Pjotr`s Aurel Bryan audiosetje...

Gestart door Pjotr27, september 27, 2005, 09:41:40

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

huubster

Jean Marie Reynaud Concordes, verkocht indeed, aan ondergetekende... Mijn setje wordt beter en beter  ;D

Hierbij tevens mijn eerste post op dit forum. Ik heb de speakers afgelopen weekend opgehaald en staan hier nu te zingen.. Wat een geweldenaars! Al moet ik zeggen dat de muziek bij Peter thuis wel meer los kwamen dan hier.. Toch maar eens de stroomvoorziening onder de loep nemen aangezien ik met mijn eigen versterker aldaar betere resultaten boekte dan op dit moment bij mij thuis.

Plan de campagne is om allereerst een aparte groep aan te leggen en dan verder te koekeloeren. Onlangs de set naar m'n vriendin haar huis verhuisd, met als cadeautje een magneten stoppenkast en (dichtsbijzijnde) stopcontact die gedeeld wordt met woonkamer en berging....

Misschien doe ik meteen aan topic vervuiling ( heb nog geen forumervaring, excuses), maar iemand ideën over wat voor kabel te gebruiken? Ik lees verschillende verhalen over afgeschermd dan wel niet afgeschermd door de muur trekken. Ik heb reeds een furutech wandcontact doos (rhodium variant) en Sunleiste stekkerblok, op zich niet mis dacht ik.. Maar nu ik het blok van Peter (of de Plinius is vooral de schuldige) heb gehoord weet ik dan nog niet zo zeker. Maar goed, eerst de separate groep aan laten leggen, daar verwacht ik toch veel van.

Ennuh Peter, thanks, wat een fantastische speakers!
Jean Marie Reynaud Concorde, Audio Innovations 500 (ongemodificeerd), Arcam FMJ CD-23 en alle bekabeling van Cassiopeia.

advr

Welkom op ons forumpje Huub ;D

En gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Ik heb ze ook verscheidene malen mogen beluisteren, je gaat er veel plezier aan beleven!!

Groet,
Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

huubster

Dank Ad, daar ben ik van overtuigd, ik geniet er nu al van. En dan wetende dat het nog mooier kan...

Nu ik je toch spreek.. AI 500, ook jouw hobby geloof ik :D. Heb je de modificaties zelf aan laten brengen of heb je de AI zo gekocht. Met andere woorden, heb je de verschillen voor en na de modificaties mogen beluisteren? Ik ben daar wel benieuwd naar, je ervaringen. En tevens de buizenbezetting natuurlijk. Of zullen we daar een nieuw topic voor openen?

Huub
Jean Marie Reynaud Concorde, Audio Innovations 500 (ongemodificeerd), Arcam FMJ CD-23 en alle bekabeling van Cassiopeia.

ivo1986

Hoi Huub,

Mooie luidsprekers inderdaad.

Is jouw kamer net zo groot als die van Peter?
Van wat voor een muziek houd je?

Gr Ivo

Pjotr27

Leuk Huub, ook op het forum...

De Plinius en de combinatie  van meubel / Furutech stroomkabels / stekkerblok  is erg goed...
Maar kost ook aardig pegels.
Tip 1: maak zelf netkabels van Furutech Alpha 3 kabel met Furutech stekkers eraan... (alleen voor versterking of toevoer naar de stekkerdoos, niet voor digitaal zoals cd)
Tip 2: ga sparen voor zo`n mooi houten stekkerblok, we hebben het intussen in een stuk of 10 set`s gehoord en iedereen die het gehoord heeft wil dit blok....
Het kost wel € 995 euro en dan zit er geen netsnoer aan, (er zit gewoon een iec in zodat je zelf je eigen stroomkabels kan gebruiken..)
Tip 3: aparte groep met een audiophile zekering, ik heb het nog niet maar de installateur moet toch langs komen kan hij meteen er een voor me installeren.
Tip 4: probeer een echt houten meubel te kopen, liefst uit massief hout en geen spaanplaat.
Tip 5: ga je Audio Innovations nog eens lekker laten aanpassen, andere buisjes misschien , wat condensators, Furutech iec...

En heel veel luisterplezier,

Momenteel luister ik naar een miniatuursetje Tannoy MX1`s op mijn set...
Erg grappig, je gelooft niet als je het hoort hoe dat met goede versterking/ cd speler/ kabels kan klinken... ;D
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

advr

Citaat van: huubster op maart  7, 2010, 20:22:43
Dank Ad, daar ben ik van overtuigd, ik geniet er nu al van. En dan wetende dat het nog mooier kan...

Nu ik je toch spreek.. AI 500, ook jouw hobby geloof ik :D. Heb je de modificaties zelf aan laten brengen of heb je de AI zo gekocht. Met andere woorden, heb je de verschillen voor en na de modificaties mogen beluisteren? Ik ben daar wel benieuwd naar, je ervaringen. En tevens de buizenbezetting natuurlijk. Of zullen we daar een nieuw topic voor openen?

Huub

Hoi Huub,

Laten we er een nieuw topic van maken.  :P
Die eer geef ik jou ;D

De laatste mod's heb ik allemaal zelf gedaan.
Wel zijn in eerste instantie een paar mods door Ed de Jong (o.a. black gates) toegepast en heeft Wim van Kraanen de eindbuizen in triode geschakeld. ;Dhardwire.

Ik heb het geluk een versie met de beste trafo's te hebben en veel hardwire. Echter is er veel veranderd in de AI 500. :angel:

Woon je in de buurt van Peter?

groet,
Ad.

(er is ongelooflijk veel te halen uit je AI500 :xmas: :xmas:)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

ivo1986

Citaat van: Pjotr27 op maart  7, 2010, 21:02:24
Tip 1: maak zelf netkabels van Furutech Alpha 3 kabel met Furutech stekkers eraan... (alleen voor versterking of toevoer naar de stekkerdoos, niet voor digitaal zoals cd)


Want? Digitaal zorgt vaak voor de meeste rotzooi op het lichtnet.

Pjotr27

Citaat van: ivo1986 op maart  7, 2010, 21:09:15
Want? Digitaal zorgt vaak voor de meeste rotzooi op het lichtnet.

Alpha 3 is niet afgeschermd, dan kan je beter de FP-s320 ( zo even uit mijn hoofd ) gebruiken , die is wel afgeschermd..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

ivo1986

Citaat van: Pjotr27 op maart  7, 2010, 21:11:32
Alpha 3 is niet afgeschermd, dan kan je beter de FP-s320 ( zo even uit mijn hoofd ) gebruiken , die is wel afgeschermd..

Sorry niet goed gelezen. Begrijp nu wat je bedoeld.
Maar met dat punt moet ik ook nog is meer mee experimenteren met afgeschermd versus onafgeschermd.


advr



ik heb gewoon alles afgeschermd Furutech FP-3TS20. Maar misschien ga ik met mijn AI500 eens wat anders proberen.  ;D

heb gewoon liever alles afgeschermd. :baaa: :baaa:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

huubster

Wat een warm welkom op dit forum, mooi!

Nu al genoeg redenen om mijn onlangs leeg getrokken spaarpot weer spoedig te vullen.. Wanneer houdt dat op...?  :wacko:

De eerste zet die ik ga doen is binnenkort de meterkast laten aanpassen. Ik hoor goede verhalen over Oyade afgeschermde kabel om door de muur te trekken. Daar ga ik me eerst op orienteren. Daarna zal ik de netkabels eens proberen, de Alpha 3. Dit lijkt nog redelijk betaalbaar als je deze zelf maakt. Even snel zoeken bracht me op een site waar de prijs per cm wordt gegeven (1,19), het moet niet gekker worden :D

@Ad: Ik heb helaas niet die versie die jij hebt. Als ik het goed heb is dat de versie inclusief de 16 ohm uitgang. Ik heb alleen de 4 en 8 ohm. Misschien een goed startpunt, zoeken naar jouw variant en dan verder gaan.

Mochten er nog mensen zijn die mijn spaarpot willen vullen.. Ik heb nog mooie Tannoy speakers staan, de Super Red Monitor 12, in betonnen behuizing.

En oh ja, muzieksmaak @ Ivo: Heel breed, dat maakt het af en toe lastig.. Ik luister van klassiek tot techno. Maar klassiek, gitaar, jazz en "stemmen" als Andrea Bocelli en Eva Cassidy (om wat voorbeelden te noemen) is het uitgangspunt voor mijn installatie.
Jean Marie Reynaud Concorde, Audio Innovations 500 (ongemodificeerd), Arcam FMJ CD-23 en alle bekabeling van Cassiopeia.

advr

Citaat van: huubster op maart  7, 2010, 21:49:03


@Ad: Ik heb helaas niet die versie die jij hebt. Als ik het goed heb is dat de versie inclusief de 16 ohm uitgang. Ik heb alleen de 4 en 8 ohm. Misschien een goed startpunt, zoeken naar jouw variant en dan verder gaan.

Mochten er nog mensen zijn die mijn spaarpot willen vullen.. Ik heb nog mooie Tannoy speakers staan, de Super Red Monitor 12, in betonnen behuizing.

En oh ja, muzieksmaak @ Ivo: Heel breed, dat maakt het af en toe lastig.. Ik luister van klassiek tot techno. Maar klassiek, gitaar, jazz en "stemmen" als Andrea Bocelli en Eva Cassidy (om wat voorbeelden te noemen) is het uitgangspunt voor mijn installatie.

komt goed, er is genoeg uit te halen!! ;D
we hebben het er wel eens over. Je bent hier van harte welkom ;D

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

huubster

Dat verbaast me trouwens Peter, dat je geen audiogroep hebt.. En dan toch al zo'n open geluid.. Hell of a stekkerblok indeed..
Jean Marie Reynaud Concorde, Audio Innovations 500 (ongemodificeerd), Arcam FMJ CD-23 en alle bekabeling van Cassiopeia.

huubster

Eerste poging tot quoten...

Citaatkomt goed, er is genoeg uit te halen!!
we hebben het er wel eens over. Je bent hier van harte welkom

Ad.


Gelijk heb je.. Eerst de meterkast maar eens :)
Jean Marie Reynaud Concorde, Audio Innovations 500 (ongemodificeerd), Arcam FMJ CD-23 en alle bekabeling van Cassiopeia.

huubster

Nog terugkomend op Ivo's vraag over mijn woonkamer, deze is ongeveer hetzelfde formaat als bij Peter thuis, alleen anders qua vorm en hoogte. Effectief maak ik niet gebruik van de gehele kamer omdat die van mij lichtelijk een L vorm heeft en het kleine stuk van de L loze ruimte rechts van mij is. Daarnaast is de kamer niet zo hoog, maar een normale nieuwbouw hoogte.

Verder nog een vraag over de netkabels. Ik heb zelf wel redelijke netkabels (van het onbekende maar wel prima merk Cassiopeia, via marktplaats te koop aangeboden door een redelijk nieuwe onderneming). Is de zelfbouw Furutech die Peter oppert te vergelijken met de standaard merknamen die tegen vodooprijzen te koop zijn? Of ga je met de Furutechs echt een stap hoger dan de kabels in het hogere prijssegment?

Daarnaast heb ik qua meubel dikke mdf planken op stenen (2 lagen) en de apparatuur op vibracones en vibrapods staan. Is een massief houten meubel zoals jij aangeeft Peter, nog "doder"?
Jean Marie Reynaud Concorde, Audio Innovations 500 (ongemodificeerd), Arcam FMJ CD-23 en alle bekabeling van Cassiopeia.

Pjotr27

Op een echt houten  klinkt het mooier als op een mdf rek...
Waarom weet ik ook niet maar mijn meubel is het bewijs.... Ik had eerst een Finite Elemente HD ( meer dan 3000 euro) en wil niet meer terug...
Ook wat betreft onderzetters is er veel mogelijk, blokjes padoek en african blackwood doen het vaak beter als kegels en dempers...
Wat betreft de zelfbouw Furutech ( kost ook 2x 120 euro voor de kabel en 2 x 100 euro voor de stekker = 440 euro) je moet echt veel meer geld uit geven om erover heen te gaan...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Koen K

Welkom hier, Huub.

Citaat van: huubster op maart  7, 2010, 19:27:43Toch maar eens de stroomvoorziening onder de loep nemen aangezien ik met mijn eigen versterker aldaar betere resultaten boekte dan op dit moment bij mij thuis.

Ik zou het eerder bij de akoestiek zoeken!  ;)

Pjotr27

CitaatIk zou het eerder bij de akoestiek zoeken!


Tja een huis uit 1600 heeft inderdaad wel wat, hoge plafonds, er is niets recht, veel hout...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Koen K

Zeker... Hout kan best wat energie absorberen die je van een betonnen muur zo weer terug op je oor gestuiterd krijgt.

En het is natuurlijk gewoon erg mooi, zo'n oud huis.  :smile:

advr

Citaat van: Pjotr27 op maart  8, 2010, 10:55:57
Tja een huis uit 1600 heeft inderdaad wel wat, hoge plafonds, er is niets recht, veel hout...

er zo scheef als maar zijn kan. :xmas:
dus ook geen parallelle wanden. het is net of je bij Peter dronken rondloopt  :music: :music:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

solitaire

Citaat van: Pjotr27 op maart  8, 2010, 10:31:08
Op een echt houten  klinkt het mooier als op een mdf rek...
Waarom weet ik ook niet maar mijn meubel is het bewijs.... Ik had eerst een Finite Elemente HD ( meer dan 3000 euro) en wil niet meer terug...
Ook wat betreft onderzetters is er veel mogelijk, blokjes padoek en african blackwood doen het vaak beter als kegels en dempers...
Wat betreft de zelfbouw Furutech ( kost ook 2x 120 euro voor de kabel en 2 x 100 euro voor de stekker = 440 euro) je moet echt veel meer geld uit geven om erover heen te gaan...

In een rack is imo. niet zozeer "doder" na te streven, maar 'omgaan met trillingen'. Omzetten en afvoeren van energie in een optimale mix.
Vergelijkbaar is het toepassen van metalen kegels of quasi-fluid rubber pucks als voetjes: naast deze extremen in 'omgaan met trillingen' zijn er vele tussenvormen (waaronder bv. het toepassen van allerhande houtsoorten en -vormen), die een meer optimaal gebruik van je apparatuur mogelijk maken.

Er zijn foruminmates met veel ervaring mbt. racks, die je veel advies en richting kunnen geven. Die meer mogelijkheden kunnen schetsen dan het nastreven van "doder" (dan had je ook wel Krell + WilsonAudio oid. gekocht ;)).


succes, welkom op dit forum, gefeliciteerd met je aanwinst !



Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

huubster

Hallo allen, ben nu stiekem bij de klant online, kan nu niet uitgebreid reageren. Maar dat de akoestiek goed is aldaar hoorde ik meteen al inderdaad. Alleen komt het open geluid bij Peter niet alleen door de akoestiek, de stroomvoorziening deed daar ook veel toe naar mijn idee. Ik weet wat de impact van een meterkast is, gezien de set onlangs van mijn eigen stulpje, met oude zekeringenkast (inclusief ahp zekeringen) naar m'n vriendin is verhuisd, met een automaten zekeringenkast, een behoorlijke achteruitgang in openheid, plaatsing en transparantie in mijn ervaring.

Tot vanavond!
Jean Marie Reynaud Concorde, Audio Innovations 500 (ongemodificeerd), Arcam FMJ CD-23 en alle bekabeling van Cassiopeia.

Koen K


huubster

Jean Marie Reynaud Concorde, Audio Innovations 500 (ongemodificeerd), Arcam FMJ CD-23 en alle bekabeling van Cassiopeia.

solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.