-- Pioneer DVL-909 DTS upgrade --

Started by Peter van Kralingen, September 20, 2005, 09:30:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peter van Kralingen

Hoi,

Vorige week zaterdag heb ik een Pioneer DVL-909 gekocht :)
De speler verkeerd in absolute nieuw staat (zelf geen enkel krasje op de ab) en werd geleverd inclusief de doos, alle boekjes, 19 regio 1 dvd's en 3 NTSC laserdisc's. Voor dit alles moest ik 75.- euro betalen :D

Ik was natuurlijk helemaal in mijn nopjes met de speler maar nu las ik op dit forum dat de 909 geen DTS weergeeft bij dvd's.
Nu schijnt het dat de speler heel gemakkelijk met een paar weerstandjes te modificeren is. Ik heb me op het net rot gezocht naar een beschrijving van deze upgrade maar helaas niets kunnen vinden :(

Is iemand bekend met deze upgrade of weet waar deze op het net te vinden in ???

Alvast bedankt!

Groetjes!

Peter

garmtz

Het schijnt van het serienummer af te hangen of het kan of niet. Maar de modificatie is volgens mij vrij eenvoudig, ALS hij kan.

Peter van Kralingen

Mijn speler heeft het serienummer SFPP008149YY....... nu nog de site vinden waar ik het kan nakijken ;D


Peter van Kralingen

Quote from: Selmar_Cleef on September 21, 2005, 18:59:55
Na een tijdje zoeken :)

http://www.megavision.de/pioneer_diy.htm

Hoi,

Ik weet niet hoe je het hebt gevonden maar ik ben je enorm dankbaar :D

Bedankt!!!

Peter

jantje112

Mooie speler de 909, je kunt hem trouwens het beste via composiet op je HOLO3D aansluiten, dat geeft het mooiste plaatje waarschijnlijk. En wat betreft DVD is svideo weer de betere volgens mij, maar dat heb ik zelf niet getest.

garmtz

Quote from: jantje112 on October 26, 2005, 17:58:32
Mooie speler de 909, je kunt hem trouwens het beste via composiet op je HOLO3D aansluiten, dat geeft het mooiste plaatje waarschijnlijk. En wat betreft DVD is svideo weer de betere volgens mij, maar dat heb ik zelf niet getest.

Niet altijd is bij de 909 met LD de composite uitgang de beste, hangt af van de kwaliteit van het kamfilter in je TV/projector vergeleken met die in de DVD-speler. Bij mij was S-Video altijd beter, zowel met LD als DVD. Dat S-Video bij DVD beter is, is op zich wel logisch, aangezien DVD van oorsprong component is.

Peter van Kralingen

Hoi,

De 909 is juist slecht met composiet omdat de composiet bij een 909 wordt gemaakt door de Y en de C gewoon bij elkaar te voegen.

Composiet wordt dus eerst in de speler omgezet naar Y/C en daarna terug naar composiet!
Wel jammer dat ze de originele composiet niet gewoon uitvoeren!

Groetjes!

Peter

garmtz

Aha Peter, vandaar dat ik de composiet nooit beter vond... :)  Wel jammer inderdaad, dat ze niet het originele signaal uitgeven, kun je je nog te buiten gaan met een buitensporig goed kamfilter... ;D

daburnd

#9
Kleine vraag tussendoor.. denk het antwoord al te weten.

Maar is de kwaliteit van scart aansluiting naar je tv beter dan svhs om te vormen naar scart of niet in het geval van een 909?

jantje112

Ik had ook een vraag :) Waar haal je die dingen voor dat geld ;)

Peter van Kralingen

Quote from: daburnd on October 27, 2005, 21:27:19
Kleine vraag tussendoor.. denk het antwoord al te weten.

Maar is de kwaliteit van scart aansluiting naar je tv beter dan svhs om te vormen naar scart of niet in het geval van een 909?

scart kan 3 videosignalen doorgeven:

- composiet
- svhs
- rgb

Er hoeft dus niets omgezet te worden naar scart want dat kan niet ;)


Quote from: jantje112 on October 27, 2005, 22:02:26
Ik had ook een vraag :) Waar haal je die dingen voor dat geld ;)

Bij onze domme zuiderburen ;D

daburnd

#12
Quote from: Peter van Kralingen on October 28, 2005, 11:57:40
scart kan 3 videosignalen doorgeven:

- composiet
- svhs
- rgb

Er hoeft dus niets omgezet te worden naar scart want dat kan niet ;)


Bij onze domme zuiderburen ;D


Like.. je kan wel van die hele mooie composiet, svhs naar scart pluggen kopen. Dus deze werken dan niet? Lijkt me sterk ;) Voor de rest hoop ik dat we nu niet te letterlijk op de definitie "omvormen" door hoeven te gaan. Maar je begrijp nu hoop ik wel wat ik bedoel.

Het kan dus WEL  O0

Peter van Kralingen

Ik vond het al zo'n rare vraag ;D maar nu snap ik hem :D