Pjotr`s Aurel Bryan audiosetje...

Gestart door Pjotr27, september 27, 2005, 09:41:40

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

advr

Citaat van: Pjotr27 op september 17, 2007, 18:34:27
Zo erg was het ook niet , maar met name Audiofiel viel het op dat hij erg trilde. Ik was niet voor niets aan het nadenken over bitumen plaatjes  :P
Hij is nu aanmerkelijk stiller en met name het opstarten van 10 naar 4 seconden is erg prettig.

helemaal geweldig!! ;D ;D

ik mag je toch wel een beetje plagen toch :P :P ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Pjotr27

#601
Citaat van: advr op september 17, 2007, 19:01:14
helemaal geweldig!! ;D ;D

ik mag je toch wel een beetje plagen toch :P :P ;D
Uiteraard dat is alleen maar leuk!
Gisterenavond niet meer online geweest, we hebben (ik en mijn vrouw) samen zitten luisteren naar de set met de geupgrade Plinius en de Audio-life net bekabeling.
Eerste indruk: het klonk al niet slecht  :P, maar wat er nu aan verbetering is is voor ons ongekend.
En dat voor relatief weinig geld!
Op alle fronten is de klank van de cd-speler (of de netkabels  ;D) beter als voorheen.
Met name het zwart, de vele geluidjes rond een instrument (aanslag stokken op vel, aanslag snaar etc.) is veel opvallender dan eerst.
De cd-speler zelf is ook veel stiller, minder geluid van het ronddraaien van de cd.
Kortom ik ben dik tevreden!
We weten nog niet wat de netkabels voor invloed hebben, we laten eerst de boel een weekje inspelen, begin volgende week gaan we met 2 vrienden de 4 kabels vergelijken.  (second opinion  :P)

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

advr

Goed om te lezen!!

Benieuwd wat de netsnoeren uiteindelijk voor effect hebben. Proefondervindelijk maken die vaak dat het of super gaat klinken of dat je iets gaat missen.  :o

have fun!!
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

reMC


Pjotr27

#604
CitaatBenieuwd wat de netsnoeren uiteindelijk voor effect hebben. Proefondervindelijk maken die vaak dat het of super gaat klinken of dat je iets gaat missen. 
have fun!!

Ik ga vanavond lekker stiekum toch eens vergelijken tussen de 4 snoeren, de 2 nog niet ingespeelde Audio-Life kabels hebben de laatste 4 dagen 24 uur gespeeld dus die moeten aardig wat vooruit gegaan zijn.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

advr

Citaat van: Pjotr27 op september 18, 2007, 09:55:00
Ik ga vanavond lekker stiekum toch eens vergelijken tussen de 4 snoeren, de 2 nog niet ingespeelde Audio-Life kabels hebben de laatste 4 dagen 24 uur gespeeld dus die moeten aardig wat vooruit gegaan zijn.

in het donker zeker! ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Pjotr27

Na heerlijk in het donker te hebben geluisterd (heerlijk die avonden waarbij het steeds sneller donker wordt) is de tussenstand wat betreft de beste netkabel iets gewijzigd.
Op 4 nog steeds de Siltech
Op 3 Goud/Goud
Op 2 Goud/Rhodium
En de nieuwe nummer 1 tot nu toe is Rhodium/Rhodium.
Met name in het dieptebeeld is met de r/r versie veel meer onderscheid tussen de instrumenten.
g/g klinkt het warmste van alle maar levert ook flink in op resolutie.
r/g zit er tussen in.

Goed we gaan vrolijk verder luisteren  ;D
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

advr



leuk dat stekkertjes al een verschil kunnen maken ;D

veel plezier weer in het donker O0 O0
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

reMC

Citaat van: advr op september 19, 2007, 14:20:17
veel plezier weer in het donker O0 O0

Dat is het leukste luisteren 8) (je hoort ook meer dankzij ons oerinstinct :D)

reMC

Citaat van: Pjotr27 op september 19, 2007, 10:28:34
En de nieuwe nummer 1 tot nu toe is Rhodium/Rhodium.
Met name in het dieptebeeld is met de r/r versie veel meer onderscheid tussen de instrumenten.
g/g klinkt het warmste van alle maar levert ook flink in op resolutie.

Op zich wel herkenbare bevindingen. Ik vind ook dat Rhodium meer laat horen en dynamischer/groter klinkt, maar ik vind in mijn set de rondheid en het coherente van Gold weer te belangrijk om dat te laten verminderen (wat het geval is met Rhodium). Eigenlijk gewoon een smaakkwestie: allebei goed 8)

Pjotr27

Zo, vanavond weer eens luisteren, Woensdag naar Blue Man Group geweest (erg leuk en zeker aan te raden, ze spelen nog 1 week!) en gisterenavond wezen hobbyen (schaken).
De afgelopen dagen heeft de boel op repeat gestaan  ;D
Volgende week ga ik de inlet van de Plinius 9100 vervangen door een Furutech Fi-09 (Rhodium).
Ik ben benieuwd of dat nog scheelt, helaas is het bij de cd-speler lastiger , in de inlet zitten 2 zekeringen geintegreerd en ik heb nog geen Furutech`s gezien die dat ook hebben  :(
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

reMC

En, hoe beviel het gisteravond?

Pjotr27

Goed, helaas kon Frits niet , wel zijn er 2 andere vrienden wezen luisteren (Cor & Marco).

Vanaf het begin was het voor hun duidelijk (ze komen hier veel over de vloer) dat er iets aan het geluid veranderd was met de nieuwe netkabels.
Het middenhoog had altijd een beetje veel presence wat vaak het luisteren vermoeider maakt.
Met de Audiolife kabels is dit verdwenen , met name een hele goede opname (Harry Belafonte, Live in Carnegie Hall) klinkt echt fantastisch.

Goed na een avond te hebben geluisterd en te hebben gewisseld de volgende conclusie:

In mijn set doet de Rhodium/ Rhodium het absoluut het beste.
De Siltech`s zijn gewoon minder prettig om naar te luisteren, wel hebben ze het beste dieptebeeld van alle 4 de kabels.
De slechtste combinatie is 1 Siltech met 1 Audiolife kabel (cd/versterker) dat klinkt echt afschuwelijk.
Siltech / Siltech wordt het iets beter, 2 x Audiolife doet het heerlijk.

Goed de Siltech`s SPX-30MKII (1 meter stuk , 2 exemplaren ) gaan over enkele weken in de verkoop en de audiolife kabels en stekkerblok (hout ) worden besteld. (belangstellenden voor de Siltech`s pm me maar).
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

advr



op de goede weg Peter! 8)

wat gaat zo'n houtblokje ongeveer kosten? ::)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Pjotr27

Citaatwat gaat zo'n houtblokje ongeveer kosten?

Dat is een lastige vraag, het hangt er helemaal van af met wat voor inlet`s je ze wilt (goud/rhodium/ FT-SDS goud/ FT-SDS Rhodium),
Hoeveel inlet`s wil je? Wil je een aansluiting ophet blokje of een vast kabel, wil je de kabel van Audiolife erbij, wil je daar een goud of rhodium stekker aan? Basisprijs inclusief kabel is vanaf €450.

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

En alles (houten blok met kabel en 2 netsnoeren) besteld  ;D
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

DA BoSS

fijn zo, feli!

hoe lang gaat het ongeveer duren?
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Pjotr27

Citaat
hoe lang gaat het ongeveer duren?

De kabels een week of zo, het blok is nog onbekend (de FT-SDS inlets zijn er nog niet)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

De AudioLife kabels zijn weer terug, nu afwachten tot de nieuwe klaar zijn.
De demo set gaat vrijdag naar iemand anders  ;D
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

De nieuwe netkabels zijn klaar, vanavond ga ik ze ophalen.
De Siltech`s staan inmiddels te koop op Hifi.nl  ;D
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Maximus_Aurelius

Citaat van: Pjotr27 op oktober 19, 2007, 15:23:06
De nieuwe netkabels zijn klaar, vanavond ga ik ze ophalen.
De Siltech`s staan inmiddels te koop op Hifi.nl  ;D

En niet op het Ht-forum te koop aanbieden   ;) ;D "Shame on you"  ;D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Pjotr27

CitaatEn niet op het Ht-forum te koop aanbieden

Ze staan nu ook op het forum, gisteren erg druk gehad (slecht excuus).
De nieuwe kabels zijn al lekker aan het inspelen  ;D
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

FFF

Even een vraag die nog een beetje bij de topic titel aan sluit, is Plinius nog ergens in de omgeving te krijgen? Lijkt me wel een mooi product, van Diest had super aanbiedingen maar die zijn sowieso verleden tijd, wellicht dat iemand een nederlandse winkelm weet, of bijvoorbeeld in belgie of Duitsland.

Pjotr27

Voor zover ik het weet alleen in België , ik was pas bij Alpha in Antwerpen en die kan nog leveren.
Hier de link van de importeur : www.jason-diffusion.com/index.shtml?menu=46402&page=46428&id=46451
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

reMC

Nice Peter, geniet van je netsnoeren 8)