Onderhoud DVD speler

Started by Stevie, May 6, 2002, 11:04:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Stevie

Ik heb een van de eerste NL Pioneer 717 spelers (ze hadden toen nog niet eens zwarte  :(). Das nu zoon 3 jaar(?) geleden denk ik. DVD's afspelen gaat vrijwel zonder problemen, maar hij krijgt steeds meer problemen met het afspelen van gewone CD's. Een paar maal spinnen om de track te zoeken (denk ik) en dan stop of eject. Na een of tweemaal proberen lukt het dan alsnog. De speler is bij CD's naar mijn gevoel ook de laatste tijd veel gevoeliger voor krassen geworden. Snel overslaan, tikken of hangen, en  af en toe slaat ie zelfs stil (stop) of gaat ie helemaal standby. :o

Mijn vraag hierbij is: is het ueberhaupt mogelijk en zo ja waar voor wat voor kosten (ongeveer) om de speler een stevige onderhoudsbeurt te geven. En: wat doen jullie om de DVDspeler op en top in conditie te houden? (los van het volstoppen met lijm en lood  ;D) Het enige dat ik wel eens gedaan heb is openschroeven en wat pluizen voorzichtig wegblazen.

Groet,
Steef
.signature: file not found

J.A.F._Doorhof

#1
Een simpele schoonmaak DVD/CD wil wonderen doen.

Heb dit een keer eerder aan de hand gehad, en een eenmalige behandeling met de schoonmaak DVD was toen weer voldoende om probleemloos CD's af te spelen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob_Dingen

#2
Hoi

Wat het ook kan zijn is dat je focus van de laser niet meer zo goed werkt
Dat gebeurd vrijwel met elke speler op den duur dan zakt het lensje iets verder naar beneden en dan word de focus slechter
Meestal kunnen ze de laser vervangen voor niet al te hoge kosten

Rob

J.A.F._Doorhof

#3
Weet je zo, of de 717 2 lasers gebruikt ?
Als dat niet zo is, kan het eerder schoonmaken zijn, omdat de DVD's het wel goed doen.

Veel 1 laser systemen hebben moeite met CD's omdat de structuur van de Red-book CD's wat groter zijn dan DVD's.

Vandaar dat er ook 2 laser systemen zijn opgekomen met een aparte laser voor CD's. Deze zouden ook beter presteren.
Ik weet zo niet wat de 717 heeft.

Maar inderdaad laserproblemen komen ook zeer vaak voor, maar probeer toch eerst het schoonmaken dat is gratis.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Henk

#4
QuoteWeet je zo, of de 717 2 lasers gebruikt ?

De Pioneer DV-717 heeft een Twin Wave Laser Pickup.

Ik heb eventueel nog wel een zwarte 717 over....