Pjotr`s Aurel Bryan audiosetje...

Gestart door Pjotr27, september 27, 2005, 09:41:40

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Pjotr27

CitaatStemmen, betrokkenheid en ook de detaillering waren zeer mooi aanwezig. Met een enorm gemak moet ik zeggen.

Uit een test van Stereophile over de Gaincard : Given a sufficiently long break-in period and associated equipment that matches the Gaincard's pristine clarity without being too bright, the results can be outstanding.

Dat was het absoluut! Vanmorgen nog even zitten luisteren maar ik denk dat ik toch maar mijn AB moet gaan missen  :(
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

advr

Citaat van: Pjotr27 op mei 30, 2008, 12:54:23

Dat was het absoluut! Vanmorgen nog even zitten luisteren maar ik denk dat ik toch maar mijn AB moet gaan missen  :(

mocht je het setje weer hebben staan, dan zou ik graag nog een uurtje komen luisteren als dat ja dat niet erg vindt. 8)

alles went ;D ;D ;D

uiteindelijk wordt je getrokken in de muziek en vergeet je die afstandsbediening, misschien een paar hele lange interlinks zodat je de bediening op tafel kan leggen. O0
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

reMC

Citaat van: advr op mei 30, 2008, 14:50:13
misschien een paar hele lange interlinks zodat je de bediening op tafel kan leggen. O0

LOL, de afstandsbediening zelf zal niet misstaan ;D

Pjotr27

Citaatmocht je het setje weer hebben staan, dan zou ik graag nog een uurtje komen luisteren als dat ja dat niet erg vindt.

Was je zo onder de indruk Ad? Uiteraard geen probleem, ik wil hem dan toch een week op proef en is er nog wel een avondje vrij. Er moet er wel een langere interconnect bijzitten, dan kan het 47 labs setje tenminste op een eigen plank in het meubel.

En misschien is die 2 lange interconnect`s wel een idee....Nee daar valt wel over heen te komen en het is goed voor de beweging.
Er is toch zo`n campagne van een of ander ministerie over meer bewegen, wie weet krijg ik nog wel subsidie op een setje 47 LAbs !
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

advr

Citaat van: Pjotr27 op mei 30, 2008, 15:39:10
Was je zo onder de indruk Ad? Uiteraard geen probleem, ik wil hem dan toch een week op proef en is er nog wel een avondje vrij. Er moet er wel een langere interconnect bijzitten, dan kan het 47 labs setje tenminste op een eigen plank in het meubel.

En misschien is die 2 lange interconnect`s wel een idee....Nee daar valt wel over heen te komen en het is goed voor de beweging.
Er is toch zo`n campagne van een of ander ministerie over meer bewegen, wie weet krijg ik nog wel subsidie op een setje 47 LAbs !


zoals ik al erder schreef was ik nog nooit zo snel betrokken in de muziek, zonder enige moiete was het genieten.  ;D
zo mooi, zo groots, dat wil ik wel eens vanaf de lusterplek horen 8)

de combi is perfect. als het niet uit komt ook niet erg. 8)

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Pjotr27

Zo, ik ga toch nog maar de Gaincard met bekabeling een weekje op proef nemen, kan je toch beter een mening vormen en eventueel tot aanschaf overgaan als met een avondje luisteren.
Bijkomend voordeel, de Gaincard krijgt nu een eigen plank in mijn hifi, (de 4708 van reMC was te kort) en hij is tenminste na een aantal uurtjes echt op temperatuur. Dus wie weet  gaat de Plinius versterker met de Siltech kabels in de verkoop........ ???
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

advr

Citaat van: Pjotr27 op juni  3, 2008, 17:18:47
Zo, ik ga toch nog maar de Gaincard met bekabeling een weekje op proef nemen, kan je toch beter een mening vormen en eventueel tot aanschaf overgaan als met een avondje luisteren.
Bijkomend voordeel, de Gaincard krijgt nu een eigen plank in mijn hifi, (de 4708 van reMC was te kort) en hij is tenminste na een aantal uurtjes echt op temperatuur. Dus wie weet  gaat de Plinius versterker met de Siltech kabels in de verkoop........ ???

tja, wat zal ik daar op zeggen...... de Gaincard is erg mooi en de match met de JMR's is erg goed.  ;D

succes met luisteren en met de keuze en de Plinius ben je zo vergeten :o :o :o

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

reMC

Citaat van: Pjotr27 op juni  3, 2008, 17:18:47
Zo, ik ga toch nog maar de Gaincard met bekabeling een weekje op proef nemen, kan je toch beter een mening vormen en eventueel tot aanschaf overgaan als met een avondje luisteren.

Had nou naar me geluisterd >:D ;)

CitaatBijkomend voordeel, de Gaincard krijgt nu een eigen plank in mijn hifi, (de 4708 van reMC was te kort) en hij is tenminste na een aantal uurtjes echt op temperatuur.

Ja, een dagje op stroom gaat je ook zeker helpen..

Pjotr27

CitaatHad nou naar me geluisterd

Aan de ene kant wel aan de andere kant de interconnect was gewoon te kort en ik wil wel de Gaincard  met de 4719 en een 4708 beluisteren. Dat is ook het eerlijkste.... Had ik toch heen en weer gemoeten.....
We maken gewoon zo snel mogelijk een vervolg aan het verhaal....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

advr

#759
4706 Gaincard

Features:

* World's smallest number of parts - 9 parts per channel ( excluding attenuators )
* World's shortest signal pass length - 32 m/m ( including the length of parts )
* World's shortest NFB loop length - 9 m/m ( including the length of the resistor )
* World's smallest filter/condenser - 1000µF, (50W version - 2200µF)
* Powerful voltage regulation with high capacity transformer - 170 VA cut-core transformer +-individual coils
* Dual mono construction with each channel in a separate chassis.
* Rigid and compact aluminum chassis construction to release vibrations smoothly.
* Separate 12-position attenuators for each channel.
Can be up-graded into a pair of complete mono amplifiers by adding another Model 4700 Power Humpty.


dus kan in mono geschakeld worden :o :o

stond op de site van Goosens en Swagerman. 8)

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

reMC

#760
Citaat van: advr op juni  4, 2008, 20:59:10
dus kan in mono geschakeld worden :o :o

Yep, door een extra voeding toe te voegen! Je weet niet wat je overkomt :D

advr

#761
misschien een oplossing als Peter nog meer wil ;D

relatief ook nog goedkoop ook O0
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

reMC


advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Pjotr27

Citaatrelatief ook nog goedkoop ook

Noem dik 2000 euro maar goedkoop, daar moet je toch aardig wat uurtjes voor werken.
Ik zal het als ik de Gaincard ga nemen niet meteen doen, wel lijkt het  me een leuke upgrade voor een later moment... ;D
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

advr

Citaat van: Pjotr27 op juni  5, 2008, 08:58:56
Noem dik 2000 euro maar goedkoop, daar moet je toch aardig wat uurtjes voor werken.
Ik zal het als ik de Gaincard ga nemen niet meteen doen, wel lijkt het  me een leuke upgrade voor een later moment... ;D

het was ook meer bedoeld dat het dus wel mogelijk is 8)

gewoon een paar schoenen extra (ver)maken dan ben je er zo, tis dat je zo ver weg woont.... O0 O0
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Pjotr27

#766
Citaatgewoon een paar schoenen extra (ver)maken dan ben je er zo, tis dat je zo ver weg woont....

Ja dat is waar, aan de andere kant moet er ook iets te wensen blijven.
Volgende week Vrijdag (13e) komt Remko de Gaincard brengen met de 4719 en op de goede lengte en goede cinch pluggen gemaakte 4708.
Lekker het weekend daarna luisteren en dan valt de beslissing.... :P
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

advr

Citaat van: Pjotr27 op juni  5, 2008, 13:41:44
Ja dat is waar, aan de andere kant moet er ook iets te wensen blijven.
Volgende week Vrijdag (13e) komt Remko de Gaincard brengen met de 4719 en op de goede lengte en goede cinch pluggen gemaakte 4708.
Lekker het weekend daarna luisteren en dan valt de beslissing.... :P
de 13e gaart vast geluk brengen ;D ;D

wil je niets anders meer proberen O0
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

reMC

Ha Peter, vrijdag is weer de grote dag he 8)

Het staat al op je te wachten ;)

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

reMC

Citaat van: advr op juni 11, 2008, 20:45:09

ga je nu weer met de trein?? :o :o

Op vrijdag is het veiliger 8)

Enne: heel misschien kom ik wel ge-Greenwheeld!

advr



Ik vind dat Peter je thuis moet brengen ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Pjotr27

CitaatHa Peter, vrijdag is weer de grote dag he Cool

Het staat al op je te wachten

Spannend, wordt een leuk weekend en het weer is ook luistervriendelijker!

CitaatIk vind dat Peter je thuis moet brengen

Hallo, ik ben pas al een keer midden in de nacht naar Utrecht heen en weer geweest, ik blijf niet bezig!

CitaatEnne: heel misschien kom ik wel ge-Greenwheeld!

Leuk bedenk alleen wel dat je niet bij mij in de straat mag parkeren, er zijn ook niet zoveel gratis parkeerplaatsen in de buurt.
Wel is bij het station gratis parkeren, is alleen vaak zoeken naar een plaatsje.

Hoe laat kom je ongeveer?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

reMC

Citaat van: advr op juni 11, 2008, 20:53:32

Ik vind dat Peter je thuis moet brengen ;D ;D

Standaard service toch? :o ;D

Peter, de interlink is trouwens een dikke 75cm inclusief pluggen, ik hoop dat je dat gaat redden.... (zeer binnenkort maak ik langere demokabels...)!

Ben er rond een uur of... 13.00?

Pjotr27

Citaatde interlink is trouwens een dikke 75cm inclusief pluggen, ik hoop dat je dat gaat redden

Is niet ideaal, mijn Siltech is ongeveer 78 cm met plug, alleen de Plinius aansluitingen zitten verder achterin.
Voor proefluisteren moet het lukken, dan zetten we de Gaincard gewoon wat verder naar achteren.
Denk wel dat als ik ze ga aanschaffen dat ik dan beter de 1m versie kan nemen.
Neem je de versie met Rhodium cinch mee?
En heb je ook de voetjes voor de voeding erbij?

Net kabel voor de Gaincard Humpty is niet nodig, gebruiken we mijn Audio-Life wel voor.
De Plinius gaat gewoon een weekje op vakantie.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.