Ik ben naar een concert/voorstelling geweest van...

Gestart door Martin_M, september 26, 2005, 11:05:51

Vorige topic - Volgende topic

Maximus_Aurelius

Citaat van: Church of Noise op april 13, 2026, 18:16:46Vrijdag naar Jan Akkerman in Groepswerk in Venlo geweest.
Hoewel de plaat die de hoofdmoot van het concert uitmaakte niet m'n favoriet van z'n oeuvre is, wilde ik toch gaan.

En wat ben ik blij dat we gingen. Super sfeer , muzikaal echt goed - niet te gelieven dat ie 80 is...
20260410_213833.jpg

Ik als Venlonaar denk ik dat je Grenswerk bedoelt ;). Groepswerk ligt niet in deze gemeente ;).
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

Church of Noise

Verdomde autocorrect  ;D

Heel leuke zaal en café trouwens!
Woonkamer:   Sonus Faber Cremona (L,R&C) |  B&W M-1 (S) |  Merovinger Monaco 53  |  Rythmik E15HP (x2)  |  Electrocompaniet AW180 (x2)  |  Marantz Cinema 30 + Dirac ART  |  nVidia Shield Pro  |  Sony UBP-X800M2  |  Bluesound Node 2i
Werkkamer:    Sonus Faber Electa Bi-Wiring  |  Michell Alecto Mono (x2)  |  Michell Argo HR & Hera  |  Michel Iso  |  Custom platenspeler  |  Chord Hugo TT  |  Philips CD604  |  Bluesound Vault 2

SpaceJS

Citaat van: Church of Noise op april 13, 2026, 18:16:46Vrijdag naar Jan Akkerman in Grenswerk in Venlo geweest.
Hoewel de plaat die de hoofdmoot van het concert uitmaakte niet m'n favoriet van z'n oeuvre is, wilde ik toch gaan.

En wat ben ik blij dat we gingen. Super sfeer , muzikaal echt goed - niet te gelieven dat ie 80 is...
20260410_213833.jpg

Die kerel is gewoon super, iedere keer als ik hem zie is hij gewoon super zowel in zijn spelen als hoe hij met de zaal om gaat.
Meridian 861v4, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian UHD722, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, NVidia shield, Roon endpoint, Thiel CS2.4,  Thiel CS1.6 rear, Audio Physic Celcius centre, Rel Quake Sub

minplus

If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Church of Noise

Vanavond Gogo Penguin in de AB in Brussel, top concert! 20260417_205238.jpg
Woonkamer:   Sonus Faber Cremona (L,R&C) |  B&W M-1 (S) |  Merovinger Monaco 53  |  Rythmik E15HP (x2)  |  Electrocompaniet AW180 (x2)  |  Marantz Cinema 30 + Dirac ART  |  nVidia Shield Pro  |  Sony UBP-X800M2  |  Bluesound Node 2i
Werkkamer:    Sonus Faber Electa Bi-Wiring  |  Michell Alecto Mono (x2)  |  Michell Argo HR & Hera  |  Michel Iso  |  Custom platenspeler  |  Chord Hugo TT  |  Philips CD604  |  Bluesound Vault 2

musfed

Gisteren in Tivoli naar Johan die integraal Pergola speelde. Met Robin Berlijn op de gitaar.
Dutch & Dutch 8c's

Dreamer

Donderdag naar Master of Film Music Ennio Morricone in Muziekgebouw Eindhoven geweest.
Indrukwekkend vond ik 't.

brt

Citaat van: musfed op april 18, 2026, 11:22:19Gisteren in Tivoli naar Johan die integraal Pergola speelde. Met Robin Berlijn op de gitaar.

Wat mij betreft een van de beste albums van Nederlandse bodem, ever...

Maar Berlijn zit toch al heel lang in de band?
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

marcush

Ik heb Johan enkele keren live gezien, waaronder hun "afscheids"optreden in Paradiso. Geen van die keren was Berlijn daarbij. Als ik Wiki lees, dan zit hij vanaf 2017 bij Johan.  Heb hem overigens een aantal jaar geleden wel gezien bij de reünietour van Fatal Flowers. Voor mij net weer beter dan Johan.

Henkjan_O

de afgelopen 3 dagen naar t MoMo festival in Rotterdam geweest.  echt heerlijk divers.

een van de fraaiste shows was van Abel Ghekiere, betoverend mooi (ik dacht dat ik zijn muziek hier wel eens genoemd had zien worden, maar volgens de zoekfunctie niet dus)  Dikke aanrader
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

mmuetst

Gisteren genoten van country/Americana in DB's Utrecht.

Cordovas + Walker Diver + Gavin Kattesh

Cordovas, was live heel lekker!
Naar huis gegaan met twee lp's één van Walker Diver en één van Cordovas.

Web site: http://cordovasband.com
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

Henkjan_O

IMG_20260501_191115.603Z.jpg

Vrijdag (na een last minute tip) was ik in Bibelot bij Meral Polat. Ze is een amsterdamse met koerdische roots, maar bovenal een erg goede zangeres en songschrijver. Ze stond daar met een top band voor een schandalig lege zaal.  Echt een dikke aanrader, haar tour is nog bezig dus gaat dat zien!

minplus

Was er graag bij geweest en ze verdient een volle zaal maar 400 km rijden is me te gek.
Heb dat overigens wel voor de Stones met J Geils in het voorprogramma gedaan. Was zelf ook iets jonger..
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Mediator

Gister bij Christopher Cross geweest in Tivoli Vredenburg. Leuk concert waarbij ik vlak naast het podium zat. Cross is op zijn 75e nog goed bij stem. Veel van zijn bekende nummers gespeeld. Uitstekende saxofoon speler. Uiteindelijk zong hij het nummer think of Laura onder begeleiding van zijn pianist. Ik vond zijn zang daarbij krachtig en hoe hij het nummer zong indrukwekkend.

Wat ook indruk maakte was dat er om 20.00 uur stilte werd gehouden waarbij een ieder uit waardigheid en respect ging staan. Er zijn nog genoeg mooie mensen in Nederland.

Gruppo Richercha Audio Alta Fedeltà ❤️

Henkjan_O

Citaat van: Henkjan_O op mei  3, 2026, 17:06:13IMG_20260501_191115.603Z.jpg

Vrijdag (na een last minute tip) was ik in Bibelot bij Meral Polat. Ze is een amsterdamse met koerdische roots, maar bovenal een erg goede zangeres en songschrijver. Ze stond daar met een top band voor een schandalig lege zaal.  Echt een dikke aanrader, haar tour is nog bezig dus gaat dat zien!

vanavond (do 14 mei dus) staat ze in LantarenVenster in 010

mmuetst

Dit keer geen muziek, maar Cabaret:
Van der Laan & Woe
Super leuke show, veel gelachen en wat zijn die gasten ook nog eens muziekaal, behalve dat Laan op een gegeven moment een meisje na doet van 20 die net de muziek business in stapt compleet met autotune  :D.
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.