High Definition Media Player: SnaZio Net DVD Cinema HD

Gestart door Robert, oktober 1, 2005, 17:42:37

Vorige topic - Volgende topic

Bart_M

Starred

Bart_M

jaco

pas wel op met het gebruik van MPEG repair. Ik heb er ook negatieve dingen over gelezen.
In theorie zou het programma volgens mij missende stukken opvullen met zwarte info. Als er heel weinig fout is aan de file is dat een prima oplossing volgens mij.
Of er wel goed foute GOP sturcturen etc gerepareerd worden ??
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

SiR-ROUND

Als er flink wat mis is hou je soms een film van een paar MB over na een paar uur rammelen...

Ik gebruik het nooit...

Bart_M

Ik ga er vanuit dan een Snazio gevoelig is voor fouten in de film dan een HTPC.
Misschien dan toch maar vanaf blijven.

SiR-ROUND

Men maakt meeste spots MyHD compatible, dus het zou wel mee moeten vallen met bad edits...

Alhoewel ik niet weet hoe vergevend de MyHD is... Jaco heb je dat ding ooit nog in je pc gepropt of ligt ie te verstoffen?

Dan kan je het testen.

Met de komst van WMHD en Blue ray in de shops, ben ik eerder benieuwd met wat voor speler we nu opgezadeld gaan worden. Ik zou graag weer gewoon titels kopen nl. net als met DVD. Mits die schijven gewoon strak zijn met hoge bitrates en topencoding.

Starred

Ik zal het ook eens testen. Een wedstrijd NHL met vrij hoge bitrates liep regelmatig vast, dus dat is mooi testmateriaal

jaco

Citaat van: SiR-ROUND op januari 18, 2006, 10:02:24
Men maakt meeste spots MyHD compatible, dus het zou wel mee moeten vallen met bad edits...

Alhoewel ik niet weet hoe vergevend de MyHD is... Jaco heb je dat ding ooit nog in je pc gepropt of ligt ie te verstoffen?

Dan kan je het testen.
Die kaart zit nu in mijn download PC.
Ik zal wel eens een file afspelen die op de snazio problemen heeft.
Ik gebruik de MyHD nu eigenlijk alleen maar om een controle te doen of de film goed loopt, en geen ernstige issues heeft. Maar dat is maar een check op een paar plaatsen.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

jowi

Citaat van: jaco op januari 18, 2006, 09:52:21
pas wel op met het gebruik van MPEG repair. Ik heb er ook negatieve dingen over gelezen.
In theorie zou het programma volgens mij missende stukken opvullen met zwarte info. Als er heel weinig fout is aan de file is dat een prima oplossing volgens mij.
Of er wel goed foute GOP sturcturen etc gerepareerd worden ??
In hetzelfde kader; hebben jullie wel eens met ReStream gewerkt?
http://files.digital-digest.com/downloads/files/encode/ReStream_v090.zip

Ik heb het wel maar ik heb er nooit iets zinnigs mee kunnen doen... maar dat komt vooral omdat ik niet weet wát je er mee kunt ;D

gnoom

Hallo videofielen,

Ik ben ook sinds kort eigenaar van een net dvd cinema, en ik moet zeggen, tot nu toe alleen maar positieve ervaringen.
Er is alleen 1 puntje, ik krijg met geen mogelijkheid de subs op het scherm.
De divx/xvid met srt file in een mapje gedumpt, maar geen ondertitels te zien op het scherm
Heb ik wat over het hoofd gezien qua instellingen?

draaienkreng

Citaat van: Starred op oktober  3, 2005, 00:14:59
Css free:
SnaZio* NetDVD Cinema HD: Enabling DVD over DVI!!
Lift the block of playing DVD over DVI on the SnaZio* player:
Press SLOW/FWD 1212
A message will appear saying CSS LICENSING
Press now: 1 to disable
To re-enable the CSS LIcensing, just enter the same code but press 0
instead of 1.

Region free:
LOW/FWD 46460 (where 0 is region free, replace 0 with region of choice.)

??? Hallo :

Ik projecteer met een projector die niet hdcp compatibel is ,maar wel een dvi- i   ingang heeft.(jvc sx21)

Stuurt de Snazio een hdcp signaal mee over dvi-d?

Als die dit doet: is hdcp dan uit te schakelen?

Of is het verschil tussen dvi-d en dvi-a niet zo groot?

Op de site van Kiss staat dat de dp-600 helaas wel hdcp mee gaat sturen over hdmi uit.

Greetings : Coen

space no final frontier

Robert

Nee, de SnaZio biedt geen HDCP voor de DVI aansluiting.

draaienkreng

Citaat van: Robert op januari 29, 2006, 19:55:25
Nee, de SnaZio biedt geen HDCP voor de DVI aansluiting.

Goed niews dus,voor iedereen die een digitale projector heeft  met dvi-i ingang maar zonder hdcp handshake.

Bedankt voor reply : Coen

space no final frontier

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Robert

Net episode 3-4 gekeken van 24 Season 5 uit a.b.hdtv, maar soepeltjes ging dat niet. De mpg van episode 1-2 ging zonder problemen, maar de SnaZio lijkt een beetje moeite te hebben met de commercial edits, na elke commercial edit is de audio out-of-sync met het beeld. Nu heb ik gewoon het in stukken geknipt en apart van elkaar bekeken, maar dat ging ook niet heel erg lekker (audio stream wordt soms niet herkend, maar een jump naar 10% verhelpt dat).

Heeft iemand een oplossing of workaround?

RuudG

CiteerHeeft iemand een oplossing of workaround?
Remuxen met Videoredoplus is veelal een oplossing voor dit soort problemen.

Robert

Citaat van: RuudG op februari 19, 2006, 15:29:44Remuxen met Videoredoplus is veelal een oplossing voor dit soort problemen.

Hoe dat je dat precies?
Ik heb wel de settings overgenomen uit het "VideoRedo .ts output settings" topic van het a.b.hdtv forum.
Maar ik kan niet zo 1,2,3 iets vinden hoe je in VideoRedo een remux uitvoert.

RuudG

Save as zonder cut selection zorgt voor een remux van de totale file.

Robert

Citaat van: RuudG op februari 19, 2006, 18:17:55Save as zonder cut selection zorgt voor een remux van de totale file.

OK, dat mooi.
Ik heb het getest met twee verschillende bronnen (24 Season 5 en CSI NY) en het wordt nu probleemloos afgespeeld door de SnaZio.
Maar aan de andere kant ook niet zo mooi, want de trial van VideoReDo Plus is maar voor 15 dagen geldig en maximaal 30 minuten materiaal en laat ik nu geen CC hebben :P

jaco

Citaat van: Robert op februari 20, 2006, 08:52:20
Maar aan de andere kant ook niet zo mooi, want de trial van VideoReDo Plus is maar voor 15 dagen geldig en maximaal 30 minuten materiaal en laat ik nu geen CC hebben :P
Google is your friend

Starred

Robert

Citaat van: jaco op februari 20, 2006, 10:14:49Google is your friend

SiR-ROUND is your friend in dit geval ;D
Props goes out to my main man SiR-ROUND! ;D

Citaat van: Starred op februari 20, 2006, 10:22:19Hoe lang doet videoredo ongeveer over 1 film?

Dat ga ik vanavond ff testen, laat het wel ff weten (of Jaco/RuudG moeten het al geprobeerd hebben).

RuudG

CiteerHoe lang doet videoredo ongeveer over 1 film?
Net even geprobeerd. Een file van 4.2GB deed er op een P4 2.4Ghz 8 minuten over. Daarbij schreef ik de output naar een andere schijf dan waar de source stond.

Het opmerkelijke van VRD Plus is dat je voor $49.99 een applicatie koopt die gelijkwaardig is aan de professionele (re)mux tools van duizenden dollars. Er zit tevens een zeer actief ontwikkelteam achter dat meteen reageert op bugs en met grote regelmaat nieuwe versies uitbrengt. Kortom genoeg reden om VRD Plus te kopen :)

Starred

is aan te raden Videoredo altijd even over een .TS file heen te halen, of alleen in zeer ernstige gevallen?