Ik ben naar een concert/voorstelling geweest van...

Gestart door Martin_M, september 26, 2005, 11:05:51

Vorige topic - Volgende topic

haythijs

Afgelopen zaterdag naar Guns n Roses in Ziggo, hun 2e show in Amsterdam tijdens deze ronde.
In de hoogtijdagen van de band heb ik ze al 2x gezien, in 1992 en 1993, en destijds bij hun eerste reünie in 2017 en dus ook nu.
Eigenlijk had ik de band wel afgedaan om nog eens live te bekijken omdat ik de stem van Axl ' het' niet meer vind hebben. Maar de kroegeigenaar die recent vaker met mij meeging had hen nog nooit gezien en wou dus graag deze op zijn lijstje kunnen afstrepen. Rondje geappt en zo gingen we met 4 man maar weer eens een dagje en nachtje Amsterdam doen. Waarbij de Toppers nog de Arena optraden, Oranje ook nog speelde en het dus flink druk en feest was op die Arena Boulevard.
En heb mij gewoon prima vermaakt. Hun muziek staat voor mij nog steeds. Apetite en Illussions blijven geweldig rockende albums en als je daar pakweg 20 songs uitpikt, kom je op een prima avond.
Axl zijn stem, tja de power en het rauwe is weg. Zoals hij wel eens ' Mickey Mouse' wordt genoemd. Neemt niet weg dat hij vol probeert die hoge noten te halen. Waar hij het in de lage regionen nog prima kan. En toch bijna 3 uur onstage volhoudt en van links naar rechts blijft gaan. De band zelf, meer dan fijn. Slash is en blijft Slash, een absolute gitaarkarakter maar ook zeker karikatuur in houding/uiterlijk. Los van GnR hem meerdere malen gezien, Velvet Revolver, Snakepit en met The Conspirators.
Duff heerlijk steady. Dat had je hen niet gegegeven ruim 30 jaar geleden toen die band implodeerde.
Kortom, prima avondje in the Jungle. Maar nu toch echt de laatste keer GnR. 😉
Philips 55Oled910Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ RUconnected+JKE+Grimm.

brt

Leuk verslag!

Stond de band er niet om bekend altijd veel te laat te beginnen?
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

RZeemering

Velvet Revolver. Fantastisch! Ik was bij hun laatste concert.
Sindsdien snap ik Guns 'n Roses iets meer... ;)
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

NielsLu

Gisteravond ben ik naar Afas Live geweest voor het concert van A Perfect Circle (https://writteninmusic.com/concertverslag/a-perfect-circle-verbindt-en-verpulvert-afas-live/)

Het was een heel bijzondere (en warme) avond. Het begon al met de vriendelijk doch dringende verzoek om je telefoon in je broekzak te laten zitten en volledig mee op te gaan in de muziek en de ellende van de buitenwereld even te vergeten, met de belofte dat je bij het laatste nummer (Judith) wel mocht filmen. Ik heb me echt verbaasd hoe goed hier gehoor aan werd gegeven, ik heb tijdens het hele concert geen mobiele telefoon gezien. Ik had dit vantevoren al gelezen en was hier wat skeptisch over, maar je krijgt echt een veel intensere beleving van een live concert op deze manier.

Het viel mij in zeer positieve zin op hoe perfect de mix was afgesteld, haast gelijk aan studio opname. Elk instrument viel precies in het plaatje zonder te overheersen.

En het viel me vooral ook op hoe ongelooflijk strak deze band speelt. Er was niet veel ruimte voor improvisatie (afgezien van een waterflesje die frontman Maynard James Keenen naar drummer Josh Freese gooide, tijdens het drummen van Judith, zie dit filmpje: https://www.facebook.com/share/v/18dxuDBWQH/). Het live optreden was vergelijkbaar strak als een studio opname, heel bijzonder.

Ik kan denk ik wel stellen dat dit één van de beste live concerten is waar ik bij aanwezig ben geweest (en ik heb al heel veel concerten bezocht).
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Marantz CD 52  *  Apple TV 4K  *  Tannoy Revolution XT8F  *  Tannoy Revolution Signature DC6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears)  *  Tannoy Arena (Atmos height)  *  diy tv meubel / SVS SB 3000 Clone met SVS Sledge STA1000D amp

Unkhman

De een gaat naar de zanger van Tool, een ander gaat naar de drummer van Tool. Danny Carey en nootjeskakker Steve Vai teamen met voormalig King Crimson leden Adrian Belew en Tony Levin als BEAT. Zij spelen live songs van de 3 eighties Crimson albums Discipline (1981), Beat (1982), en Three of a Perfect Pair (1984). Kortom, afgelopen woensdag was het boomerfest in een vol 013. Maar wel gaaf om die songs te horen die ik vroeg grijs heb gedraaid, en ze hadden er zelf ook veel plezier in.
https://oor.nl/concerten/beat-stoft-het-king-crimson-repertoire-gretig-af-in-013/
PXL_20260624_201502165.jpg

minplus

Was er graag bij geweest. Discipline en Beat staan hier in de kast naast wat van Tool. Klasse.
Moet ze weer eens gaan beluisteren.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

haythijs

Citaat van: brt op juni 25, 2026, 07:52:44Leuk verslag!

Stond de band er niet om bekend altijd veel te laat te beginnen?
Zeker, in die 90s helemaal. Toen we hen in het Goffertpark zagen in 1993 duurde het echt uren voordat ze opkwamen. Het voorprogramma The Cult was al een uur of 2 klaar ofzo. In de Kuip het jaar ervoor idem, Faith no more was allang klaar, podium etc omgebouwd. En maar wachten....
De jonge Axl had wel streken, of vloog een cameraman aan, sprong tijdens rellen in publiek of liep halverwege weg. Veelvuldig drank/drugsgebruik, de originele drummer Steven Adler werd er om ontslagen dat hij veel te instabiel was en teveel nam. Die band implodeerde volldig door dat gedrag. Zij streden hun eigen Civil War 😉 ( waanzinnig nummer trouwens).

Philips 55Oled910Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ RUconnected+JKE+Grimm.

haythijs

Citaat van: RZeemering op juni 25, 2026, 13:33:30Velvet Revolver. Fantastisch! Ik was bij hun laatste concert.
Sindsdien snap ik Guns 'n Roses iets meer... ;)

Fijn debuutalbum! Had eigenlijk prima GnR album geweest ook denk ik, ligt meer in verlende van AFD.
Bij het optreden wat ik toen zag, ging het pas echt los toen VR nummers als Brownstone en Rocket Queen speelden. Blijkbaar kwam het publiek toch meer voor het oudere werk van Slash en Duff dan het recentere.
Slither wordt ook door GnR gespeeld, volgens mij standaard in de set nadat Scott overleed.

Henkjan_O

Citaat van: Henkjan_O op juni 22, 2026, 00:09:56:

vrijdag ga ik het (samen met m'n dochter) in uitgebreide versie nog een keer meemaken in Dublin  :pompom:

nou dat was dus een gans andere setlist vandaag, hele andere vibes.  nog steeds goed, maar die van PP (t deel voor de pauze zeker) was meer mijn keuze geweest, niet op de laatste plaats omdat ze in Dublin helemaal niets van SOALW speelden

maar nog steeds een top optreden, en ook de 3 (ja drie) voorprogramma's waren dikke prima
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)