Pjotr`s Aurel Bryan audiosetje...

Gestart door Pjotr27, september 27, 2005, 09:41:40

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

S@m

Citaat van: Pjotr27 op maart 18, 2011, 13:06:11
Rust / onrust als je iets afspeelt, tenminste ik denk dat Rens dit bedoeld, de Plinius blinkt echt hierin uit...


Geeft de Oppo dan een onrustig klankbeeld..?

Peerless Monster

Citaat van: S@m op maart 18, 2011, 12:56:42
;D

Ik bedoel er eigenlijk mee te zeggen: "Hoe omschrijf je dit klankmatig?"

Zwarting zoals je die krijgt met de Plinius

De Oppo zit aan de witte kant van het spectrum zeg maar...






@ Erik, thanx...

Tsja dat is vaak moeilijk, maar ik probeer het even. (wellicht handig voor in een Audiowiki wellicht?)
Tusen instrumenten/zang zit meer ruimte die niet wordt opgevuld = zwart(ing), waardoor scheiding tussen deze instrumenten beter zichtbaar (lees hoorbaar) is, waardoor het totaal rustiger overkomt.
Zwarting is ook van oorsprong een term in de filmwereld, aangezien zwart natuurlijk een kleur en dus "zichtbaar " is. Overigens is dit natuurlijk niet helemaal waar, aangezien bij de kleur zwart zo weinig mogelijk licht wordt weerkaatst, waardoor dit als zwart wordt ervaren.
Reflecteer dit op geluid en je hebt ongeveer hetzelfde?
Ik weet even niet hoe ik beter kan omschrijven nu op dit moment...

Mag je het voor de witte kleur zelf invullen ;D

Ik heb niet gezegd dat de Oppo dit niet heeft, ik zeg alleen de Plinius daar errug sterk in is...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

Citaat van: Peerless Monster op maart 18, 2011, 13:24:30
Tsja dat is vaak moeilijk, maar ik probeer het even. (wellicht handig voor in een Audiowiki wellicht?)
Tusen instrumenten/zang zit meer ruimte die niet wordt opgevuld = zwart(ing), waardoor scheiding tussen deze instrumenten beter zichtbaar (lees hoorbaar) is, waardoor het totaal rustiger overkomt.
Zwarting is ook van oorsprong een term in de filmwereld, aangezien zwart natuurlijk een kleur en dus "zichtbaar " is. Overigens is dit natuurlijk niet helemaal waar, aangezien bij de kleur zwart zo weinig mogelijk licht wordt weerkaatst, waardoor dit als zwart wordt ervaren.
Reflecteer dit op geluid en je hebt ongeveer hetzelfde?
Ik weet even niet hoe ik beter kan omschrijven nu op dit moment...

Mag je het voor de witte kleur zelf invullen ;D

Ik heb niet gezegd dat de Oppo dit niet heeft, ik zeg alleen de Plinius daar errug sterk in is...


Mooi uitgelegd!
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

S@m

Citaat van: Peerless Monster op maart 18, 2011, 13:24:30
Tusen instrumenten/zang zit meer ruimte die niet wordt opgevuld = zwart(ing), waardoor scheiding tussen deze instrumenten beter zichtbaar (lees hoorbaar) is, waardoor het totaal rustiger overkomt.

Oooh, een scherper gestoken weergave. Zeg dat dan meteen... :P

Peerless Monster

Citaat van: S@m op maart 18, 2011, 13:53:18
Oooh, een scherper gestoken weergave. Zeg dat dan meteen... :P

Dank Dick...
Leek mij ook een mooie alliteratie ;)

En natuurlijk dank Peter...
Ik denk dat ik het wel goed heb kunnen omschrijven...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

Maar goed tips blijven welkom!
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

S@m

Ik ben ook wel nieuwsgierig welke cd speler de sound van een goede draaitafel evenaart...

Peerless Monster

Citaat van: S@m op maart 18, 2011, 15:59:49
Ik ben ook wel nieuwsgierig welke cd speler de sound van een goede draaitafel evenaart...

Als dat mogelijk is natuurlijk...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

Citaat van: S@m op maart 18, 2011, 15:59:49
Ik ben ook wel nieuwsgierig welke cd speler de sound van een goede draaitafel evenaart...

Ik weet er wel een maar die kost 20.000 euro.... ( PEL audio met Sanyo loopwerk met glas laser en buisjes)
Maar dat gaan we niet doen.... vrees dat het dan echtscheiding wordt... :(
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

S@m

Ik heb recent een Theta cd loopwerk gehad samen met een Pink Faun DAC 3. Dit kwam toch dicht in de buurt van een lekkere analoge sound...

Pjotr27

Citaat van: S@m op maart 18, 2011, 16:29:54
Ik heb recent een Theta cd loopwerk gehad samen met een Pink Faun DAC 3. Dit kwam toch dicht in de buurt van een lekkere analoge sound...

Wel mooi maar geen buizen dac....en er zitten dezelfde dac`s (pcm 1704) in als in mijn Plinius, dus dat schiet niet op...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

S@m

Citaat van: Pjotr27 op maart 18, 2011, 16:38:19
Wel mooi maar geen buizen dac....en er zitten dezelfde dac`s (pcm 1704) in als in mijn Plinius, dus dat schiet niet op...

Volgens mij maakt dat geen fluit uit, de DAC is maar een klein onderdeel van de uiteindelijke sound. In mijn geval was het (Theta)loopwerk vele malen belangrijker voor de 'analoge' klank dan de DAC (en ik heb meer DAC's vergeleken met meerdere loopwerken).

Ik had het hier toevallig afgelopen weekend met dre73 over en volgens hem komt het omdat de kwaliteit van de digitale uitgang bij een echt loopwerk vaak beter is. (AndrĂ©, bedankt  ;D ;))


aMUSEd

Citaat van: Pjotr27 op maart 18, 2011, 09:01:57
HAHA, ik had er al naar zitten kijken maar twijfel nog stevig.
Dit vind ik zelf nog veel mooier en is relatief eenvoudig zelf te maken:
www.6moons.com/audioreviews/humanaudio/1.html
Het design is in elk geval wel apart.. Enig idee hoe het klinkt?

Citaat van: Pjotr27 op maart 18, 2011, 12:21:07
het moet echt veel analoger
Dat is nu net waar de cec in uitblinkt.. En een vloeiendheid  :-* ;D

Pjotr27

Citaat van: aMUSEd op maart 18, 2011, 21:16:03
Het design is in elk geval wel apart.. Enig idee hoe het klinkt?
Dat is nu net waar de cec in uitblinkt.. En een vloeiendheid  :-* ;D


Tja het  is jammer dat je hem nu te koop hebt staan, maar iets dergelijks zal er wel moeten komen maar ik wil eerst echt op Highend 2011 rondkijken, ik heb kaarten voor do-zo (ook de persdag). Ik heb weleens een Parasound ( zelfde bouw als de CEC ) gehoord tegen mijn Plinius, was wel grappig maar niet dat ik echt heel enthousiast was.
De Plinius heeft ook hele sterke kanten en is op sommige zaken bijna niet te verslaan. Ik wil alleen een iets ander soundje... ;)
Heb al een aardig lijstje wat ik wil zien/horen waaronder de human audio...
En we hebben nog een aantal uitnodigingen van standhouders die we ook langs gaan,
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

phy

#1789
Citaat van: Pjotr27 op maart 18, 2011, 16:27:38
Ik weet er wel een maar die kost 20.000 euro.... ( PEL audio met Sanyo loopwerk met glas laser en buisjes)
Maar dat gaan we niet doen.... vrees dat het dan echtscheiding wordt... :(

Hoi Pjotr
Een CEC belt drive met een TDA1543 non oversampling dac getuned op de PHY een mooiere match vind je niet.
Een buizen dac kan mooi zijn maar zeker geen garantie.

aMUSEd heeft mijn dac en loopwerk dat ik destijds met de PHY gebruikte over genomen
maar ik zag dat hij het loopwerk nu verkoopt.
Mischien wil het wel eens voor je demonstreren met die dac .
als je het mooi vind, en daar twijfel ik geen seconde aan.
Kan ik je wel met zo'n dac helpen.


Pjotr27

Citaat van: phy op maart 18, 2011, 23:16:21
Hoi Pjotr
Een CEC belt drive met een TDA1543 non oversampling dac getuned op de PHY een mooiere match vind je niet.
Een buizen dac kan mooi zijn maar zeker geen garantie.

aMUSEd heeft mijn dac en loopwerk dat ik destijds met de PHY gebruikte over genomen
maar ik zag dat hij het loopwerk nu verkoopt.
Mischien wil het wel eens voor je demonstreren met die dac .
als je het mooi vind, en daar twijfel ik geen seconde aan.
Kan ik je wel met zo'n dac helpen.



Lastig, het vervelende is dat ik de komende 3 weken bezet ben ( vakantie) .
Ik geloof zeker wel dat een CEC loopwerk het goed doet , in ieder geval beter dan de Plinius.
Aan de andere kant is het wel weer een groot apparaat wat met DAC samen niet past op mijn meubel.

Kortom twijfel en ik wil toch eigenlijk eerst nog op de Highend kijken...
Robert wat zijn jouw ervaringen met een CDPro2LF loopwerk?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

phy

Met een CD pro
loopwerk ben ik heel lang bezig geweest ergens vind je er nog wel wat van op dit forum
de CD pro is een loopwerk met een digitale signatuur die moelijk weg te krijgen is
iedereen probeert een cd speler zo "analoog" mogelijk te laten klinken bij dit loopwerk is het volgens mij niet mogelijk
ik heb zelf echt alles geprobeerd en ben echt wel ver gegaan.
En steeds als ik weer zo'n speler met dit loopwerk  hoor herken ik het weer
Ik een paar keer zo'n Tent speler gehoord op verschillende sets 2 weken nog.
Ik kan me ook wel voorstellen dat er mensen zijn die het wel mooi vinden maar ik weet zeker dat dit niet jouw geluid is.
het klinkt als een goeie cd speler  ;D

Als je zelf iets wil bouwen kan ik je zo'n shiga clone aanbevelen met een paar aanpassingen is hij al VEEL mooier dan een 47 labs.
Een CEC is ook mooi zeker met jou speakers en als loopwerk zijn de oudere beter dan de nieuwe.
Ik heb destijds ook nog een TEAC vrds loopwerk op de PHY's gebruikt dat is ook gewoon een goed loopwerk maar de CEC combineert beter.





Pjotr27

Citaat van: phy op maart 19, 2011, 14:32:39
Met een CD pro
loopwerk ben ik heel lang bezig geweest ergens vind je er nog wel wat van op dit forum
de CD pro is een loopwerk met een digitale signatuur die moelijk weg te krijgen is
iedereen probeert een cd speler zo "analoog" mogelijk te laten klinken bij dit loopwerk is het volgens mij niet mogelijk
ik heb zelf echt alles geprobeerd en ben echt wel ver gegaan.
En steeds als ik weer zo'n speler met dit loopwerk  hoor herken ik het weer
Ik een paar keer zo'n Tent speler gehoord op verschillende sets 2 weken nog.
Ik kan me ook wel voorstellen dat er mensen zijn die het wel mooi vinden maar ik weet zeker dat dit niet jouw geluid is.
het klinkt als een goeie cd speler  ;D

Als je zelf iets wil bouwen kan ik je zo'n shiga clone aanbevelen met een paar aanpassingen is hij al VEEL mooier dan een 47 labs.
Een CEC is ook mooi zeker met jou speakers en als loopwerk zijn de oudere beter dan de nieuwe.
Ik heb destijds ook nog een TEAC vrds loopwerk op de PHY's gebruikt dat is ook gewoon een goed loopwerk maar de CEC combineert beter.






Shiga clone lijkt me wel leuk ik zie alleen erg tegen het gepruts op, ik heb een aantal draadjes gevolgd en iedere keer weer zie ik problemen... heb jij er niet nog een over???  ;)
Wat Cdpro2 betreft Hans K. heeft er pas een gehoord die wel goed schijnt te klinken, met een kast van hout en kalksteen...
Maar daar ga ik nog wel wat van horen....
En Hans (amused) komt na mijn vakantie een keer met zijn CEC...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

S@m

Citaat van: phy op maart 19, 2011, 14:32:39
de CD pro is een loopwerk met een digitale signatuur die moelijk weg te krijgen is
iedereen probeert een cd speler zo "analoog" mogelijk te laten klinken bij dit loopwerk is het volgens mij niet mogelijk

En wat is jouw muziekbeleving met bijvoorbeeld Wadia..?

Pjotr27

CitaatMet een CD pro
loopwerk ben ik heel lang bezig geweest ergens vind je er nog wel wat van op dit forum
de CD pro is een loopwerk met een digitale signatuur die moelijk weg te krijgen is
iedereen probeert een cd speler zo "analoog" mogelijk te laten klinken bij dit loopwerk is het volgens mij niet mogelijk
ik heb zelf echt alles geprobeerd en ben echt wel ver gegaan.
En steeds als ik weer zo'n speler met dit loopwerk  hoor herken ik het weer

Gisteren een versie van de CD pro gehoord... met een speciale ophanging ( zandsteen en padoek)
Ik moet zeggen, verbluffend goed en dat terwijl er nog een kast omheen gemaakt moet worden...
Niet digitaal klinkend ( met een 1545 dac...)...
Kortom ik denk dat ik daar toch eens aan ga beginnen...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

phy

Waarschijnlijk heb je nog nooit het diy Sanyo loopwerkje gehoord
met het CD pro loopwerk (2 versies) ben ik jaren bezig geweest.
Het kan echt veel beter Peter!
Kom anders eens langs met dat cd pro loopwerk.
je mag het komen vergelijken.



Pjotr27

Citaat van: phy op april 20, 2011, 17:38:05
Waarschijnlijk heb je nog nooit het diy Sanyo loopwerkje gehoord
met het CD pro loopwerk (2 versies) ben ik jaren bezig geweest.
Het kan echt veel beter Peter!
Kom anders eens langs met dat cd pro loopwerk.
je mag het komen vergelijken.



Nee ik kan het zelf niet vergelijken , helaas en degene ( cd pro) die ik heb gehoord zit nog niet in een kast
Ik heb zelf het cd pro loopwerk niet dus dat wordt lastig vergelijken...
Mij lijkt het cd pro loopwerk makkelijker te maken, ik heb niet zoveel zin een boombox te gaan slopen en te hopen dat het daarna nog speelt, de cd pro koop je gewoon los met besturing etc...
En een cd pro lijkt mij degelijker, maar ja de klank is wel het belangrijkst..

Misschien wil er iemand op het forum wel voor mij een DIY sanyo maken.... ( uiteraard tegen betaling)
Ik kan er zelf wel een kast omheen laten maken....

Ik wilde al langer langs je rijden maar nu moet het echt maar een keer...
Ik pm je later deze week wel voor een afspraak.... ;D
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

phy

Dat is goed Peter ik hoor het wel het is wel jammer dat je de Sun versterker dan niet meer kan horen die word maandag waarschijnlijk verkocht .
ik stap dan over op Audio Note mono versterkers.
De cd pro is wel een degelijk loopwerk ja maar het klinkt gewoon niet zo goed als het sanyo loopwerk
Het Sanyo loopwerk ziet er niet zo heel degelijk uit omdat je altijd foto's ziet met bouwsels die op plankjes staan
Als je het loopwerk op een mooie degelijke sokkel bouwt die je in een kast plaatst dan is er niets mis mee. k
het inderdaad wle een gepruts en geexperimenteer maar dat laatste  hebben al veel mensen voor je gedaan
je kan zo iets nabouwen.

Pjotr27

Citaatik hoor het wel het is wel jammer dat je de Sun versterker dan niet meer kan horen die word maandag waarschijnlijk verkocht

Verrassend dat je de Sun `s gaat verkopen, er zijn er niet zoveel die met jouw versie spelen....
Vind je de Audio Note mooier? Misschien wel op je huidige luidsprekers maar hoe lang houd je die nog....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

phy

Citaat van: Pjotr27 op april 23, 2011, 23:21:57
Verrassend dat je de Sun `s gaat verkopen, er zijn er niet zoveel die met jouw versie spelen....
Vind je de Audio Note mooier? Misschien wel op je huidige luidsprekers maar hoe lang houd je die nog....

Hoi Peter ik heb geen enkel idee of die Audio Notes mooier zijn
maar daar wil ik wel achter komen en er is nog wat modificatie pruts plezier mogelijk
de Sun was gewoon klaar, top en er was niets op aan te merken.
Ik heb er met plezier naar geluisterd maar er was niets meer te ontdekken.

De AN luidsprekers die blijven in iedergeval staan die laten moeiteloos alles horen en zijn "voor mij" de ideale speakers
ze laten het horen precies zoals ik het wil.