Pjotr`s Aurel Bryan audiosetje...

Gestart door Pjotr27, september 27, 2005, 09:41:40

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

reMC

Lees wat jij wilt lezen, Raphie ;)

Verder kan ik je nog 10 links sturen, maar dan ben ik toch weer aan het overtuigen, ben toch minder sterk dan ik dacht ;)

Citaat van: botsen op september 13, 2010, 18:58:08
"het instrument aan vocht en warmte te laten wennen. Dat is ook het begin van een relatie dat zo lang als mogelijk zou moeten bestaan. "
Zo is t ook met mijn vriendin en ik begonnen.

:D :D Merk ook mijn smiley bij de link op ;)

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

frank2

ach het zijn altijd dezelfde discussies, en das nu net niet meer interessant.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raphie

Citaat van: frank2 op september 13, 2010, 20:25:49
ach het zijn altijd dezelfde discussies, en das nu net niet meer interessant.
is het wel ooit interessant geweest dan?  :popcorn:

JBL PRX Power!

Pjotr27

En net de Demagnitizer binnen gekregen, vanavond testen....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

Citaat van: Pjotr27 op september 15, 2010, 11:00:09
En net de Demagnitizer binnen gekregen, vanavond testen....

Ik ben benieuwd naar je bevindingen Peter.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Pjotr27

Zo gisteren even gespeeld met de Demagnitizer.
Simpel zwart doosje met links een aan / uit schakelaar en rechts een schakelaar met stand 0 ( middenstand), knopje naar links ( stand 1) knopje naar rechts (stand 2).
Je legt simpel een cd ( of dvd/blueray) erin met het label naar boven, apparaatje inschakelen, vervolgens de rechterschakelaar op stand 1 . er gaat een rood lampje branden en je hoort zoemen..
Vervolgens gaat na zo`n 8 seconden het rode lampje uit, schakelaar op stand 2 en het rode lampje gaat weer branden. Als het lampje weer uit is is de cd gedemagnetiseerd.
Wil je een volgende cd doen dan moet je wel eerst 5 minuten wachten..

Ik ben begonnen met het luisteren van een track , daarna gedemagnetizeerd en opnieuw dezelfde track beluisterd.
Ik kende dit soort apparaten wel, maar was toch nog verbaasd wat dit aan winst geeft. Veel minder randjes, meer 3d , meer resolutie en dieper doorlopende bas.
Ik speelde tot mijn verbazing een uur harder op mijn volumeknop ( 1 ipv 12 uur) zonder stress.
Heel veel cd`s zitten beluisteren en eigenlijk wil je geen cd meer beluisteren die niet is gedemagnetiseerd.
Kortom een hele goede upgrade voor bijzonder weinig geld... ( kleine 200 euro).
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

advr


Peter,

leuk apparaatje dus :P

hoe vaak moet je zoiets herhalen?
elke keer als je dezelfde cd een dag later weer draait of heeft het een langere werking?

overigens ben ik wel blij dat ik daar geen last meer van heb. ik stream toch alles ondanks de iets mindere kwaliteit. ::)
ach, als ik een LP op zet kan de cd meteen de kast weer in ;D

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Pjotr27

Citaat
hoe vaak moet je zoiets herhalen?
elke keer als je dezelfde cd een dag later weer draait of heeft het een langere werking?

Eigenlijk geen idee, misschien weten anderen dat...
Voor je LP`s moet je eigenlijk een Furutech DEMAG kopen.... Je wilt niet weten wat dat doet..
Helaas pas een lp niet op mijn demagnitizer... :(
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

advr

Citaat van: Pjotr27 op september 16, 2010, 11:36:22
Eigenlijk geen idee, misschien weten anderen dat...
Voor je LP`s moet je eigenlijk een Furutech DEMAG kopen.... Je wilt niet weten wat dat doet..
Helaas pas een lp niet op mijn demagnitizer... :(

zo'n Furutech demag is ook leuk maar als ik mijn platen gewassen heb zijn ze voor mij antistatisch genoeg :P
liever heb ik die flatener eens uitgeprobeerd. heb een paar platen die wat te verduren hebben gehad. die kunnen wel een strijkboutje gebruiken :happy:

op jouw prachtige set zijn dit soort dingen meteen te horen ???
leuke experimenten.

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

reMC

Citaat van: Pjotr27 op september 16, 2010, 11:36:22
Eigenlijk geen idee, misschien weten anderen dat...

Ongeveer eens in de 3 keer. Wij doen het echter elke keer, gewoon als ritueel en omdat we dan zeker weten dat het werkt. En kan geen kwaad ;)

Citaat van: advr op september 16, 2010, 11:40:08
zo'n Furutech demag is ook leuk maar als ik mijn platen gewassen heb zijn ze voor mij antistatisch genoeg :P

De Demag doet qua effect iets extra's, zal het je wel eens laten horen ;)

Citaat van: advr op september 16, 2010, 11:40:08liever heb ik die flatener eens uitgeprobeerd. heb een paar platen die wat te verduren hebben gehad. die kunnen wel een strijkboutje gebruiken :happy:

Laat maar weten, regelen we wel wat!

Pjotr27

@Remko, wat vind jij van de kant en klare interconnects van Furutech?
( bijv. de Audio_RefIII) of past op mijn set een Pel beter?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

reMC

Furutechs zijn mooi erg maar... absoluut de PEL houden. Ontworpen met dezelfde filosofie als bij de Grand Crescendo en Sun Audio, zelfs in combinatie daarmee ;)

reMC

Als het je echt om kabels gaat is de enige compleet goede upgrade die je kunt doen naar de PEL Pure Gold (wel weer slag duurder).

Maar jouw 'zwakke schakel' is je CD-speler en ergens ook je voorversterker ;) Ik miste in ieder geval nog wel wat laag en daar zijn beide verantwoordelijk voor...

Pjotr27

CitaatFurutechs zijn mooi erg maar... absoluut de PEL houden. Ontworpen met dezelfde filosofie als bij de Grand Crescendo en Sun Audio, zelfs in combinatie daarmee

Had al een vermoeden , heb de laatste tijd van alles getest ( PHY, 47 labs, Duelund, Siltech) maar de Pel is gewoon met afstand het mooiste...
Wordt tijd dat ik een setje Pel erbij bestel, heb alleen wel 1 meter lengte nodig, is dat ook leverbaar?

CitaatMaar jouw 'zwakke schakel' is je CD-speler en ergens ook je voorversterker

Ja lijkt me ook wel maar goed niet alles kan tegelijk...
Is er veel prijsverschil tussen de Pel PMC en Gold? ( mag ook via pm...)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

advr

Citaat van: reMC op september 16, 2010, 12:09:21

De Demag doet qua effect iets extra's, zal het je wel eens laten horen ;)

Laat maar weten, regelen we wel wat!

laat ik zeker weten!

ik heb een heerlijke plaat van Johnny Guitar Watson met een enorme slag. :hehe: :hehe:
die zou ik wel eens vlak willen zien :turn: en gedemagd.

komende dagen nog heel erg vol maar er gaat wat lucht in het geheel komen.


maar ik meld mij snel!

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

reMC

Citaat van: Pjotr27 op september 16, 2010, 12:42:20
Wordt tijd dat ik een setje Pel erbij bestel, heb alleen wel 1 meter lengte nodig, is dat ook leverbaar?

Ja, no problem!

Citaat van: Pjotr27 op september 16, 2010, 12:42:20
Ja ijkt me ook wel maar goed niet alles kan tegelijk...

True :) Maar... een CD-speler gaat een grotere impact hebben dan je huidige kabel vervangen, dat bedoel ik meer.

Citaat van: Pjotr27 op september 16, 2010, 12:42:20Is er veel prijsverschil tussen de Pel PMC en Gold? ( mag ook via pm...)

Ja, prijsverschil is groot, koper vs puur 24K goud maakt al een hoop duidelijk denk ik ;) Daarnaast is de puur gouden veel arbeidsintensiever om te maken. Die heeft veel meer wikkelingen en goud is zeer gevoelig/zacht/breekbaar.

PEL Audio PMC Analog Interconnect 1m: €725
PEL Audio Pure Gold Analog Interconnect 1m: €2500

Pjotr27

CitaatTrue Smiley Maar... een CD-speler gaat een grotere impact hebben dan je huidige kabel vervangen, dat bedoel ik meer.

Mee eens , maar een upgrade die op alle fronten meer doet als mijn plinius kost wel een aantal duizendjes schat ik..
Of weet jij een betaalbaar alternatief?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Raphie

Citaat van: reMC op september 16, 2010, 13:04:01
Ja, no problem!

True :) Maar... een CD-speler gaat een grotere impact hebben dan je huidige kabel vervangen, dat bedoel ik meer.

Ja, prijsverschil is groot, koper vs puur 24K goud maakt al een hoop duidelijk denk ik ;) Daarnaast is de puur gouden veel arbeidsintensiever om te maken. Die heeft veel meer wikkelingen en goud is zeer gevoelig/zacht/breekbaar.

PEL Audio PMC Analog Interconnect 1m: €725
PEL Audio Pure Gold Analog Interconnect 1m: €2500
Denk dat akoustiek een grotere impact heeft op het laag. set staat in de breedte in de huiskamer denk dat er nogal wat winst te behalen is met plaatsing.
JBL PRX Power!

reMC

Zoals je weet ben ik groot fan van de 47 Labs digitale front-end. Daarnaast ben ik zeer onder de indruk van de Accuphase DP-400 CD-speler. Klinkt zeer rustig en vanzelfsprekend met een bescheiden, natuurlijk hoog. 47 Labs heeft een prominenter middengebied en meer definitie. Ander voordeel is dat je die op termijn zou kunnen uitbreiden met een PEL dac, dat is echt een huwelijk. Allebei rond de €4500 dus zeker niet goedkoop...

In jouw set denk ik dat je beter 5 jaar kunt sparen bij wijze van spreken en dan iets echt goeds kopen zoals bovenstaande, dan nu iets 'betaalbaars' neer te zetten. Tis allemaal heel kritisch en de 'magie' is alleen overduidelijk als alles klopt.

@Raphie, set staat in de lengte... Daarnaast heeft Peter een prachtige kamer met veel houtwerk én had hij voorheen de JM Reynaud Concorde, waarbij het laag gewoon goed was als je bedenkt wat de Concordes kunnen. De akoestiek kan nog beter, maar dat is niet het essentiële probleem bij Peter denk ik dus. En ik weet wat bijv. een goede voorversterker op de Sun Audio eindversterkers doet.

ivo1986

Citaat van: Raphie op september 16, 2010, 13:19:10
Denk dat akoustiek een grotere impact heeft op het laag. set staat in de breedte in de huiskamer denk dat er nogal wat winst te behalen is met plaatsing.

De akoestiek bij Pjotr is verre van slecht. Zelfs behoorlijk goed.
Dat dacht ik eerst ook als ik keek naar de foto's maar toen ik er was klonk het er goed.
Niet te doods, geen lange nagalm, ook niet te levendig oid.


Pjotr27

CitaatDenk dat akoustiek een grotere impact heeft op het laag. set staat in de breedte in de huiskamer denk dat er nogal wat winst te behalen is met plaatsing.

Vast wel , alleen de opstelling veranderen is erg lastig, ze staan nu in de breedte, daar is het 5.5 meter, de kamer wordt net voor de luidsprekers 1 meter smaller en is ongeveer 7 meter lang..
Ik heb altijd ( ook met de JM Reynaud Concorde ) weinig laag gehad in deze ( 400 jaar oude) kamer..
Het is ook allemaal hout en gips wanden en er loopt geen stukje recht...  
Alleen hebben de Grand Cresendo`s nu nog minder laag als de Concorde...
Bij goede opname`s ( Patricia Barber) is het waanzinnig, maar een beetje blues cd (Jimmy Smith Root Down)is dramatisch..
Nauwelijks laag ....

CitaatDaarnaast ben ik zeer onder de indruk van de Accuphase DP-400 CD-speler. Klinkt zeer rustig en vanzelfsprekend met een bescheiden, natuurlijk hoog. 47 Labs heeft een prominenter middengebied en meer definitie. Ander voordeel is dat je die op termijn zou kunnen uitbreiden met een PEL dac, dat is echt een huwelijk. Allebei rond de €4500 dus zeker niet goedkoop...

Pel Dac op mijn Plinius lijkt me dan een simpeler oplossing als eerst een Accuphase kopen....

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

Citaat van: Pjotr27 op september 16, 2010, 13:37:26
Vast wel , alleen de opstelling veranderen is erg lastig, ze staan nu in de breedte, daar is het 5.5 meter, de kamer wordt net voor de luidsprekers 1 meter smaller en is ongeveer 7 meter lang..
Ik heb altijd ( ook met de JM Reynaud Concorde ) weinig laag gehad in deze ( 400 jaar oude) kamer..
Het is ook allemaal hout en gips wanden en er loopt geen stukje recht... 
Alleen hebben de Grand Cresendo`s nu nog minder laag als de Concorde...
Bij goede opname`s ( Patricia Barber) is het waanzinnig, maar een beetje blues cd (Jimmy Smith Root Down)is dramatisch..
Nauwelijks laag ....

Pel Dac op mijn Plinius lijkt me dan een simpeler oplossing als eerst een Accuphase kopen....



De Plinius is al een briljante speler Peter.
Je zit dan meer op het vlak van klank/emotie te kijken, dan dat je verbeteringen hebt op technisch vlak. Ik zou de Plinius houden.

Het effect van het demagnetiseren blijf je toch aardig lang horen.
Langer dan 3 keer luisteren heb ik als ik Frank moet geloven proefondervindelijk gehoord.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

CitaatDe Plinius is al een briljante speler Peter.
Je zit dan meer op het vlak van klank/emotie te kijken, dan dat je verbeteringen hebt op technisch vlak. Ik zou de Plinius houden.

Ik zoek het ook eerder denk ik in een andere DAC, de Plinius is intussen al weer ruim 5 jaar oud, heeft heel veel speeluren gehad en ik vind het zonde om hem voor weinig te verkopen..
Overlijd hij kan ik altijd nog een loopwerk kopen..

Denk eerder om snel een Sun Audio voorversterker te kopen... Die zal ook vast wel beter klinken als mijn ( zeer goed klinkende overigens) zelfbouwversterkertje...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.