfs wat te veel is (tot 32 Hz). (Voor mijn vriendin althans ;D)
Ook zijn grotere broer geprobeerd, maar dat was veel te veel van het goede. Daarom verbaas ik me wel altijd een beetje dat een hoop leden hier (en jij nu ook ;)) daar geen last van schijnen te hebben.

Tja, Usher's.... ik heb zelden (eigenlijk nooit) goed laag gehoord uit welke Usher in wat voor woonkamer dan ook, dus jouw ervaring deel ik. Ushers zijn dan relatief goedkoop, maar het laag is echt hun zwakste kant en daarom voor mijzelf gesproken niet interessant want ik ben een echte bassfreak en extreem kritisch wat dat betreft. Wanneer ze eens met gesloten systemen komen zal ik misschien weer wat moeite doen om ze te beluisteren, nu sla ik ze zonder uitzonder standaard over, ook hun grote systemen, de toevoeging van de mooie berylium tweeter heeft die problemen niet opgelost.

De subwoofers zijn inderdaad onderdeel van de luidsprekers die het overnemen van de ribbons vanaf zo'n 80hz. Het ontwerp is zodanig (4 kleinere 8 inch woofers per speakers, naar iedere kant 1) dat staande golven een stuk moeilijker te produceren zijn. Geen centje pijn in het laag dus (servo controlling rulez!), maar je moet je wel beseffen dat er elders in de woonkamer een grote 4 kanaals 1600W subwooferversterker staat opgesteld om de boel onder controle te houden, het is niet alleen maar feest met Genesis speakers, je hebt wel wat ruimte nodig om alles kwijt te kunnen. Het kost wat, maar je krijgt ook wel wat zal ik maar zeggen.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Paulie

Quote from: tiptop on April 17, 2007, 10:51:17
Heftige subwoofers zeg :o Of hoort dat gedeelte bij de luidsprekers? Dan natuurlijk nog steeds heftig ;)

Ik heb nu Ushers CP-6311. En ik moet zeggen dat het laag soms zelfs wat te veel is (tot 32 Hz). (Voor mijn vriendin althans ;D)
Ook zijn grotere broer geprobeerd, maar dat was veel te veel van het goede. Daarom verbaas ik me wel altijd een beetje dat een hoop leden hier (en jij nu ook ;)) daar geen last van schijnen te hebben.

Het geheim van grote systemen met subwoofer zit hem in de opbouw hiervan en die van midcall is volledig gesloten en dat is met usher niet het geval.

Daardoor gaat het vaak met basreflex systemen fout een overdaad aan ongecontroleerd laag.
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

Paulie

Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

jan-rotterdam

#292
Quote from: Midcall on April 17, 2007, 00:36:44
Ondertussen is ook Thingman/Soundscapes langs geweest voor de akoestiekmetingen. Resultaten waren nogal verrassend te noemen, maar later meer daarover.


Ik ben benieuwd naar de resultaten / bevindingen, bij mij komt hij in de loop van de week langs om alles eens te meten

Groeten Jan


tiptop

Quote from: Midcall on April 17, 2007, 12:18:41
Tja, Usher's.... ik heb zelden (eigenlijk nooit) goed laag gehoord uit welke Usher in wat voor woonkamer dan ook, dus jouw ervaring deel ik. Ushers zijn dan relatief goedkoop, maar het laag is echt hun zwakste kant en daarom voor mijzelf gesproken niet interessant want ik ben een echte bassfreak en extreem kritisch wat dat betreft. Wanneer ze eens met gesloten systemen komen zal ik misschien weer wat moeite doen om ze te beluisteren, nu sla ik ze zonder uitzonder standaard over, ook hun grote systemen, de toevoeging van de mooie berylium tweeter heeft die problemen niet opgelost.

Over de Ushers. Het laag van deze (ze zijn nog hagelnieuw en nog geen 20 uur gespeeld) vind ik op dit moment het mooist van wat ik tot nu toe thuis gehad heb en niks mis mee. Hiervoor gebruikte ik een subwoofer en daarvoor ook vloerstaanders (Driade). Het laag is voor mij (in 3 verschillende ruimtes) altijd een probleem geweest. Ik houdt ervan om zoveel mogelijk het hele frequentiebereik te horen, maar beter geen laag dan slecht laag.
De Usher klinkt op zich dus prima, maar mijn vriendin vind het te veel en de buren mischien ook wel. Geen reden voor mij om ze weer weg te doen overigens ;)

Maar bij jou dus mooi en gecontroleerd, begrijp ik.  8)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

R


Midcall

Er zijn wat ideeën om op korte termijn weer eens een dagje/avondje te organiseren. Als er mensen zijn die wel eens hun eigen muziek op deze Genesis set zouden willen horen moeten ze maar even reageren, dan ga ik wel wat plannen. Met een leuk gezelschapje kunnen met ieder zijn eigen cd's levert altijd weer nieuwem leuke, onverwachte muziekinzichten op.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

SpeedyAndré

Ik zie meerdere reacties betreffende de metingen van Toine, heb nog geen info hierover gelezen  ??? ::)
Toine is bij mij ook wezen meten en hier viel juist op hoe weinig er maar gedaan moest worden omdat de nagalmtijd breedbandig onder de 0,3 sec zit  ^-^
Met diffusors kan ik het breedte- en diepte verhaal nog verbeteren, ook bij jou speelt dat denk ik omdat de kamer relatief hard is.
Doordat de speakers ver de kamer in staan heb je eigenlijk alleen nog te maken met reflecties via vloer en plafond die het stereo beeld vertroebelen.
Een bezoekje lijkt me leuk, al heb ik de laatste tijd niet zo veel nieuwe muziek verzameld  :-\

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Midcall

Toine heeft ook bij mij metingen gedaan die behoorlijk gunstig uitvielen, met iets teveel nagalmtijd, maar met een extreem vlakke frequentiemeting. Diffusing is bij mij ook nog een issue, maarja, ik weet nog niet hoe ik dat esthetisch ga oplossen. Had wel besloten het plafond te gaan doen via Asona met hun Sonacoustic product, maar een of andere idioot heeft besloten dat het komend jaar tijd is geworden om te gaan trouwen, dus dat zal nog wel even in de ijskast moeten denk ik, of mijn meisje moet het leuk vinden dat ik in mijn onderbroek ga trouwen en dat we de ringen voor de afwisseling maar eens overslaan.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

SpeedyAndré

Hmm, da's wel een goed geluid, een paar Twin towers in je kamer zetten en dan toch nog mogen trouwen  ;D ;D

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

ChrisV

Wat heb je nu eigenlijk staan als cd-speler? Ben benieuwd of je zoektocht naar een nieuwe speler inmiddels voltooid is.