@Midcalls Infinity Paradise

Gestart door Spacebass, oktober 2, 2005, 15:14:53

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Midcall

En dit bovenaanzicht. Klinken super, vooral nadat ik de buizen had vervangen door Amperex Bugle Boy exemplaren.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Midcall

En een fantastisch klinkende Opera Consonance Droplet speler. Op sommige fora zijn er mensen die beweren dat er geen geluidsverschillen zitten tussen cdspelers.... pffffft... moet je deze eens horen dan....

GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Rody

Citaat van: Midcall op mei 31, 2006, 01:14:41
En een fantastisch klinkende Opera Consonance Droplet speler. Op sommige fora zijn er mensen die beweren dat er geen geluidsverschillen zitten tussen cdspelers.... pffffft... moet je deze eens horen dan....



Wow...

Ruilen? ;D

Midcall

Met bovenaanzicht.... weegt een kleine 30 kg, maar dan heb je ook wat.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Rody

Citaat van: Midcall op mei 31, 2006, 01:16:21
Met bovenaanzicht.... weegt een kleine 30 kg, maar dan heb je ook wat.

Kostie?

Midcall

Ergens iets tussen de 2 en 3 mille, en dat klinkt veel, maar is naar mijn mening nog een van de weinige ECHTE bargains in audioland.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Midcall

En als we het dan toch over zwaar hebben... even mijn KSA-250 opengeschroeft. Idioot maar waar, er bestaat een kleine kans dat ik hem nog verkoop ook. Heb een Bryston 14B ST staan om wat te gaan vergelijken. Het zou me verbazen als de Bryston mee kan met de Krell op het laag, zo ja, dan zal er vast een nieuw baasje zich aandienen voor dit muziekale powerhouse.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Midcall

En van al dit geweld wordt niet alleen ik heel vrolijk, maar vooral deze jongens:

GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Midcall

GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Rody

#134
Mooi spul heb je staan.
Wordt het niet eens tijd voor een eigen topic in 'stereo' of 'private home theaters'?

R

Sluit me aan bij rody... Erg mooi allemaal. Vooral die mono's zijn werkelijk plaatjes.

BernHardN


Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Paulie

let the BATTLE begin.

Ben benieuwd wat het gaat worden. ben ook bang dat de Bryston te kort komt. Maar ach we laten ons blij verrassen toch.

Misschien is aan de infinity Omega's hangen voor de gein  ;D ;D

Ben wel is benieuwd wat de verschillen zijn tussen de Krell KSA 250, Aaron NR 3 Millenium en Bryston 14 B-ST.

Mijn speakers staan anders toch maar zielig niks te doen in de garage bij jouw.

Mooie combi met mijn buizen pre.

Groet

Paul

Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

Peerless Monster

Citaat van: Midcall op mei 31, 2006, 01:14:41
En een fantastisch klinkende Opera Consonance Droplet speler. Op sommige fora zijn er mensen die beweren dat er geen geluidsverschillen zitten tussen cdspelers.... pffffft... moet je deze eens horen dan....



Ik heb deze ook een tijd lang gehad. In zijn prijsklasse een echte winnaar!!!
Maar geloof me er zijn nog veel betere (en dat verschil is nog duidelijker).
Mooie setup verder...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Midcall

Citaat van: Peerless Monster op mei 31, 2006, 15:27:51
Ik heb deze ook een tijd lang gehad. In zijn prijsklasse een echte winnaar!!!
Maar geloof me er zijn nog veel betere (en dat verschil is nog duidelijker).
Mooie setup verder...

Ja wellicht, maar toch niet die Classe speler die jij hebt? Want die ken ik ook en die is (in mijn oren) absoluut niet opgewassen wat betreft muziekaliteit tegen de Droplet (om maar niet te spreken na vervanging van de, overigens niet slechte, buizen) en nog duurder ook. Het kan best nog gedetailleerder en ook een tikkeltje dynamischer, maar qua prijzen wordt het dan wel even op het koppie krabbelen want dan kom je uit bij dCS of dure loopwerk/dac combi's. Wellicht is de matching in mijn set bovengemiddeld goed waardoor er toch iets van een "performance-boost" is ontstaan. De combinatie Classe (maakt niet uit wat voor apparaat) en mijn Krell KRC-HR voorversterker is altijd een vijandige gebleken, dat bijt elkaar dood qua sound.... wordt heel saaaaaai. Mark Levinson en Classe gaat daarentegen wel een stuk beter.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Peerless Monster

Citaat van: Midcall op mei 31, 2006, 15:52:02
Ja wellicht, maar toch niet die Classe speler die jij hebt? Want die ken ik ook en die is (in mijn oren) absoluut niet opgewassen wat betreft muziekaliteit tegen de Droplet (om maar niet te spreken na vervanging van de, overigens niet slechte, buizen) en nog duurder ook. Het kan best nog gedetailleerder en ook een tikkeltje dynamischer, maar qua prijzen wordt het dan wel even op het koppie krabbelen want dan kom je uit bij dCS of dure loopwerk/dac combi's. Wellicht is de matching in mijn set bovengemiddeld goed waardoor er toch iets van een "performance-boost" is ontstaan. De combinatie Classe (maakt niet uit wat voor apparaat) en mijn Krell KRC-HR voorversterker is altijd een vijandige gebleken, dat bijt elkaar dood qua sound.... wordt heel saaaaaai. Mark Levinson en Classe gaat daarentegen wel een stuk beter.

Oei, dan hebben we een soort van discrepantie in onze beleving. Of eigenlijk beleven we gewoon muziek anders ;).
Ik vind juist in mijn set dat de Classé er met kop en schouders erbovenuit steekt.
Anders had ik mijn Droplet ook niet verkocht.
En ik denk dat er wel meer mensen het met mij eens zijn, die beide sets bij mij hebben beluisterd.
Maar goed het neemt niet weg dat er nog veel betere spelers zijn, maar dan betaal je wel flink wat meer.

Reden waarom ik ben overgeschakeld van de Droplet naar de Classé (naast esthetische redenen, de Classé pastte beter bij mijn set):
Ik vind als je technisch luistert naar de Droplet, dat er toch wel zaken minder zijn.
Ik ervaarde altijd een soort van korreligheid in het geluid en de bassen waren iets te vet in mijn set.
De Classé kan overkomen als ietsje minder pittig in het hoog.
De Droplet vond ook geen precieze balans tussen links en rechts. Het kwam bij mij meer zo over van alles vanuit het midden en minder van de zijkant. De Classé zet het 3D plaatje wat beter neer. Rechts = rechts, midden = midden, links = links en wat daartussen zit = wat daar tussen zit. De Droplet vertroebelde dat heel sterk. Kortom voor mijn gevoel was de balans minder.
Qua muziekaliteit is ook Classé bij mij de meerdere.

Maar het is gewoon vaak een kwestie van smaak en beleving.
Ik ben niet voor niks overgeschakeld, want immers voor de Droplet had ik nog geen speler beter horen spelen
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

CitaatDe combinatie Classe (maakt niet uit wat voor apparaat) en mijn Krell KRC-HR voorversterker is altijd een vijandige gebleken, dat bijt elkaar dood qua sound.... wordt heel saaaaaai. Mark Levinson en Classe gaat daarentegen wel een stuk beter.

Dat heb ik wel vaker gehoord.
Krell gaat inderdaad niet zo goed met Classé.
En natuurlijk het bekende huwelijk van Arjen van ML met Classé';).

Mijn Plinius is heel eerlijk. Heb je een aggressieve CD-speler dan laat hij dat meteen horen. Is de CD-speler toegeefelijk dan is het geluid idem. Ik denk dat ik voor mijzelf ook de ideale combi heb gevonden.
DaBoss was laatst bij mij en had een recensie geschreven van mijn set. Wat hem bijvoorbeeld opviel was dat de set wat warmer was dan dat zijn voorkeur zou zijn. Maar met de Clearaudio platenspeler was dat idee volgens mij ook de wereld uit geholpen...
Voor mij: de komende 10 jaar geen andere set. ;) ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

bmateijsen

Citaat van: Peerless Monster op mei 31, 2006, 16:16:27
Maar het is gewoon vaak een kwestie van smaak en beleving.
Ik ben niet voor niks overgeschakeld, want immers voor de Droplet had ik nog geen speler beter horen spelen

Niet alleen dat... het is ook een zaak van matching... ;)

Peerless Monster

Citaat van: bmateijsen op mei 31, 2006, 16:24:02
Niet alleen dat... het is ook een zaak van matching... ;)

Yep ook dat. Maar dat is van ondergeschikt belang. Je kan een slecht gematchte set toch mooi vinden klinken toch?
Alleen noemen andere mensen dat dan slecht gematched ;).
Ik vind de beste combi die ik heb en DaBoss zal het wel met me eens zijn: de Clearaudio is de perfecte match met de Plinius.
Maar goed Plinius versterkers staan bekend om hun perfecte phonovv...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

bmateijsen

Dat bedoel ik niet... jij hebt een voorkeur voor de Classe in jouw set, en Midcall voor de droplet in zijn set.. Tuurlijk zal de Classe superieur zijn in jouw set, maar in Midcall set heeft de droplet gewoon voorrang.. vandaar matching ;).

Groet Bjorn

Citaat van: Peerless Monster op mei 31, 2006, 16:26:43
Yep ook dat. Maar dat is van ondergeschikt belang. Je kan een slecht gematchte set toch mooi vinden klinken toch?
Alleen noemen andere mensen dat dan slecht gematched ;).
Ik vind de beste combi die ik heb en DaBoss zal het wel met me eens zijn: de Clearaudio is de perfecte match met de Plinius.
Maar goed Plinius versterkers staan bekend om hun perfecte phonovv...

Peerless Monster

Citaat van: bmateijsen op mei 31, 2006, 16:30:21
Dat bedoel ik niet... jij hebt een voorkeur voor de Classe in jouw set, en Midcall voor de droplet in zijn set.. Tuurlijk zal de Classe superieur zijn in jouw set, maar in Midcall set heeft de droplet gewoon voorrang.. vandaar matching ;).

Groet Bjorn


Dat heeft dan weer met beleving te maken zoals ik het beleef dat de set gematched is...
Dan praten we toch over hetzelfde ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

bmateijsen

Wij praten niet over hetzelfde....

Jij kent zijn set toch niet als geheel, incl. de componenten, de magie van alles bijelkaar, en zijn akoestiek. Idem geldt voor hem voor jou set + akoestiek. Dan kunnen conclusies over de prestaties van individuele apparatuur weleens lijnrecht tegenover elkaar staan.

Citaat van: Peerless Monster op mei 31, 2006, 16:37:01
Dat heeft dan weer met beleving te maken zoals ik het beleef dat de set gematched is...
Dan praten we toch over hetzelfde ;).

Midcall

Citaat van: bmateijsen op mei 31, 2006, 16:39:43
Wij praten niet over hetzelfde....

Jij kent zijn set toch niet als geheel, incl. de componenten, de magie van alles bijelkaar, en zijn akoestiek. Idem geldt voor hem voor jou set + akoestiek. Dan kunnen conclusies over de prestaties van individuele apparatuur weleens lijnrecht tegenover elkaar staan.


Inderdaad... het bekende verhaal van 1 + 1 = 3... Met de Classé 1 + 1 = 0. Mijn smaak is erg gericht op dynamiek, hoe groter de thrillride, hoe beter. Mijn speakers geven al heel gemakkelijk een geluidsbeeld zo groot als de huiskamer (indien nodig) en heb dus niet iets nodig die dit nog eens versterkt, wat ik bij de Classé het geval vind. Ook kleurt de Classe meer (ik heb een grote hekel aan zoiets als een warm geluid) en dat verklaart eigenlijk ook precies onze verschillende mening van de twee spelers. De waarheid zal ongetwijfeld ergens in het midden liggen :-).
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Peerless Monster

Citaat van: bmateijsen op mei 31, 2006, 16:39:43
Wij praten niet over hetzelfde....

Jij kent zijn set toch niet als geheel, incl. de componenten, de magie van alles bijelkaar, en zijn akoestiek. Idem geldt voor hem voor jou set + akoestiek. Dan kunnen conclusies over de prestaties van individuele apparatuur weleens lijnrecht tegenover elkaar staan.


Ik denk dat we elkaar gewoon niet begrijpen ;).
Dat bedoel ik ook juist in mijn bewoordingen.
Tuurlijk ken ik zijn set niet als zijn geheel.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Citaat van: Midcall op juni  1, 2006, 00:38:48
Inderdaad... het bekende verhaal van 1 + 1 = 3... Met de Classé 1 + 1 = 0. Mijn smaak is erg gericht op dynamiek, hoe groter de thrillride, hoe beter. Mijn speakers geven al heel gemakkelijk een geluidsbeeld zo groot als de huiskamer (indien nodig) en heb dus niet iets nodig die dit nog eens versterkt, wat ik bij de Classé het geval vind. Ook kleurt de Classe meer (ik heb een grote hekel aan zoiets als een warm geluid) en dat verklaart eigenlijk ook precies onze verschillende mening van de twee spelers. De waarheid zal ongetwijfeld ergens in het midden liggen :-).

Bij mij was de Droplet ook 3 bij elkaar opgeteld voor mijzelf. Maar de Classé was 1 + 1 = 5.
Het hoogtepunt qua smaak voor mij. Een tikkeltje warm, geen teruguitgang van dynamiek, maar juist minder aggressief in het hoog dan de Droplet.
Dus ik kan me helemaal voorstellen waarom je hebt gekozen voor de Droplet ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler