Pjotr`s Aurel Bryan audiosetje...

Gestart door Pjotr27, september 27, 2005, 09:41:40

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

huubster

Citaat van: ivo1986 op maart 18, 2010, 22:32:42
Is het cassiopeia wat je net hebt gekocht?

Nee, die heb ik er al tijden tussen liggen. Ik heb nu een interlink in bestelling bij een uit de hand gelopen hobbyist (ofzo) die echt topkabels maakt, ik heb ze beluisterd, match waanzinnig goed met mijn set. Cassiopeia is echter een merk dat via marktplaats verkoopt en super kabels maakt voor zijn prijsklasse. Echter mijn set verlangt nu nog wel mooiers..

Ben je bekend met cassiopeia?
Jean Marie Reynaud Concorde, Audio Innovations 500 (ongemodificeerd), Arcam FMJ CD-23 en alle bekabeling van Cassiopeia.

ivo1986

Citaat van: huubster op maart 18, 2010, 22:45:26
Nee, die heb ik er al tijden tussen liggen. Ik heb nu een interlink in bestelling bij een uit de hand gelopen hobbyist (ofzo) die echt topkabels maakt, ik heb ze beluisterd, match waanzinnig goed met mijn set. Cassiopeia is echter een merk dat via marktplaats verkoopt en super kabels maakt voor zijn prijsklasse. Echter mijn set verlangt nu nog wel mooiers..

Ben je bekend met cassiopeia?

Adverteert die hobbyist ook?

Zelf heb/had ik veel van Cassiopeia (verdeel blok, voeding kabels, interlinks en speakerkabels).
Leuke man en goede spullen. Maar er is nog beter ben ik achter gekomen.

huubster

Citaat van: ivo1986 op maart 18, 2010, 23:23:28
Adverteert die hobbyist ook?

Zelf heb/had ik veel van Cassiopeia (verdeel blok, voeding kabels, interlinks en speakerkabels).
Leuke man en goede spullen. Maar er is nog beter ben ik achter gekomen.

Goed spul van Cassiopeia niet? Zeker voor mijn 'beginnersset" toentertijd was het geweldig.

Maar die hobbyist adverteerd niet. Maar mocht je geïnteresseerd zijn kan ik je wel introduceren als je wil. Ik weet niet waar je woont maar beluisteren is altijd mogelijk hier. Ik ben woonzaam in Groningen.. Jack, de hobbyist ook.. Het schijnt een kabel te zijn die over het algemeen overal goed mee matcht. En ik moet echt zeggen, ik ben zwaar onder de indruk van deze kabels, en dat ben ik niet snel kan ik je verklappen   :closedeyes:
Jean Marie Reynaud Concorde, Audio Innovations 500 (ongemodificeerd), Arcam FMJ CD-23 en alle bekabeling van Cassiopeia.

ivo1986

Citaat van: huubster op maart 18, 2010, 23:39:16
Goed spul van Cassiopeia niet? Zeker voor mijn 'beginnersset" toentertijd was het geweldig.

Maar die hobbyist adverteerd niet. Maar mocht je geïnteresseerd zijn kan ik je wel introduceren als je wil. Ik weet niet waar je woont maar beluisteren is altijd mogelijk hier. Ik ben woonzaam in Groningen.. Jack, de hobbyist ook.. Het schijnt een kabel te zijn die over het algemeen overal goed mee matcht. En ik moet echt zeggen, ik ben zwaar onder de indruk van deze kabels, en dat ben ik niet snel kan ik je verklappen   :closedeyes:

Prijs kwaliteit van Cassiopeia is absoluut perfect.

Nee verder geen interesse. Heb al meer dan genoeg interlinks (voor elke dag van de week een  :)).
Groningen is een beetje te ver voor me anders was ik graag gekomen.

Wat voor een pluggen gebruikt Jack en wat is de afscherming (katoen miss)?

huubster

Citaat van: ivo1986 op maart 19, 2010, 00:10:50
Wat voor een pluggen gebruikt Jack en wat is de afscherming (katoen miss)?

Jack ging voorheen zover dat hij zelfs zijn eigen pluggen van een zilvermengsel maakte, maar daar is hij mee gestopt vanwege de tijd die daar in gaat zitten en de kosten ervan. De kwaliteit is nog een stap hoger, maar weegt niet op tegen de kosten. Nu gebruikt hij eichman silver bullet pluggen, in zijn kabel beter dan wbt en andere gangbare merken (dat verschil heb ik ook gehoord tijdens onze luisteravond). De afscherming lijkt qua materie op het materiaal dat Cassiopeia ook gebruikt, maar of het hetzelfde is durf ik niet te zeggen.

Ik heb trouwens ook stekkerblok en kabels allemaal van Cassiopeia. Heb onlangs de Seti lijn LS kabels gekocht, weer een stap hoger dan de Spacecom 4 die ik eerst had. Ik ga echter op termijn over op ook de netkabels van Jack. De LS kabels heb ik echter nog niet beluisterd, dat komt wellicht nog.

Wissel je veel van kabels trouwens? Omdat je aangeeft meerdere setjes te hebben... Voor elke muzieksoort één?   8)
Jean Marie Reynaud Concorde, Audio Innovations 500 (ongemodificeerd), Arcam FMJ CD-23 en alle bekabeling van Cassiopeia.

Pjotr27

CitaatWat is het hier trouwens stil opeens, geen interessante nieuwtjes meer..?

Nee nog niet echt, wachten, wachten, wachten....
Maar goed voorlopig geniet ik van de kleinste Tannoy`s (MX-1)...  ;D
Die zijn erg vrouwvriendelijk qua maat (22 cm diep, 16,5 cm breed , 30 cm hoog  11 liter inhoud)
De Grand Crescendo`s zijn iets groter ( 55 cm diep, 45 cm breed en 110 cm hoog  270 liter inhoud)  >:(

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

ivo1986

Citaat van: huubster op maart 19, 2010, 00:35:33
Jack ging voorheen zover dat hij zelfs zijn eigen pluggen van een zilvermengsel maakte, maar daar is hij mee gestopt vanwege de tijd die daar in gaat zitten en de kosten ervan. De kwaliteit is nog een stap hoger, maar weegt niet op tegen de kosten. Nu gebruikt hij eichman silver bullet pluggen, in zijn kabel beter dan wbt en andere gangbare merken (dat verschil heb ik ook gehoord tijdens onze luisteravond). De afscherming lijkt qua materie op het materiaal dat Cassiopeia ook gebruikt, maar of het hetzelfde is durf ik niet te zeggen.

Ik heb trouwens ook stekkerblok en kabels allemaal van Cassiopeia. Heb onlangs de Seti lijn LS kabels gekocht, weer een stap hoger dan de Spacecom 4 die ik eerst had. Ik ga echter op termijn over op ook de netkabels van Jack. De LS kabels heb ik echter nog niet beluisterd, dat komt wellicht nog.

Wissel je veel van kabels trouwens? Omdat je aangeeft meerdere setjes te hebben... Voor elke muzieksoort één?   8)

Dat lijkt me wel erg gaaf om zelf de pluggen te maken.
Ik heb ook een zilveren interlink met silver bullets, audio consulting zilver en katoen als afscherming.
Tegenwoordig wissel ik niet veel meer van kabels.
Daarvoor moet eerst mijn set helemaal op orde zijn.

ivo1986

Citaat van: Pjotr27 op maart 19, 2010, 10:21:09
Nee nog niet echt, wachten, wachten, wachten....
Maar goed voorlopig geniet ik van de kleinste Tannoy`s (MX-1)...  ;D
Die zijn erg vrouwvriendelijk qua maat (22 cm diep, 16,5 cm breed , 30 cm hoog  11 liter inhoud)
De Grand Crescendo`s zijn iets groter ( 55 cm diep, 45 cm breed en 110 cm hoog  270 liter inhoud)  >:(



Behoorlijk verschil in inhoud van de luidspreker.

Ik denk trouwens dat er niemand is die zo'n goede frontend op zijn MX-1 tjes heeft staan.

Pjotr27

CitaatIk denk trouwens dat er niemand is die zo'n goede frontend op zijn MX-1 tjes heeft staan.

En je wilt niet weten hoe goed die speakertjes klinken... ;D
Vanavond komen er een paar vrienden luisteren...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

huubster

Citaat van: ivo1986 op maart 19, 2010, 10:26:25
Dat lijkt me wel erg gaaf om zelf de pluggen te maken.
Ik heb ook een zilveren interlink met silver bullets, audio consulting zilver en katoen als afscherming.
Tegenwoordig wissel ik niet veel meer van kabels.
Daarvoor moet eerst mijn set helemaal op orde zijn.


Niet tevreden met je set?  :blink: Is toch een aardig setje die je hebt staan niet?
Jean Marie Reynaud Concorde, Audio Innovations 500 (ongemodificeerd), Arcam FMJ CD-23 en alle bekabeling van Cassiopeia.

huubster

Citaat van: Pjotr27 op maart 19, 2010, 10:43:54
En je wilt niet weten hoe goed die speakertjes klinken... ;D
Vanavond komen er een paar vrienden luisteren...


Ben toch wel heel benieuwd inderdaad, net zo'n front end.. Morgen komt er bezoek bij mij om de nieuwe aanwinst te bewonderen.. Tevens komen ze met eigen spul om lekker een avondje te knoeien met audio, heerlijk...
Jean Marie Reynaud Concorde, Audio Innovations 500 (ongemodificeerd), Arcam FMJ CD-23 en alle bekabeling van Cassiopeia.

Pjotr27

Citaat van: huubster op maart 19, 2010, 16:18:01
Ben toch wel heel benieuwd inderdaad, net zo'n front end.. Morgen komt er bezoek bij mij om de nieuwe aanwinst te bewonderen.. Tevens komen ze met eigen spul om lekker een avondje te knoeien met audio, heerlijk...

Leuk wordt vast een gezellig avondje..

Net een hele leuke cd binnen gekregen Bob & Ray , a stereo spectacular, bijzonder grappig opname uit 1958...
Vanavond helemaal uit luisteren (38 min....)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

ivo1986

Citaat van: huubster op maart 19, 2010, 16:16:39
Niet tevreden met je set?  :blink: Is toch een aardig setje die je hebt staan niet?

Mijn Jadis set is nodig aan renovatie toe.
Alleen het geld daarvoor raakt steeds kwijt  :-\.

Sowieso twijfel ik of deze versterking wel genoeg uit mijn luidsprekers haalt.
De luidsprekers vragen heel veel van een versterker.
En de Jadis is briljant maar geen krachtpatser.

Pjotr27

CitaatMijn Jadis set is nodig aan renovatie toe.
Alleen het geld daarvoor raakt steeds kwijt  Undecided.

Sowieso twijfel ik of deze versterking wel genoeg uit mijn luidsprekers haalt.
De luidsprekers vragen heel veel van een versterker.
En de Jadis is briljant maar geen krachtpatser.

Setje hoogrendement luidsprekers en je wilt nooit meer van je Jadis af....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Koen K

Mijn PMC FB1's vond ik destijds steengoed met "normale" versterking, maar bij het beluisteren met een buizenbak (een Graaf GM50 in dat geval) ging er naar mijn idee toch nog een flinke schep bovenop... Een verslavende combinatie. Ik kan me dus best voorstellen dat je Jadis en je PMC's een gelukkig koppel vormen... Misschien sparen voor een Jadis met meer vermogen, of een andere buizenbak?  ;)

ivo1986

Citaat van: Pjotr27 op maart 20, 2010, 09:27:52
Setje hoogrendement luidsprekers en je wilt nooit meer van je Jadis af....


Bewuste keus geweest om naar PMC te gaan.
Ik wilde nu juist een wat neutralere allround weergave.

ivo1986

Citaat van: Koen K op maart 20, 2010, 11:29:40
Mijn PMC FB1's vond ik destijds steengoed met "normale" versterking, maar bij het beluisteren met een buizenbak (een Graaf GM50 in dat geval) ging er naar mijn idee toch nog een flinke schep bovenop... Een verslavende combinatie. Ik kan me dus best voorstellen dat je Jadis en je PMC's een gelukkig koppel vormen... Misschien sparen voor een Jadis met meer vermogen, of een andere buizenbak?  ;)

Met een Jadis DA80 gaat het prachtig. Maar die kan ik niet betalen.

En zodra ik mijn Jadis ga verkopen gaat niet alles weer in de audio.

Koen K

Daar kan ik me ook wat bij voorstellen. Misschien een wat oudere Accuphase?

http://link.marktplaats.nl/320973850

ivo1986

Citaat van: Koen K op maart 20, 2010, 11:45:16
Daar kan ik me ook wat bij voorstellen. Misschien een wat oudere Accuphase?

http://link.marktplaats.nl/320973850

Tegen de tijd dat ik echt wil veranderen zal ik wat versterkers thuis gaan proberen.
Vroeger ook veel gekocht en verkocht maar als ik nu iets koop moet het in een keer goed zijn.

Koen K

Na een tijdje is het inderdaad wel een beetje leuk geweest met het wisselen  :P

Hoe dan ook, succes ermee en we lezen het t.z.t. wel  ;)

tiptop

Citaat van: ivo1986 op maart 20, 2010, 11:39:42
Bewuste keus geweest om naar PMC te gaan.
Ik wilde nu juist een wat neutralere allround weergave.

Zou de Voorversterker dan houden iig. Alleen wat steviger ev aanschaffen. Gaat hier ook erg goed zo. Om dezelfde reden van de audionote overgegaan op de CA.

En straks een Emotiva :) Als die jouw ook zou bevallen, houd je een hoop geld over voor andere zaken en het klinkt erg goed :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Pjotr27

En net door 2 vrienden 2 mooie stands gebracht om voorlopig even te lenen.
Zal morgen een foto`tje schieten....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

huubster

Citaat van: Pjotr27 op maart 19, 2010, 16:22:38
Leuk wordt vast een gezellig avondje..

Nou, de boys zijn net weg, terugrijden vanmorgen om 7 uur was geen optie meer, dus dan maar blijven tukken.. Wat een avond.. We zijn begonnen met mijn eigen kabels, om daarna over te gaan naar Jack's kabels.. Had alle kabels vervangen door Jack's kabeltjes, interlinks en netkabels (geleend helaas).

Ze sloegen, net als ik de eerste keer, compleet achterover.. Bij de eerste tonen hoorden ze het meteen.. En toen dus doorgegaan tot in de vroege uurtjes!

Ik weet niet met wat voor kabels, in wat voor prijscategoriën jullie spelen, maar deze kabels moet iederereen die op zoek naar wat anders, beluisteren. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen.. De scepsis over zijn eigen makelij moet je even vergeten..
Jean Marie Reynaud Concorde, Audio Innovations 500 (ongemodificeerd), Arcam FMJ CD-23 en alle bekabeling van Cassiopeia.

tiptop

En hoe zou je die dan moeten/kunnen beluisteren?

Heeft ie een website of iets?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

ivo1986

Citaat van: huubster op maart 21, 2010, 14:03:48
Nou, de boys zijn net weg, terugrijden vanmorgen om 7 uur was geen optie meer, dus dan maar blijven tukken.. Wat een avond.. We zijn begonnen met mijn eigen kabels, om daarna over te gaan naar Jack's kabels.. Had alle kabels vervangen door Jack's kabeltjes, interlinks en netkabels (geleend helaas).

Ze sloegen, net als ik de eerste keer, compleet achterover.. Bij de eerste tonen hoorden ze het meteen.. En toen dus doorgegaan tot in de vroege uurtjes!

Ik weet niet met wat voor kabels, in wat voor prijscategoriën jullie spelen, maar deze kabels moet iederereen die op zoek naar wat anders, beluisteren. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen.. De scepsis over zijn eigen makelij moet je even vergeten..

Leuk dat je met je vrienden tot 7 uur hebt geluisterd.
De mijne vinden het leuk om tot een uurtje of 1 te luisteren maar willen daarna echt de kroeg in.