Jackie Brown

Gestart door FrankL, september 5, 2002, 19:20:36

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

de cijfers van onze bezoekers

Flop
0 (0%)
4
0 (0%)
5
0 (0%)
6
1 (5.3%)
7
5 (26.3%)
8
7 (36.8%)
9
5 (26.3%)
10
1 (5.3%)

Totaal aantal stemmen: 19

FrankL

Gisteren de nieuwe (R1) Collector's Edition van Jackie Brown gezien.
'A film by Quentin Tarantino'

Wat is dat toch een heerlijke film. Duurt 2 1/2 uur, maar boeit van begin tot einde. En een lekkere soundtrack.
Jackie Brown, een glansrol van Pam Grier, speelt een behoorlijk aan lager wal geraakte stewardess die prachtig manoevreert tussen politie en haar niet al te frisse wapendealer, voor wie ze geld smokkelt.

Wederom ijzersterke dialogen.


Beeldkwaliteit is volgens de meeste recensies fantastisch.
Mijn indruk: detail en kleuren zijn in de closeups werkelijk super. Grandioos. Alleen zijn er in een flink aantal buitenluchtscenes forse (EE-)halos te zien.
En niet alleen op mijn Piano, ook op de pc.
Toch bizar dat je alleen maar lovende recensies leest. Die EE is toch wel een fors minpuntje.

Oh ja, ik geef de film een 9.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

J.A.F._Doorhof

Zal hem binnenkort nog een keer kijken, maar kon me een paar jaar geleden niet echt boeien, geen slechte film maar geen echte "blijft hangen" film.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MrPink

Erg fijne film. Geweldige rollen van Robert de Niro en Bridget Fonda :). Krijg ook binnenkort de CE versie binnen.

Groetjes,
Oscar

Lynxxx

Ik vond Jackie Brown persoonlijk zeer tegenvallen. Pulp Fiction was naar mijn idee vele malen beter. Overigens is Pulp Fiction recentelijk is een special edition uitgekomen met voor het eerst, hoe is het mogelijk.. een goede transfer :)

zeer de moeite waard die disc :)


Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

MrPink

Van alledrie de films van Tarantino is een Collector's Edition uitgekomen. Reservoir Dogs zelfs in 5 'verschillende' versies.

Groetjes,
Oscar

SiR-ROUND

Hij is wat "slapper" dan de meer bekende hits van Quentin, maar nog steeds een goede film.

Helaas een teleurstelling dat ik de reg 2 versie (ongezien)gekocht heb. Bleek dus 4:3 te zijn...

>:(

FrankL

Foei, ongezien kopen. Er komt echt nog teveel bagger uit op R2 om dat te kunnen doen! Zoals de R2 Jackie Brown dus >:(
Een Tarentino-film is het waard om in de beste versie te hebben.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

garmtz

Ik heb Jacky Brown al een tijd op DTS LD en Pulp Fiction op Criterion LD (met running commentary van Quentin Tarantino!), maar ik denk dat ik Pulp Fiction wel ga dubbelen...

SiR-ROUND

Frankl, ik heb er van geleerd...

Is al weer een tijdje terug...

;D

MrPink

SiR, ik had dezelfde fout gemaakt... Trouwens net de CE binnen! Even een klein stukje gekeken en het ziet er erg goed uit. De hele dvd-box ziet er fraai uit overigens. :)

Groetjes,
Oscar

SiR-ROUND

Ik heb um ook op afstand gekocht en wel gevraagd of het anamorphic 5.1 etc. was... Maar dat klopt dus niet altijd...

Ach ja... Is me verder alleen nog maar met American History X gebeurd, maar das 1 van de eerste DVD's geweest.


FrankL

Citaat van: garmtz op september  8, 2002, 01:02:09
Ik heb Jacky Brown al een tijd op DTS LD en Pulp Fiction op Criterion LD (met running commentary van Quentin Tarantino!), maar ik denk dat ik Pulp Fiction wel ga dubbelen...
Ik heb deze nu ook dubbel. Ik heb/had de R4 versie, dit was een special edition met ongeveer de extra's van de laserdisc. En anamorphic. Maar dan zonder de commentaartrack.
Maar ik heb gelezen dat QT niet zulke boeiende commentaartracks maakt. Klopt dat?
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

MrPink

Ik heb geen idee. Zelf heb ik nog nooit een commentaartrack gehoord :-X.
Sowieso vind ik Tarantino een zenuwpees, dus interviews of commentaartracks trekken mij niet zo.

Groetjes,
Oscar

CineBarkoos

#13
Erg goeie film!
Het ziet er naar uit dat ik 'em samen met Pulp Fiction en Reservoir Dogs ga dubbelen.
Kan ze alle drie regelmatig opnieuw zien en verdienen dus een goeie transfer!

Gr.
Koos.
CineBarkoos went digital FullHD! New -> Epson TW2000

Bezoek CineBarkoos!
Mijn Triumph Spitfire!

FrankL

Zeker doen. De extra's zijn de moeite waard. Er is een interview met Tarantino van bijna een uur. Vooral de laatste 10 minuten zijn super.
Veel leuke info en anecdotes.
Ik zou hem geen zenuwpees noemen, maar eerder aanstekelijk enthousiast.
Ik heb direct een van zijn favoriete films weer eens gedraaid (Dazed and Confused).
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

cinepaulis

Je moet er inderdaad van houden, maar ik vind Reservoir Dogs, Pulp Fiction en Jackie Brown allemaal toppers.

Jackie Brown heeft een (voor mij) aangename jaren 70 sfeer ondersteund door geweldige muziek en een leuk plot. Een film waarin dialogen nog uitgedacht zijn en de acteurs geweldig zijn.

Bovengenoemde films staan dan ook absoluut op mijn wannahaves-lijst  8)
Ik heb nog geen eerdere exemplaren in mijn bezit, dus ik 'ga hem niet dubbelen'  :P

gr.
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

Johan Van Gompel

Citaat van: FrankL op september  5, 2002, 19:20:36
Gisteren de nieuwe (R1) Collector's Edition  van Jackie Brown gezien.
'A film by Quentin Tarantino'

Wat is dat toch een heerlijke film. Duurt 2 1/2 uur, maar boeit van begin tot einde. En een lekkere soundtrack.

Ik was destijds een beetje ontgoocheld. Het was zeker geen Reservoir Dogs of Pulp Fiction.
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

FrankL

En nu, nu je wat ouder en wijzer bent?
;)
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

MrPink


Benco

fijne film ! een 8 is hij zeker waard

Shorty

Ik ben destijds meteen naar de platenwinkel gerend om "Across 110th street" van Bobby Womack te kopen.... en de soundtrack... O0

VrGr,

Bart J.

Tube-freak

Ben wel een tarantino fan (het meeste van zijn hand vind ik in elk geval goed).
Samuel L jackson en Robert de Niro behoren ook tot mijn fovorieten.

Sowieso was het natuurlijk gewoon een grappig verhaal / film.  Robert de Niro speelt wel een meesterlijke rol moet ik zeggen, geweldig!!  In elk geval een film die je gezien moet hebben.

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

mradem

Ik vind de film ook erg goed. Al die tarantino films vind ik steeds beter hoe meer ik ze kijk.